/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +2 -5
    gibimdir alevilik kısaca bir topluluğun eski inancını yeni gelen inanca uyarlayıp gizli bir biçimde inancını devam ettirmesidir

    örnek nusayriler
    örnek türkmen aleviliği
    örnek kürt aleviliği

    Bir insan aleviyim diyorsa ayrıdır şiayım diyorsa ayrıdır
    ···
  1. 2.
    0
    Yani ortada bunlar alevidir diyebileceğiniz bir şey yok amk bir dünya çeşidi var bunların bu çeşitliliğin kaynağıda bahsettiğim şey zaten
    ···
  2. 3.
    -1
    Türkmen alevliği şamanizmden uyarlama

    arap alevliği islam öncesi arap dininden uyarlama

    kürt alevliği yezidilikten uyarlama
    ···
  3. 4.
    0
    Verin eksi verin dıbına koyduğumun cahilleri alevliği tek bir toplluluk sana anasını gibtiğimin malları
    ···
  4. 5.
    0
    Ulan bi hataya gitsen yüzlerce alevi görürsün hiç biride birbirine benzemez
    ···
  5. 6.
    0
    Bunlar müslüman falan değil yani amk bunların islamdan ayrı tutulması olağan bir şeydir

    bunlar sadece kendi inançlarını yaşamaya çalışıyorlar
    ···
  6. 7.
    -1
    aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir

    alevilik imam cafer sadık buyruğudur.. ne kürt alevisi vardır , ne arap alevisi vardır

    ···
    1. 1.
      -1
      gibtir git dıbına koyduğumun malı şiayı alevi sanıyor
      ···
    2. 2.
      -1
      Cahil huur çocuğu damladı gene yaptığı şu yoruma bak amk ahahaha

      alevilik imam cafer sadık buyruğudur.. ne kürt alevisi vardır , ne arap alevisi vardır

      ahahaahahahah
      ···
    3. 3.
      0
      http://tr.wikipedia.org/wiki/Yezd%C3%A2nizm

      http://tr.wikipedia.org/wiki/Nusayriler

      http://tr.wikipedia.org/w...%BCrkistan_Alevili%C4%9Fi

      gibtir git gözüm görmesin seni salak huur çocuğu

      Senin bahsettiğin oaly şia mezhebi mal
      ···
    4. 4.
      0
      huur çocuğu gogula alevlik yazıyor çıkanı buraya atıyor ama bilmiyorki alevliğin ve şia mezhebinin çok çok ayrı şekillerde değerlendirildiğini
      ···
    5. 5.
      0
      Ulan yanlışlıkla bir alevi görse bu dediğini senin ananı giber ananı salak muallak

      yaptığı yoruma bak amk kendin nasıl inanıyorsun sen buna mal

      Şiayı alevlikle karıştan salak cahil huur çocuğu imdıbını sadığını gibtirme bana
      ···
    6. diğerleri 3
  7. 8.
    0
    Burada bana kimsenin aha bu alevliktir diye gösterebileceği bir inanç yoktur
    ···
  8. 9.
    0
    adam haklı aq. onlarca kez cemevine ibadete gittim. dedelerle kaç defa konuştum kayıtlı belgeleri yazılı tarihi okudum. alevilik çok farklı birşey. bulunduğum erzurumdaki aleviler kürttür dediler bir kısımda türktür dedi bende ateistim dedim işin içinden çıktım.

    ayrıca ek olarak alevi toplumunun yaptığı en büyük yanlışlardan biri cemevinde atatürkün resmi olmasıdır. sonuçta orası ibadethane, siyasi bir obje olmaması lazım.
    ···
    1. 1.
      0
      O osmanlıya duydukları nefretten kaynaklanıyor
      ···
  9. 10.
    0
    bu yanlışı hafifletmez!
    ···
  10. 11.
    -1
    aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir

    === honolululuyum forum sitelerinden edindiği bilgilerle geliyor gibik alevilik kollara ayrılmaz kürt aleviliği yoktur aleviliğin tarihini bilmeden gelip burda yorum yapma gibik .. alevilik imam cafer sadık buyruğu taraftarları ve bektaşilerdir ibadet yerleride cemdir gibtir git şimdi yok kürt alevisiymiş yok arap alevisiymiş amk yezidleri ===
    ···
    1. 1.
      0
      gibtir git lan salak
      ···
  11. 12.
    0
    aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir

    === honolululuyum onun bunun dölü sen git kendi dinin altındaki şafileri buraya yaz amk sofusu bir gibimden bir haber gitmiş googleden forumlardan ahkamlık taslıyor cahil pekekent ===
    ···
    1. 1.
      0
      Yav he he dıbına koyduğumun malı daha şia ile alevlik arasındaki ayrımdan haberin yok gelmiş bir de bektaşilerden bahsediyor burada hacı bektaş zaten türkmendi anasını gibtiğimin malı ahmed yesevide türkmendi bektaşilik türkmen aleviliğidir
      ···
    2. 2.
      0
      Sana orada bir sürü vikipedi linki attım beğenmiyorsan gibtir git alevlilere sor sana diyecek başka lafım yok çünkü mal bir huur çocuğunun teksini
      din bilgini din kültürü ve ahlak bilgisi dersinden oluşuyor
      ···
  12. 13.
    0
    aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir

    === honolululuyum alevilerin hepsi tükmendir diyorum bende gib kafası aleviliğin özünde türklük vardır beynini gibtiğim ===
    ···
    1. 1.
      -1
      Ulan salak o türkmen alevliği o ayrı bir kol

      Onun yanında arap alevliği olan nusayrilik
      kürt alevliği olan yezdanlik var

      Sen hiç hayatında ne alevi görmüşsün nede alevliliği a sını biliyorsun amk alevliği türkmenlerin oluşturduğu bir şey sanıyorsun türkmenlerin oluşturduğu türkmen alevliliği amk malı alevliğin tamamı değil
      ···
    2. 2.
      0
      http://tr.wikipedia.org/w...%BCrkistan_Alevili%C4%9Fi en alta in orada şema var gibtir git bir daha yorum yapma sana başka verecek cevabım yok ayağınıda denk al giberim o güzel zütünü adam ol

      zütün kaşınmasın tüm sülaleni kılımı bile kıpırtadmadan giberim
      ···
  13. 14.
    0
    aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir

    === honolululuyum alevilik kollara ayrılmaz diyorum .. senin o bahsettiklerin uydurulma alevilik ile alakası yok kürt alevisi veya arap alevisi diye bir zırvalık yok alevilik tek bir mesheptir ve kollara ayrılmaz ===
    ···
    1. 1.
      0
      Ya gibtir git iki kitap okuda ilim irfan öğren cahil huur çocuğu

      gelişm kürt alevliği arap alevliği yok diyor burada amk malı ya

      Ben burada şia olan alevlikten bahsetmiyorum mezheb olan alevlikten bahsetmiyorum salak
      ···
    2. 2.
      0
      Bu huur çocuğu başlığı görüp gogula alevlik yazıp ilk çıkanı okuyup buraya yazmadıysa ben en adi huur çocuğuyum salağın ne bir kaynağı var ne başka bir gibi daha yazdıklarımı bile okuyamıyor şia mezhebiyle bahsettiğimiz alevlik arasındaki farkı veya bu şia mezhebi kullanılarak toplulukların inançlarını islamla sentezlemesinden gram haberi yok
      ···
  14. 15.
    0
    aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir

    === honolululuyum ulan gibtiğiminin dalyarağı ırklar ile aleviliği birleştirip burda başlık açan sensin yavşak neyse uzatmıyacam alevilik meshebini ordan burdan topladığın yalan yanlış bilgiler ile milleti kandırma senden daha iyi biliyorum ben aleviliğin ne olduğunu ===
    ···
    1. 1.
      -1
      Bu huur çocuğu başlığı görüp gogula alevlik yazıp ilk çıkanı okuyup buraya yazmadıysa ben en adi huur çocuğuyum salağın ne bir kaynağı var ne başka bir gibi daha yazdıklarımı bile okuyamıyor şia mezhebiyle bahsettiğimiz alevlik arasındaki farkı veya bu şia mezhebi kullanılarak toplulukların inançlarını islamla sentezlemesinden gram haberi yok

      Ne ırkı gavat alevliği ırkla karıştıran sensin alevlik türk kaynaklıdır diyen sensin ben ise alevliğin ırki bir kökeni olmadığını söylüyorum
      ···
    2. 2.
      0
      Sen hiç bir gibten anlamayan cahil bir huur evladısın bir gib bildiğin yok ama sen sıranı bekle senin sıran gelecek ben senin o sırma saçlı ananı gibecem bu burada kalmayacak
      ···
  15. 16.
    0
    aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir

    === honolululuyum elinden geleni ardına koyma o.ç seni senin nasıl bir huur cocuğu olduğun burdan belli amk züt oğlanı soysuz bin ===
    ···
    1. 1.
      -1
      Kes ananı giberim sıranı bekle bir daha başlıklarıma musallat olduğunu görmeyeyim o gib kadar aklını senden alırım
      ···
  16. 17.
    0
    aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir

    === honolululuyum bir başka başlıkta aleviliği biçimlendirirsen bak o başlığa napıyorum ben iyice takunu cıkardınız dıbını yurdunu gibtiğimin gavatları yüz verdikce ===
    ···
    1. 1.
      0
      Sus ulan cahil huur çocuğu sen yorum yapsan ne olur seni kim gibler amk malı
      söylediğin hiç bir şeyin bir dayanağı bir kaynağı yok sallamak beleş ya salla dur anasını gibtiğimin kara cahili zütünden element uyduran akılsız huur çocuğu daha bir cümleyi anlamaktan acizsiz sen kimsin amk yaptığı tehdide bak sen yorum yapsan ne olur gavat
      ···
    2. 2.
      0
      dıbına koyduğumun trolü gece gece trollemeye adam arıyor pekekent
      ···
    3. 3.
      0
      Seni son kez uyarıyorum bir daha uyarmam uygulamaya geçerim dıbını zütünü paramparça ederim hani dün bana diyordun ya sen nasıl satanistsin diye o zmaan görürsün işte nasıl satanist olduğumu
      ···
    4. diğerleri 1
  17. 18.
    0
    aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir

    === honolululuyum senin dayanağın ne lan huur cocuğu googleden paylaştıkların mı daha arapca okumasını bilmez alimlik yapar züt oğlanı sen kimsin oğlum neyse takıl kendi çapında otur bir yerde oyna şeklini gibtiğimin palyacosu ===
    ···
    1. 1.
      0
      http://www.alevikonseyi.com/
      Ezoterik batini doktirinler tarihi
      Ezdan dini-ünsal öztürk
      nüsayri alevlik-inan keser

      daha sayayım mı istersen verdiğim vikipedi linklerinin kaynaklarınıda atayım onları atmaya kalksam kaynakların sayısı senin hayatın boyunca öğrendiğin bilginin sayısını geçer
      ···
  18. 19.
    0
    aleviler başta doğru bi düşüncedelermiş, sonradan bozulmuşlar
    ···
  19. 20.
    0
    aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir

    === honolululuyum sen kimsin lan beni tehdit ediyorsun gibik .. senin ölünü bile giberim akıllı ol burda laf yapmaya benzemez gece gece belanı arama gibtir git dalağını giberim şeytana adak olursun yavşak ===
    ···
    1. 1.
      0
      A l sana kaynak anasını gibtiğmin malı

