1. 51.
    0
    @39 efendimiz 5 vakit kılmış bende 5 kılıyorum tefsirde 3 diyenlerde var işime gelse onu yapardım ama tefsir dediğimiz kıssalarla yapılır. bak şimdi mesela sana bi örnek vercem anlatmak için sadece dediğimi

    Rabbin, dilediğini yaratır ve seçer. Onların ise seçim hakkı yoktur. Allah, onların ortak koştuklarından uzaktır ve yücedir. kasas / 68

    bu ayetten ne anladığını yazarmısın tefsir bakma ama lütfen sadece sen ne anladığını yaz sadece anlatmak için hakıszlık haklılıkla alakası yok ve tartışmayı bitircem
    ···
  2. 52.
    0
    @40 ilk soran ben değilim; fakat ilk anlamamak için kasan, ilk kem küm eden, ilk zorlama yorumlar yapan, ilk at gözlüğü kullanan da sen değilsin panpa.
    ···
  3. 53.
    0
    @42

    rabbin dilediğini yaratır ve seçer

    > allah istediği şeyi yaratabilir, ol deyince olur mantığı işte. seçmek kelimesini anlamadım. ne için seçer niye seçer? ha diyeceksin ki bunu tefsirle öğreneceksin. tamam tefsirle öğreneyim çünkü belirsizlik var. tefsir belirsizliği ortadan kaldırabilir. benim verdiğim örneklerde belirsizlik yok. netlik var. tefsirler ise netliği bozup başka bir anlam çıkarıyor.

    onların ise seçim hakkı yoktur

    > neyi seçme hakkı yoktur anlamadım. ayetin öncesi ve sonrası açıklayıcı olabilir bilemedim.

    allah, onların ortak koştuklarından uzaktır ve yücedir==> allah, allah'a koşulan şirklerle alakasızdır, onlardan daha yücedir, tektir vs.
    ···
  4. 54.
    0
    @44 öncelikle teşekkürler panpa tefsir nedir kısaca tekrar ediyim. şimdi biliyorsun kuran ayet ayet ve belirli bir sürede indi bir anda inmedi ayetler inerken olan olaylara göre indi bazı ayetler önce bazıları sonra indi ve en can alıcısı ayetler direk efendimize indi bize onun açıklamalarıyla geldi ama açıklamaları kuranda değil hadiste topladı - bana kuran verildi iki katıda hikmeti verildi - hadisi bize hadislerin gerekliliğini anlatıyor. şimdi biz eğer direk ayetleri alırsak hadislerle açıklamazsak ekgib olur hangi ayet olursa olsun o yüzden çelişki dediğimiz bu kadar çok çıkıyor çünkü ekgib bakıyoruz. senden yorum istediğim ayette böyle belirsizlik var her ayette var hikmetine hadise bakmassan sen kendince akıllı bi şekilde yorumladın ama inme nedenini bilmeyince ne kadar ekgib kaldığını görceksin

    Rivayete göre "Mugayre" demişdi ki: Kur'an, bu iki beldedeki en büyük bir şahsa nazil olmalı değil mi idi?. işte onu ve benzerlerini red için buyurulmuş oluyor ki: Cenab-ı Hak, Peygamberlerini kendilerine gönderilen kimselerin rey ve iradelerine göre göndermez, ancak kendi ilâhi seçimine göre gönderir. Hayır ve iyiliğin ne şekilde, ne vasıta ile tecelli edeceğini ancak o Kerem sahibi yaratıcı bilir. (Allah onların şerik koştuklarından münezzehtir, sânı yücedir) Hiçbir şey, o Yüce Yaratıcıya ortak olamaz ve onun ezeli iradesine aykırı bir şeyi meydana getiremez ve hiçbir kimsenin iradesi, o ezeli mabûd'un pek yüce olan iradesine, ihtiyarına aykırı ve zıt bulunamaz.

