/i/Yazılım

Umuyoruz ki geleceğin yazılımcıları bu altinciden çıkacak!
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +11 -4
    oncelikle diger ilgili basliklarima bakmak isteyenler icin:

    1) (bkz: bir oyun geliştiricisinin masası)
    2) (bkz: bir oyun geliştiricisinin ekran görüntüsü)
    3) (bkz: bir oyun geliştiricisinin bilgisayar sistemi)

    panpalar, bu baslikta bir oyun gelistiricisinin, bu meslegi edinirken izledigi yollari anlatacagim.

    yazilimci gelistiriciler icin olacak bu anlattigim. zira gorsel icin ne asamalardan gecilir bilmem.

    baslayalim panpalar.

    1) iyi seviyede matematik, ozellikle de 3 boyutlu uzay bilgisi ile analitik geometri bilgisi.

    bu neden gerekli panpalar? bildiginiz gibi oyunlar 2 ya da 3 boyutlu oluyorlar genelde (yazi tabanlilari haric tutuyorum simdilik). 2 boyutlu oyunlar gelistirebilmek icin cok iyi analitik gometri, nokta-duzlem bilgisi gerekli. cunku 2 boyutlu oyunlarda cogunlukla bu bilgiler gerekiyor.

    2) fizik bilgisi

    panpalar, oyunlarda bircok sey hiz, vektorler, yer degistirme, kuvvet gibi bilesenlerden olusuyor. gunumuz oyun motorlari bircok bileseni bizlere hazir sunuyor, ancak bunlari bilmezsek, bu bilesenleri nasil kullanacagimizi bilemeyiz.

    oncelikle lise ve oncesi panpalarima, imkanlari varken bu dallara ilgi gostermelerini tavsiye ederim. simdiden ogrenin, ileride kodlamaya yogunlasin.

    nasil bir egitim almalisiniz?

    tavsiyem, universitelerin bilgisayar muhendisligi ya da yazilim muhendisligi bolumlerinden birini veya daha da guzeli ikisini birden okumaniz. neden mi? cevabi cok basit. bu bolumlerde hem matematik-fizik bilgisi alacaksiniz, hem de programlamayi ogreneceksiniz. temellei burada atacaksiniz yani.

    devaminda secmeli dersleriniz olacak. burada oyun programlama gibi bir ders varsa mutalaka almalisiniz. bircok universitede oldugunu biliyorum.

    secmeli derslerden varsa mobil uygulama gelistirme dersini almalisiniz. boylece mobil cihazlarin temellerini ve de zorluklarini ogrenirsiniz.

    devami gelecek panpalar.
    ···
  1. 2.
    +1
    ebenin amı
    ···
  2. 3.
    +1 -2
    ananı oyun gelişitirerek gibtim liseli
    ···
    1. 1.
      -1
      Bana liseli diyen agzini giberim senin amik liselisi. gibtirin gidin su sozlukten
      ···
  3. 4.
    0
    Bunla anca taktan oyun yaparsın bu devirde
    ···
    1. 1.
      0
      neyle panpa?
      ···
  4. 5.
    +1
    Part 2:

    evet panpalar temel egitimi aldiktan sonra, bir oyun motoru indirerek ufaktan baslamalisiniz. tavsiyem, kolay oldugu icin ve bolca kaynak oldugu icin Unity motorudur. C# dilini destekler Unity. Unity egitimi sayfasinda bulunan egitim videolarini tek tek izleyin ve bir yandan siz de yapin.

    daha sonra bunlari ufak ufak degistirmeye baslayin. kendiniz sama da olsa eklemeler yapin. boyle boyle ne kadar egzersiz yaparsaniz o kadar iyidir.

    bu asamalarda kodunuz cop olmaya baslayacak. burada design pattern ogrenmeye baslamalisiniz. internetten bakin ve ogrenin.

