1. 111.
    0
    O değilse ateistler ölünce nolcak lan her şey bitiyo dimi amk ohh mis toz olup gidiyoruz ölünce Allah zaten mudahele etse insanın ne anlamı kalır robot olurduk amk müdahale yokki irade var şimdi sen camdan atla ol geber buda kader otur tv izle git sıç bir sürü kader var yani bir sürü yol istediğini seçmek senin elinde ön yargılı binler olduğunuz için inanmamakta sizin elinizde
    ···
  2. 110.
    0
    amk beyin fakiri . sözlükte takılmayı bırakıp yarım saat arastırsan bulursun bunu .
    ···
  3. 109.
    -1
    allah mı sana dedi ateist ol diye pekekent. önemli olan senin doğru yolu bulman zaten. bunca mükemmel kurulmuş bir sistem üzerinde yaşarken inkar edebiliyorsan aklına sokayım senin daha ötesi yok.
    ···
  4. 108.
    +1
    @107 ona ben de karsiyim anlamini bilmeden dua etmeye
    ···
  5. 107.
    0
    lan matematiğim hiç yok gibidir benim.. siz de hayatınızı hastanelerde yaşamakla geçirin de sonra konuşun bu konuyu herkes yapar diye.. sizde benim kullandığım ilaçlardan kullanın da görün.. ilaçların verdiği hasarları atlatamadan okula gittim lan ben.. zehir gibi ilaçlar içtim.. ben hayatta kalma mücadelesi verirken matematik mi çalışacağım amk?

    edit: ilaçlar bir yana benim karekök ve kesirlerle aram hiç iyi değil.. nedense kolay soru bile olsa çok takılırım bu iki konunun olduğu sorularda..
    ···
  6. 106.
    0
    reserbed
    ···
  7. 105.
    0
    dönünce basit çözümünü burdan paylaşıcam şimdi çıkmam lazım ok kib bye
    ···
  8. 104.
    0
    Herkes bilmediği şeyleri ailesinden çok iyi bir şeymiş gibi savunuyor yaptıkları sadece arapça kelimeleri ezberlemek anlamlarını daha bilmeden savunmak doğmatizmin kaynağı.
    ···
  9. 103.
    +1
    @98 o anlamda yüksek matematik gücü istiyor demedim panpa.. bir mirası bölüştürürken virgülden sonraki sayıyı ölçerken, kuranda yazanları oranlarken matematiğe ihtiyaç duyursunuz..

    edit: kesirler bana zor geliyor lan.. matematiğim kötünün kötüsüdür..
    ···
  10. 102.
    0
    ben de onu diyorum işte hepinizde beyin var gidin şu kitabı bir kere okuyun. şu miras hukukunu kuran ayetlerini okuyup çözmeye çalışın. ölmezsiniz.
    ···
  11. 101.
    0
    bütün dinler aynı şeyleri söylüyor sadece insanları bir ara tutmak için kurulmuş sistem
    ···
  12. 100.
    0
    @100 soruyu cevaplamamış ki adam anlayamayız çok yüksek matematik gerektirir diyor. kesirlerde toplama çıkarma ne zaman yüksek matematik oldu.
    ···
  13. 99.
    0
    allah herkese beyin vermiştir müslüman hristiyan türk ataist olmak insanın kendisine bağlıdır. insan kendi kaderini kendisi çizer istediği dini seçmekte ve istediği gibi yaşamakta özgürdür.
    ···
  14. 98.
    0
    @99 @95 cevabı vermemmiş paylaştığı şeyi okumadan çok yüksek matematik gerektiriyor demiş sıyrılmış işin içinden.

    tekrar ediyorum kesirlerde toplama çıkarma işlemi. ilk okul çocukları bile yapar
    ···
  15. 97.
    0
    @98 am buldun kılsızını istiyosun sende al sana kanıt panpa :D
    ···
  16. 96.
    0
    @96 sanırım @95 cevabı vermiş
    ···
  17. 95.
    0
    @95 sorduğum soru kesirlerde toplama çıkarma gerektiriyor. yüksek matematik dediğin buysa türev integral falan görünce ne yapacaksın bilmiyorum
    ···
  18. 94.
    0
    @93 Bir adamın 24000 TL parası var. Kardeşleri olmayan bu adam (borç ve vasiyet bırakmadan) ölür. Geriye üç kız çocuğu, annesi, babası ve karısı kalır.

    @94 arkadaşım ben sana diyorum ki unicorn diye bir şey vardır. sen de diyorsun ki yoktur. burda senin onun olmadığını iddaa etmen onun var olduğu anldıbına mı geliyor?
    ···
  19. 93.
    0
    Miras olayı peygamber efendimiz döneminden sonra problem haline gelmiştir. Çünkü değişik miras durumlarına karşılık gelen hadis bulunamamıştır. Sonraki zamanlarda dönemin ortak aklı bu işi kuranın serbest bıraktığı bir alanda çözmüştür. Ben zaten AVL yöntemine karşı değilim. Ama matematiksel hata çıkaranlar için diyorum ki, olaya gerçekten matematiksel olarak bakmak lazım. Matematik sadece 4 işlem demek değildir. Örnermeler mantığı da matematiğin alanıdır. O zaman matematik hatası değil matematik mucizesi çıkıyor.

    Birdefa Miras Ayetleri kısmi müteşabihlerdir ki ilmin ışığında yorumlamak icap eder. Zamanında geliştirilen AVL sadece bir yorumdur. Zaten miras ayetleri kısmi Müteşabih olmasa o devirde çıkmaza girilmezdi. Yada bu kadar çok yorum yapılamazdı.
    Mealler içerisinde arapçada VE yada VEYA gibi kelimeleri dikkate almaya çalışan tek meal olarak imam iskender Ali Mihr in mealini gördüm..verdiğim linkte ( http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx ) Arapça kelimeleri de hece hece inceleyin ama mutlaka.

    Nisa-11: “Allah size, ÇOCUKLARINIZIN (mirası) hakkında şöyle tavsiye ediyor. Erkeğe, kadının payının iki katı, FAKAT, EĞER kadınlar ikiden fazla iSE, o zaman terekenin (mirasın) üçte ikisi onlarındır VE EĞER o (kadın) bir tek ise, o zaman yarısı onundur. EĞER ölenin çocuğu varsa, onun anne ve babasının herbiri için, bıraktığı mirasın altıda biri pay vardır. FAKAT onun çocuğu yoksa ve yalnız ana-baba mirasçı oluyor iSE, o taktirde, üçte biri annesinindir (geriye kalan babanındır). FAKAT EĞER, ölenin kardeşi de var iSE, o zaman, altıda biri annesinindir. Bunlar, borcu ödenip ve de vasiyeti yerine getirildikten sonradır. Babalarınızdan ve oğullarınızdan hangisinin fayda bakımından size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. (Belirlenen bu paylar) Allah’tan bir farzdır. Muhakkak ki Allah, Alîm’dir, Hakîm’dir.”

    O zaman Nisa-11 in detaylı içeriği aşağıdadır.

    1- EĞER Varisler sadece Çocuklar iSE
    2-…… EĞER ErkekÇocukSayısı>0 VE KızÇocukSayısı>0 iSE
    3-…………2-Kız = 1-Erkek Paylaşımı Yapılır
    4-…… YOK_EĞER KızÇocukSayısı>2 iSE
    5-…………KızÇocuk = 2/3 T
    6-…………Diğerleri (En yakın uzak akraba) = 1/3 T //yoksa redten yine kızın
    7-…… VE EĞER Tek varis KızÇocuk iSE
    8-…………KızÇocuk = 1/2 T
    9-…………Diğerleri (En yakın uzak akraba) = 1/2 T //yoksa redten yine kızın
    10-EĞER {Anne,Baba,Çocuklar} є Varisler iSE
    11-………..Anne = Baba = 1/6 T
    12-………..Diğerleri (Çocuklar) = 4/6 T
    13-YOK_EĞER Varisler = {Anne,Baba} iSE
    14-………..Anne = 1/3 T
    15-………..Diğerleri (Baba) = 2/3 T
    //Baba varken kardeş olup olmadığına bakmaya gerek yok.. baba varsa kardeşe miras düşmediğini buradan çıkarabiliriz
    16-YOK_EĞER {Anne, Kardeşler} є Varisler iSE
    17-………..Anne = 1/6 T
    18-………..Diğerleri (Kardeşler) = 5/6 T
    //Baba ve çocuk yokken kardeşlere miras düştüğünü buradan çıkarabiliriz

