/i/İnanç

İnanç
  1. 26.
    +7 -1
    Şimdi burada farklı cevaplar yazılmış ben de bişeyler yazayım.

    Şeytan da insan da kendi nefsi ile yaratılmıştır. Ruhlar ise ademden önce. Doğal olarak şeytan olmasa da isyan etmese de biz sınava çekilecektik. Şeytan da kendi sınavına çekildi. Şimdi burada neden sınav var sorusu akla geliyor. Seçme şansı olmayan birinin sizi seçmesinin bir anlamı olmayacağı gerçeği. Tüm kötülüğü şeytandan bilemezsiniz şeytan düşman ama her kötülük ondan değil nefis var. Şeytan da kendi nefsine uydu günaha girdi ona isyan ettiren Allah değil nefsidir insanı da kötülüğe zütüren şeytan değil nefsidir. Size birisi hadi şunu yapalım dediğinde teşvik etmiş olur yapıp yapmamak ise kendi kararınız nefsinizdir. Tüm suçu teşvik edene atamazsınız. Teşvik suçu şeytanın suçudur fiili yapmak kendinizin kararı ve nefsinizin suçudur.

    Doğal olarak burada yazılanlar islami çerçeveden bakıldığında yanlışlar. Ruh şeytan cin melek insan nefis kader irade irade çeşitleri kader çeşitleri bu konuları derinlemesine bilmeden konuşmak laf salatasından ibarettir. Mantık hatalarına düşürür. Burada oldugu gibi.

    Sorulacak soru kötülüğü niye yarattı ise bir demiri adama saplayan sensin demiri işleyip faydalı kullanmak da senin elinde. Seçimler senin kötülüğü yapan sensin yaradılan hiç birşey kötü olsun diye yaratılmıştır.

    Belki en akılcı soru şu olurdu kötülüğü seçme şansımızı ortadan kaldırsaydı neden kaldırmadı. O şekilde yaratılan da melekler var. Meleklere ise herhangi bir haz verilmemiş melek olur musunuz desek kimse olmak istemez. Çünkü tat yok şevk yok arzu yok zevk yok. Her ödülün bir bedeli var insan olmak böyle bişey.

    Kaldıki islami inançta zahir de bu olacaklar tüm yaratılanlara teklif edilmiş insanlar bunu kendileri seçmiştir. Allah ise sen şunları şunları yaparsın dediğinde hayır yapmam diye iddiada bulunmuş o halde yaşayın görün ama yine inakr edeceksiniz ben ellerinizi ayaklarınızı size şahit kılıcam demiş.

    Kısacası bir kavramı tüm yönleri ile bilmeden ele almak duvarın ötesini görmeden bilmeden orası hakkında yorum yapmak gibidir. Her şeyin mantıklı bir açıklaması olmasa bu kadar insan bu dine aptal oldukları için inanmazlar.

