/i/İnanç

İnanç
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +23 -3
    Adamın biri elinde kendi paraları ile kahvehaneye girip, bir adama beşyüz lira diğerine yüz lira ötekisine bin lira ve birine de on lira kendi parasından verse, o on lira alan kişi " Ona bin lira verdin, bana on lira veriyorsun. Bu nasıl adalettir ? Bu âdil midir " dese, parayı veren adam " Paralar benim, istediğim gibi tasarruf ederim. Canım nasıl isterse öyle dağıtırım. " belki teşekkür beklerken o on lirayı da geri alır. işte bazı insanlar kör doğabilir ama duyuyordur, bazıları konuşamaz doğduklarında ama görüyordur. Bu insanlara bakıpta "Allah'ın adaleti bu mudur?" demek ne kadar ahmakâne olduğunu gör, bil. Kimse insan olmak için bir uğraşta bulunmadı ki veyahut o göze, kulağa, organlara karşılık birşey yapmadı ki adalet isteyip beklesin. Bundan dolayı bir gözün varsa iki gözü olana değil hiç olmayana bak, bir elin, bir ayağın yoksa hiç olmayana bak, şükret! isyan etme! Mülk sahibi kendi malından istediği gibi tasarruf eder.
    ···
  2. 2.
    -3
    Ateist ailede ateist olan kişi ile Müslüman ailede Ateist olanın cezası farklıdır.