    Tek fazladan eklediğim yani metinde direk geçmeyen fakat akıl yürütme yada çıkarsama ile elde edilebilecek cümle “1- EĞER Varisler sadece Çocuklar iSE” cümlesidir. Bunun için 2 ispat veriyorum:

    1-Nisa-176 ayetini benzer şekilde analiz edelim..Önce ayeti sonra Kuralları çıkaralım.

    Nisa-176: “Senden fetva istiyorlar. De ki: Allah, KELALE hakkında şöyle fetva veriyor. EĞER kişinin ölümünde, onun çocuğu yoksa ve kızkardeşi var iSE, o taktirde bıraktığının yarısı onundur. VE EĞER onun (ölen kızkardeşin) oğlu yok iSE, o (erkek kardeş), ona (kız kardeşe) varis olur. FAKAT, EĞER iki kızkardeşi var iSE, o taktirde bıraktığının üçte ikisi onlarındır. VE EĞER kadın ve erkek birçok kardeşler iSE, o zaman “iki kızkardeş payı” kadarı erkeğindir. Allah, şaşırırsınız diye size beyan ediyor (açıklıyor). Allah herşeyi en iyi bilendir.”

    Nisa-176 Atası ve çocukları olmayıp (sahipsiz kalan) geride sadece kardeşler bırakılan durumu aydınlatmaktadır.

    1- EĞER Ölen Kelale VE Varisler sadece Kardeşler iSE
    2-…… EĞER Tek varis KızKardeş iSE
    3-…………KızKardeş = 1/2 T
    4-…………Diğerleri (En yakın uzak akraba) = 1/2 T
    5-…… VE EĞER Tek varis ErkekKardeş iSE
    6-…………ErkekKardeş = 1/1 T
    7-…………Diğerleri (En yakın uzak akraba) = 0
    8-…… YOK_EĞER KızKardeşSayısı=2 iSE
    9-…………Tüm KızKardeşler = 2/3 T
    10-………..Diğerleri (En yakın uzak akrabalar) = 1/3 T
    11-……VE EĞER ErkekKardeşSayısı>0 VE KızKardeşSayısı>0 iSE
    12-………..2-Kız = 1-Erkek Paylaşımı yapılır

    Kimsesiz kalan çocuklar atalarına referansla çocuklar kendi aralarında kardeşler diye anılabilir. Her iki ayette(Nisa-11 ve 176) de aynı grup için aynı paylaşım oranları verilmiştir. O zaman Nisa-11 de çocuklar (yada kardeşler) Nisa-176 daki başlangıç şartlarını sağlamalıdır ki aynı grup için aynı paylaşım oranları verilmiş olsun.

    2- Diğer ispat ise daha somut olarak, ayetler de çocuklar (nisa-11 için) yada kardeşler(nisa-176 için) den başkalarıda olsaydı mirasın bütünü paylaşılmaz diğerleri nede pay ayrılırdı. Kaldı ki örneğin Nisa-11 de çocuklar arası taksimatın hepsi bir cümle için de yapılmıştır..Yani orada her EĞER şartı için aynı özelliklerdeki gruptan bahsedilir.


    alıntı.

    burada yüksek matematik gücü ve kur'an arapçasının bütün özelliklerini bilen biri gerekiyor.. yoksa anlamamız baya zor panpa..
    Tümünü Göster
    ···
  20. 92.
    -1
    @92 yok yok diyip duruyolar ama. madem yok nasıl inkar ediyosun amk?
    ···