    ayette peygamber geçmiyor aynı şeytanla ilgili olduğu gibi ama bi bakıyosun tefsirde peygamber diyor neye dayanarak hadise dayanarak anlatmaya çabaladığım buydu ayetin inme nedeni bu kıssa şimdi her ayetin bi iniş nedeni var ben nedenleri bilmessem yanlış olur anlatmak istediğim başından beri bu biz tefsircilere değil hadis ve ayete bağlıyız tefsir alimleri bunları baz alarak yaparsa başımızın üstünde yeri var yoksa onlarada uymayız iman allah a kulluk allaha dönüş allah a
    ···
  5. 55.
    0
    onu bilmem ama görünce altına sıçacagın birşey oldugu kesin amk
    ···
  6. 56.
    0
    (bkz: müslümanlar çok önemli bir sorum var)
    ···
  7. 57.
    0
    @36 yok siyaset falan okumuyorum kaptanım ben. şimdi kur'an ile pek haşır neşir olan biri değildim bir kitapla tanışana kadar kafamdaki tüm soru işaretlerini kaldırdı o kitap.ama hala 5 vakit namaz kılamıyorum. cumadan cumaya bayramdan bayrama kılan kurbanımı kesen zekatını falan veren bir adamım. kısmet olursa hacca da gider tövbemizi ederiz. sonuçta gemici adamız içkinin zinanın dibine vurmuştuk gençliğimizde. gençliğimizde dediğimde şu an 33 yaşındayım 5 6 sene önceki olaylar tabi. neyse ben 6 7 sene evvel elime kuran ı almış kendi çapımda bazı terslikler bulmuştum taki o olayların asıl anlatmak istediğini anlayana kadar.ilk olarak şunu söyleyeylim bazı olayları ayrıntısıyla bilmeden okursan yanlış anlıyorsun ama olayları bilip okuyunca inan domino taşları gibi tık tık ilerliyor her şey neyse anlatmak istediğim şu sen o ayeti çok yanlış anlamışsın panpa ilk secde ve şeytandan istenen ikinci secde diye bir şey var ikisi de aynı yerde gerçekleşiyor belli bir müddet sonra şimdi ilk secdeyi anlatayım bir ayette var rastgelirsem de buraya eklerim ama bakara suresinde geçen olay son secdeyi anlatıyor. sendeki kavram farklılığı bu yüzden olmuş: o ayette olayın gerçekleştiği yerde iradesiz melekler ve 3 çeşit cin bulunuyordu. bunlar melekler, mümin olacak cinler, kafir olacak cinler ve kafir olacak cinlerin başı olan şeytan. hepsine aynı anda secde edin denmedi.hz adem yaratıldığında ilk olarak meleklere secde edilmesi söylendi. melekler secde etti. sonra cinlere secde edilmesi söylendi cinler ilk önce secde etmedi.bir daha secde edilmesi söylendi melekler kalkıp bir daha secde etti cinler yine etmedi.bir daha secde edilmesi söylendiğinde melekler kalkıp tekrar secde etti cinlerin bir kısmı secde etti bir kısmı reddetti. işte reddedenler cin-i iblis denilen kısım. yani öyle tek bir varlık gibi de düşünmemek gerekiyor.cin-i iblis allah tarafından yaratılan en üstün mahluklardı, insan yaratılıncaya kadar. yani cinlerin bir üst versiyonu gibi düşünebilirsin. hatta bir ayette onlardan üstün olmasına rağmen ilk başta secde etmeyenlere(ileride kafir olacak cinler) uyduğu ve kötü tarafı seçtiği söyleniyor. şimdi bakara suresindeki olay bu yukarıda anlattığım olay gerçekleştikten sonra şeytan hz ademin üstünlüğünü reddettikten ve artık onun soyundan gelecek kişileri kendine inandırma kibrinde olduğunu tanrıya bildirmiş bir anlamda baş kaldırmıştı. tüm bunlara rağmen rüm mahluklar cinler şeytan melekler ve hz adem cennete konuyor.bir yavru süresi deniyor bu cennette kalma süresine. yani dünya zamanıyla 9 ay gibi bir süre ve bu süre sonunda allah tekrar hz adem e secde edilmesini söylüyor. melekler iradesiz varlıklar hemen geliyorlar.bak yine cinlerin hepsi ve cin i iblis gelmiyor. bakara suresindeki olay budur buraya dikkat : meleklere secde edilmesi söyleniyor melekler ediyor. meleklere bir kere daha secde edilmesi söylendiğinde kalkıp bir daha secde ediyorlar ve ilk olayda olduğu gibi cinlerin bir kısmı da gelip secde ediyorlar.bir daha secde etmeleri söylendiğinde(allahın şeytan ve hala gelmeyen bazı cinlere son şans için verildiği düşünülüyor)ama şeytan ve bazı cinler 3. çağrıda bile gelip secde etmiyorlar ve arkalarını dönüp gidiyorlar onlar şeytan ve kafir cinlerin soyunu oluşturacak cinler oluyorlar.
    ben 2 aşamayı bildiğini düşünerek yukarıdaki örneği vermiştim. yani galatasaraylıların ve rıdvan ın bulunduğu bir ortamda en büyük gs diye bağırın dendiğinde ilkinde reddediyor rıdvan.bir müddet sonra galatasaraylılara tekrar en büyük gs diye bağırın diye söylendiğinde rıdvan yine bağırmıyor olay bu.

    neyse panpa ben de çok kargaşa yaşamış bir adamdım. sonra bir kitap sayesinde tüm düşüncelerim değişti. istersen pmden adres falan ver sana kitabı yollayayım. tefsir kitabı değil. sadece kuran ı kerimdeki her ayetin öncesi sonrası anlatılıyor eklenen herhangi bir yorum yok.
    Tümünü Göster
    ···
  8. 58.
    0
    allah bilir dicem de o da emin değil bilader ..
    ···
  9. 59.
    0
    @48 gel o zaman panpa asıl başlığa

    (bkz: matematik sorusu beyler çözene şuku)
    ···
  10. 60.
    0
    meleklerin iradesi yoktur 1
    melekler nurdan şeytan ateşten cinlerde ateşten yaratılmıştır 2
    iblis cindir 3
    ···