1. 1.
    +1
    @1 adam kız beyler
    ···
  2. 2.
    0
    jeolojik olarak gibemessin
    ···
  3. 3.
    0
    "18 Kasim 1995 günü keman sanatçisi Itzhak Perlman, New York'ta, Lincoln
    Center'daki Avery Fisher Salonu'nda bir konser vermek üzre
    sahneye çikti. Eger herhangi bir Perlman konserinde bulunmussaniz bilirsiniz ki onun
    için "sahneye çikmak" hiç de küçümsenecek bir basari degildir.
    Çocukluk yillarinda çocuk felcine yakalanmis olan Perlman'in her
    iki
    bacaginda da destekleyici ateller vardir ve ancak kol degnegi
    yardimiyla
    yürüyebilmektedir. Onu sahne üzerinde her defasinda sadece bir
    adim
    atabilmek suratiyle aci içinde ve yavas yavas yürüken görmek
    unutulmayacak
    bir bir görüntüdür.
    Agrilar içinde ama ihtisamla yürümektedir, sandalyesine
    erisinceye
    kadar.
    Sonra oturur; yavasça koltuk degneklerini yere koyar,
    bacaklarindaki
    atellerin klipslerini açar, bir ayagini geriye iter, ötekini öne
    uzatir.
    Daha sonra yere egilerek kemanini alir, çenesinin altina koyar,
    orkestra
    sefine basiyla isaret verir ve çalmaya batlar.
    Su zamanda degin, izleyiciler bu ritüele alismislardir.
    O, sahnenin bir ucundan sandalyesine dogru ilerlerken sessizce
    otur***ar.
    Bacaklarindaki klipsleri açarken inanilmaz bir sessizlikle
    beklemektedirler.
    Çalmaya hazir olana dek beklerler.
    Ancak o konserde birseyler ters gitti. Daha ilk birkaç satiri
    çalmisti
    ki
    kemanin tellerinden bir tanesi koptu.
    Telin kopma sesini duyabilmek mümkündü, salonun bir ucuna
    tabancadan
    firlayan kursun gibi gitmisti ses. O sesin ne anlama geldigi
    konusunda
    yanilmak imkansizdi. Ve bunun akabinde ne yapilmasi gerektigi konusunda
    da...

    O gece orda olan insanlar kendi kendilerine söyle düsündüler:
    "Anlamistik ki, yeniden ayaga kalkmasi, atelleri yeniden
    takmasi,
    koltuk
    degneklerini almasi, yavas yavas sahne arkasina gitmesi ve ya
    yeni bir
    keman bulmasi ya da yeni bir tel takmasi gerekecekti"
    Ama o öyle yapmadi. Bunun yerine bir dakika kadar
    bekledi, gözlerini
    kapadi
    ve sonra sefe yeniden baslamasi için isaret verdi. Orkestra
    basladi ve
    o
    kaldigi yerden devam etti. Ve daha evvel hiç görülmemis bir
    tutku, güç
    ve saflikla çaldi. Elbette herkes bilmektedir ki senfonik bir eseri
    sadece
    3
    telle çalmak imkansizdir. Bunu ben de bilirim, sen de bilirsin,
    herkes
    bilir.
    Ama o gece Itzhak Perlman bilmeyi reddetmisti. Onu parçayi
    kafasinda
    molüde
    ederken, degistirirken ve yeniden bestelerken görebilirdiniz.
    Bir noktada,
    telleri nerdeyse yeniden tonlamisçasina sesler çikarmaktaydi
    kemandan,
    daha
    evvel hiç vermedikleri sesleri vermelerini saglamak için...
    Bitirdiginde salonu olaganüstü bir sessizlik kapladi. Ve akabinde seyirciler ayaga kalkti ve aaaahürata basladilar. Oditoryumun her yanindan inanilmaz bir alkis patladi.
    Hepimiz ayaktaydik bagiriyor, islik çaliyor, alkisliyor,
    yaptigini ne
    kadar
    takdir ettigimizi, begendigimizi anlatacak her türlü hareketi
    yapiyorduk.