      Kaynakça

      ^ a b Balcıoğlu, Tahir Harimî, Mezhep Cereyanları – Alevîler’in mühim fa’aliyete geçmeleri ve Türkistan’a Alevî dâîlerinin yayılmaları, Sayfa 50, Hilmi Ziyâ Neşriyâtı, Ahmet Sait Tab’ı, 1940.
      ^ Sahayîf’ûl-ihbâr, Cilt 2, Sahife 410.
      ^ Tarih Peçevî, Cilt: 2, Sahife: 56.
      ^ Tezkere-i Devlet Şâh-ı Semerkandî.
      ^ Profesör M. Şerafeddin, Pamir ismâ‘ilîleri, ilâhiyat Fakültesi Mecmuası, Sayı 71, Yıl 1928.
      ^ Tahir Harimî, Naklî ilimler Tarihi – Kelâm Tarihi: Dürzî mezhebi. (Dürzîler’de “Ûkkal” ve “Cühhal” diye bir nev’i taksimât yaparlar. Nâsır-ı Hüsrev’in te’villeriyle kuvvetli bir benzerlik gösteren bu akidelerin kaynaklarının hep ortak olduğu ve mezhepler tarihinin çeşitli safhalarında rastgeldiğimiz benzer i’tikatların zamanımıza dek hep ufak farklılıklarla birbirlerinden aktarılarak geldikleri anlaşılmaktadır.)
      ^ Öz, Mustafa, Mezhepler Tarihi ve Terimleri Sözlüğü, Ensar Yayıncılık, istanbul, 2011.
      ^ Balcıoğlu, Tahir Harimî, Mezhep cereyanları – Mısır Fâtımîleri ve Alevîler’in Pamir Teşkilâtı: Dâ’î-i Â’zâm: Nâsır Hüsrev, Sayfa 142, Ahmed Said tab’ı, Hilmi Ziya neşriyâtı, 1940.
      ^ muhafazid Ebû Zehra: Mezhepler Tarihi, Sayfa 225, Düşün Yayıncılık, istanbul, 2011. (Câ’bir, i’tikad ve imân esasları konusunda Câ’fer-i Sâdık’tan ders almış ve onun i’tikadını benimsemiştir. Câ’bir bin Hayyân, Câf’er-i Sadık’ın îlmini topladığı beşyüz risâlesini bir araya getirerek tek bir kitâp halinde yayınlamıştır. Câ’bir bu risâlelerin, kendisinin Câf’er-i Sadık’tan edindiği feyz ve ilhâmlar sayesinde teşekkül ettiğini belirtmiştir.)
      ^ muhafazid Ebû Zehra, Mezhepler Tarihi, Sayfa 225, Düşün Yayıncılık, istanbul, 2011. (imâm Câ’fer’in Allah’ın mevcûdiyetini bilme gayesi için Kozmoloji ilmiyle uğraştığını bildiren deliller vardır. Elde ettiği bilgileri Allah’ın vahdaniyetini isbat etmek amacıyla kullanmıştır. Bu konuda, imâm Câ’fer-i Sadık, Kur'an-ı Kerîm’in evren ve tabiât hakkında bilgiler vererek insanları düşündürme methodunu uygulamıştır. Mufaddal bin Amra’ya yazdırdığı “Risalet-ût Tevhîd” adlı kitabında tabiât olaylarının insanın hizmetine sunulmuş olduğunu öne sürerek, hepsinin bir yaratıcının eseri olması gerekliliği hakkında yürüttüğü fikirlerini savunmuştur.)
      ^ Nûru’l-ulûm, s. 190; Nefahat tercümesi, s. 330; Attâr, Tezkiretü’l-evliyâ, c. II, s. 202; Sem’anî, Kitâbü’l-ensâb, 194b; Hucviri, Keşfü’l-mahcûb, tercüme, Nicholson, London, s. 161, Nâme-i Dânişveran, C. I, s. 185.(Ebû’l Hasan el-Harakânî’nin asıl adı Ali bin Câ’fer’dir. Meşhur sûfilerden olup, Bistam civarında “Harakan” adı verilen bir köyde H. 350 / M. 962 yılında doğmuştur. Mezarı H. 987/M. 1580’de Vezir Mustafa Paşa’nın memur olduğu Acem seferi esnasında Kars yakınlarında bulunmuştur. Önce çobanlık etmiş, sonra da çiftçilik ve nakliye işleriyle uğraşmıştır. Kur’an okumaktan başka bir tahsili yoktur. Ebâ Yezid-î Bistâmî’ye müntesiptir. Kendisi Arap sûfilerinin etkilerinden az çok kurtulanlardan biri olarak sayılır. Gazneli Sultan Mahmud başta olmak üzere ibn-i Sina gibi ünlü filozoflar tarafından ziyaret edilmiştir. 10 Muharrem 425 / 4 Ocak 1033 tarihinde vefat etmiştir.)