    ufaktan ilk oyununuzu yapmaya basliyor olmalisiniz. cok basit olabilir, sacma sapan olabilir hic onemli degil. egitim videolarindan mobil'e nasil cikti alacaginizi ogrenin. ugrastiric ve zor bir surec ancak azimli olursaniz, bu ise basladiktan 3-4 ay sonra sacma sapan da olsa bir oyun cikarmis olursunuz. 25 dolara bir google play developer hesabi alip, burada oyununuzu yayinlayabilirsiniz.
    ···
  5. 6.
    +1
    Part 3:
    ilk oyununuzu yaptiktan sonra surekli kendinizi gelistirmelisiniz. her seferinde biraz daha fazla sey ogrenip oyununuzda kullanmalisiniz. boylece her oyununuzun bir oncekinden daha guzel oldugunu goreceksiniz ve bu sizi motive edecek. hatta oyunlariniza reklam ekleyip, cok cuzi miktarlarda para kazanmaya baslarsiniz. oyunlarinizin sayisi arttikca kullanici sayiniz ve kazanciniz da artacak.

    sorusu olan varsa bilgim kadarinca cevaplayabilirim panpalar.
    ···
  6. 7.
    0
    upupupupup
    ···
  7. 8.
    +1
    goren uplasin lutfen panpalar
    ···
  8. 9.
    +1
    up up up
    ···
  9. 10.
    +1
    Grafik ve karakter tasarımcısı. :3

    sa
    ···
    1. 1.
      0
      as panpa
      ···
  10. 11.
    +1
    hadi panpalar uplayin da ilgisi olanlar basligi kacirmasinlar
    ···
  11. 12.
    +1
    3ds max biliyorum gibertirim
    ···
    1. 1.
      0
      cok iyi panpa. adamsin, calismaya, gelismeye devam
      ···
  12. 13.
    +1
    panpa ilgim varda işte fizik matematik zor geliyor :D
    ···
    1. 1.
      0
      zor panpa. ama ne zor degil ki su hayatta? ilgin varsa zorluklari asabilirsin.
      ···
    2. 2.
      0
      ben daha cok dışına merakim var, donanım olarak ekran kartı işlemci gibi parçaların yeni nesil teknolojileri, bunların nasıl üretildiği gibi.
      ···
      1. 1.
        0
        o zaman bilgisayar muhendisligi senin olman gereken yer panpa. istersen ders iceriklerini oku herhangi bir universite sayfasindan. hosuna gidecektir.
        ···
  13. 14.
    0
    apapapapap
    ···
  14. 15.
    +1
    kardeş altı üstü oyun yapıyoruz amk 3 kod 1 resim pompala gitsin
    ···
    1. 1.
      0
      herkes boyle dusunuyor ne yazik ki panpa. ama gecemiz gunduzumuze karisiyor cogu zaman.
      ···
    2. 2.
      0
      biliyorum panpa çok zor hele ki bir heves edip tek kişi yapıyorsan.. 2 senedir deniyorum ama boş işte (:
      ···
  15. 16.
    0
    C++ calisiyorum işime yarar mı ?
    ···
    1. 1.
      0
      Yarar panpa. Oyun gelisirirken c++ dili gibisi yoktur. Mesela unreal engine c++ dilini destekliyor. Biraz zordur ancak oyun gelistiricisi olmasan bile cok isine yarar. Devam panpa pes etmek yok
      ···
  16. 17.
    0
    UPUPUPUPUUP çok daha fazala kişi yaarlansın
    ···
  17. 18.
    0
    ilk öncelikle ben bir hackerim taktikleri görsel olarak aşağıdaki linkte anlatıyorum lütfen bkz.
    http://c12.incisozluk.com...11506/4/1899884_o2fa6.jpg
    ···
  18. 19.
    0
    rezerve
    ···
  19. 20.
    0
    Adamsın beee
    ···
    1. 1.
      0
      Tesekkurler panpa
      ···