/i/İnanç

İnanç
  1. 26.
    0
    http://islamiyontem.net/k...r/buyuksafiifikhi/048.htm

    emziren anne 2 bebeğin en az birinin öz annesiyse haram olması mantıklı , çünkü müslümanlık kulun saflığının ve temizliğinin bozulmasına karşı olan bir din , çocukken aynı anneden süt emen iki bebek öz kardşe olmasa bile , kardeşlik duygusunu paylaşıyorlar , aynı özden gelmiş gibi

    ,bu açıdan haram olması mantıklı bir olay

    ama 2 bebeği emziren kadın 2 bebeğinde öz annesi değilse ne olur bilemiyorum
    ···
    1. 1.
      0
      anlaşılır olmadıysa şunları kastediyorum. kaynaklarından kontrol etmiştim zamanında. bulması biraz zor oldu ama nete düşmüş.

      (K.S.-5639) Hz. Aişe (r.a.) anlatıyor: "Kur'an olarak inenler meyanın da "Malum on emme ile haram sabit olur" ayeti de vardı. Sonra (Rab Teala) onları, malum beş emme ile neshetti. Bu (beş emme) ayetleri, Kur'an'ın okunan ayetleri arasında iken Aleyhissalâtu vesselâm vefat etti."
      [Müslim, Rada 24, (1452); Muvatta, Rada 17, (2, 608); Ebu Davud, Nikah 11, (2062); Tirmizî, Rada 3, (1150); Nesaî, Nikah 51, (6, 100).]

      hz.Âişe (R.a.) şöyle demiş :
      Sehle bt. Süheyl Hz. Peygamber'e (s.a.) gelerek: “Ya Rasûlullah (s.a.)! Ben Ebu Huzeyfe'nin âzadlısı Sâlim'in yanıma girmesinden Ebu Huzeyfe'nin yüzünde hoşnudsuzluk görüyorum”. dedi.
      Rasûlullah (s.a.): “ Onu emzir, ona haram olursun. “buyurdu. Sehle:
      -”Koskoca adam olduğu halde onu nasıl emziririm?” dedi. Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.) gülümsedi ve:
      -”Onun koskoca odam olduğunu biliyorum.” cevabını verdi.
      Amr kendi hadîsinde: «Salim Bedir gazasında bulunmuştu.» cümlesini ziyâde etti. îbi Ebî Ömer'in rivayetinde ise : «Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.) güldü» ibaresi vardır.
      (Müslim, Reda(Süt Emme), 26).
      hz.Aişe’den naklen rivayet:
      Ebû Huzeyfe’nin âzâdlısı Sâlim, evlerinde Ebû Huzeyfe ile ailesinin yanında bulunuyormuş derken, Sehle binti Süheyl, Peygambere gelerek:
      - “Sâlim artık erkeklik çağına geldi; ve erkeklerin akıl ettikleri şeylere akıl erdirmeye başladı ama yanımıza giriyor. Zannediyorum ki, bundan Ebû Huzeyfe’nin hatırına bir şey geliyor”; demiş.
      Bunun üzerine peygamber ona:
      “Salim’i emzir, ona haram ol da Ebû Huzeyfe’nin hatırına gelen şey gitsin!” buyurmuş.
      (Sehle bunu yapmış ve) dönerek:
      - “Ben onu emzirdim; Ebu Huzeyfe’nin hatırına gelen şey de gitti”; demiş.
      (Müslim, Reda(Süt Emme), 27).
      ···
    2. 2.
      0
      hacı bu tarz hadislerin yorumlanması çok zor . arapça bilip arapçasını okumak lazım .
      ilk akla gelen şekilde görmemeye çalışıyorum çünkü manayı anlamaya çalışıyorum ama anlayamadım kursa bakma
      ···
    3. 3.
      0
      palavra hadislerin hepsi inanmayın tek kaynak kuran
      ···
    4. 4.
      0
      eh zaten tarih filan da yok. peygamber sahabe filan da yaşamadı. bu kitap da gökten indi. hadis dediğin senin tarihin ulan kritik et etme ayrı mesele ama toptan çöpe atamazsın. Bakara 189 u bile anlamaktan aciz kalırsın sonra
      ···
    5. 5.
      0
      chihuahuaa kardeş ben hepsini kontol ettim hadis arapçasıyla filan doğru senedi ilk bakışta sağlam gözüküyor ama derinlemesine incelemedim. olayın nesini anlamadın? gayet açık
      ···
    6. diğerleri 3
   tümünü göster