1. 53.
    0
    @53 ne alaka? sana örnek verdim, beyaz eşyacı kardeşim. içinde bulunduğumuz dönemin koşullarından değil, milattan öncenin romasından, antik yunan'dan örnek verdim. bugünün fikirleriyle değil o dönemin fikirleri, hatta kendisinden bin yıl önce cari olan fikirler ile değerlendirdim. fatih sosyalist cumhuriyet kursun mu dedim?

    cleisthenes dedim, cumhuriyet roması dedim. ama pek anlamadın oraları herhalde.

    @49'da yazdığımı iyi oku.
    ···
  2. 52.
    0
    @51 itirazım yok. bir kere baban padişah, anan padişah karısı; çevre koşulları da elverir durumda değil.

    ama halk egemenliği nosyonu ile barışık olan padişahlar var. özellikle iii. selim sonrası padişahların bazısında bu gözlemlenebiliyor.
    ···
  3. 51.
    0
    @52 madem bunu biliyon. o zaman bunu da bilirsin. tarih bulunduğumuz dönemin koşullarına göre de yargılanamaz. nokta. daha yazmıyorum.
    ···
  4. 50.
    0
    @48 sen ne yapardın sorusu da çok anlamlı değil bu arada. tarihe ilişkin kestirimler öyle yapılmaz.

    bir de biraz daha temkinli olmaya çalış. hemen cahil yaftası falan yapıştırma, senden farklı görüşleri savunan insanlara. sonuçta sen, bir camiyi hizmet olarak değerlendiren bir adamsın; aynı anda da halktan alınan ağır vergileri göz ardı ediyosun. aç kalınca o camiyi yerdi eskişehir halkı.
    ···
  5. 49.
    0
    @48 öncelikle savaş falan yok hayatta kalmak zaten zor ne savaşı amk halktan belli miktarda karşılığını verebileceğim vergiler alırdım yani verdikleri para boşa gitmeyecek. maaşım en yüksek memur maaşını geçmezdi. ithalatı olabildiğince azaltıp kendi yağında kavrulmasını sağlardım ülkenin. devlet dışında bütün yapılanmaları ortadan kaldırır tek kuvveti devlette yani halkta toplardım.
    ···
  6. 48.
    0
    @48 ben kendi adıma cevap vereyim, eğer aynı çevre koşullarında yetişseydim (fatih ve diğerlerinin yetiştiği çevre koşullarında), muhtemelen yeteneğim doğrultusunda benzer şeyler yapardım; yetenekliysem fatih, yeteneksizsem ii. selim olurdum. olması gerekeni yapardım diyemem, sonuçta vahiy yolu ile erişmiyoruz düşüncelerimize, çevre koşulları önemli bir etken.

    olması gereken, halk egemenliğidir; bu da o dönem için aslında o kadar da imkansız değildir. sonuçta cumhuriyet nosyonu m.ö. 509'dan beri cari. demokrasi nosyonu cleisthenes ile birlikte serpilmiş ilk defa. köle karşıtlığı desen, osmanlı'dan bin yıl önce cayır cayır.

    olması gereken, eşitsizliğe son vermektir.
    ···
  7. 47.
    0
    @47 peki sen nasıl yönetirdin çaça. anlat bakam. madem yanlışları tespitte bu kadar kalendersin. doğruları da söyle o zaman bize.
    ···
  8. 46.
    0
    millet sürünsün padişah saraylarda oh ne ala amk islamı yaycaz diye vergi toplansın halktan ganimetler sarayda kalsın ne güzel sistemmiş lan bu böyle
    ···
  9. 45.
    0
    @39 isyanları bozguncu üç-beş eşkiya çıkardı zaten. savaşlar nasıl finanse edilir kardeşim bana onu söyler misin? kanuni'nin belgrad'ı almasının ısparta'nın köyünde yaşayan idris efendiye ne gibi bir yararı olduğunu söyler misin? ganimet desen nasıl bölüşüldüğü ortada.
    ···
  10. 44.
    +1
    neyse peki tamam osmanlı çok kötüydü. ok. ne iyiydi peki.
    ···
  11. 43.
    0
    kusura bakmayın da daha fazla tartışmıcam gibtirin gidin yataklara. kampüste kız kesin.
    ···
  12. 42.
    0
    @40 salak mısın amk dedin ya onların krallıkları duruyor diye al işte duran krallık bu.
    ···
  13. 41.
    0
    @38 cami duvarlarını yersin kardeşim aç kalınca. adamın hizmet diye verdiği örneğe bak. vergi aldılar diyorum sana, ağır vergiler. bu mu hizmet? kaç tane isyan var osmanlı tarihinde, çok mu memnundu halk, padişahın ve diğer idareci kullarının hizmetinden?
    ···
  14. 40.
    0
    @1 hiç değilse adalet vardı insanlar rahat yaşıyodu şimdi öylemi sokağa çıkarken tedirginiz. tecevüzcüsü hırsızı gaspçısı nezaman n olcağı belli değil amq ozaman varmıydı yapanı gibiolardı. bazı şeylerde osmanlının tutumu çok iyiydi bence
    ···
  15. 39.
    0
    @35 ben devleti tek başına padişah yönetirdi dedim mi öküz kardeşim? senin genel olarak osmanlı'daki iktidar yapısı ile ne gibi bir bağlantın var tebaa olmak dışında? sen kelimesini mecazen kullanıyorum ha yanlış anlama, beyaz eşyacı kardeşim.
    ···
  16. 38.
    0
    @36 olm ya gerçekten salaksın ya da salak taklidi yapıyorsun. ben ne diyorum sen ne diyosun. konuyla ne alakası var aq prens harry nin arabasının. gibtir git dıbınakodum tartışma özürlüsü ergeni.
    ···
  17. 37.
    0
    ben geçmişinden bu kadar nefret eden bir toplum görmedim arkadaş
    ecdad tarih yazmış torun okumaktan aciz
    ha buarada @32 senin son yargına kargalar bile güler kardeşim
    tarih bilmeyenlerin gelip konuşuyor olması ise çok ayrı bi garip
    ···
  18. 36.
    +2
    @34 ben eskişehir liyim. eskişehir 1500 lerde çük kadar kasaba. 1500 lü yılalrda buraya camii yaptırmışlar hala duruyor. daha ne yapacaktı. adamlar camii külliyesi yapıyor. playstation cafe mi açacaklardı. dıbınakoyim. sen ne bekliyosun.

    hayır övdüğünüz cumhuriyette de ne varsa istanbula yapılıyor. ona niye bişey demiyosun. her tak istanbul da anadolu da bi tak yok.
    ···
  19. 35.
    0
    @33 krallıkların ne söz hakkı var devletler üzerinde ? geçen sene prens harry'nin arabasına saldırdılar amk polis bile dokunmadı neyin kafasını yaşıyorsun ?
    ···
  20. 34.
    0
    @32 al işte en gibik yorum bu. nerde it kopuk var eninde sonunda bu cümleyi kurar.

    bak kardeşim koskoca devleti sadece padişah yönetmez. osmanlı da 1700 lerin sonuna kadar çok yetenekli devlet adamları görev aldı. yani ben padişahla gurur duymasam bile o devleti yönetenlerle gurur duyabilirim. sanane? yemin ediyorum çoluk çocuk la tarih tartışmıcaksın ya neyse
    ···