1. 1.
    -1
    tanrı insanlara irade vermiş ve insanları iradeleriyle serbest bırakmıştır.
    peki sahip olduğumuz bu iradeyi yaratan kim? tanrı.
    yani tanrı bizim irademizi istediği gibi şekillendirmiştir.
    tanrı, bir insana karşılaşacağı herhangi bi durumda cinayet işletecek bi irade verdiyse, o insanın cinayet işlemesi gayet normaldir.
    ama o cinayeti işleyen insan cehennemde bu suçundan dolayı yanacağını tahmin edebiliyoruz. "bir insanı öldüren tüm insanlığı öldürmüş gibidir."

    sorum şu,
    tanrı mı yoktur özgür irade mi?
    ···
  1. 2.
    +4
    allah insana özgür hareket etme iradesi vermiştir. robot değilsin.
    ···
  2. 3.
    0
    irade varsa kader nedir?

    edit: ciddi sordum
    ···
  3. 4.
    +2
    bu saatte böyle bir soru olmasa daha iyi olurdu panpa
    ···
  4. 5.
    +2
    ikiside vardır panpa gibtir et
    ···
  5. 6.
    +2
    pek anlamam böyle şeylerden ama sanırım durum şu karşına çıkan olaylar karşısında sana iyiyi ve kötüyü ayırt edebilme iradesi veriyor ama seçim senin. ha ama şöyle de bir durum var olay belli aslında kimin cennete cehenneme gideceği falan bence yani, öyle yaşıyoruz işte biz.
    ···
  6. 7.
    +2
    Kader yoldur iyi ve kötü sapmaları olan..Sen bunu iradenle iyiyi seçersen sınavı kazanırsın.
    ···
  7. 8.
    +2
    tabii ki de hür irade vermiş. bir adamı öldürmen sana kalmış birşey. ancak iradeyi tek başına irdelersen ye'se düşersin evladım. allah hür irade verirken aynı zamanda vicdan, akıl gibi birçok şeyi de vermiştir.
    ···
  8. 9.
    0
    bilgisayar programından farkımız yok mu amk. program hata verince niye programı suçlarız? tanrı bize kendi istediği iradeyi vermiş, yani senin napıcağını dolaylı yoldan o belirlemiş. bu durumda günah işleyenin cezalandırılması ne kadar mantıklı
    ···
  9. 10.
    0
    @7 iyiyi seçmeni sağlayacak iradeyi tanrı yarattı. kimisi kötüyü seçiyo. yani
    iyiyi seçmeni sağlıcak bi irade verdi sana.
    ···
  10. 11.
    0
    özetle : insan iradesiyle kaderini çizer
    not : şakirt değilim
    ···
  11. 12.
    +2
    belki de random tusu var herkese random atti ne biliyoz
    ···
  12. 13.
    +1
    Mevlana ya göre yapılan işten kaderi sorumlu tutmak şeytana sorumluluğu kabul etmek de insana özgü bir davranış şeklidir Çünkü iradeyi yok sayarak suçunu kadere yükleyen ilk varlık şeytan insanın yaptığı işten sorumlu olduunu kabul eden ilk insanlarda Hz Adem ile Hz Havva dır Hz Adem ve eşi şeytanın hilesine aldanarak kendilerine yasak meyveyi yedikten sonra “dediler ki : ey Rabbimiz biz kendimize zulmettik Eğer bzi bağışlamaz ve bize acımazsan mutlaka ziyan edenlerden oluruz” (araf 7/23) ayetinde belirttiği üzere hür iradeleriyle yanıldıklarını itiraf etmişlerdir
    ···
  13. 14.
    +1
    kader yazılmış olan değil yazılacak olandır
    ···
  14. 15.
    +1
    @1 bunu sana 3 başlıkta anlatacam

    1. allah insana özgür irade verdiyse ki vermiştir bildiğim kadarıyla

    2. dediğin gibi özgür iradeyse allah kendi istediğini koymamıştır o iradeye ki özgür olsun yoksa özgür olmazdı

    3. özgür irade vermesinin sebebi araştırsın doğruyu kendi bulsun diye bizi sınav etmek içindir bu da şöyledir;

    sen adam öldürmek iste kimse seni bu fikrinden vazgeçiremez yaparsında yok sen namaz kılmak iste yine aynı bundan seni kimse vazgeçiremez işte özgür iradede budur

    sonuç:Allah'ta vardır özgür irade de panpa kafan rahat olsun kafanı karıştıran binler olmasın
    ···
  15. 16.
    0
    1 insan düşünün.

    bu insanı tanrı yarattı
    bu insana verilcek iradeyi de tanrı yarattı.

    bu insan hayatındaki bütün kararları iradesiyle gerçekleştirdi yani serbestçe yaptı naptıysa. ama o iradeyi şekillendiren bi tanrı var beyler. senin iyi yolu seçmeni hükmedecek olan iradeyi de tanrı şekillendirdi, kötü yolu seçmene sebep olacak iradeni de tanrı şekillendirdi. yani o ne isterse biz öyleyiz.
    ···
  16. 17.
    +2
    Kader senin yaptıklarının, zamandan münezzeh olan yaratıcı tarafından ,sana göre zaman mevhumu olmasından dolayı, yine sana göre onun tarafından daha önceden bilinmesidir...

    Küllî irade , sonsuz işleri birlikte dileyebilen ilâhî iradedir. Cüz’i irade ise bir anda ancak bir şey dileyebilen, iki şeye birlikte taallûk edemeyen insan iradesidir. burdada senin iradenin cüzi irade olması hasebiyle senin karar verebilme şansın tabiiki vardır.Bu şansları sen yaratamazsın ama ,önüne çıkarılan ,sunulan seçenekleri değerlendirebilirsin.

    Unutma karanlık diye birşey yoktur, ışığın olmaması durumunda karanlıktan bahsedilir, nasıl ki sıcaklığın olmaması durumuna soğuk diyorsak onun gibi .Albert einstein haklı bir adam olduğuna göre...
    ···
  17. 18.
    +2
    @1 panpa şöyle düşün kader bi labirenttir girşi ve çıkışı bellidir

    fakat burda senin kullandığın irade bu labirentiğn içinde yönünü tayin etmendir
    ···
  18. 19.
    +2
    @16 çok yanlış yoldasın panpa bu seni şirke kadar zütürür 15i oku anlayacaksın panpa
    ···
  19. 20.
    +2
    allah yoksa camileri kim yaptı beyler
    ···