      ^ Barthold, W., islâm Medeniyeti Tarihi, Professör Dr. Fuad Köprülü’nün Geniş, izah, düzeltme ve ilâvelerle tercümesi, Sayfa 192, Türk Tarih Kurumu Baskısı, Ankara, 1963.
      ^ Bedr’ed-Dîn Mahmud Aynî, ikd’ûl-Cûmman. (Baba ishak’ın Baba iylâs Horasanî’nin “Çehariyâr” adı verilen dört halifesinden biri olan Aybek Baba’nın müridi olduğunu belirtmektedir.)
      ^ Bedr’ed-Dîn Mahmud Aynî, ikd’ûl-Cûmman. (Sarı Saltık Baba’nın Baba iylâs Horasanî’nin “Çehariyâr” adı verilen dört halifesinden biri olduğunu belirtmektedir. Çehariyâr’ın diğer üçü Lokman Baba, Aybek Baba ve Behlül Baba’dır.)
      ^ Bedr’ed-Dîn Mahmud Aynî, ikd’ûl-Cûmman. (Aybek Baba’nın Baba iylâs Horasanî’nin “Çehariyâr” adı verilen dört halifesinden biri olduğunu belirtmektedir. Çehariyâr’ın diğer üçü, Saltık Baba, Lokman Baba ve Behlül Baba’dır.)
      ^ Bedr’ed-Dîn Mahmud Aynî, ikd’ûl-Cûmman. (Burak Baba’nın Baba iylâs Horasanî’nin “Çehariyâr” adı verilen dört halifesinden biri olan Aybek Baba’nın müridi olduğunu belirtmektedir.)
      Tümünü Göster
      ···
    2. 2.
      0
      ^ http://www.tharwaproject.com/node/2127
      ^ http://www.psakd.org/duny...urkiyede_nusayrilik1.html
      ^ CIA - The World Factbook - Syria
      ^ Globalsecurity
      ^ a b Önder, Ali Tayyar, Türkiye'nin Etnik Yapısı, sf.303
      ^ a b c d Önder, Ali Tayyar, Türkiye'nin Etnik Yapısı, sf.314
      ^ Andrews, 1992: 215
      ^ Andrews, 1992: 216
      ^ Encyclopædia Iranica, ḴAṢIBI
      ^ a b Mustafa Öz, Mezhepler Tarihi ve Terimleri Sözlüğü, Ensar, istanbul, 2011.
      ^ Süleyman Efendi, El-Bâkûret’ûs Süleyman’îyye, Sahife 14-15, Beyrut, 1873.
      ^ Büyükkara, Prof. Dr. Mehmet Ali: "islam Mezhepleri Tarihi" sayfa 156. Anadolu Üniversitesi Yayınları Eskişehir, Eylül 2010 ISBN 978-975-06-0738-7
      ^ muhafazid Ebû Zehra: Mezhepler Tarihi, Sayfa 225, Düşün Yayıncılık, istanbul, 2011. (Câ’bir, i’tikad ve imân esasları konusunda Câ’fer-i Sâdık’tan ders almış ve onun i’tikadını benimsemiştir. Câ’bir bin Hayyân, Câf’er-i Sadık’ın îlmini topladığı beşyüz risâlesini bir araya getirerek tek bir kitâp halinde yayınlamıştır. Câ’bir bu risâlelerin, kendisinin Câf’er-i Sadık’tan edindiği feyz ve ilhâmlar sayesinde teşekkül ettiğini belirtmiştir.)
      ^ muhafazid Ebû Zehra, Mezhepler Tarihi, Sayfa 225, Düşün Yayıncılık, istanbul, 2011. (imâm Câ’fer’in Allah’ın mevcûdiyetini bilme gayesi için Kozmoloji ilmiyle uğraştığını bildiren deliller vardır. Elde ettiği bilgileri Allah’ın vahdaniyetini isbat etmek amacıyla kullanmıştır. Bu konuda, imâm Câ’fer-i Sadık, Kur'an-ı Kerîm’in evren ve tabiât hakkında bilgiler vererek insanları düşündürme methodunu uygulamıştır. Mufaddal bin Amra’ya yazdırdığı “Risalet-ût Tevhîd” adlı kitabında tabiât olaylarının insanın hizmetine sunulmuş olduğunu öne sürerek, hepsinin bir yaratıcının eseri olması gerekliliği hakkında yürüttüğü fikirlerini savunmuştur.)

