1. 51.
    0
    birtakım cinsel aktivite ve fantaziler pek çok toplumda tabu olarak yerleşse de, cinsel birleşme insanoğlunun neslinin devdıbını sağladığı için gerek kültürel gerek ise dinî açıdan -birkaç istisnâ dışında- yasak kabul edilmemiştir.
    cinsel birleşmeye müdahâle eden kültürlerin birçoğu doğal olarak tükenmiş ve birkaç istisnâ dışında ayakta durmamaktadır. kendilerine shakers adını veren, hıristiyanlık'ın bir mezhebi olan bir grup doğuma ve cinsel ilişkiye izin vermez.[kaynak belirtilmeli] günümüzde dışarıdan katılmalar ile birkaç yandaşı bulunan bu oluşumun felsefesine göre eğer bir şekilde çocuk yapıldıysa, çocuk 21 yaşına geldiğinde, tarikattan çıkıp bir yuva mı kurmak istediği, yoksa kalarak hayatına aciksüel olarak mı yaşamak istediği sorulur, bireyin hür irâdesi ile verdiği cevaba göre eğer gitmeyi seçerse kişiye karışılmaz.
    dinlerin ya da kültürlerin cinsellik ve cinsel birleşme ile ilgili olgulara ayıp ya da uygun damgasını vurmuş olması tarih boyunca hemen her toplumda görülmüş bir olaydır. bu kısıtlamalardan çoğu genelde;
    evlilik öncesi yapılan ilişki (zina)
    taraflardan en az birinin evli olduğu fakat arada nikâh olmadan yapılan ilişki (aldatma)
    birinci ya da ikinci dereceden (ebeveynler, kardeşler, evlâtlar, torunlar ve yeğenler gibi... ) akrabalar ile yapılan ilişki (içest)
    cinselliği anlamlandıramayacak kadar küçük yaştaki insanlarla yapılan ilişki (pid0fili)
    i̇slam ve yahudilik gibi bazı dinler ise kadınların özel günleri boyunca kadınlar ile ilişkiye girmeyi yasaklamıştır ve bu periyot boyunca kocaların karılarına karşı cinsel temasta bulunmamaları beklenir. i̇nançlar yönünün dışında bu günlerde ilişkiye girilecekse de hijyen kurallarına dikkat edilmelidir, zira bu günlerdeki ilişkilerde birçok mikrobun üremesine müsait bir ortam bulunmaktadır.
    birçok ülkede evlenme ve cinsel ilişkiye girme inisiyatifinin kişinin özgür iradesine bırakılması yaşı yasalar ile belirlenmiştir. genel olarak 13 ilâ 18 arasında olan bu yaş sınırının öncesinde veya sonrasında karşıdaki kişinin izni olmaksızın ilişkiye girilmesi, ırza geçme ya da tecavüz olarak adlandırılır ve birçok ülkede ciddi suçlar kapsdıbına girer.

    Budizm
    budist inancına göre sekiz katlı asil yol'un beşinci maddesinin gerekleri altında bir kişi ne cinsellikten kopuk olmalıdır, ne de cinselliğe köle olmalıdır. kişilerin ruhsal gelişmesine aykırı olmadığı sürece cinsellik ile alâkadar olmaları kötü bir davranış olarak kabul edilmez. evlilikten önce birlikte olmak yasak değildir fakat eşini aldatmak iyi bir davranış olarak kabul görmez. üstelik cinsellik kişinin daha yüksek bir ruhsal gelişmeye ulaşması için son derece gerekli olduğu öğretilir.