    Allah'ın adaleti kusursuzdur. sınav kitapçığının soruları zor olabilir kalemin olmayabilir ama karşılığında mükafatın dünyalık şeylerin milyonlarca katıdır
    ···
    1. 1.
      0
      Din hocasi detected
      ···
    2. 2.
      0
      beyin ekgibliği detected
      ···
  3. 3.
    +1 -1
    hiç okumadım
    ···
  4. 4.
    +1 -1
    şukuladım hacı gel çayımı iç
    ···
  5. 5.
    +1
    söze ateist olmadığımı söylemekle başlıyorum ve diyorum ki insan doğası ve yapısı zaten bir standart üzerine yürümektedir bazı genetik bozukluklar kazalar vb sebeplerle insanlar sakat doğabilir yada sonradan sakat olabilir bu bi sınav değil sadece yaşarken oluşan bazı olumsuz olaylar sebebiyledir.siz hiç 3 bacaklı bi köpek yada kör bir inek görmedinizmi ? onlardamı imtihana giriyo ? tanrı bu dünyaya müdahele etmez eğer o bizi sınava gönderdiyse bu sınav tamamiyle davranış ve karakterle alakalıdır bunun fiziksel nedenlerle en ufak bi alakası yoktur ve bu sınavı sadece insani davranışlarla geçebiliriz. Yoksa tanrı sizin betimlediğiniz gibi yarattıklarına acı, ekgiblik verip sonra onlardan şükür bekliyecek etmezlerse de onları yakacak kadar egoist bi varlık deildir...
    ···
    1. 1.
      0
      @19 Kardeş insan doğası ve yapısı dediğin şeye insanın fıtratı diyoruz biz. Kendinde dediğin sebepler vardır bazı şeylerin olması için. Fakat sebepler sadece birer perdedirler. Mesela insan hastalıktan ölür. O astalık Azrail a.s için bir perdedir ki gaflette bulunup ona sözler şikayetler etmeyelim diye. Azrail a.s da bir perdedir ki aslında öldüren Allah'tır. Allah'ın Mümit sıfatına yani öldüren, ölümü her canlıya tâkdir edip bunu uygulayan, yaratıkların ölümünü yaratan, öldüren sıfatına insanlar gaflette bulunup şekvalar, şikayetler etmesin.
      SÖZLER/22.SÖZ/iKiNCi MAKAM/BiRiNCi LEM'A burayı oku demek istediklerimi daha iyi anlayacaksın ;)
      ···
  6. 6.
    +1
    Begendim şuku . Ama tabiki şükretmenin yanında bana bunu vermemis bunla kalim mal gibi oturim dememek lazım iyi seyler yapmak icin calismak lazim
    ···
  7. 7.
    +1
    Ya insan var olmak istemiyorsa? Madem bu bir sınav neden herkes eşit değil?
    unutma kardeşim "Dünyadaki bütün insanlar eşittir, zenginler daha bir eşittir. Beyaz ve zenginler kol koladır."
    ···
    1. 1.
      0
      @7 ilk önce kendine bir sor bakalım hiç olmak istiyor musun?Ama inat ederek cevap verme kendine, insafla cevap ver. Sırf bir yaratıcıya kul olmayı kölelik gibi görmekten, ibadet etmenin zahmetli olduğunuzu düşündüğünüzden, halbuki dinin farzları ağır değil hafiftir. 10 yaşındaki bir çocuk namaz kılabildiği gibi 80 yaşındaki biride namaz kılabilir. Allah bizden yapamayacağımız şeyleri istememiş. Herkes eşit kardeşim. Allah herkesi imtihanı geçebileceği şekilde imtihan ediyor. O zengin sen fakir olabilirsin. Fakat fakir fakirlikle sınav oluyor, zengin zenginliğiyle. Diğer insanlardaki zenginlik bir ayinedir gerçek zenginlik değil, mutlak zengin olan Allah'tır. Ayet var zaten zengin olan benim fakir olanlar sizlersiniz diye. Mal sahibi mülkünde istediği gibi tasarruf eder. insanların ücretleri peşin olarak verilmiş kardeşim. Dünyaya müslüman olarak gelmişsin. Bütün herşeyin alınsa hiçbir malın mülkün olmasa yine de Allah'a şükretmelisin. Zaten imtihanda o. Sendeki bu fakirlik, gençlik ve sana verilen herşey geçiçi olarak verilmiş zaten. Allah bunları sana vermiş sen hiçbirşey yapmadan. Sonrada senin olmayan bu şeyleri senden satın almak istiyor. Zenginliğinizi benim istediğim gibi kullanın ebedi bir zenginlik vereyim, gözünüzle benim istediğim gibi bakın ebedi bir göz vereyim, gençliğinizi benim isteğim gibi sarfedin ebedi bir gençlik vereceğim, yoksa sizdeki bu zenginlikler, gençlikler, size verilen herşey gidecek, bana satmaz iseniz zayi olacak diyor. Kardeşim Risale-i Nur külliyatından 6.söz'ü okuyabilirsin bu konu ile ilgili. iman ile ilgili her konuda herşeye cevap verilmiş bu külliyatta. Kafadaki şüpheyi fırlatıp atıyor. Fakat dili biraz günümüzce ağır, anlaşılması pek kolay değil. Bana pm atarsan seni yönlendirebilirim.
      ···
  8. 8.
    -1
    @7 dunyada kı her ınsan esıttır . ama sınavları ve sınav surelerı farklıdır
    ···
  9. 9.
    0
    Sözlükte müslüman bulmak çok zor *
    ···
  10. 10.
    0
    ya 2 eli ve 2 ayağı olmayan hastalar ne yapacak sn görüşüne karşı bence her sey allahtadır senin bi elin varsa diğer elin doğuştan ya da sonradan gitmişse sen bunda keramet arayacaksın çünkü allah en doğrusunu ve düzgünü bilendir.
    ···
  11. 11.
    0
    Sen milletin ekgibliğine felaketine bakıp, bundan kendine avuntu çıkarıyorsan senin ahlak anlayışını gibeyim eyyyy @1.
    ···
    1. 1.
      0
      @23 Kardeş "Herşey zıddıyla bilinir." Meselâ, karanlık olmazsa ışık bilinmez, lezzetsiz kalır. Soğuk olmazsa hararet(ısı) anlaşılmaz, zevksiz kalır. Açlık olmazsa yemek lezzet vermez. Mide harareti olmazsa, su içmesi zevk vermez. illet olmazsa âfiyet zevksizdir. Maraz olmazsa sıhhat lezzetsizdir.
      Madem Fâtır-ı Hakîm(herşeyi hikmetle ve benzersiz olarak yaratan) insana her çeşit ihsanını(iyiliğini) ihsas etmek(hissettirmek) ve herbir nevi(çeşit) nimetini tattırmak ve insanı daima şükre sevk etmek istediğini, şu kâinatta çeşit çeşit, hadsiz envâ-ı nimeti tadacak, tanıyacak derecede, gayet çok cihazatla insanı teçhiz etmesi gösteriyor ki, elbette sıhhat ve âfiyeti verdiği gibi, hastalıkları, illetleri, dertleri de verecektir. Senden soruyorum: "Bu hastalık senin başında veya elinde veya midende olmasaydı, sen başın, elin, midenin sıhhatindeki lezzetli, zevkli nimet-i ilâhiyeyi hissedip şükreder miydin?" Elbette şükür değil, belki düşünmeyecektin; şuursuz, o sıhhati gaflete, belki sefahete sarf ederdin.
      --LEM'ALAR/25.LEM'A/YEDiNCi DEVA--
      Avuntu çıkarmıyorum değerini anlıyorum. Artık sizlere satırdan cevap veriyorum açıp okuyun ebedi hayatınızı kurtarın ;)
      ···
    2. 2.
      0
      Panpa o zaman mesela önce seni kör etsin. Sonra gözlerin tekrar görmeye başlasın ki şükret. başkası kör olunca neden haline sevinip şükrediyorsun.ne diyorsun mesela, allahım iyiki ben kör değilim, o kör.bu yüzden seviniyorum şükrediyorum. Suriyede olanlar içinde şükrediyormusun panpa? iyiki burda iç savaş yok, şükürler olsunki suriyede var. insanlar çocuklar orada ölüyor açlıktan hastalıktan kırılıyor. bunun için seviniyorum ve şükrediyorum diyor musun?
      ···
      1. 1.
        0
        @ 29 Kardeş gözlerin olup olmaması şükür etmen için sebep değil ki. Mesela bazen kör olman senin için daha hayırlıdır. Kör olduğun zaman gözün ile günahlara bakamayacağın için bu senin için hayırdır.

