1. 176.
    0
    en iyisi bence ceza ft. sagopa kajmer den neyim var ki
    ···
  2. 177.
    0
    selamlar o.çlar
    ···
  3. 178.
    +2
    Hidra ve Cegıd diyorum
    ···
  4. 179.
    +2
    Yıllardır yapıyorum ama daha bi uzun süredir dinliyorum rapin babası hidradır tabiki ceza ve sagopa kajmerden sonra .
    ···
  5. 180.
    +1 -1
    Grogiii tek geçerim
    ···
  6. 181.
    +1
    Bu arkadaşı dinlemenizi öneririm
    https://www.youtube.com/watch?v=U4pHpGNBHS8
    ···
  7. 182.
    +1
    Yapıyorum evet
    ···
  8. 183.
    +3
    Fanboylar yüzünden gelişmiyor
    ···
  9. 184.
    +1
    Ceza, sago,dr fuchs vs vs
    ···
  10. 185.
    +1
    Eskiden 2014'te felan rap dinleyenlere ErGeN MiSiN MoRQ yUaA? MoRuQ RaP mi huxjauxhahdhs MaL mIsIn AmK.
    Şimdi ise dizilerde heryerde görmeye başlıyoruz hayır tamam tanınıyor güzel seviniyorum ama bazı kitleler vardır ya çok kanser onlardan hoşlanmıyorum amk.
    EsHel KeŞ MoRuQ YuaA
    MaBi MeRgEn misin ?

    içeri girince;
    mreemezhel
    ···
  11. 186.
    +2
    şuna duygulanmayan vurduruyordur..
    https://youtu.be/BcEYNPJbLvA ? list=WL
    ···
  12. 187.
    +6
    2018 senesinde ölümcül bir darbe aldı, trap ve mumble rap saçmalığı..
    https://youtu.be/HecBTEh9PD8

    şu an gerçekten ergen işi, ergen müziği..
    ···
  13. 188.
    +1
    ismail kılıçarslan mükemmel yazmış..
    https://www.yenisafak.com...-alip-veremedigim-2047792
    ···
  14. 189.
    +4
    Artık o bir Autotune çöplüğü.
    ···
  15. 190.
    +1 -2
    90 Neslini Politikleştiren 2000 Neslini Uyuşturan Türkçe Rap

    90 neslinin politikleştiren Türkçe rap, 2000 neslini uyuşturucuya yönlendirmektedir.
    90 Neslini Politikleştiren 2000 Neslini Uyuşturan Türkçe Rap
    Sezer Özseven Sezer Özseven
    Amerika’nın arka sokaklarında doğan rap müziğin Türkiye’ye giriş yapması yaklaşık olarak 30 yılı buluyor. Ancak özellikle 2000’li yılların başından itibaren Sagopa Kajmer, Ceza, Fuat Ergin, Dr. Fuchs, Norm Ender gibi rapçilerin ortaya çıkmasıyla birlikte Türkiye’de istikrarlı bir dinleyici kitlesine kavuşmaya başlamıştır. Türkiye’de ortaya çıkışı itibariyle siyasi ve toplumsal konulara değinen, sınıfsal çelişkilere vurgu yapan Türkçe rap son yıllarda Ezhel, Khontkar, Ben Fero, Gazapizm, Burry Soprano gibi isimlerin ortaya çıkmasıyla birlikte hem içerik olarak hem de tarz olarak eski dönem Türkçe rapten farklılaştı.

    YENi DÖNEMiN TEMASI: ciks UYUŞTURUCU VE ALKOL
    Ezhel, Khontkar ve Burry Soprana hakkında “uyuşturucuya özendirme” suçundan soruşturma açılması bu rapçileri ve yaptıkları müziği tüm Türkiye’nin gündemine sokmuştu. Birçok rapçi ve rap dinleyeni bu soruşturmalara karşı sosyal medyada “#FreeEzhel, #FreeKhontkar” gibi etiketler açarak tepki göstermişti. Son olarak Norm Ender’in yeni dönem rapçilerine karşı “Mekanın Sahibi” isimli bir parçayla cevap vermesi üzerine bu yeni tarz rap yeniden gündeme geldi.
    Son 3-4 yıldır popülerleşmeye başlayan ve “Autotune rap” olarak tarif edilen bu yeni tarzın bizi ilgilendiren kısmı işlediği konular. Bu konuları uyuşturucu-serkeşlik özendiriciliği, ciks-alkol fetişizmi ve polis-devlet düşmanlığı olarak özetleyebiliriz. Ezhel’in en çok dinlenen şarkılarından biri olan “Geceler”in nakaratı bizi “Esrarın da etkisiyle ışık daha parlak…” sözleriyle karşılıyor. Yine bir diğer çok dinlenen şarkısı olan “Küvet”in nakaratları ise şaşırtmayan bir hoş geldin diyor: “Esrar, içki alkol, viski…”. “Şehrimin Tadı” şarkısında ise olay daha ileriye zütürülüyor: “…Süper marketten çalsak bir şey, sosis ve salam. Yerim kafam düşer ot ister canım polisten kaçın…” Bunun gibi birçok örneği hem Ezhel’in şarkılarında hem de bu geleneği sürdüren birçok rapçide görebiliyoruz ancak bu siteyi daha fazla kirletmemek için dahasına yer vermiyoruz.