    Gülümsedi, yüzünden akan terle ri sildi, yayini kaldirarak bizi
    susturdu
    ve
    böbürlen degil ama sessiz, güçlü, dingin bir tonla söyle dedi:
    "Bilirsiniz,
    bazen de sanatçinin görevidir, elinde kalanlarla ne kadar daha
    müzik yapabilecegini bulmak... "

    Bu ne güçlü bir cümledir. Duydugumdan beri aklimdan çikmiyor. Ve
    kim
    bilir? Belki de bu bir yasam tarzidir, - sadece sanatçilar için
    degil
    hepimiz için. Burada, tüm yasamini bir kemanin 4 teli ile müzik
    yapmak
    üstüne kuran ve birden bire, bir konserin ortasinda kendini
    sadece 3
    tel
    ile
    bulan bir adam vardir.
    Öyleyse o da 3 tel ile müzik yapmayi seçer, ve o gece yaptigi,
    sadece
    3
    telle yaptigi müzik, daha evvel yaptigi, 4 teli varken yaptigi herseyden
    daha güzel, daha kutsal, daha unutulmazdi...
    O zaman belki de bizim görevimiz, yasadigimiz bu sallantili,
    hizla
    degisen, ürkütücü dünyada kendi müzigimizi yapmaktir; önce elimizde olan
    herseyle;
    ve
    daha sonra bu artik imkansiz oldugunda, sadece elimizde
    kalanlarla... "
    Tümünü Göster
    ···
  4. 4.
    0
    nah gibersin.
    ···
  5. 5.
    0
    sen en iyisi 3ü nede tecavüz et şantaj yap kimseye söyliyemezler..
    videoları bize ver söylerlerse biz internete atarız merak etme sen
    ···
  6. 6.
    0
    @1 böyle bişey beni niye başı ma gelmiyo aq

    @48
    @51
    adamlarda haklı ammmaaa
    ···
  7. 7.
    0
    @51 e de şukel ver dim aq
    ···
  8. 8.
    0
    @48 şukele lan sanaaaa
    ···
  9. 9.
    0
    ingilizce hiç gibemezsin
    @22 ve @18 durumu anlatmış anlayacağın dilden.31 alanı sınırlandırılmış hayvan olursun
    @51 önemli bir noktaya el atmış tebrik ediyorum bu arada
    ···
  10. 10.
    0
    @1 sen bekle de gör o kızlar için bir sürü abaza herif doluşacak o eve. evde tek erkek olacağını sanıyorsan büyük yanlışlardasın genç. halin nick'indeki gibi olacak. şimdiden kolay gelsin.
    ···
  11. 11.
    0
    elini gib
    ···
  12. 12.
    0
    coğrafik olarak gibişe uygun.
    ···
  13. 13.
    0
    @1 beynini gibtimin salağının teki.

    teyzenin kızını gibsen, al başına dert. atsan atılmaz, satsan satılmaz. arkadaşlarını gibsen, daha büyük dert, teyze kızı kendini pekekent gibi hisseder senin ağzına sıçar. cıngar çıkarır.

    başka yerden kız araklasan, eve atayım desen, daha bir başka dert. evimizi kerhaneye çevirdi denir, çıkacak tak boyunu aşar.

    tuvaleti gibtir ette banyoya sağlam sahip çık bari. bir küçük tabure, birde iyisinden maşrapa. sabunu da ekgib etmezsin güzelce. çok ihtiyacın olacak o banyoya gibi görünüyor.
    ···
  14. 14.
    0
    oğlum sakın yeltenme öyle bişeye sülalede skandal olur bak anan baban utancından yerin dibine girer okuldan kız kaldır bardan falan sakın haa
    ···
  15. 15.
    0
    olm aklın varsa onları gibme. bissürü arkadaşı olur onların onları gibersin. kaynak o ewdekiler amk. ohşş boşaldım
    ···
  16. 16.
    0
    teorik olarak gibersin
    ···
  17. 17.
    0
    4 kız ev aynı evde beyler
    @1 adresi ver
    ···
  18. 18.
    0
    kasap olsan hunharca gibersin
    ···
  19. 19.
    0
    orkide para vermezsin onlardan çalarsın
    ···
  20. 20.
    0
    gibemezsen sap ayarın kaçmıştır en yakın luthier gitmen gerek
    ···