    hıristiyanlık
    cinsellik, hıristiyanlık'ta kilisede edilen kutsal evlilik yemininin gerekli bir parçası olarak, çiftin çocuk yapma niyetlerini ortaya koyar. cinsellik birinin eşine verebileceği en özel fakat pahasız hediyedir. hıristiyan inançlarında evlilik dışı cinsel yaşam iffet olarak adlandırılır ve cinsel ilişkinin bir meyvesi olarak dünyaya gelen çocuk tanrı'nın bereketini, büyüklüğünü ve cömertliğini gösterir. yeni ahit'te: "zina edenler, putperestler, aldatanlar... tanrı'nın krallığının güzelliklerinden yararlanamayacaklardır" denir. koine yunancası zinayı porneia olarak adlandırmıştır, günümüzde ahlâk dışı kabul edilen her türlü yazı, çizi ve band kaydının yapılması işine verilen ferregrafi sözcüğü buradan doğmuştur.
    hinduizm
    hinduizm insanın tüm sorunlarının maddî dünyadan kaynaklandığını söyler. cinsel tutku ve istekler bir kişiyi ruhsal bilgelikten uzaklaştıran şeylerdir. doğru yerde ve doğru zamanda olan cinsellik kişiyi nirvanaya ulaştırmak için bir basamak olabilir. bunun yanında kama sutra kişinin cinsel arzularını bastırmaması, cinsel yaşdıbını mükemmelleştirerek ilâhi ciksi tatması için ortaya çıkmıştır
    i̇slam
    i̇slam dinine göre, nikâhtan önce cinsel ilişki kesinlikle yasaklanmıştır.[kaynak belirtilmeli] i̇slam inancına göre kişi kendini nikâh olmadığı takdirde cinsel şeylerden sakınmalıdır fakat nikâhtan sonra karı koca arasında olacak cinsî münasebetlere âdet dönemlerinde olduğu gibi ufak yasaklar dışında sınırlamalar getirilmez. buna göre bir eşin görevi eşini diğer yönlerde olduğu gibi cinsel yaşamda da mutlu etmektir. i̇slam dininin bazı mezheplerinde bir kadına eğer kocası cinsel yönden yeterli gelmiyorsa boşanma hakkı verilir. hem aldatma hem de nikâh öncesi ilişki kur'an da yasaklanmış olduğu gibi şii mezhebi'nde muta nikâhı' adı verilen yöntem ile para karşılığı sözleşmeli evlilik yapılır. tam bir nikâhın kıyılmadığı bu yöntem ile kişiler dinen helâl hâle gelen cinsel birleşmeyi yaparlar ve sözleşmenin öngördüğü tarihte birbirlerinden ayrılırlar ve birbirlerinden nafaka, tazminat vb. talep etmezler. fakat mutta nikahı birçok alimce yanlış olarak görülmektedir ve anadolu aleviliğinde uygulanmaz.
    i̇slâm dünyasında, pozisyonları ve cinsel organların farklı adlarını anlatan şeyh muhafazid el nefzavi (arapça: محمد بن محمد النفزاوي muhammad bin muhammad al-nafzāwī)'nin "itırlı bahçenin tensel keyfi" (الروض العاطر في نزهة الخاطر al-rawd al-'ātir fî nuzhati'l khātir)[1][2][3] meşhurdur.
    musevîlik
    yahudilerin kutsal kitaplarında zina, putperestlik ile bir tutulmuştur. tanrı'ya edilen kutsal evlilik yeminini bozulmuş sayılır. musevîlik'e göre bir başka tanrıya ibadet etmek tanrıyı aldatmaktır, ve dolayısıyla zina ederek tanrı aldatılmış sayılır ve bu olgu on emir'e aykırıdır. yahudilikte evlilik dolayısı ile cinsel ilişki sadece bir yahudi bay ve bayan arasında yapılabilir. başka dinden eş seçilemez. bunun haricinde yahudi inançlarına göre aralarında nikâh bağı bulunmayan bir kadın ile erkeğin kapalı bir ortamda yalnız kalması yasaktır. yahudi inancını benimsemiş olan kişiler karşı cinsten birisine temasta bulunmaktan kaçınır. eğer kişi karısı ise, yani nikâhlılar ise bu sorun ortadan ka
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster