1. 165.
    0
    ateistler kitapları eleştirirken zaten insan uydurması olduğunu anlatmaya çalışarak eleştiriyorlar,
    ateist ki her ateist bunu beceremeyebilir şöyle diyelim akıllı ateist akıllı teiste bak koçum
    kitaplardda geçio diye allaha inanmak yanlış olur bu kitaplar zamanında etrafında ki insanları kendi emellerini yerine getirmek
    adına uyanık insanlar tarafından kendilerine göre yazılıp çizilmişlerdir, der... Bu demek değildir ki tanrının olmayan kitabını
    reddediyorum reddettiğim için aslında tanrının yokluğunu kanıtlayamıyorum.
    ···
  2. 164.
    0
    olm saka maka okuyani gibsinler bu ne lan?
    ···
  3. 163.
    0
    Kuran-ı Kerimde Kıyamet alameti olarak Kabenin yıkılacağı ve güneşin batıdan doğacağı gibi şeyler yazıyor. Bunlar olduğunda bütün kafirler tövbe dileyecek.. O zaman çok geç olmuş olacak.
    ···
  4. 162.
    0
    concervation
    ···
  5. 161.
    0
    @1 ulan okudum ama cok da malmışsın. Sen olayın özünü hic anlamamissin
    1- Mantık hatası, hic cevaba gerek yok
    2- Bu konu bircok kitapta incelendi, ozetle tüm olasiliklar hesaplanabildiginde evet, bir sonraki mutlak gercek bilinebilir. Tabi hersey senin yazdigin gibi mutlak da degildir. Bknz: Heisenberg
    3- Burda zaten kendi kendini züt etmişsin. Zamanında yağmurun niye yagdigini da bilmiyormuşuz, o zamanlar yağmur tanrısı varmış, o yapıyormuş herşeyi. Baktılar bu boyle devam etmeyecek, tanrılar gidiyor birer birer, akıllanmış ve bilinemeyen herşey icin tek tanrılı dinler "gelmiş". E onlar da gidecek zamanla, illa her bilinmeyenin bilimle açıklanmasını bekleyebilir ya da azcık mantığınızı çalıştırır şimdi karar verirsiniz.

    Özet: Kafanı çalıştır, sığrını gibeyim, yok işte
    ···
  6. 160.
    0
    1
    hacı biz tanrının kitabından yola çıkarak tanrının olmadığını ispatlamıyoruz, sizin varsayımlarınızdan yola çıkarak bunu yapıyoruz. Sizin görüşlerinizdeki mantık hatalarını çıkarmaya çalışıyoruz başka bir deyişle. Senin örneğinle destekleyecek olursak, Nazım Hikmet'in yazmadığı bir kitaptan Nazım Hikmet'in nasıl bir yazar olduğunu çıkaramayabilirsin. Ama o kitabın içeriğine bakıp onu Nazım Hikmet'in yazmadığını söyleyebilirsin.

    2
    bilimde mutlak gerçek vardır, ama mutlak doğru yoktur. yani olabilecek tek olasılık 1 ve 0 değildir. Misal bir element bin farklı elementle tepkimeye girebilir, bunlar da bin farklı sonuç çıkarır. O elementin herhangi bir element ile tepkimeye girmesi onun kaderi değildir. Hangi madde ile tepkimeye sokulursa, o madde ile tepkimeye girer. Bilim bu sayede gelişir ve doğruyu bulur. Bu nedenle herşey kesin bir kadere göre gitmez. Geliştirlimeye açıktır.

    3
    Bilimin herşeyi açıklayamıyor olabilir. Ama bilim açıklayamıyorsa din bunun kanıtı değildir. Bilimde birşey için kanıt gerekir. Ama dinde bu böyle değil, dinin kanıtlanabilmesi mümkün değil. Kutsal kitap kanıt diyenler için, "kutsal kitap tanrı tarafından yazıldı" diye bir bilginin kanıtı da söz konusu değil. Bu nedenden dolayı bilim ile kanıtlanamayan herhangi birşeyin kanıtı din olamaz, bu bilinmezliktir. Sadece insan pgibolojisi, açıklayamadığı şeyleri bir nedene bağlamaya el verişlidir. Bu da dinlerin doğuşuna sebep olmuştur. Ayrıca insan pgibolojisi, insanı her zaman kendinden ve herkesten üstün bir güç olduğuna inanmaya zorlamıştır. Bu sayede insan kendini rahat hisseder. Dinin varoluş sebebi de buradan gelir.

    bunlar benim görüşüm panpalar, beni bu nedenle yargılamayın, ben sizin görüşünüze nasıl saygı gösteriyorsam aynısını bekliyorum...
    ···
  7. 159.
    0
    @162'ye ekleme: yani sen kabaca diyorsun ki, evrende kör bir determinizm de olsa, tanrı da olsa, aynı kapıya çıkar. evet, ben senin bu çıkarımına karşı çıkmıyorum, bunun ben de böyle olduğunu düşünüyorum. bu, her halükarda, bizlerin ancak kendi varlığının ve eylemlerinin farkında olabilen determinizmin emrinde robotlar yapar. ayrıldığım nokta şu; eğer bu determinizm, bir yüce iradenin eseriyse, evrende olmuş, olan, olacak her şey, bu iradenin sorumluluğunda olur; eğer bu determinizm, evrenin tamamı olan bir tümtanrının tecellisiyse, evrende olmuş, olan, olacak her şey, bu irade tarafından algılanır ve daha üst seviyeli bir etkisi olur; eğer bu determinizm, salt evrene içkin olan, belirli bir ayrı veya bütünleşik "varlık" tarafından belirlenmemiş, yönetilmeyen, müdahale edilmeyen bir şeyse, evrende olmuş, olan, olacak her şey, hesapsız bir etkileşimin tecellisidir.

    sen diyorsun ki, bu sonuçların ayrımlarının, gibime kadar yolu var. benim için de belli bir noktadan sonra öyle, gibime kadar yolu var. ama bu ufak ayrımların doğuracağı sonuçların arasındaki farkları, tamamen göz ardı edemeyiz.

    ok?
    ···
  8. 158.
    0
    messi ne çaktı ya la
    ···
  9. 157.
    0
    @159 nato kafa, nato mermer.

    ben sana pozitif ateizmden de bahsettim, negatif ateizmden de. pozitif ateistin, öne sürülen tanrı kavrdıbının kendi tanımındaki yetersizliklerden ve çelişkilerden yola çıkarak, "tanrının olmadığı" yönünde daha ağır basan bir konumda bulunduğundan; negatif ateistinse "tanrının varlığına dair kanıt yokluğu" üzerinden "tanrının varlığı" iddiasını önemsememe konumunda bulunduğundan bahsettim. bu ikisinin keskin bir ayrım olmadığından, her ateistin bu skala üzerinde farklı bir noktada bulunduğundan bahsettim. aynı şekilde, agnostisizm ve negatif ateizm arasındaki ayrım da çok keskin olmasa da; önemli bir fark vardır; ki 72 sefer bundan da bahsettim. agnostik, adı itibariyle bu soru karşısında bilinemezci davrandığından; tanrının varlığı-yokluğu ekseninde, varlığı tarafına daha yakın olabilir, yokluğu tarafına daha yakın olabilir, yahut bu iki karşılığın tam ortasında durabilir. fakat negatif ateist; "tanrının varlığına dair kanıtın yokluğu"ndan yola çıkarak, "tanrının varlığı" iddiasının doğru olma olasılığıyla, yokluğu iddiasının doğru olma olasılığına eşit önemi vermez. ona göre bu iddianın değeri; garajımdaki ejderle, uçan spagetti canavarıyla, aynı değerdedir. negatif ateistin agnostikten ayrıldığı nokta bu.

    istersen git araştır diye atıp tutmadan evvel, "ben bahsedileni tam olarak anladım mı?", "ben bu kavramların arasındaki nüansları, ayrımları biliyor muyum?" diye kendine sorman daha sağlıklı olur.

    evrende tek bir gerçek olduğu düşüncesi, yani bizim üzerinde konuştuğumuz şekliyle materyalizm, felsefi görüşlerden yalnızca biridir. evet, ben de bu felsefi görüşün savunucusuyum. lakin konuşurken, tartışırken, bir şeyler öne sürerken, bu felsefenin temelleri üzerinden hareket ettiğim gerçeğini kaçırmıyorum.
    gerçek hakkında taban tabana zıt 50 tane değil, 500 tane bile şey söylerim. eğer konuştuğum konu idealizmin alanına giriyorsa, kalkıp da materyalizm üzerinden bu konuyu çözümleyemeyeceğime göre, o görüşün kavramları üzerinden çözümleme yapmak zorundayım.

    evet, felsefe gerçeği arama disiplini değildir. ama bilginin ne olduğunu, varlığın ne olduğunu, bilgiye nasıl erişileceğini çözümleme disiplinidir. o yüzden, sen her ne kadar, "ulan tek bi gerçek var işte, giberim felsefesini bana ne" desen de; konuştuğun şeyler felsefenin alanına giriyor, ve o konuları çözümlerken onun kurallarını doğru kullanmak zorunda kalıyorsun. yani her ne kadar, "ben felsefe yapmıyorum", "ben gerçekle ilgileniyorum" desen de; sen felsefe yapıyorsun. o yüzden doğru yap.

