1. 31.
    -1
    @31 işte bende onu diyom dünyanın güneşe uzaklığı farklı olsa dünyada yaşam olmazdı kaostan düzen çıkmaz kaostan sadece kaos çıkar cevap vermek için değil anlamak için oku
    ···
  2. 30.
    0
    @28 varlık derken sadece evreni kastetmiyorum. varlık sadece evrenimizden ibaret olmayabilir.
    ···
  3. 29.
    0
    @25 moruk senin sıkıntını ben anlıyorum. sen olması gereken evrenin bu evren olduğunu sanıyon ona göre ayar kuruyon kafanda. illa böyle bi evrenimiz olmak zorunda değildi. kelimelerle ifade edemiyorum derdimi. olasılık hesapların gram etki etmiyor bende.

    ben şuanki evrene de kaos diyebilirim..

    neden hep doğru olanlar çıkmış diyosun doğru ya da yanlış bi olay yok varlık açısından.. sen bi amaca hizmet ettiyse doğru etmediyse yanlış diyon. dünyanın güneşe olan uzaklığı falan başka olsaydı yanlış mı olacaktı?? böyle bişey yok.

    ben bu konuda agnostik takılıyorum. amaca hizmet edip etmediğini kimse bilmez. dış görünüşten buna ulaşamazsın.
    ···
  4. 28.
    0
    @26 bu dediğin çok saçma 4 islam mezhebine göre ve tüm alimlere göre dinimizi öğrenmek ona kanıt bulmak ve imanımızı bir temele otutturmak farzdır taklidi değil tahkiki iman gerekir
    ···
  5. 27.
    0
    @1 şuku panpa okudum hepsini araştırmışsın
    not:müslümanım
    ···
  6. 26.
    0
    @24 varlık derken eğer evreni kastediyosan sana şöyle açıklayayım evrenin veya maddenin veya atomun aklı yoktur ayar yapamaz
    ···
  7. 25.
    0
    müslümandım okudum ateist oldum
    ···
  8. 24.
    0
    Eğer gerçekten iman ediyorsan Kanıt aramazsın.
    ···
  9. 23.
    0
    @23 senle daha öncede ya bu hesaptan yada diğerinden de tartışmıştım o zamanlar aklın karışıktı şimdi ise tamamen sapıtmışsın hiç kaostan bu kadar detaylı bir düzen çıkar mı neden hep doğru olan şeyler olmuş gerçektende ateizm çok büyük bir iman gerektirir
    ···
  10. 22.
    0
    @22 kendiliğinden derken neyi kastediyon?? varlık kendiliğinden bu ayarı yapmıştır. dikkat et varlık diyorum. her şey varlıktır. varlık varlıkla beraber ayarı kurar.

    allah yok biz varızz.. varlık var. allah biziz
    ···
  11. 21.
    +1 -1
    ayar denilen şey bir amaca yönelik yapılır. varlığın tamamı bi amaca yönelik bu düzeni kurduysa hassas ayar var diyebilirsin. varlığın toptan bi amaç için olaylar yaptığını sen bilemezsin. boşu boşuna olasılık hesabı yapıyon hiç anlamı yok. hassas ayar varlık içindeki kaosla da oluşuyor akıl müdahalesiyle de oluşuyor..
    ···
    1. 1.
      0
      Kaosun üzerinde tabiri caizse bir akıl olabilir. Dediğin kaos hassas ayara alternatif değil.
      ···
  12. 20.
    -1
    @19 kendiliğinden bu kadar detaylı bir ayarlama olacağına inanıyorsan sana hayatında başarılar
    ···
  13. 19.
    0
    @10 zamansız mekansız olan varlık kendinden zaman ve mekan yaratır al sana zamanlı mekanlı tanrı.. her ikisini de yapsa varlık olarak. nereye yanlışmış yerraaaamm. yoktan bişey yaratılmıyor
    ···
  14. 18.
    +1 -1
    @15 ^^evrenin tasarlanmış gibi görünmesinin nedeni sakın gerçekten tasarlanmış olması olmasın^^ prof. stephen c.meyer
    ayrıca benim bu yazdıklarımın hepsini bilim adamları söylüyo hatırlatıyım sadece ateistler bilim adamı değildir ayrıca araştırırsan bilim adamlarının çoğunun tanrı inancına sahip olduğunu görürsüm
    ···
  15. 17.
    0
    özet olarak hassas ayardan bahsediyor beyler.. gibiyim hassas ayarını. allahın kanıtı olamaz hassas ayar. hassas ayarlayan şeylerin kanıtı olabilir. allah başka birşey.
    ···
  16. 16.
    0
    adam yeni peygamber beyler
    ···
  17. 15.
    0
    anlamadim panpa berlki atesitlere korum dedim anlasam ama anlamadim
    ···
  18. 14.
    +6 -6
    insanı özel olarak kabul edip yola çıkarsan tabii ki evrende hassas bir ayar olduğu yanılgısına düşersin. ama insanı özel olarak kabul etmezsen onun da olabilecek diğer sıradan olasılıklardan biri olabileceğini düşünürsen ortada hassas ayar olarak kabul edebileceğin bir şey kalmaz.

