/i/Sözlük İçi

sözlük içi.
  1. 1.
    +1 -2
    kara çarşafa girin, kadını taşlayarak öldürün. dinden döneni öldürün diye ayet var ey namussuz iki yüzlüler.
    ···
  1. 2.
    +1
    nisa suresi 34. ayet buyuruyor ki;

    Allah’ın, (iki cinse) birbirinden farklı özellik ve lütuflar bahşetmesi ve mallarından harcama yapmaları sebebiyle erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar. Sâliha kadınlar Allah’a itaatkârdır; Allah’ın korumasına uygun olarak, kimsenin görmediği durumlarda da kendilerini korurlar. (Evlilik hukukuna) baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.

    Nur suresi 31. ayette de şöyle buyruluyor:

    Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar ve iffetlerini korusunlar. Dışarıda kalanlardan başka ziynetlerini göstermesinler. Başörtülerini yakalarının üzerinden bağlasınlar. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, başka kadınlar, hizmetlerinde bulunan köleleri ve câriyeleri, cinsel arzusu bulunmayan erkek hizmetçiler, kadınların cinselliklerinin farkında olmayan çocuklar dışında kimseye süslerini göstermesinler. Yürürken, gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah’a tövbe edin, umulur ki kurtuluşa erersiniz!

    "Dinini değiştireni öldürün." (Buhârî, Cihâd, 149) hadis-i şerifinde belirtiliyor.

    Bir müslümanın islâm dininin inanç esaslarını veya bu esaslarla sıkı bağı bulunan temel hükümleri tamamen yahut kısmen inkâr etmesi sonucu dinden çıkmış kimseye mürted denilir. Fıkıh kitaplarında irtidat eden erkeğin öldürülmesi konusunda görüş birliği vardır. irtidad eden kadına ölüm cezası uygulanması ise fakihler arasında tartışmalı olup Hanefî mezhebine göre kadının cezası tövbe edene kadar hapistir.(Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-islam, VI, 186)

    irtidat dinden dönme demektir. Buna göre mürted, daha önce inandığı bütün mukaddesâtı inkâr eden insandır. Ve bu insan bir bakıma Müslümanlara ihanet etmiştir. Bir kere ihanet eden, her zaman ihanet edebilir. Onun için "mürtedin hayat hakkı yoktur" denilmiştir.

    Mürted erkeğin öldürülmesi, kadının ise hapsedilmesi görüşü de dinden çıkan erkeğin toplumda anarşiye ve zarara daha fazla etkisinin olabileceği düşüncesinden kaynaklıdır.
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      0
      hadislerden örnek verme bana
      ···
      1. 1.
        0
        niye? hadislere inanmıyor musun sen müslüman değil misin?
        ···
      2. 2.
        0
        hadisler kaynak değildir. allah tarafından indirilen sadece kurandır
        ···
      3. 3.
        0
        sahdahsdh bu nasıl bir inanç amk ona bakarsan kuranda nasıl namaz kılınması gerektiği de yazmıyor günde 5 vakit kılınması gerektiği, her namazın rekat sayısının farklı olduğu, rukü secde gibi kavramlar da kuranda belirtilmemiş ama millet namaz kılıyor buna ne diyorsun?
        ···
      4. 4.
        -1
        illaki hadislerdeki tasvirle namaz kılmak zorunda değilsin
        ···
      5. diğerleri 2
  2. 3.
    0
    1) kara çarşafa girin diye bir emir yok sadece eller ayaklar ve yüz görünecek şekilde örtülmek emrediliyor

    2) kadının değil zina edenin taşlayarak öldürülmesi şer'i olarak hükümdür, ayrıca bu hükmün verilmesi için hayatında hiç yalan söylememiş dört tane şahidin şahitlik etmesi şarttır ve gayet yerinde bir yasadır

    3) Bir müslümanın islâm dininin inanç esaslarını veya bu esaslarla sıkı bağı bulunan temel hükümleri tamamen yahut kısmen inkâr etmesi sonucu dinden çıkmış kimseye mürted denilir. Fıkıh kitaplarında irtidat eden erkeğin öldürülmesi konusunda görüş birliği vardır. irtidad eden kadına ölüm cezası uygulanması ise fakihler arasında tartışmalı olup Hanefî mezhebine göre kadının cezası tövbe edene kadar hapistir.(Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-islam, VI, 186)

    irtidat dinden dönme demektir. Buna göre mürted, daha önce inandığı bütün mukaddesâtı inkâr eden insandır. Ve bu insan bir bakıma Müslümanlara ihanet etmiştir. Bir kere ihanet eden, her zaman ihanet edebilir. Onun için "mürtedin hayat hakkı yoktur" denilmiştir.

    Mürted erkeğin öldürülmesi, kadının ise hapsedilmesi görüşü de dinden çıkan erkeğin toplumda anarşiye ve zarara daha fazla etkisinin olabileceği düşüncesinden kaynaklıdır.

    Mürted hangi meseleden dolayı irtidat ettiyse, evvelâ ona o mesele teferruatıyla anlatılıp izah edilmelidir. Belli bir süre takibe alınarak takıldığı hususlarda iknaya çalışılmalıdır. Bütün bunlar fayda vermediği zaman da artık o insan islâm bünyesinde bir ur ve çıban başı olduğu sonucu çıkar ve ona göre muamele yapılır. (1)

    Nitekim Halid b. Velid'in (r.a) irtidat eden kişiyi acele davranıp infaz ettiğini işiten Hz. Peygamber

    "Allah'ım Halid'in yaptığından sana sığınırım."

    diyerek üzüntüsünü ifade eder. (2)

    Aynı şekilde Yemame'den dönen birisine, Hz. Ömer (r.a) ciddî bir şeyin olup olmadığını sorar. Gelen zât, ciddî ve önemli bir şeyin olmadığını, sadece içlerinden birinin irtidat ettiğini söyler. Hz. Ömer (r.a) heyecanla yerinden doğrulur ve, "Ona ne yaptınız?" diye sorar. Adam, "Öldürdük." deyince, Hz. Ömer (r.a) aynen Allah Resûlü (asm) gibi bir iç geçirir ve adama hitaben, "Onu bir yere hapsedip bir müddet bekletmeli değil miydiniz?" der. Sonra da ellerini kaldırır ve Rabbine karşı şu niyazda bulunur: "Allah'ım, kasem ederim bunlar bu işi yaparken ben yanlarında yoktum. Ve yine kasem ederim, duyduğum zaman da yaptıklarından hoşnut olmadım." (3)

    Bu örneklerden anlaşıldığı üzere, islam’da harbi kâfirin bile hayat hakkı olduğuna göre, mürtede idam cezasının verilmesi, onun küfrüne ek olarak topluma vereceği zararlar nedeniyledir. Din değiştirmek demek, bir anlamda "karşı tarafa geçmek ve Müslümanlara savaş açmak" demektir. Bu riskler yoksa öldürülmez, irşad yolu denenir.
    Tümünü Göster
    ···
  3. 4.
    0
    Deizm den önceki evrede takılan angutlara birşey anlatamazsın, insanlar 1400 sene önce dini sadece kurana göre yaşamadı, sahabeleri, halifeleri, peygamberi takip ettiler. Önce sadece kuran derler, bir kısmı bir süre sonra dinden çıkar. Bir kısmıda alternatif hocalara yönelip ayet bükmeye başlar (bkz: caner taslaman).
    En yakın zamanda bu angutluğundan kurtulman dileğiyle, "gerçek islam bu değil karşim" demeyi bırak.
    ···