/i/Yazılım

Umuyoruz ki geleceğin yazılımcıları bu altinciden çıkacak!
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +13 -4
    evet gençler algoritma öğretcem alayınıza...
    şimdi o gibimsonik okları kareleri kenara bırakın.
    Algoritma kelime olarak aklınızda yer etmesi için yapılacak işlerin listesidir.

    örnek ile açacak olursak:
    Markete git ve gazete al gel
    işlem sırası şu şekilde olacaktır
    1 Evden çık
    2 en yakın gazete bayisine markete git
    3 alacağın gazete var mı bak eğer varsa al yoksa adım 2 ye dön
    4 eve dön

    evin etrafında 3 tane gazete bayisi var diyelim
    evden çıktınız en yakın A marketine gittiniz orada gazete yoksa tekrar en yakın amrkete gidersiniz B marketindede yoksa C marketine gidersiniz bu işlem gazete bulununcaya kadar sürer.

    kısacasa algoritma budur bu şekilde yazılır yakın bir zamanda değişkenler ve diğer gibimsonik icatlarla döneceğim ;)
    ···
  1. 2.
    +1
    Bilmiyorum ve öğrenmek istemiyorum
    ···
  2. 3.
    0
    Bu neydi şimdi aq
    Edit : Okumayın aq bi işe yaramıyor
    ···
    1. 1.
      0
      bunuda anlamıyorsan okuma amk bi gibim olmaz senden en basit temelde algoritma
      ···
    2. 2.
      0
      Anladım yarram da gerçek hayatta ne gibimizde yarıcak
      ···
    3. 3.
      0
      kardeşim bak burası yazılım alanı demi yani yazılımın en alt başlangıcı algoritmadır eğer bunu öğrenmessen pek bişey yapamassın
      ···
    4. diğerleri 1
  3. 4.
    +1
    Kendin biliyon mu yaprağam
    ···
    1. 1.
      +1
      10 numara biliyorum demiyorum ama 2 sene üniversitede 3 sene lisede okudum
      ···
      1. 1.
        +2
        ozaman şuku picigeto
        ···
  4. 5.
    0
    algoritma geliştiricelirn bişe yapıp ta anlatmak istemediğinde kullandıkları söz
    ···
  5. 6.
    0
    x'e 0 ver , şıklardan git
    ···
  6. 7.
    +1
    Algorezma
    ···
  7. 8.
    +1
    başka bir örnek ile şöyle örnek vereyim
    "klavyeden girilen 10 sayının topldıbını veren algoritma"

    1 başla (her program ve algoritma bununla başlar)
    2 klavyeden sayı al (bu sayı A olsun A değişkendir bunu aşağıda açıklıcam)
    3 A sayısını Top ile topla (top = top + a)
    4 sayac değişkenine 1 ekle
    5 eğer sayac 10 dan küçük ise adım 2 ye git
    6 top değişkenini ekrana yazdır
    7 bitir.

    özetleyelim
    değişken: program içerisinde içerisine değer aktarılan birimlerdir çeşitli şekillerde görüleblirler mesela 0... 255 arası için farklı bir değişken tanımlanırken 255 üzeri için farklı bir değişken kullanılır her değişken kullanıldıktan sonra o değerde kalır
    örneğin işlem basamaklarında a değişkenini top ile toplayıp top değerine atadık
    top= A dediğimizde top değişkeni artık A değişkenine eşitlenir.
    top= top + a dediğimizde (top 0 olsun a 1 olsun işlemimiz 0=0+1 olur daha sonraki dönmede 3=1+2 sağ tarafın işlemini yaıp sola atar)
    sayaç her döndüğünde 1 artar ve 10 olduğunda son dönümü yapar ve alt satıra yani ekrana yazdırmaya gelir
    ···
    1. 1.
      0
      iyi de 0=0+1 1e eşittir bu işleme göre de 0=1 diyorsun sen
      ···
      1. 1.
        0
        normal matematikte dediğin doğru programlamada sağdaki işlem yapılır ve sol tarafa atılır şöyleki:
        0=0+1 0=1 1=1
        3 adımda bu işlemi gerçekleştirir
        ···
  8. 9.
    0
    Önlerden rezerved
    ···
  9. 10.
    +3
    Panpa ilk girdiğin algoritma yanlış.

    1 Evden çık
    2 en yakın gazete bayisine markete git
    3 alacağın gazete var mı bak eğer varsa al yoksa adım 2 ye dön
    4 eve dön

    böyle yaparsa durmadan aynı markete girer bi bakıma bugta kalır :D

    1 Evden çık
    2 !daha önce gitmediğin! en yakın gazete bayisine markete git
    3 alacağın gazete var mı bak eğer varsa al yoksa adım 2 ye dön
    4 eve dön
    ···
    1. 1.
      0
      3 yerine 2.1 yazarsak bugdan çıkar
      ···
      1. 1.
        0
        yok panpa o kadar bilgim :D üstün körü bir şeyler sadece *
        ···
  10. 11.
    0
    Teşekkür ederiz amk
    ···
  11. 12.
    0
    Programlama temelleri için lazım olan şeye algoritma denir yararlı bilgi şuku.
    ···
  12. 13.
    0
    Rezzzxxxxx
    ···
  13. 14.
    -2
    bir işin uzun yollar ve ya kısa yollardan tek bir sonuca bağlamak diye tanımlayabiliriz aslında
    ···