1. 1.
    +1 -5
    istisnasız buradaki herkesten üstün özelliklere ve donanıma sahibim.
    daha 3 yaşındayken fransızca konuşan dadım vardı ve piano derslerine başlamıştım.
    okul hayatım kolejlerde geçti. babam beni spor arabasıyla okula bırakırdı. o yurtdışında olduğu zaman şoförümüz bırakırdı.
    arkadaşlarla nişantaşında bişeyler içmek istediğimizde babamın şoförünü çağırır beni arkadaşlarımla gitmek istediğimiz mekana bırakırdı ve kapıda beklerdi.
    çılgın doğum günü partilerim olurdu. evimizin 850 metrekarelik bahçesinde en az 300 kişilik davetliye yemekler kokteyl hazırlanırdı.
    palyaçolar vs. organizasyonlar ekgibsiz olurdu.
    babamın yatı var. bazen arkadaşlarla açılırız, mangal yaparız.
    iq ortalama 140 civarında. ailem ve hocalarım çok zeki olduğumu söylüyor.
    ehliyetim olmamasına rağmen bu yaşta audi a5 marka aracım var, kırmızı ve camtavanlı.. hergün kirlense de kirlenmese de şoförümüz yıkıyor hazırlıyor.. 2 ayda bi ziebarta veriyorum.
    her pazar bruncha giderim, yeşil eşofman altı cüzdan ve telefonum elimde, anahtarı valeye havaya atarda veririm.
    iyi seviyede ingilizce, fransızca ve birazda italyancam var. kaliteli bir dünya görüşüne sahibim.
    akdenizde de çok güzel bir yazlığım var ve bazen turist bile düşürüyom siz hala elizabet takılın
    yurtdışına bir çok kez çıktım 13 ülke gezdim. bunlardan 7 si avrupa ülkesi
    babamın durumu oldukça iyi. bazen türkiye bizi boğar. çok sıkıcı olur. günübirlik paris yada milano ya gidip alışveriş yapar döneriz.
    siz sabaha kadar bana liseli deyin. hepinizden üstünüm ve emin olun sizi bilim, kültür, boy-fizik, tip ve eğlence gibi birçok konuda çok rahat ezerim
    ···
  2. 2.
    +2
    Kibir her iyiliğe engeldir

    • Kibirden sakının. Topraktan yaratılıp, yine toprağa dönecek olan bir varlığın kibirlenmesi, bugün var, yarın yok olan bir varlığın kendini beğenmesi ne kadar anlamsızdır.

    • Tevazu göstermekle, tevazu sahibi olmak çok farklıdır. Tevazu sahibi övülmüş, tevazu göstermeye çalışan ise yerilmiştir. Cüneyd-i Bağdadi hazretleri, (Tevazu göstermeye çalışmak da kibirdir. Çünkü kendinde bir varlık hisseden tevazu göstermeye çalışır. Gerçek tevazu ehli, kendinde bir varlık hissetmez ki, tevazu göstermeye çalışsın. Onun tevazuu tabiidir, yapmacık değildir) buyuruyor. Bazısı da, (Bu günahkâr, bu fakir) diyerek kendinin tevazu ehli olduğunu göstermeye çalışır. Bir günahını söyleyince hemen kızar. O zaman sözünde yapmacık olduğu anlaşılır. Din büyükleri de “bu fakir” diye kullanırlar. Fakat bunlar böyle sözlerinde samimidir. Kibirlenmek, kibirli görünmek, tevazu farklıdır. Kibirliye karşı, kibirli görünmek sadaka vermek gibi sevaptır.

    • Kibir sahibine karşı tevazu eden kimse, kendisine zulmetmiş olur. Bid’at sahiplerine ve zenginlere karşı da kibirli görünmek caizdir. Bu kibir, kendini yüksek göstermek için değildir. Onlara ders vermek, gafletten uyandırmak içindir. Savaşta, bid’at ehli ile münazara ederken onlara karşı kibirli görünmek de sevaptır. Sadaka verirken de neşe ile karışık kibirli görünmek, malı parayı çöpe atar gibi vermek gerekir. Sadaka verenin kibirli görünmesi, fakire karşı değildir. Verdiği malı küçültmek, mala kıymet vermediğini gösterir. Gösteriş yapan riyakârlara karşı da kibirli görünmek caizdir.

    Kendinden aşağı olanlara karşı tevazu göstermek iyi ise de, bunun aşırı olmaması gerekir. Aşırı olan tevazua yaltaklanmak denir ki bu ancak üstada ve âlime karşı caizdir. Başkalarına karşı caiz değildir.

    • Yanına başkasının oturmasını istememek ve hastalarla birlikte oturmamak, evine lazım olan eşyaları alıp evine getirmemek ve eski elbisesini tekrar giymekten hoşlanmamak, iş başında iş elbisesi giymek istememek, fakirlerin davetine gitmek istemeyip zenginlerinkini tercih etmek, akrabasının ve çocuklarının ihtiyaçlarını temin etmemek, doğru sözü, haklı tenkitleri kabul etmeyip münakaşa etmek, kusurunu, kabahatini bildirenlere teşekkür etmemek, içeri girince, oradakilerin ayağa kalkmaları hoşuna gitmek gibi şeyler kibir alametidir. Başkasının tenkidinden hoşlanmıyor, onun benden ne farkı var, o da bir insan diyorsa, hakkı onun ağzından duymak zor geliyorsa, bilsin ki bu da kibirdendir.

