/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +1 -1
    biridir, bu konuda şahsi fikrim şöyle: iki ihtimal var. birincisi tanrı yoktur. ikincisi tanrı varsa kötüdür. iyi bir tanrının olma ihtimaline inanmak çok güç çünkü dünyada bu kadar zulüm, ölüm, vahşet, sahtekarlık, aldatma, dolandırma, kan emmeye nasıl müsade ediyor?

    sizce var mı yok mu? iyi mi kötü mü?
    ···
  1. 2.
    +1
    yok pnp
    ···
    1. 1.
      0
      Biraz açıklar mısın panpam? Merak ettim sen nasıl bu kanıya vardın
      ···
    2. 2.
      -1
      kurandaki celiskiler
      ···
    3. 3.
      +2
      bilmem kaç yıllık insanlık tarihinde tanrı var diyen tek kaynak kuran mı amk salağı
      ···
    4. diğerleri 1
  2. 3.
    0
    YOK PANPA AÇIK VE NET
    ···
    1. 1.
      0
      Panpa bi sebep ver be
      ···
  3. 4.
    +1
    Tanrının varlığı sorusu bir din ekseninde tartışılmadığı sürece anlamsızdır. Örneğin deizmi bir düşünelim. Ortada bir Tanrı var ama insan merkezli bir evren yaratmamış, sana herhangi bir din mesaj vermemiş, bu hayatı senin için bir deneme tahtası yapıp sonuca göre öbür dünya hayatını şekillendirmiyor vs. böyle bir şeyi tartışmanın insana bir faydası katkısı yok.

    Ama din ekseninde tartışıldığında bir anlamı var çünkü var oluş hayat ahlak dünyanın varlığı her şeyi ona bağlamış ve dizayn etmiş oluyorsun bir daha haliyle öbür dünya inancı var.

    O yüzden ben bir pozitif ateistin çıkıp "benim elimde Tanrının yokluğunu kanıtlayan bir argüman var ve dinlerde tanrı diye bir şeyin var olduğunu iddia ediyor bu argümanı din aleyhine kullanıyorum" demesi hariç çoğu tanrı tartışmasını boş gereksiz, yorucu görürüm. Ki böyle olaya yaklaşan ateist de hemen hemen görmedim

    Bu tartışmayı atlayıp Tanrı önkabulüyle dinlere yaklaşmak daha mantıklı.
    ···
  4. 5.
    +1 -1
    Tanrının iyi olmasının bedihî (seçik) bilgisine sahip olmasan kötülük problemini gerekçe göstererek Tanrı yok ama eğer varsa kötü bi tanrıdır diyemezdin ki. Aklın anomalisi olurdu bu. Çünkü varsa mutlak iyi olacağını sen de biliyosun gayet. Kötü bi Tanrının mitolojik olduğu basbayağı ortada. Kötülük problemiyle Tanrıyı reddedebilirsin, onu anlarım, ama varsa da kötüdür demek saçmalığın daniskası. Tanrıya kötülük isnad ederken işin içinde bi terslik olduğu duygusu hep vakidir.
    ···
    1. 1.
      0
      Ne alaka kanka, dünyada zulum var o zaman tanrı var demek mantıklı mı?

      Kötülük problemi var demek tanrı var demek mi? Veya tanrının var olduğunu iddia etmek bir bilgi mi? Hayır, en fazla sanrı olur.

      Tanrı varsa mutlak iyi olacak diye bir şey yok ki her şey nötrken iyi-kötü diye bir şey de yok.

      Tanrı için iyi-kötü zaten olamaz, bu kavramlar bizim için var. Olsa bile sıfırdan olmaz oluşturması gerekir.

      Kötü tanrı mitolojikmiş, tam tersi iyi tanrı mitolojik, tanrılardan hep iyi diye bahsedilir ve iyi oldukları söylenip sevilmesi önerilir.

      Her şeye gücü yeten bir tanrının yeni doğan bir bebeği elektrikle çarptırarak acılar içinde öldürmesini iyi olarak nasıl değerlendirebilirsiniz?

      Şu saçma önkabülleri ve tabuları bırakın artık.
      ···
    2. 2.
      0
      Herhalde ben anlatamadım panpa, yazdıklarının hiçbirini iddia etmedim çünkü:)
      ···
      1. 1.
        0
        Kanka nasil iddia etmedin, bildiğin etmişsin. Sen anlatamadın herhalde:)
        ···
  5. 6.
    +1
    bu soruları geride bırakmak lazım artık çünkü ilk insanın tanrı hakkındaki kanıtlarıyla modern insanınki aynı yani akıl yoluyla bu mesele çözülemez
    ···
    1. 1.
      +1
      insan varsayılan modda zaten ateisttir kanka, bir tanrıya inanması bulunduğu çevreye göre şekillenir, herkes zaten ateist doğar sonra teist olur.
      ···
    2. 2.
      0
      ne alaka lan var mı yok mu tanrı onu söyle
      ···
  6. 7.
    +1
    Neden bir yaratıcıya ihtiyaç duyuyoz amk var da olabilir yok da
    ···
    1. 1.
      0
      Kanka bu mantıkla diş perisi var da olabilir yok da
      ···
      1. 1.
        0
        Varsa var yoksa yok varlığını kendimiz için önemli bir hale getirmeyelim
        ···
  7. 8.
    0
    O da kullarına soracak niye afrikadaki çocuk susuz kaldı diye!
    ···
  8. 9.
    +2 -1
    Tanrı vardır, kötülük tanrının özünde değildir, tanrı iyiliği tercih eder, bir çok kötülüğü de engeller, ama kötülüğü insanlar ısrarlı tercihleriyle yaratır.

    Tanrı buna karşılık iyi insanları, iyiliği, merhameti, vicdanı yaratır, peygamber ve kitaplar hatta aydınlatıcı insanlar göndererek, insanları büsbütün kötülüğün eline düşmekten kurtarır, onlara yol gösterir ve iradelerine yardım eder.

    Tanrının yarattığı şeyler ya bizzat, ya sonuçları itibariyle güzeldir. En büyük acıyı bile ilahi adaletiyle yargılayacağı için aslında o kötülüğü yapan kişi daha acınacak durumdadır ve aslında kötülüğü kendi kendisine etmiştir. Mazlumun zalimden hakkını aldığı gün, zalimin zulmettiği günden çok daha şiddetlidir.
    ···
  9. 10.
    0
    Bu nasıl entry.
    ···
  10. 11.
    0
    bana göre genel anlamda bir yaratıcı var. yarattı ve yarattığı evreni izliyor evrende herhangi bir şeye karışmıyor.
    iyi mi kötümü sorusuna cevabım kötü birisi olsa dünya bu halinden daha kötü halde olurdu gibi geliyor. şuanda dünya bu haldeyse bunu kötülük anlamında diyorum insanlar yüzünden ama insanoğlunu kusurlu yarattı genel olarak insanların içinde kötülüğüme yönelme tarafı daha baskın. kötü tarafının baskın olmasına rağmen kötü insanların çok olmasına rağmen iyi birisi olmaya çalışan insanları izlemek istiyordur belki de çürük elma ile sağlam elmayı ayırma gibi.
    ···