        Meselâ göz bir hassedir ki, ruh bu âlemi o pencere ile seyreder. Eğer Cenâb-ı Hakka satmayıp belki nefis hesabına çalıştırsan, geçici, devamsız bazı güzellikleri, manzaraları seyirle şehvet ve heves-i nefsaniyeye bir kavvad derekesinde bir hizmetkâr olur. Eğer gözü, gözün Sâni-i Basîrine satsan ve Onun hesabına ve izni dairesinde çalıştırsan, o zaman şu göz, şu kitab-ı kebir-i kâinatın bir mütalâacısı ve şu âlemdeki mucizât-ı san’at-ı Rabbaniyenin bir seyircisi ve şu küre-i arz bahçesindeki rahmet çiçeklerinin mübarek bir arısı derecesine çıkar.

        Suriye'de olanlar için dua ediyorum. SENiN BU DÜŞÜNCEN iLE iLGiLi ŞUALAR/iKiNCi ŞUA KISMINDA ŞÖYLE BiR ŞEY GEÇiYOR;

        Suâlin Birinci Şıkkı
        Bu makamda diyorsun ki: “Kâinatı hüsün ve cemâl ve güzellik ve adalet ihata etmiştir. Halbuki, gözümüz önünde bu kadar çirkinliklere ve musibetlere ve hastalıklara ve beliyyelere(belalara) ve ölümlere ne diyeceksin?

        Elcevap: Çok güzellikleri intaç veya izhar eden bir çirkinlik dahi, dolayısıyla bir güzelliktir. Ve çok güzelliklerin görünmemesine ve gizlenmesine sebep olan bir çirkinliğin yok olması, görünmemesi, yalnız bir değil, belki müteaddit defa çirkindir. Meselâ, vâhid-i kıyasî gibi bir kubh bulunmazsa, hüsnün hakikatı birtek nevi olur; pek çok mertebeleri gizli kalır. Ve kubhun tedahülü ile mertebeleri inkişaf eder. Nasılki soğuğun vücuduyla hararetin mertebeleri ve karanlığın bulunmasıyla ziyanın dereceleri tezahür eder. Aynen öyle de, cüz’î şer ve zarar ve musibet ve çirkinliğin bulunmasıyla, küllî hayırlar ve küllî menfaatler ve küllî nimetler ve küllî güzellikler tezahür ederler.
        Demek çirkinin icadı çirkin değil, güzeldir. Çünkü, neticelerin çoğu güzeldir. Evet, yağmurdan zarar gören tembel bir adam, yağmura rahmet ndıbını verdiren hayırlı neticelerini hükümden iskat etmez, rahmeti zahmete çeviremez.
        Amma, fena ve zevâl ve mevt ise, Yirmi Dördüncü Mektupta gayet kuvvetli ve kat’î burhanlarla ispat edilmiş ki, onlar umumî rahmete ve ihatalı hüsne ve şümûllü hayra münâfi değiller; belki muktezalarıdırlar. Hattâ şeytanın dahi, mânevî terakkiyat-ı beşeriyenin zembereği olan müsabakaya ve mücahedeye sebep olduğundan, o nev’in icadı dahi hayırdır, o cihette güzeldir. Hem, hattâ kâfir, küfürle bütün kâinatın hukukuna bir tecavüz ve şerefini tahkir ettiğinden, ona cehennem azabı vermek güzeldir. Başka risalelerde bu iki nokta tamamen tafsil edildiğinden, burada bir kısa işaretle iktifa ediyoruz.