      Andrews, Alford Peter, Türkiye'de Etnik Gruplar, (Çev. Mustafa Küpüşoğlu), 1. basım, Ant Yayınları, istanbul, 1999.
      Sertel, Ergin, Dinî ve Etnik Kimlikleriyle Nusayrîler, 1. baskı, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2005.
      ···
    3. 3.
      0
      Bibliografya

      Engin, Ismail & Franz, Erhard (2000). Alevîler / Alewiten. Cilt 1 Band: Kimlik ve Tarih / Identität und Geschichte. Hamburg: Deutsches Orient Institut (Mitteilungen Band 59/2000). ISBN 3-89173-059-4
      – , (2001). Alevîler / Alewiten. Cilt 2 Band: inanç ve Gelenekler / Glaube und Traditionen. Hamburg: Deutsches Orient Institut (Mitteilungen Band 60/2001). ISBN 3-89173-061-6
      – , (2001). Alevîler / Alewiten. Cilt 3 Band: Siyaset ve Örgütler / Politik und Organisationen. Hamburg: Deutsches Orient Institut (Mitteilungen Band 61/2001). ISBN 3-89173-062-4
      Kehl-Bodrogi, Krisztina (1992). Die Kizilbas/Aleviten. Untersuchungen uber eine esoterische Glaubensgemeinschaft in Anatolien. Die Welt des Islams, (New Series), Vol. 32, No. 1.
      Kitgibis, Dimitri (1999). Multiculturalism in the Ottoman Empire: The Alevi Religious and Cultural Community, in P. Savard & B. Vigezzi eds. Multiculturalism and the History of International Relations Milano: Edizioni Unicopli.
      Kjeilen, Tore (undated). "Alevism," in the (on-line) Encyclopedia of the Orient.
      Shankland, David (2003). The Alevîs in Turkey: The Emergence of a Secular Islamic Tradition. Curzon Press.
      Shindeldecker, John (1996). Turkish Alevis Today. Istanbul: Sahkulu.
      White, Paul J. & Joost Jongerden (eds.) (2003). Turkey’s Alevi Enigma: A Comprehensive Overview. Leiden: Brill.
      Yaman, Ali & Aykan Erdemir (2006). Alevîsm-Bektashism: A Brief Introduction, London: England Alevi Cultural Centre & Cemevi. ISBN 975-98065-3-3
      Vorhoff, Karin. (1998), “Academic and Journalistic Publications on the Alevi and Bektashi of Turkey.” In: Tord Olsson/Elizabeth Özdalga/Catharina Raudvere (eds.) Alevi Identity: Cultural, Religious and Social Perspectives, Istanbul: Swedish Research Institute, pp. 23–50.
      Zeidan, David (1999) "The Alevi of Anatolia." Middle East Review of International Affairs 3/4.

      Kızılbaş Kürtler

      Bumke, Peter (1979). "Kizilbaş-Kurden in Dersim (Tunceli, Türkei). Marginalität und Häresie." Anthropos 74, 530-548.
      Gezik, Erdal (2000), Etnik Politik Dinsel Sorunlar Bağlamında Alevî Kürtler, Ankara.
      Izady, Mehrdad R. (1992), The Kurds : a concise handbook, Washington & London: Taylor & Francis, ss. 170 passim, ISBN 0-8448-1727-9.
      Van Bruinessen, Martin, (1996). Kurds, Turks, and the Alevî revival in Turkey. Middle East Report, No. 200, pp. 7–10. (NB: The on-line version is expanded from its original publication.)
      – , (1997). "Aslını inkâr eden haramzadedir! The Debate on the Kurdish Ethnic Identity of the Kurdish Alevis." In K. Kehl-Bodrogi, B. Kellner-Heinkele, & A. Otter-Beaujean (eds), Syncretistic Religious Communities in the Near East (Leiden: Brill).
      White, Paul J. (2003), “The Debate on the Identity of ‘Alevî Kurds’.” In: Paul J. White/Joost Jongerden (eds.) Turkey’s Alevî Enigma: A Comprehensive Overview. Leiden: Brill, pp. 17–32.

      Ghulat Şî’î (Köktendinci) tarikât hakkında

      Halm, H. (1982). Die Islamische Gnosis: Die extreme Schia und die Alawiten. Zurich.
      Krisztina Kehl-Bodrogi, Krisztina, & Barbara Kellner-Heinkele, Anke Otter-Beaujean, eds. (1997) Syncretistic Religious Communities in the Near East. Leiden: Brill, pp. 11-18.
      Moosa, Matti (1988). Extremist Shiites: The Ghulat Sects, Syracuse University Press.
      Van Bruinessen, Martin (2005). "Religious practices in the Turco-Iranian world: continuity and change." French translation published as: "Les pratiques religieuses dans le monde turco-iranien: changements et continuités", Cahiers d'Études sur la Méditerranée Orientale et le Monde Turco-Iranien, no. 39-40, 101-121.
      Tümünü Göster
      ···
    4. diğerleri 1