    AMERiKAN TiPi RAPiN iSTiLASI VE TÜRKÇE RAPiN DiRENiŞi
    Bu yeni tip rap esasında Amerika’da hakim olan bir rap tarzı. 50 Cent, Snoop Dogg, Lil Wayne, Lil Pump gibi Amerikalı rapçilerin kliplerinde ve şarkı sözlerinde yoğun bir şekilde uyuşturucuya ve alkole özendirmeye, şatafat ve zenginliğin yüceltilmesine rastlanır. Rap Amerika’da doğmasına rağmen Türkiye’de hiçbir zaman Amerika’da yapıldığı biçimiyle yerleşmedi. Türkçe rap 1990’ların ortasından bu yana çoğunlukla politik ve toplumsal konulara değinmiştir. Ceza ve Norm Ender gibi rapçiler birçok şarkısında toplum içerisindeki sınıfsal çelişkileri, kapitalizmin yarattığı çıkarcı insan tipini işlemişlerdir. Hatta toplumsal duyarlılığın yanı sıra emperyalizm karşıtlığı da Türkçe rapte yoğun olarak işlenen bir tema olmuştur. Bu yönden Türkçe rap Amerika’da geliştiği biçimiyle Türkiye’de gelişmemiş, Türkiye’ye özgü bir biçimde gelişerek politikleşmiştir. Örneğin Sagopa Kajmer “Ateşten Gömlek” gömlek şarkısında israil’in Filistin üzerindeki işgalini, “Vasiyet” şarkısında ve klibinde de ABD’nin Irak üzerindeki işgalini işlemiş ve bu şarkılar o dönemin gençliği üzerinde çok etkili olmuştur. Yeni dönem rapçilerinin bir önceki başlıkta örneklediğimiz vurgularıyla Ceza’nın “Önce Kendine Bak” şarkısında yaptığı şu vurgular arasında ciddi bir tavır ve yaklaşım farkı vardır: “Bizi bölmek isteyen var, bizi bölebilecek olan yok. Bizi gömmek isteyen varsa bu imkânsız. Biz birlikle, özgürlüğün tadını almış bir toplumun torunuyuz….” Yine son dönemde öne çıkan rapçilerden Hayki de “B1R” isimli şarkısında Türkiye’nin ve Anadolu’nun güzelliklerini öne çıkarmıştır. Bu örnekler Türkçe rapin Türkiye’de Amerika’da geliştiği yönden farklı ve hatta zıt bir yönde geliştiğini örneklemektedir. Ancak son dönemlerde yükselen uyuşturan rap furyasıyla birlikte Amerikan tipi rap Türkçe rape ve Türk gençliğine yönelik bir istila başlatmıştır.
    Türk gençliğinin büyük bir çoğunluğunun bu tip şarkıları dinlediği ve bu rapçilere özendiği bir gerçektir. Bu yeni tip raple birlikte yeni bir popüler kültür yaratılmıştır. Bu rapçilerin çoğu popüler kültüre karşı olduklarını söyleselerde esasında kendileri de o popüler kültürün bir parçası olmuşlardır. Popüler kültür emperyalizm kaynaklı bir dayatmadır ve özellikle 1980 sonrası dönemde toplumu ve gençliği uyuşturmak amacıyla kullanılmıştır. Uyuşturucuya özendirme, serkeşliğin-serseriliğin övülmesi, şatafatın yüceltilip tevazunun küçük görülmesi popüler kültürün yarattığı anlayışlardır. Yeni dönem rapi ise yine bu temalar üzerinden yükselerek gençlik içerisinde yayılmış ve popüler kültüre hizmet eder hale gelmiştir.