    mesela bir örnek vardı, ağaçtan bir yaprak kopuyor, süzülüyor süzülüyor süzülüyor ve tam olarak yerdeki x noktasına düşüyor. sen şimdi x noktasını özel bir nokta olarak kabul edersen, o yaprağın o noktaya düşmesini de mucize olarak kabul edebilirsin. çünkü yer çekimi kuvveti, esen rüzgarın şiddeti, yaprağın yapısı, dünyanın dönüş hızı, ağacın yüksekliği gibi sayılabilecek milyarlarca minik detay, o yaprağın tam olarak o özel x noktasına düşmesi için bilinçli bir varlık tarafından mucizevi bir şekilde ayarlanmış gibi görülebilir. halbuki o x noktasının özel bir nokta falan olduğu yok ki. o da öylesine gibindirik bir nokta işte. bu yüzden bu saydığım yer çekimi kuvveti, esen rüzgarın şiddeti vs nin hiçbir ilginçliği kalmıyor. demek istediğim önemli olan o x noktasını özel bir nokta olarak belirleyip belirlememek. aynı, insanı özel olarak görüp görmemek gibi. ama sen duygusal davranıp insanı özel olarak gördüğün için bunlar seni heycanlandırıyor. ama duygusal ifadelere bilimde yer yoktur. çünkü dediğim gibi duyguların gerçekleri belirlemede bir işlevinin olduğuna dair bir kanıt yok.
    ···
    1. 1.
      0
      O yaprak meselesi 1 kere olan bir olay örneği düzelt. Ve insan için taştan farklı değil diyorsan, ahlak kurallarını bir temele dayandıramazsın. Bunlar maddi kâr zarar olarak temellendirilir o kadar. Hiç bir maneviyatı temellendiremezsin. Çık işin içinden.

      Ve insan bilincini, aklını, zihnini özel kabul etmemek. Ve doğayla olan o kadar farklılığımızı görmeyip (Öyle ki beşeri doğal diye kaç senedir ayrım var, bu fikir versin), insana sıradan muamelesi yapmak da, bilimin tercih önceliği olan "sağdu"yuya ters. Çık işin içinden.
      ···
    2. 2.
      0
      adam o kuralların dengede olmasından bahsetmiş. her şey tesadüfte olsa kuralları koyan bu tesadüflerin kuralları kendi koyduğunun farkında çünkü bu kuralların dengesi var evrenin her yerinde aynı. sonuçta tanrı kendini gizleyebilecek kudrette. eğer ekgib bir kısım olursa sorun zaten tanrı kendini göstermiş olur sistemini kusursuz yaratmamış olur. bu çok küçük ihtimaller olmasa evren bu yaşına kadar yaşayamazdı zaten. yaprak yerçekimi veya diğer etkenler düzgün olmasaydı düşmezdi o seçili yerine yaprak bile olmazdı o etkenler yanlış olsaydı evrenin hiç bir yerinde evren bile bitebilirdi olay bu dostum o kuralların gelişi güzel çıkmamış olduğundan bahsediyoruz. (edit pek değil sadece başlarını okudum)
      ···
  19. 13.
    0
    lan seviye atmosfere çıkmış şu sözlükte şöyle şeyler görünce liselilerden başkalarıda varmış diyorum. helal olsun panpa iyi yazmışsın. verdim şukunu
    ···
  20. 12.
    0
    Okudum artık kesin olarak söyleyebilirim ateistim.
    ···