/i/Tarih

''Tarih bir meslektir, bir hobi, gevezelik, anekdot ya da asparagas değildir.'' (Pierre Goubert)
  1. 1.
    +1
    el-hazrecî'nin eyyubileri anlatan eserinin ismi târihu devleti'l-ekrâd (kürd devletinin tarihi) ismini taşımaktadır. Konu kilit.
    ···
    1. 1.
      +1
      sadece o mu selahattin eyyyubinin mezarında milleti akraddan(kürd ) yazıyor. papa ona sefer ilan ederken medlerle savaşa gidiyoruz diyordu. adamın orjinali iskenderde bulunan anılarında kürdüm diyor anılarında her yerde bulabilirsiniz.
      edit: ben yayınlamıştım belgeyi hatta üşeniyorsan benden oku.
      http://www.incisozluk.com...iyi-kendisinden-dinlemek/
      ···
    2. 2.
      0
      yav kitabı gördünmü Fransızların zütünden uydurduğu bir romanla iş yapıyon
      bin tane tarihçi örnek veririm Eyyubi devrinde o bölgeye Türkiye ismi veren
      ···
      1. 1.
        0
        he amk tarihçiler yanlış adamın mezarı papanın sözü her şey yanlış bir sen doğrusun. kabul edilen kanı kürddür. seni mi dinleyecem gelip bana türkçü ülkücü adamların sözlerini tarihçi diye atacak he amk he .
        ···
      2. 2.
        0
        yavşak o devrin tarihçilerinden bahsediyorum mısır ve süriyeye Türkiye yani
        (Türklerin yaşadığı yer) diyor bu adamlar takdir edersinki 1000 yıl önce Türkçülük yoktu
        ···
      3. 3.
        0
        yalan söylüyorsun senin çift kaşarlı mahmut bile bu bölgeyi haritasında akrad olarak göstermiştir.
        ···
      4. 4.
        0
        işim gücüm yok soysuzun birine yalan söylüyom

        Kudüsün Selahaddin Eyyûbi tarafından fethini 808.yılına ithaf olunur.

        Kürt tarihi olarak da kabul edilen ve 1597 yılında tamamlanan Şerefname, Selahaddin Eyyûbi
        nin kürt olduğuna dair iddiayı "tarih bilginlerinin ve araştırmacıların rivayetlerine" bağlar.

        Fakat bu bilginlerin ve araştırmacıların isimlerini zikretmez.

        Ama bugüne kadar güvenilir hiç bir islam tarihçisi veya bilim adamı Şeref Hanı teyit etmemiştir.

        Şeref Han
        ın umut ettiği destek, asırlar sonra ilmi gerçekleri mensup oldukları devletin siyasi emellerine alet etmek isteyen iki Batılıdan gelir: Grousset ve Cahen. Bunlardan Grousset, 1192-1193 yıllarında, Şam yöresindeki iç karışıklıkları, Cahen ise 1187de el-Cezire Türkmenleriyle kürtler arasındaki otlak kavgalarını etnik uyuşmazlık olarak nitelerler.

        Oysa bu türlü ihtilaflar, aynı aşiretin muhtelif oymakları arasında bile tarih boyunca süre gelmiştir.

        Bazı islam kaynakları Selahaddin Eyyûbiyi 758 yılında Basradan Azerbaycana sürgün edilen, nakledilen veya göçen Yemen araplarından Ravvad b.El-Müsenna El-ezdinin soy kütüğüne kaydederler.

        Rivayete göre bu aile Azerbaycanda Hezbaniyye kürtleriyle karışmış, daha sonra da Kuzey Iraka dönerek Selçukluların ve Zengilerin hizmetine girmiştir.

        Arap tarihçilerinin mümtaz şahsiyetlere, özellikle hükümdarlara, ırkçı düşüncelerle veya onları kutsamak için şecere uydurmak, hatta seyit ilan etmek gibi kötü bir gelenekleri olduğu için, bilim adamları bu Yemenden Basraya, Basradan Azerbaycana göç hikayesine itimat etmezler.

        Edilecek gibi de değildir.

        Çünkü bugünün şartlarında bile sıradan bir ailenin 3-500 senelik tarihini takip etmek de bu ailenin siciline tespit etmek de imkân dışıdır.

        Şeref Han, yukarıda naklettiğimiz rivayetteki Ravvad Araplarını, Ravende Kürtleri olarak değiştirmiştir ki, Selahaddin Eyyûbinin Kürt sanılması işte bu tahrifattan dolayıdır! Oysa aynı Şerefnamede Selahaddin Eyyûbinin kardeşleri şöyle sıralanır: Mahammet Ebu Bekir, Şemsüddevle Turan Şah, Seyfilislam Tuğtekin, Şehinşah, Tacilmülük Buri.

        Görüldüğü gibi Selahaddin Eyyûbinin kürt olduğunu iddia eden Kürt Tarihi yazarı Şeref Han bile, onun kardeşlerinden ikisinin Turanşah ve Tuğtekin gibi Türk has isimleri taşıdığını ifade etmekten kaçamamıştır.

        Kaldı ki Şeref Han
        ın Buri imasıyla yazdığı en küçük kardeş, bütün kaynaklarda Böri veya Börü şeklinde kaydedilmiştir.

        Bilindiği gibi Börü ismi de Türk has isimidir ve kurt demektir! Selçukluların ve Zengilerin hizmetinde büyük emirler olarak çalışan Selahaddin Eyyûbinin babası Necmettin Eyyûp Azerbaycandaki kesif Türkmen boyları arasında yerleşmiştir ve Türktür.

        Çünkü Selahaddin
        in bir Türk oyunu olan ve o tarihlerde Irak tarafında bilinmeyen poloda mahir olduğu kesinlikle bilinmektedir.

        Bu büyük Türk hükümdarının annesi, Şihabeddin Tokuşun kardeşidir.

        Kız kardeşi Rabia Hatun
        u da önce Gökbörü ile evlendirmiştir ki, ikisi de Türktür.

        Ağabeyi Şehinşah ise Kutlukız Hatun adında bir Türk kızıyla evlenmiştir. Selahaddin Eyyubi
        nin bizzat kendisi de evlenmek için bir Türk kızını tercih etmiştir:
        Tümünü Göster
        ···
      5. diğerleri 2
   tümünü göster