    • Kibir, insanı, Allahü teâlânın bütün emirlerine muhalefete sevk eder. Çünkü kibirli insan, başka birinden hak ve hakikati duysa, onu kabul etmek istemez, hemen karşısına çıkar. Dini konularda bile münazara edilse, hemen inkâra kalkışır. Hatta hakkı, karşıdakinin dilinden duysa hemen çeşitli yollardan, doğru olduğunu bile bile onu çürütmeye çalışır.

    • Kibrin en kötüsü Allahü teâlâya karşı kibirdir. Nemrud, Firavun böyle idi. ilahlık iddiasında bulundular. Bazı dinsizler de imanı, ibadeti, namaz kılmayı aşağılık, gericilik sanarak kibirlenirler. Allahü teâlâ buyuruyor ki:
    (Büyüklenerek bana ibadet etmeyenler alçalmış olarak Cehenneme girecektir.) [Mümin 60]

    Bundan sonra kibrin kötüsü, Peygamberlere karşı kibirdir. Bazıları, Peygamberleri kendileri gibi bir insan gördükleri için, kibirlenerek onlara uymayı kabul etmediler. Mesela Peygamber efendimiz için dediler ki:
    (Bu da sizin gibi bir insan. Kendiniz gibi bir insana itaat ederseniz, hüsrana uğrarsınız.) [Müminun 33, 34]

    Bundan sonra da insanlara karşı kibir gelir. Herhangi bir hususta kendini başkasından üstün gören kibirlidir. Kibrin sebepleri şunlardır: ilim, ibadet, soy, güzellik, kuvvet, servet, mevki, yakınların çokluğu.

    • ilim silah gibidir. Düşman elinde zararı, dostun elinde faydası olur. Yani ilim, kibirlinin kibrini, tevazu ehlinin tevazuunu artırır. ilmi ile kibirlenmek, büyük felakettir. ibadeti sebebiyle kibirlenmek de büyük felakettir. Bunun için “Çok ibadet edenin, kibirden kurtulması zor olur” buyurulmuştur. Soyu ile övünmek ahmaklıktır. Kabil, Hazret-i Âdem’in oğlu idi. Babasının Peygamber olması, bunu küfürden kurtaramadı. Güzellik yüzünden kibre düşmek daha çok kadınlarda görülür. Başkalarını ayıplamaya, küçük düşürmeye ve gıybete vesile olur. Halbuki güzellik, insanda kalıcı değildir, er-geç gider. Geçici olan şeyle kibirlenmek, ahmaklıktır. Kibredenin güzelliği, gübrelikte biten gül gibidir.

    Gücü, kuvveti ile kibretmek de, cahilliktir. Çünkü hayvanların kuvvetleri, insanlardan çok fazladır. Mesela bir insan fil kadar kuvvetli olamaz. Kaplan gibi koşamaz. Kuş gibi uçamaz. Hayvanlar, bir bakımdan insandan üstündür. Hayvanlarda da bulunan üstünlüklerle kibirlenmek elbette uygun olmaz. Çok zengin olmak da üstün olmayı gerektirmez. Karun’un çok malı vardı. Malı ile beraber kahrolup gitti.

    Geçici olarak sahip olunan servet ile, mal ile kibirlenmek, çok çirkindir. Gelip geçici olan makam, mevki de üstünlük sebebi değildir. Birçok krallar, derebeyiler, Firavunlar mevki sahibiydi. Hepsi gitti. Ancak iyilerin iyiliği, kötülerin kötülüğü söylenmektedir. Kötü birinin mevkii, makamı ile övünmesi neye yarar? Akraba ve tanıdıklarının çokluğu ile üstünlük taslamak da yanlıştır. Bir kimsenin kendisi iyi değilse, bütün dünya onun akrabası olsa ne çıkar?
    Tümünü Göster
    ···
  3. 3.
    +1
    gibtir amk liselisi
    ···
  4. 4.
    0
    tamamda ne olmuş yani ?
    ···
  5. 5.
    0
    sonuçta mantıklı bir siyasi görüşün yok dimi amk liselisi burada da ben seni ezerim. gelmiş parasıyla artizleniyor godugum
    ···
  6. 6.
    0
    Başı hariç 23 cm kardeş
    ···
  7. 7.
    0
    @7 cevap ver huur çocugğu
    ···
  8. 8.
    0
    neden buradasın o zaman ?
    ···
  9. 9.
    0
    ölü taklidi mode on
    ···
  10. 10.
    0
    16 yaş'tan sonrasını okumadım veletsin diye
    ···
  11. 11.
    0
    http://inciswf.com/1306682762.swf
    ···
  12. 12.
    0
    bilgi.ego=1

    ccc albert reyiz ccc
    ···
  13. 13.
    0
    analtıncı nesilsin dötüncü nesilim
    şimdi gibtir git
    ···