/i/Tespit

  1. 26.
    +18 -5
    Ne kadar yalan yanlış konuştuğunun farkına var. islamda çok eşlilik belirli şartlar sağlandığında serbest olsa bile tek eşlilik önerilir.

    "Eğer adalet yapamamaktan korkarsanız, o zaman bir tane ile veya mâlik olduğunuz câriye ile yetininiz" (en-Nisâ, 4/3).

    Şimdi bu ayeti okuyunca sakın deme ki adalette ne olacak diye

    "Kadınlar arasında adaletli davranmaya ne kadar gayret gösterirseniz de buna güç yetiremezsiniz. Hiç değilse birisine aşırı meyledip de diğerini (ne dul ne kocalı durumda) askılı bırakmayın" (en-Nisâ, 4/129).

    Ayrıca peygamber Efendimiz Hz.muhafazid(s.a.v) de 54 yaşına kadar tek eşliydi. O yaştan sonra da çok eşlilik istediğinden evlenecek olamaz ya, islami kadınlar arasında daha kolay yayabilmek için.

    Yani kadını ve kadın haklarını bu kadar düşünen bir din bunu da uygulamada yapan da peygamber varken sen böyle mesnetsiz konuşup da yok çok eşlilik teşvik ediyor falan diye yalandan konuşma. Millete de yalan yere fitne sokma. Eğer de hala lafının arkasındaysan entrine bunları yazarsın objektif bir şekilde
    ···
    1. 1.
      +1
      Verilecek En Güzel Cevap Kardeşim . Bide Tutturmuş islam Yayılırken Türkler Katledilmiş Hangi KAtliam Diyorsun Ses Çıkmıyor .
      ···
    2. 2.
      +6 -2
      Bilader kendinle çelişiyosun cariye ne demek biliyomusun sadece sex için kullanılan eş demek islam bu denli bi din işte senin peygamberin kuzenini kocasından ayırıp onunla evlenmiş bide üzerine ayet uydurmuştur kuranda da üvey evladı zeyd'in eşini ilk önce boşatıp ardından kendine eş yapmıştır buda ayet ''Hani sen, Allah'ın kendisine nimet verdiği ve senin de kendisine nimet verdiğin kişiye: "Eşini yanında tut ve Allah'tan sakın" diyordun; insanlardan çekinerek Allah'ın açığa vuracağı şeyi kendi nefsinde saklı tutuyordun; oysa Allah, kendisinden çekinmene çok daha layıktı. Artık Zeyd, ondan ilişkisini kesince, biz onu seninle evlendirdik; ki böylelikle evlatlıklarının kendilerinden ilişkilerini kestikleri (kadınları boşadıkları) zaman, onlarla evlenme konusunda mü'minler üzerine bir güçlük olmasın. Allah'ın emri yerine getirilmiştir. ''
      ···
      1. 1.
        +3 -2
        Alıntıdır:
        Hz. Zeyneb bint-i Cahş, Resûl-i Ekrem Efendimizin halası Ümeyme bint-i Ab­dül­mut­ta­lib’in kızı idi. Daha önce Peygamber Efendimizin evlatlık edindiği Hz. Zeyd b. Hârise’yle evlenmişti. Bu evliliğin dünürlüğünü de bizzat Resûl-i Ek­rem Efendimiz yapmıştı[1]

        Hz. Zeyneb ve ailesi böyle bir evliliği istemedikleri halde, sırf Pey­gamber Efendimizin ısrarı üzerine rıza göstermişlerdi.[2]

        Hz. Zeyd, izzetli zevcesi Hz. Zeyneb’i kendisine mânen küfüv [denk] bul­mu­yordu. Bu durum, mânevî imtizaçsızlığa sebep oluyor­du. Nitekim evli­liklerinin birinci yılı henüz bitmişken, Hz. Zeyd, Peygamber Efendimize gele­rek, “Yâ Re­sû­lal­lah! Ben, ailemden ayrılmak istiyorum” dedi.

        Resûl-i Ekrem Efendimiz, cevaben, “Zevceni tut, boşa­ma! Allah’­tan kork!” buyurdu.[3]

        Fakat Hz. Zeyd, Hz. Zeyneb’in başka yüksek bir ahlâkta yaratılmış oldu­ğunu ve bir peygambere hanım olacak fıtrat­ta bulunduğunu ferasetiyle his­setmişti. Kendisini de ona zevc olarak fıtratta mânen küfüv bulmadığ için bo­şadı.

        Peygamber Efendimiz, “mânevî geçimsizlik” sebebiyle Hz. Zeyd ile Hz. Zeyneb arasındaki evliliğin dolayı son bul­masından son derece üzüldü. Çünkü bu evliliği kendisi arzu etmişti. Durumun düzeltilmesi, mahzun Zeyneb (r.a.) ile hadiseden dolayı üzülen akraba­larının gönlünün alınması gerekiyordu.

        Hz. Zeyneb’in iddeti [boşandıktan sonra beklemesi gereken müddet] dol­muştu. Bu sırada 35 yaşında bulunuyordu.

        Resûl-i Ekrem Efendimiz, bir gün, Hz. Âişe validemizle otur­muş, sohbet edi­yordu. Bu esnada kendisine vahiy geldi. inen ayetlerde Cenab-ı Hak şöyle buyurdu:

        “Vakta ki Zeyd, o kadından alâkasını kesti, onu boşadı —kadın da iddetini tamamladı—; Biz de, onu sana zevce yap­tık. Ta ki evlat­lıkların, kendilerinden alâkalarını kestikleri zevcelerini almakta mü’minler üzerine günah olmasın.

        “Allah’ın emri yerine getirilmiştir.

        “Allah’ın, üzerine farz ve takdir ettiği herhangi bir şeyi ifa etmesinde Pey­gambere hiçbir vebâl olmaz.

        “Nitekim daha önceki peygamberlerde de, bu, Allah’ın (tatbik ettiği) âdeti­dir. Allah’ın emri, behemehal yerini bulan bir kaderdir.”[4]

        Vahiy hali sona erince, Peygamber Efendimiz gülümsedi ve “Allah’ın, onu bana gökte nikâhladığını, Zeyneb’e kim gidip müjdeler?” buyurdu.

        Ayet-i kerimelerden açıkça anlaşılacağı gibi, Cenab-ı Hak, Zey­neb’i zevce­liğe alması için Pey­gam­be­ri­mize emir vermiştir. Resûl-i Ekrem Efendimiz de, bu emre uyarak, Hz. Zeyneb’i zevceliğe almıştır. Ayet-i kerimedeki “Biz onu sana zevce yaptık” beyanı, bu nikâhın bir akd-i semâvî olduğuna açıkça delâlet ediyor. Demek ki bu nikâh, harikulâde, örf ve zâhirî muamelelerin üstünde ve sırf kaderin hükmüyledir ki Resûl-i Kibriya Efendimiz de, kaderin o hükmüne boyun eğmiştir. Nefsî arzularla hiçbir ilgisi yoktur.

        Cenab-ı Hakk’ın emriyle Peygamber Efendimizle Hz. Zey­neb arasında ku­ru­lan bu evliliğin ehemmiyetli bir şer’î hükmü olduğu gibi, bütün mü’minleri ilgilendiren bir hikmeti ve fayda tarafı da vardı. Bu konuyla ilgili gelen vah­yin, “Ta ki evlatlıkların, kendilerinden alâkalarını kes­tikleri zevcele­rini almakta mü’minler üzerine günah ol­ma­sın” meâlindeki kısmında beyan buyrulmuştur. Çünkü Câhiliyye devrinde, bir kimse birisini evlat edindiği za­man, halk, evlat­lığı, onun adıyla anar ve evlatlık, öz evlat gibi o kimsenin mi­rasından faydala­nırdı. Haliyle, bu inan­ca göre, evlatlığın boşadığı kadını, onu evlat edinen kim­se alamazdı, bu haramdı.

        işte, Peygamber Efendimizin, Allah Teâlâ’nın emrine uya­rak, Hz. Zeyneb’i zevceliğe almasıyla, Câhiliyye devrinin bu inanç ve âde­tinin bâtıl olduğu or­ta­ya kondu. Böyle bir durumda mü’minler için de vebâl ve günahın söz ko­nusu olamayacağı belirtildi.[5]

        Kaynakça: [1]ibn Sa’d, Tabakat, c. 8, s. 101.
        [2]ibn Sa’d, a.g.e., c. 8, s. 101; Tirmizî, Sünen, c. 5, s. 354; ibn Kesir, Tefsir, c. 3, s. 491.
        [3]ibn Sa’d, a.g.e., c. 8, s. 101; Tirmizî, Sünen, c. 5, s. 354; ibn Kesir, Tefsir, c. 3, s. 491.
        [4]Ahzab, 37-38.,
        [5]Câhiliyye devrinin bu evlat edinme âdeti, Kur’an-ı Kerim’in şu meâldeki âyet-i kerîmeleriyle orta­dan kaldırılmıştır:

        “Allah, evlatlıklarınızı öz oğullarınız gibi tanımadı. Bu mücerred, sizin ağzınızdan çıkan bir söz­dür. Hâlbuki Allah hak söyler ve kullarını doğru yola sevk­le hidâyete kılar.

        “Ev­lat edindiğiniz kimseleri babalarına nisbet edin. Zira, Allah katında insanları babalarına nis­bet et­mek sevab ve adalettir. Eğer onların babalarının kim olduğunu bilmiyorsanız, o hâlde on­lar dinde si­zin kardeşleriniz olmakla beraber, dostlarınızdır da... Hata ettiklerinizde ise, size bir vebâl yoktur. Allah Teâlâ, kullarının geçmiş günahlarını mağ­ri­fet ve gelecekte merhamet eder.” (Ahzab, 4-5).

        Ve lütfen sana hakaret etmiyorken sen de dinime hakaret etme.
        Tümünü Göster
        ···
    3. 3.
      +3 -4
      Üvey evladının karısı ve kendi kuzeniyle evlenmesi toplum tarafından yargılanmasın diye sözde tanrının sözü olan ayetler uydurmuş burada bunu görüyorum ben
      ···
      1. 1.
        +2 -1
        Hayatında bir kez bile yalanı yakalanmamış ve 54 yaşına kadar tek eşli yaşamış biri bu yaştan sonra kadın için ayet mi uyduracak peki?
        ···
      2. 2.
        +4 -3
        Sırf yorumu gör diye yazıyorum.. Müslüman olan ingilizler yok mu amk.. Aynı şekilde müslüman olan Türkler yok mu amk. Hangi millet olursa olsun islamı herkes seçebilir.. Salak Salak konuşma burda amk
        ···
      3. 3.
        +4 -3
        ingilizler beni ilgilendirmez ama ben Türk'üm diyebiliyosan geçmişte soyundan onlarca kişiyi sırf bu din için öldürmüş ve etnik kökenini bozmaya çalışan arapların kültürünü yaşatan bu dine inanmamalısın
        ···
      4. 4.
        0
        Kanıtlanan türk olduğunu orjinal türk olduğunu burada kanıtla
        ···
      5. 5.
        +2
        Masrafları karşıla gen haritası çıkarttıralım kardeşim züt olmanda cabası olsun ne dersin?
        ···
      6. diğerleri 3
    4. 4.
      +3 -1
      Nereden biliyosun kardeşim yakalanmadığını kanıtlayabilir misin? 54 yaşına kadar tek eşli yaşadığını kanıtlayabilir misin ? Açıpta inandığın o kitabın mealine bir kere baktın mı? Müslüman doğdun diye müslüman olarak yaşamak zorunda değilsin biraz mantığını kullansan çelişkileri bulabilirsin
      ···
      1. 1.
        +3 -3
        Ben sana kaynakça vererek yazdım. Bunlar yazılı kitaplar. inkar edip bu olay öyle oldu böyle oldu diyen var mı? Aralarında hiç mi inanmayan yoktu da sesi çıkmıyor. Çünkü gerçekten 54 yaşına kadar Hz. Aişe ile evliydi. Yalan konusu da hakeza öyle. Zaten kendisine güvenilir anldıbına gelen muhafazidü’l-Emin” denilmesi bunu ispat eder.
        ···
      2. 2.
        +3 -3
        Kaynakça mı bilader kuranı kaynakça göstermezsin Tarih asla doğru değildir isteyen istediği gibi anlatır geçmiş zamanı islama körü körüne inananlar derdi onu muhafazid'e muhafazid aşırı hayalgücüyle bütün bir arap ırkını kandırmış ve şizofrenik dinini dünyaya yaymıştır biz Türklere bile
        ···
      3. 3.
        +2
        Hadis kitapları da 10 larca kişiden ve bu kişilerin nerelerden oldukları belirtilerek teyit alınarak yazılıyor. Kaynağı araştırmadan doğru değil demen çok saçma. Hadis kaynaklarının doğruluğunu araştırmak senin vazifen eğer güvenmiyorsan.
        ···
      4. 4.
        +2
        Onlarca kişinin doğru söylediğini kanıtla bana
        ···
      5. 5.
        +1 -1
        Yahu hepsi birbirinden habersiz farklı yerlerde aynı yalanı mı söyleyecek? Dediğimi araştır da öyle konuş anlayacaksın. Yalan söylediğini de sen kanıtla ne diyeyim artık mesnetsiz kılıflar buluyorsun.
        ···
      6. 6.
        +2
        Ya kardeş bi gibtir git hepsi habersiz farklı yerdelermiş hadisleri sahabeler aktarır nasıl farklı yerlerde olacaklar a.q
        ···
      7. 7.
        +1 -1
        Bilerek sana karşı üslubumu bozmayacağım senin durumuna inmeyeceğim.

        Sahabilerin islamı yaymak üzere dağıldığını nerelerde olduğunu ve hadis kitaplarında hadisler hangi koşulları sağladıktan sonra yazıldığına bak istersen.
        ···
      8. 8.
        +2 -2
        Ulan huur çocuğu deist madem tarih hiç bir zaman doğrı değildir yaşananları bilemezsin diyorsun ozaman burada gelipte islam türk katliamı yapmıştır iftirasını atmıcaksın adam kaynakça vererek yazmış zütün yiyorsa açıkla o katliamları bin
        ···
      9. diğerleri 6
    5. diğerleri 2
   tümünü göster