    ben sana evrendeki kör determinizm ile tanrının iradesi olan kaderin ayrımını sağlıklı yap derken zaten bundan bahsediyordum. senin söylediğin tanrı, panteizmle, "boşlukların tanrısı"(gavurun "god of the gaps" dediği) arasında osile eder. ki bu ikisinin arasında çok çok büyük farklar var. senin tanrının bu iki nokta arasında nerede durduğu belli değil. etkinliği, gücü, yaptıkları belli değil. gerçi bugüne kadar insanlığın öne sürdüğü hiçbir tanrınınki doğru dürüst belli değil ya, neyse.
    Tümünü Göster
    ···
  10. 156.
    0
    @152 oadambenim
    şuku ve saygılar
    ···
  11. 155.
    0
    @154 panpa ben okumadım diğer sayfaları sadece copy paste yaptım başka bi başlık altında yazdığım şeyi
    ···
  12. 154.
    0
    @156
    senin savunduğun "yahu güzel kardeşim, kaç bin defa anlatıcam? ateistin her tanrının yokluğundan emin olma gibi bir derdi yok."
    tanımı agnostizmin tanımıdır istersen git araştır banane amk koskoca adamsın ben mi öğretecem sana

    he amk he ben doğru düşünemiyorum felsefe dediğin zaten tamamen gerçeklerle ilgildir

    bak parmaam felsefi düşünce çürütülemeyen düşüncedir eğer sen bana 50 tane birbirinin zıttı felsefi akım söylüyorsan felsefenin hayat gerçeklerini araştırmadığını öğrenmiş olman lazım tek gerçek vardır ama buna ulaşacak felsefe değildir

    gerçek hakkında 50 tane birbirine taban tabana zıt şey söyleyemezsin söylersen esrar kafası yaşayan sensin

    felsefi etkinlik sadece felsefi etkinlik alanında değerlendirilebilir

    eğer @1 i okusaydın tanrı tanımımın ne olduğunu görürdün bunu söylediğine göre okumadın okumadan yorum yapıyorsan da amk
    orjinalden alıntı :

    ---
    yani hiçbir maddedin bilime aykırı hareket edemeyeceği gerçeğini yalnızca tek bir doğru olduğu gerçeğiyle birleştirdiğimizde ilk madde ortaya çıktığı andan itibaren her şeyin kesin bir kadere göre hareket edeceğini görmüş oluruz.

    buna ister tanrı diyin ister bilim.

    ---

    lan benim gibi adamı zıvanadan çıkardın ya gibtr git amk
    ···
  13. 153.
    0
    @1 dıbına koyduğum gibtir git lan burdan
    ···
  14. 152.
    0
    çok seviyeli tartışma var amk şimdi rezervliyim maç bitince okur belki katılırım
    ···
  15. 151.
    0
    @139 felsefe söz oyunu değildir, binaenaleyh, felsefe oyun da değildir. felsefenin gerçeklerle alakası yoksa eğer, neyin var? sen, felsefeden bihaber, felsefe yapmaya çalışıyorsun, haberin yok. benim sana bütün itirazlarım bu nokta üzerinden oldu zaten.

    evet, felsefeyle doğru düşünmeyi öğrenirsin. ve sen doğru düşünmeyi öğrenmeden; düşünce üretmeye çalışıyorsun. benim sana ikazım bu yüzden.

    ateistin ne anlama geldiğini sanırım 72 kez anlattım bu başlıkta. bir daha anlatmaya lüzum görmüyorum.

    @141 şunun inandığı tanrı bunun inandığı tanrı beni ilgilendirmez diyorsan eğer sen; o zaman yeni bir tanrı görüşü ortaya koymaya çalışıyorsun demektir. o zaman sen sistemli, düzenli bir şekilde bu "yeni" tanrını bize tanımla, açıkla; biz de onun üzerine konuşalım. ama sen yalnızca, ben bütün tanrıları aslında tek bir potada erittim, tek bir forma indirgedim, bilimle de harmanladım diyorsan; bu mümkün değil. açıklamak istediğin şeyi düzgün tanımlamak zorundasın. yoksa onun adı zaten düşünce üretme falan olmaz; esrar kafası, rüya, çizgifilm olur.

    "kavramlara takılmamak lazım" ne demek dıbına koyim ya? neyin kafasını yaşıyorsun sen? boş konuşalım mı istiyorsun? bahsettiğimiz şeyin önce ne olduğunu belirlemeden üzerinde atıp tutmayı geçerli bir akıl yürütme yöntemi mi sanıyorsun?

