1. 1.
    +9 -4
    yorumlarınızı istiyorum beyler şöyleki:

    Evren neden var? Dahası varlık neden var? Yani var olmak ve var olmamak gibi iki seçenek? Kim çıkarmış bunu kim kim?
    Tanrı vardır denir. Peki var olma durumunu kim yarattı? Tanrı hep vardı, ondan önce hiçbir şey var değildi deniliyorsa, var olma ve var olmama durumu tanrıyı da aşan mutlak bir durumdur.
    Tanrının var olabilmesi için öncelikle "var olma ve var olmama" gibi bir durumun tanrının da üzerinde egemen olması gerekmektedir.
    Tanrı hep vardıysa, kendini hep var olma durumunun içinde bulmuş olması gerekmektedir.
    Tanrı kendini var olma durumunun içinde bulduysa kendi belirlemediği bir varoluşu var demektir. Yani tanrının varoluşu kendini aşan bir doğallık içindedir. Varoluş tanrıyı aşar.

    Tanrı kendi niteliklerini, sıfatlarını kendisi mi belirlemiş? Yoksa tanrının da bir doğası mı vardır? En başta "var olmayı" kendisi mi belirledi? Kendi kendini mi var etti? Kendi kendini var ettiyse, kendisinden önce var olma ve var olmama durumlarının kendisini aşan bir doğallıkta/varoluşta bulunması gerekmektedir. Bu durumda tanrının tanrılığı havada kalır. Tanrı da diğer var olan şeyler gibi, varoluşun ürünü ise diğerler varlıklardan bir farkı kalmaz. Tanrının tanrılığı gereksiz olmuş oluyor bu durumda.

    Eğer var olmayı kendi seçmedi/belirlemedi ise, tanrının da kendisinin belirlemediği bir varoluşu (yani kaderi de diyebiliriz) vardır demektir. Yine tanrılığı havada kaldı.

    edit: liseliler ve ilkokullular okumasın anlayamazlar.
    edit2: eksi verenlerden anlaşılıyor zaten okuma yorumlama zekanıza sokayım sizin

    • önemli edit3(anlamayanlar için):tanrı var olmayı yarattıysa bundan öncede var olması gerekmektedirki var olup olmamayı seçebilsin yine tanrı var olma kavrdıbının içersinde bulunmuş oluyor |var olma/olmama>tanrı| ise tanrının tanrılığı ortadan kalkar. tanrı, tanrı değil. var olma/olmama olmuş olur.
    ···
  2. 2.
    0
    up up up
    ···
  3. 3.
    0
    adam akıllı cevap yazacaklar yazsın amk
    ···
  4. 4.
    0
    @7 kusurabakmada aklın varlığı bilimsel olarak kanıtlanıyor panpa
    ···
  5. 5.
    0
    up up up
    ···
  6. 6.
    0
    @15 tebrikler
    ···
  7. 7.
    0
    up up up
    ···
  8. 8.
    0
    @19 bilimseliği akılla kanıtladığımıda kanıtlarım ama tanrının var olma durumu içindemi olduğunu yoksa var olmamaktanmı var olduğu yani var olup yada olmamanın bilimsel olarak tanrı dışında gerçekleşmesi gerekiyor. bunun aksini kanıtlasana bana
    ···
  9. 9.
    0
    @26 ne diye yarattı o zaman ibadet edeyim diyemi tanrının buna ihtiyacımı vardı?
    ha siz yoktu ama senin ihtiyacın var diyebilirisiniz o zaman beni yaratmasaydı sonuçta kimse isteyerek gelmedi bu dünyaya ha biz bu sınavın içindeysek o zaman zengin fakir olmayacak arkadaş herkez adil olacak.
    birinin soruları kolay diğerinin zor kimse kendi seçmiyor bunu.
    ···
  10. 10.
    0
    @29 tanrı hep vardıysa mutlak değer içinde |var olma > tanrı| tanrı kendisi istediyse var olup olmamayı o zaman yine |var olma/var olmama > tanrı| eğer yoku seçseydi |var olmama|=0
    ···
  11. 11.
    0
    @35 peki panpa böyle bir eser biliyorsan bizimlede paylaşta okuyayım bi bakalım neymiş ne değilmiş.
    ···
  12. 12.
    0
    @37 tamamda panpa marangoz bir varolma durumunun içinde?
    ···
  13. 13.
    0
    up up up
    ···
  14. 14.
    0
    up up up
    ···
  15. 15.
    0
    @48 ama sorun o değil masa tanrısının var olma durumu içinde olduğunu varsayarsa "nitekimde öyle" ki biz bunu inkar edemiyoruz o zaman yaratıcı var olma durumu içinde olur. sorun burda zaten.
    edit: @47 yi okumaktayım.
    ···
  16. 16.
    0
    @78 entry nick yapmışsın panpada @47 ye ateizm görüşü üzernden cevap vereblrmyz? Araftayım amk
    ···
  17. 17.
    0
    Ayrıca eşitlikten bahsediliyor kuranda huriler bir gerçeklikse kadınlar ne alacak? Ne biçim bi cezbettirmeki bu dinle yönetilmeye çalışıyoruz düşüncesi ister istemez oluyor ve erkeklern o zamanlar dünya üzerndeki egemenliğnle bir bağdaşıklık kuruluyor? O zaman tahmn edemedimi tanrı şmdiki doğacak eşitliği?
    ···
  18. 18.
    0
    Up up up
    ···
  19. 19.
    0
    up up up
    ···
  20. 20.
    0
    up up up
    ···