        iKiNCi ŞUA/ÜÇÜNCÜ MAKAM/iKiNCi ALAMET VE HÜCCET KISMINI OKU CEVABINI ALIRSIN. BÜTÜN SORULARA CEVAPLAR VAR ALLAH'A ŞÜKÜRLER OLSUN Ki RiSALE-i NURLAR VAR KEŞKE OKUNSALAR...
        Tümünü Göster
        ···
  12. 12.
    0
    değil, konu kilit
    ···
  13. 13.
    0
    allah adaletli mi

    === kariyinamkcekme senin beynini gibeyim açda yazdığımı oku benim bahsettiğin hayvanların , bitkilerin rüzgarın herşeyin doğanın kendi oluşumu olması diyorum .. hayal olan şey bu düzenin yaratıcısının allah olması.. hayal olan şey ayın ikiye bölünmesi , hayal olan şey denizin ikiye bölünmesi hayal olan şey o dört tane kitabın içinde yazanlar dede korkut hikayeleri bunlar ===
    ···
    1. 1.
      0
      Bende diyorum ki hayal değil. Şu kainata baktığımız zaman O Zat'ın esmalarını, Hakim, Kerim,Rahman, Rahim ve diğer bütün isimlerini görüyoruz. Zat'ını zaten göremeyiz ki hayal edelim.
      Size sabaha kadar cevap veririm. Ama siz okumuyorsunuz. Okuyun şu Risale-i Nurları ondan sonra konuşun ayın ikiye ayrılmasını, denizin ikiye bölünmesini... Şakkı- Kamer yaz direk Risale-i Nur çıkar google da. Bütün sorulara bütün şüphelere cevap var . Aklınıza gelemeyecek sorular bile var. Ama okumuyosunuz sonra da yok hepsi hayal ürünü dede korkut hikayesi... Kardeş eğer arkamdaki eceli öldürüp, önümdeki dar ağacını, ölümü kaldıracak bir çare sende varsa haydi yap, göster, görelim... Ondan sonra bende hayal bunlar diyim, keyf edeyim!!!
      ···
  14. 14.
    0
    allah adaletli mi

    === kariyinamkcekme sen okuduklarına inanıyorsun bende gördüklerime herkes birşeyler yazar evlat sen her yazılana inanır mısın .. bu hayatta mualifler kadar mualefet yapanlar'da var sen konuşuyorsun ama boş konuşuyorsun .. hadi kanıtla bana varlığını hadi cehennem'i , cennet'i göster sen şuanda hayal ediyorsun olmayan şeyi düşünmek hayaldir .. yazılanı okuyup zihininde yer edinmek ve bunu kafanda kurup'da düşünmek buda hayaldir üç kuruşluk aklınla bana gelmiş laf anlatıyorsun.. bu arada bu dünyada birşeyden korkmana gerek yok adam olmak için , birşeyin arkasına sığınmaya'da gerek yok ===
    ···
    1. 1.
      0
      Padişahı kabul etmek için zatını görmeye gerek yok, onun şu kainattaki kendine mahsus damgaları, ve onun bütün elçileri onun varlığını kanıtlar. Bu elçiler ve onların fermanları, herbir varlığın yüzündeki mühürler hayal değil!!!
      ···
  15. 15.
    0
    adam kör olman senin için daha hayırlı diyo o zaman niye kör değilim amk. kör olsaydım da günahlara bakmayıp cennete girseydim. ne kadar sığ insanlarsınz lan
    ···
    1. 1.
      0
      Senin hayırlı olup olmadığını bilemezsin diyorum kardeş. Belki sen günah işlemiyorsun gözünle ama o gözü kör olan işleyebilirdi. Bunu biz bilemeyiz. Kimsenin gözü bu dünyada ölümsüz değil. Herkeste emanet olarak verilmiş zaten.
      ···
    2. 2.
      0
      çocukken ölmenin de hayırlı olmama gibi bir ihtimali var mı acaba ? çocukların hepsi cennete gidiyor ya o açıdan
      ···
      1. 1.
        0
        imtihan aklı erenler için var zaten, istersen çocukken bütün günahları işle. Ama sen çocuk değilsin.
        ···
  16. 16.
    0
    allah adaletli mi

    === kariyinamkcekme varlığı bile belli olmayan birşeyin adaletini sorgulamak ilginç ===
    ···
    1. 1.
      0
      Varlığı belli bile mi değil ?

      Bütün eşyaların; bilhassa canlı olanların pek çok ihtiyaçları vardır. O istenilen şeyleri, o lüzumlu şeyleri ummadığı ve bilmediği ve eli yetişmediği yerden, uygun ve münasib bir vakitte onlara veriliyor, imdada yetiştiriliyor.(Mesela hava, belki her saniye ihtiyacımız var, ve elimiz oksijen üretmeye temin etmeye yetişmiyor.)Halbuki; o sayısız isteklerin en küçüğüne, o muhtaçların kudreti yetişmez, elleri ulaşmaz. Sen kendine bak: Elin yetişmediği ne kadar eşyaya muhtaçsın. Bütün canlıları kendine kıyas et.
      işte bütün bunlar, birer birer Allah'ın varlığına ve birliğine işaret ettikleri gibi; güneşin ışığı GÜNEŞi gösterdiği gibi-o hal ve bu keyfiyet- gizli PERDENiN arkasında bir Vacibü'l-Vücudu bir Vahid-i Ehadi, hem gayet Kerim(Cömert),Rahim, Mürebbi, Müdebbir ünvanları içinde akla gösterir.
      ···
  17. 17.
    0
    allah adaletli mi

    === kariyinamkcekme hiç bir açıklaman yok ve savunman sonsuzluk evet doğru olmayan şey zaten yoktur bizde buna sonsuz diyoruz sonucu belli olmayan şey

    ···
    1. 1.
      0
      Sonucu belli olmayan değil. Sonu yoktur yani ebedidir. Başlagıcı BELLi değil yani ezelidir.

      "Sonsuz” kavramı sınırlandırılmayan, bir had çizilmeyen, sonu olmayan, yok olmayan, varlığı sürekli olan varlık anldıbına gelir. Bu vasıflarıyla Allah sonsuzdur.

      Allah’ın sonsuzluk vasfı -haşa- hacim bakımından değil, isim ve sıfatlarının kayıtsız-mutlak olmaları, sınırsız tecelliye sahip olmaları bakımındandır.

      Kur’an’da Allah, kendi Zat-ı akdesinin hakikatinden, mahiyetinden söz etmez. Onu kendi ilmine tahsis edip sır gibi saklar. Zaten insanın akıl ve idraki de onu tasavvur etmekten âcizdir. Kendi öz benliğini teşkil eden ruhunun mahiyetini anlamaktan âciz olan insanın, kendi yaratıcısının mahiyetini anlamasına elbette imkan yoktur. Nitekim peygamberimiz(asm) de “Allah’ın yaratıklarını, sanatını düşünün, fakat onun zat-ı akdesini düşünmeyin, çünkü siz onu hakkıyla değerlendirip anlayamazsınız” buyurmuştur(Aclûnî, 1/311).

      - Türkçede Allah için kullanıldığı zaman “sonsuzluk” kavramı, “önsüzlük” kavrdıbını da içermektedir. Yani, “Allah sonsuz bir varlıktır” denildiği zaman, onun hem ezelî hem ebedî olduğuna vurgu yapılmış olur

      Bu sonsuzluğu ayet ve hadislere dayanarak söylüyorum kafamdan uydurup sonsuzdur demiyorum.
      ···
  18. 18.
    0
    obur taraftaki sorgulanma cok farkli olcak panpa bunu bilmek onemli
    ···
  19. 19.
    0
    obur taraftaki sorgulanma cok farkli olcak panpa bunu bilmek onemli
    ···
  20. 20.
    0
    allah adaletli mi

    === kariyinamkcekme bunların hepsi fizyolojik ve kimyasal oluşum , doğasal faliyetler herşeyin bir yaratanı var diyorsun peki allahı kim yarattı kendi kendine mi yaratıldı mağdem allahın kendi kendine yaratıldığına inanıyorsun doğanın bunları kendi kendine oluşturduğuna niye inanmıyorsun çok çelişkilisin ===
    ···
    1. 1.
      0
      Allah ezeli ve ebedidir. Sonsuz bir varlıktır. Zamandan münezzehtir. Sonsuz bir varlığın yaratan sonsuz bir varlık daha olması mantıksız olur. Sonsuz bir tanedir. Sonsuzdan 1 de çıkarsan sonsuz kalır, şu kainatıda çıkarsan yine sonsuz kalır. Ama diğer mahluklar ezeli ve ebedi değil. Görüyoruz herşey ölüyor, eskiyor gidiyor. Ama Allah her zaman vardı ve var olacak. Sonu yok ve başlagıcı belli olmayan bir varlıktır. Zatını sadece kendi bilir.
      ···