    @143 eğer söylediğim şey ısrarla saçma bir noktaya çekilmeye çalışılıyorsa, ısrarla söylediğim şey atlanıyorsa, çarpıtılıyorsa; sinirlenirim de, hakaret de ederim.
    ···
  16. 150.
    0
    @152 şukunu verdim kardeşim...
    ···
  17. 149.
    0
    @152
    hacı allah aşkına herkes gelip aynı şeyi yazıyor iki satır okusan benim söylediğim şeyin bu olmadığını görürsün bıktım artık amk aynı şeyleri söylemekten
    ···
  18. 148.
    0
    Allah'ınız yok mu lan sizin
    ···
  19. 147.
    0
    başka bi başlık altında yazmıştım okuyun amk

    panpa kuran çelişkilerle dolu ama koskoca evren de kendi kendine yaratılmış olamaz.O yüzden yaratıcı var ama yok hacca gidersen cennetlik olursun yok saçlarını kaparsan cehenneme gitmezsin falan bunlar saçma geliyo bana. eski bi mısır inanışına göre cennete gitmenin iki şartı var. biri mutlu etmek. diğeri mutlu olmak.o yüzden öldükten sonra zütü sağlama almanın yolu iyi biri olmaktan geçiyo.

    edit:he bi de kurana göre cennete gitmenin ilk şartı ney? kelime-i şahadet getirmek. e şimdi edison cehenneme mi gidicek amk.biz müslüman bi toplumda doğmuşuz kültürel olarak müslüman yetiştik.o zaman bi japona göre ilk şartı daha kolay yerine getiriyoruz.e nerde amk o zaman ilahi adalet?

    edit 2:ek olarak bi de şu var panpa. toplumda bazı şakirtler dünya nüfusunun 1 bölü 4 ünün müslüman olmasında mantık aramaya çalışır.amk ben daha çocukken 1. sınıfa giderken kuran kursuna gönderildim.o yaşta çocuğa ne söylersen ona inanır amk. bize o yaşta bunlara inanın sorgularsanız cehenneme gidersiniz diye öğretildi.o yüzden insanlar sorgulamayı günah olarak görüyo ve düşünmüyolar. sorgulayanlarda toplumda inançsız, ahlaksız biri olarak damgalanıyo.

    edit 3:kuranın indirildiği!! zamana baktığımızda toplumda düzenin olmadığını ve düzensizliğin hüküm sürdüğünü görürüz. hırsızlık, cinayet vs vs.. e sen bunları engelleyebilecek bi teknoloji de yok o zamanlar.ne bilim bi mobese kamerası yada bi biyometrik fotoğraf, parmak izi falan yok. kafandan kurallar koyucaksın diceksin ki bunları yapmassan cehenneme gidersin. işe yarar mı? bal gibi yaramış amk.hem ben yaratıcı olsam insanlara din göndermekle falan uğraşmam amk kim bilir evrende insan gibi kaç canlı vardır.

    edit 4:vay amk bugünde yazıcağım tuttu. şimdi @1 güzel panpacım diyelim ki sana desem işte yağmurlar meleklerin göz yaşıdır diye. bana mı inanırsın yoksa bilime mi?? aynı şekilde bilimle hiç bi şekilde bağdaşmazken ne diye yaratıcının bazı insanlara imtiyaz tanıyıp onlarla irtibata geçeceğine inanırsın.

    edit 5:sana önerim panpa yaratıcının sana verdiği beynini kullan.git bütün dinlerin kutsal kitaplarını oku.ama tarafsız davran ve doğruluğuna hemen inanma. sorarım sana yaratanın sana verdiği aklı kullandıktan sora gönderdiği dini diyelim ki mantıklı bulmadın.e kendini zorla da inandıramazsın.bu senin suçun değil onun verdiği aklı kullandın. bunu yaptıktan sonra onun seni cezalandırması adil mi? ilahi adalet nerde?

    edit 6:bi de şu var panpa dinsizlik demek inançsızlık demek değildir.bi dine inandıktan sonra o dinin bütün kurallarını kabul etmek zorundasın. herhangi bi dine inanmadan da bi inanç sahibi olabilirsin. mesela ben yaratıcıya inanıyorum ilahi adalete inanıyorum inançsızmıyım yada ateistmiyim ben şimdi. ateistlikle deistliği karıştıran mallardan olma.

    edit 7:he bi de şu var. düşüncelerimin böle olmasının sebebini bazı ipneler popüler olma ve kız düşürme çabası olarak görüyo. ulan ben bu fikirlerimi toplum baskısı yüzünden burdan başka hiç bi yerde yazamıyorum bazı şakirtler yüzünden. onların da dıbına koyim. inciden mi kız düşürücem amk inciden mi popüler olucam.
    Tümünü Göster
    ···
  20. 146.
    0
    @148
    ben öyle bir şey mi diyorum güzel kardeşim ha ?
    ···