    UYUŞTURUCUYA ÖZENDiRMEK SANAT MI?
    Ezhel ve Khontkar gibi rapçilere “uyuşturucuya özendirme” suçundan soruşturma açılması esasında bu istilaya karşı önemli bir darbe olmuştu. Ancak özellikle rap camiasında buna yönelik “müzik yapmak sınırlandırılmamalı, sanat özgür bırakılmalı” temalı karşı çıkışlar oldu. Henüz ortaokul ve lise çağındaki gençlerin yoğun olarak dinlediği şarkılarda bu kadar çok uyuşturucu ve suç özendirmesi yapılırken bunun sınırlandırılmasının sanatın sınırlandırılmasıyla eş tutulması açık bir manipülasyondan başka bir şey değildir. Ergenlik dönemi bir insanın karakterinin şekillenmeye başlandığı bir dönemdir. Bu dönemde yoğun bir şekilde uyuşturucu, alkol, suç yönlendirmesine, şatafat ve zenginlik yüceltilmesine maruz kalması kişinin karakterini de bu yönde etkileyecektir. Üstüne üstlük bu müziği yapan rapçilere yönelik yaptırımlara karşı çıkmak yetmezmiş gibi bunları bir idolmüş gibi sunmak da işin iyice abartılması demektir. Zararlı olan bir şeye yönlendirmenin sanat ya da fikir özgürlüğü kapsamında olduğunu savunmak cinayetin, tecavüzün, hırsızlığın da birer özgürlük olduğunu savunmakla eşdeğerdir ki zaten bu şarkılarda bunların da rahatça övülebildiği görülmektedir.
    Halbuki Türkçe rap toplumsal sorunlara, sınıfsal çelişkilere değinmesi ve yaratıcı doğası itibariyle esasında ileridir. Gençliğin önemli bir kısmının gündemine toplumsal sorunlara sokarak 90 neslinin politikleşmesine katkı sağlamıştır. Ancak biraz önce aktardığımız son dönemde çıkan rap şarkılarında bunların tam tersinin olduğunu görebilmektedir. 90 neslinin politikleştiren Türkçe rap, 2000 neslini uyuşturucuya yönlendirmektedir. Bu yönden Türkçe rapin ileri yönünü savunan tüm rapçilerin ve rap dinleyenlerin bu popüler kültür salgınına karşı tepki göstermesi gerekir.

    Sezer ÖZSEVEN

    TGB Ankara il Yöneticisi

    tgb.gen.tr
    Tümünü Göster
    ···
  16. 191.
    +2
    Müziğe hakarettir.
    ···
  17. 192.
    +2
    Eleştirdiği poptan daha da kötü hale düşmüştür. Size uyusturucuyu övdüklerini ve ya hicbir anlam ifade etmeyen liriklerden söz etmeyecegim bunları zaten biliyoruz. Zamanında Türkçe Rape ışık tutmuş adamların bile artık bunu savunmuyor bile Cezanın Ben Fero hakkinda yaptığı konuşmayla Rap tamamen öldü. Demekki bu adamlara biraz para koklattığında nasılda popculara dönüştügünü hatta daha kötü olduklarını gördük. Poptan bile daha kanser bir ergen kitle gelismistir bu dönemde. Uyuşturucuya sürekli özenen insanlığı umursamayan bencil çevresindekileri umursamayan bir genclik. Genelde bu kitle o kadar igrenctirki birkac eski parcaya bakar ve yoruma abi ben oldum abi bu yenilerde bozdu der ama kendisi zaten old degildir. Eski bir dinleyici sürekli ben eskiyim demez. Artık yorumları bile okumuyorum rezalet sadece yok beğen geç trende girsin yok Sago Ceza barışsın (olay burda barışmaları değil bunu söylemeleri havalı zannetmeleri) oldum ben aga falan bune. Bunu 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi ama popun kitlesi daha kaliteli saka gibi ve artık düzelmesinin de imkanı yok. Tek diyeceğim eski parcalarla kalın.
    ···
  18. 193.
    0
    Sahne ismi prod.by_mcd olarak bilinen Mustafa Can Develi rap dünyasının ilgi çeken isimlerinden birisi olarak son günlerde yapmış olduğu çalışmalarla gündem olmayı başarıyor. Hayranları ve takipçileri onu prod.by_mcd olarak tanıyor. Hep camiasında Beatmaker ve Aranjör olarak çok önemli isimlerle çalışıyor.

    Prod.by_mcd 10 Nisan 1997 yılında Konya’da dünyaya gelen ve çocuk yaşlardan bu yana müziğe karşı duymuş olduğu büyük ilgi ile bu sektörde var olmayı hedefleyen genç yeteneklerden birisidir. Henüz 11 yaşındayken müzik hayatına adım atan Prod.by_mcd geçen bu süreç içerisinde sürekli kendini yenileyerek ve geliştirerek başarılı işler ortaya koymuştur. Yapmış olduğu rap altyapı çalışmaları büyük bir beğeni almış ve bu çalışmalar onu rap dünyasının tanınan isimlerinden biri yapmıştır.

    https://prodbymcd.com
    ···