    Neyse yanlış yerde yanlış şeyleri anlatıyorum sanki. Hadi selametle
    ···
    1. 1.
      +2 -3
      Bu yaziyi kim okuyacak dıbını dengesini gibtigimin manyak huur cocugu seni.
      Harbi manyak huur cocugu ya.
      ···
      1. 1.
        -1
        Buraya yazılan her şeyi sen oku diye yazmıyoruz. Okumak istemiyorsan okuma bu kadar basit. Şu söylediklerini karşında olmayan birisine söylemen senin acizliğin. Dikkate almaya değmeyecek kadar boşsun teneke.
        ···
    2. 2.
      +4 -1
      Ellerine sağlık hocam başarılı bir yazı.
      ···
    3. 3.
      +1
      Hocam insan olarak yaratılma işi kafamı karıştırıyor. Yani haddime değil ama yani ben insan olarak yaratılmak istemeyebilirdim. Bunun bir açıklaması var mıdır ?
      ···
      1. 1.
        +1
        Ya bu ben istemedim Allah banami sordu beni yaratirken muhabbeti gerçekten çok saçma hickimse mutlak yokluğu mutlak varlığa tercih etmez eğer Allah sana deseki şuan seni cennetimemi alayım yoksa tamamen yok edip ortadan kaldirayimmi herkes tabikide cenneti seçer yani bir bakıma dünyadaki herkes kendi isteğiyle burda şimdi biri çıkıp der yo ben istemedim burda olmak felan ama boş laflar bunlar gerçek bir tercihte dünyadaki kimse tamamen yok olmayı tercih etmez ki dinde Allah insanı yaratırken melek olma ve insan olma hakki arasinda tercih yaptırıyor diye biliyorum
        ···
      2. 2.
        +1
        Bildiğim kadarı ile cevaplayayım dostum. insan melek cinler yaratılırken sorulmamış yaratıcı yaratmış seni yaratayım mı sorusunu henüz yaratılmamış birine soramazsın çünkü yok henüz. Yaradılış ruh ile başlar. Ruh iken zaten bir sınava çekilmemiş r sorumluluğa tabi tutulmamış insan. Yani o aşamada insan oldun melek oldun cin oldun bir fark yok. Biz o sorumluluğu dağlara teklif ettik onlar bile kabul etmedi diyor tüm ruhlara sorulmuş ve kuran da insan kabul etti şüphesiz insan cahildir diyor aslı şöyle Ahzab Suresi Ayet 72'de şöyle buyurulur: "Biz emaneti göklere, yeryüzüne ve dağlara teklif ettik; ama onlar bunu yüklenmek istemediler. Ondan korktular ve onu insan yüklendi. Şüphesiz insan çok zalim, çok cahildir. Burada henüz dünyaya gelmemişken yaşananlar anlatılıyor. Tabiki bu sorumluluk karşılığında en yüksek mertebe ve ödül de insanın olacaktır. islama göre ruhlar önce yaratıldı orada bir hayat yaşandı ve onlar unutturuldu bize yapacaklarımız dahi anlatıldı ama biz ben yapmam dedik ve yaşayıp görüyoruz ve yapıyoruz yine inkar edecekmişiz ama elimiz ayağımız şahit gösterilecekmiş. Bazen olan dejavu denen şeyin kendisine gösterileni ruhun hatırlaması olarak yorumluyorlar. Zaten bu dünya ise ahirette çok kısa bir zaman olarak hatırlanacakmış bir ağacın gölgesinde uykuya dalmak gibi peygamberin anlatımıyla. Kurana göre ise bir günden az diye tabir ediliyor. Tabi bunu sonsuzluk ile kıyaslandığında anlıyorsun sonsuza karşı dünya hayatı yok denecek kadar ve kaç yaşında isen geriye baktığında bir an gibi geliyor zaten insana dün gibi ama yıllar geçmiş yaş kaç olmuş çok da mantıksız değil zaten. insan kendi tercih etmiş yani sen de insan olarak dünyaya gelmeyi tercih etmişsin kendin şuan öyle olmazdım demen çok da gerçekçi değil öyle düşünen birisi çok rahat canına kıyardı. Kuranda siz kendinize güveniyorsanız hadi ölümü dileyin der. Ama insan ne yaşarsa yaşasın ölümü aklı yerinde iken isteyemiyor. Zaten insanda tst duygu şehvet arzu merhamet iyilik kötü varken iyi olmak gibi üstün özellikler var. Zorlukla beraber bir de ödül var bazıları cennete cehenneme inanmaz ama dünya hayatında bile ödül var melek olsan yiyemez içemez tadamaz zevk alamaz şehvet duyamaz farkındalık duygusuna sahip olamazdın. Bedel ödüyorsun ancak fazlasıyla karşılığı hem bu dünyada hem ahirette verilecek. Sorumluluk iyidir. Bir zaman anne karnında idik bize o zaman deseler dünya diye bir yere gideceksin yiyeceksin içeceksin zevk alacaksın göreceksin bu gözler onun için yürüyeceksin koşacaksın bu ayaklar onun için dünyadan korkardık alışık oldugumuz bir ortamdan başka ortama geçmek zor hatta inandırıcı değil. Ama dünyayı yok desek anne karnında biz dedik diye yok olmayacaktı bir gün nasıl gelince inanıp gördüysek ahirette öyle olacak. Nasıl bizi tüm evreni bir sudan yaratıyor baştan başa topraktan çeşit çeşit ürün çıkarıyor su ve toprak ama üzerinde aynı hammaddeden farklı ürünler oluyor ve görmüyor musun her yıl yeniden ölüp diriltiyorum dogayı sen kendinin yeniden dirileceğine neden inanmıyorsun diyor Rabbim. Kabirden de bizi geri yaratacak adeta bir tohum gibi adeta bizi bir meniden nutfeden yarattığı gibi yeniden yaratacak. Birileri bilimin birgün ölüyü dirileceğine insanın ölümünü engelley ceğine inanıyor da allahın bunu yapabileceğine inanmıyor maalesef. Kısacası Allah sürekli yaratandır sen tercih ettiğin anda anında yaratılır önceden yaratılmış bir senaryo yok sen tercih ettiğin anda Rabbi yeniden yaratıyor. Zaten kuranda yaratan diyor sürekliliği arz ediyor. Sen iraden nefsin ile tercih ediyorsun ve bu süreç işliyor. insan olmak da zahirde kendi tercihimiz. Burada şu soru da akla gelebilir bir bebek ölünce dünyaya gelmesinin ne manası var denebilir. Bebekler anne babalarının sınanması için de varlar zaten ömrün kısalığı uzunluğu sadece kendi sınavın değil ailenin de sınavı için var. Bebek olarak ölen zaten cennetlik o mutludur bile dersen sınava çekilmeden cennete gitti haksızlık değil mi ben sınava çekiliyorum. işte ona göre de cennetin dereceleri yaratılmış. Ömrün uzunluğu kısalığı değil amelin ne olduğu önemli olan. Ben biraz uzun yazıyorum bazıları küfür de ediyor bana okumak zorunda değilsiniz ben seviyorum anlatmayı birileri istedi diye sevdigim bir şeyden vazgeçecek değilim. Yine de kusura bakmayın zaman ayırmanıza gerek yok herkes kendi hayatını istediği gibi değerlendirebilir.
        Tümünü Göster
        ···
      3. 3.
        0
        Ellerine sağlık. Allah senden razı olsun. Ne güzel açıklayıcı yazmışsın kardeşim benim. Ben internetten bakmıştım cevabına ama senin cevabında ayrıca beğendim ve SS aldım. Helal et.
        ···
      4. diğerleri 1
    4. 4.
      +2 -2
      Yanlış yerde de olsan bizlere güzel bir şekilde olayı anlattın. Hatta bu anlatımın sözlük hakkında umutlarımı yeşertti bazen ben de yazıyordum senin gibi sonra küfürleşmeye başladım. Senin bu dediklerine kulak tıkayacaklar eminim.
      ···
    5. 5.
      0
      Herkes kendi doğrularını yaşıyor hocam maalesef saf doğru ne diye arayan kalmamış. Ben doğru olduğumu iddia etmiyorum zaten kendi fikrimde değil söz konusu din inanç ise ben islama göre yorumsuz olanı aktarıyorum benim yorum katmak haddime değil. Sadece bundan ibaret yaptıgımız güzel sözlerin için teşekkür ederim.
      ···
    6. diğerleri 3
   tümünü göster