-
1.
0http://imgim.com/mirna17.jpg
Kavram
Stigma, çoğulu Stigmata, yunanca kökenli bir sözcüktür ve süs, kavim veya mülkiyet işareti olarak hayvanlara, esirlere ya da kölelere uygulanan dünyeni bir yakılmış ya da dövme ile yapılmış bir işareti ifade eder.
isa’nın katlandığı çile bağlamında stigmata hiçbir fiziki sebebi olmaksızın bedende belirgin olarak (“asıl stigma”) ya da görülmeyen acı duyusu (“görülmez stigma”) şeklinde isa’nın yara izlerinin insanlarda (ayaklarda, ellerde ve böğründe) ortaya çıkmasıdır. Bu yaralar tedaviye dayanıklıdır, yani iyileşmezler, bir virüsten kaynaklanmazlar yani aseptiktirler, periyodik olarak (çoğu kez Kutsal Hafta – isa’nın çarmıha gerildiği hafta – ile bağlantılı zaman süreçlerinde) kanarlar.
Tarihi
Ortaçağa kadar stigmatizasyon fenomeni kaydedilmemiştir. Stigmatizasyon olarak ilk belli ve kaydedilmiş olay aziz Assisili Fransua’nın (14 Eylül 1224 tarihinde) Toskana’daki Laverna dağında yaşadığı durumdur. Serafları (Eski Ahit’te geçen melekler) görmesinin ardından Fransua’da devamlı olarak çivi izleri ve böğründe yara çıkar. Fransua bunu devamlı gizli tutmasına rağmen, arkadaşı Cremonalı Elias bir mektupla bunu Fransiskenler tarikatına bildirir. Etkisi büyük olur ve sayıma göre günümüze kadar 350 ya da daha fazla olan ve içlerinde Sienalı Katharina (1375), Veronica Giuliani (1697), A. K. Emmerick (1813), Th. Neumann (1926) bulunduğu stigmatizasyon olaylarında kendisini gösterir.
Teolojik yargılama
Kilise stigmatizasyon olaylarına ihtiyatlı ve dikkatli bir şekilde yaklaşır. Mucizeler konusunda prensip olarak fenomenin bireysel biyografi ve eğilimler bağlamında incelenmesidir (tıbbi, pgibolojik ve teolojik açılardan “ruhların ayıredilmesi anlamında). Sahtekarca stigmatizasyonlar bir kenara bırakıldığında ototelkin ve karizma, doğal ve doğaüstü oluşum arasında bir spektrum kalmaktadır. Stigmatizasyon ile azizlik, kutsallık arasında bir bağ zorunlu değildir, ancak gerçek stigmatizasyon haçın ve isa Mesih’in katlandığı çilenin anlamı konusunda sıradışı bir belirti, işaret olabilir. Burada geçerli olan, katolik hristiyanlar için genel olarak mucize konusunda genel olarak geçerli olan şeydir: Kilise tarihini inceleyen bir hristiyan, kabul edilmesinde en sıkı kriterler uygulansa da, geçmişte ve günümüzde mucizelerin olduğunu ve olabileceğini kabul eder. (bkz: Andreas-Pazificus Alkofer art “Stigma” i b e Lexikon für Theologie und Kirche c IX Freiburg Herder 2000).
-
gwynplaine ananınn ağzıınaa
-
sözlükden ermeni birini öldüresiye dövmek
-
mavio bıvanko nedir amk
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 08 06 2024
-
yapacağınız yayına sokayım
-
özgür turhan gösterisine gittim
-
türkcell turistlere
-
sınavda tanıdık bir kızla karşılaşmıştım
-
şu hayattaki çoğu şey şans
-
ahmet selim kul
-
sözlüğe neden foto yüklenmiyor aq
-
iranli flortum iyice sapitti
-
neige et glace seni zorla godden
-
söylenmesi zevk veren yeni nesil topçu isimleri
-
dün gece haraplar köyünde cin düğününe katıldım
-
bana ermeni soykırımının olmadıgını ispat
-
beyler utanma duygumu artık yitirdim
-
online listesinde 17 amlı var
-
memati ananı
-
öğlen oldu sabahtan beri
-
31 çektikten sonra gelen pişmaniye
-
herkesin birbirine rahatça ana bacı küfredebildiği
-
yemek ve yatak üstüne 20k
-
memati sana tasma takıp gezdireceğim
-
dayak yeseniz söylemeye utanır mısınız
-
erkin koray hayranıyım
-
düzgün konuşun laaağn
-
bana parmakla dedi
-
ben gidiyom biraz daha içem
-
herif kembriçte oturuyor inkiliççesi
- / 2