1. 1.
    +1 -3
    Ayetler neyse de hadisler herkes kafasına göre yazmış bir şey yok bilmem ne hazretleri, yok bilmem ne bilmem neyi
    ···
  1. 2.
    -1
    ananı benden başka gibmeyen olmadığı ne kadar doğru
    ···
  2. 3.
    -1
    senete bagli dogrulugu bi de kendi kafana, mantigina.hadisleri tamamiyla reddeden musluman olamaz.
    ···
  3. 4.
    0
    ya gibecem ananı orusbu çocugu önüncü o anneciğini amcığını gibeyim kodumun bebesi terk et lan burayı
    ···
  4. 5.
    0
    hicbiri dogru degil panpa sadece kuran oku
    ···
  5. 6.
    0
    @3 O nasıl mantık ya o zaman herkesin kendi doğrusu olur. Sence de saçma olmaz mı *
    ···
  6. 7.
    0
    @1 panpa her hadis doğru değil ama doğru olan sahi hadisler var. buhara gibi
    ···
  7. 8.
    0
    @1 sana niye eksi verilmiyor lan?
    ···
  8. 9.
    0
    hadislerin çoğu uydurmadır panpa
    ···
  9. 10.
    0
    kuran ile bağdaşıyor ise doğrudur.
    ···
  10. 11.
    0
    niyeyse ateistler destekliyor hep bu hadis dusmani tipleri * sekil @5

    @7 panpa sonucta iman meselesi kafasina gore bi durum yok bazilari zayif bazilari kili kirk yararak hazirlanmistir hadislerin bunlar ustunde icma vardir. misal buhari 1 ay yol yurumustur bi hadisi almak icin peygamberi goren birinden sonra adamin atina kotu davrandigini gorup geri donmustur bu adamin soyledigine guvenilmez diye.. hadis olmadan islam tam olmaz cunku ilk uygulayici insani yani peygamberi yoketmis olursun..
    ···
  11. 12.
    0
    hepsine doğrudur diyemeyiz ama içinde doğrularda var muhakkak.

    Benim anlamadığım kısım ne biliyor musunuz?

    Koskoca fıkıhın hadisler üzerine inşa edilmesi,bu hadislerin bazılarının da sonradan uydurulmuş olma ihtimali olduğu için fıkıh da güvenilir olmuyor haliyle. islam alimleri hadisleri ve sünnetleri yorumlayarak tanrı kuralları oluşturmuşlar. Hani hüküm vermek allah a aitti?Ya da islam alimlerinin verdiği hüküm ne kadar doğru?Bir islam alimi hadisleri yorumlayarak tanrı katında helal olana haram diyorsa şirk işlemiş olmuyor mu?

    biri açıklasın özellikle amsever.
    ···
  12. 13.
    0
    @13 haklısın panpa fıkhın tamamı islami değil mesela kuranda zina edene 100 deynek diyor ama uyduruk hadislere göre eğer evliler yaparsa recm ediliyor kuran dinde zorlama yoktur diyor hadis dinden çıkanı öldürün diyor
    ···
  13. 14.
    0
    bazı hadisler vardır ki sahabilerin çoğunluğu işitmiştir ve bunlar sahih hadislerdir. diğerleri de az kişiden rivayet edilse de bazıları güvenilir kişilerden rivayet edilmiştir. bazılarıysa daha önceden yalanları bilinen kişilerden rivayet edilmiştir. işte bu derecelerin en altında zayıf hadis vardır. @7 sana gelirsek tüm hadisleri kabul etsen bile birbirleriyle çakışmaz. hadisleri zayıf diye küçümsemek büyük bir hatadır. herkes bilmez ama istanbulun fethi hadisi de zayıf bir hadistir.
    ···
  14. 15.
    0
    @14 saçma sapan yanlış bilgi verme binlerce sahabinin dinlediği veda hutbesinin bile üç farklı versiyonu var sen ne sahihinden bahsediyon hadisler peygamberden 200 yıl sonra yazıldı buhari en sahih kitap güya ama deve sidiği içmeyi şifa olarak gösteriyor
    ···
  15. 16.
    0
    kardeşim hadisleri doğruluğu için kurana bakmak lazım . bakarsın önce hadise sonra bi de kurana bakarsın eğer çelişen bir nokta yoksa bu hadis doğru olabilir dersin . ama kesinlikle tamamı doğru denemez . bunun iki sebebi vardır . ilki hz. muhafazidin hadislerini kayda geçirtmemesi . bu sebeple sonradan ssahabiler tarafından ekgib söylenmiş , bir kısmı unutulmuş olabilir . ikinci nokta ise emeviler zamanında çok fazla sayıda yalan ve uydurma hadis çıkmış olmasıdır .

    özet : hadislere inanmalıyız ancak kuranla çelişmeyenlere .
    ···
  16. 17.
    0
    @14 hadislerde birçok çelişki vardır, ışid in kelle kesip öbür gün insanlara erzak dağıtmasının sebebi budur.

    Bu çelişkili hadislerden dolayı kesin hüküm belli değildir, kıyasla icma ile birçok şey halledilir ama hükümler islam aliminden islam alimini sürekli değişir.Eee nerde kaldı o zaman tek bir hüküm?

    Kıyas ile hiçbir şey ilerlemez malesef. Milyonlarca durum vardır bu 21 yy dünyasında.Bu milyonlarca durumdan hangisine kıyas ve icma ile hüküm vereceksiniz ya da ne kadar doğru hüküm vereceksiniz? Yanlış hüküm verirseniz mesela harama helal helale haram derseniz cehennemliksiniz direk(din yani bu affetmez)günümüzde de fetva bekleyen birçok şey vardır.

    Ben aslında şunu savunuyorum.

    Hayatın her alanına karışan bir din güncel falan olamaz, herşeye hüküm getiremez ve yeterli olamaz.Çünkü milyonlarca dünyasal durum vardır bunların hepsine hüküm getiremezsiniz ne kuran yeterli olur ne hadisler.Bu durumda ne yapılacaktır peki?
    ···
  17. 18.
    0
    @13 bi din, ideoloji,dusunce vs ne varsa orda yorum farki olur, esyanin tabiati budur cunku. islamin ana cercevesi ,iman sartlari ve ibadetleri bellidir ama fikih mecburen hadisler uzerine durur daha cok ayrinti uzerinden gittigi cin ama kuran dislanmis filan demek degil bu tamtersi soyle dusun kuran cerceve belirler yani anayasadir hadisler ise bu anayasanin ayrintilasmasi, insan ve topluma uygulanmasidir. hukukta milyonlarca durum, olgu vardir herhalde kuran bunlarla ugrasacak degil o zaman ilahi anlamini kaybeder hukuk kitabi olur cunku.

    hukum vermek allaha ait peki bunu kim uygulayacak zeki kardesim. bazen oyle seyler soyluyorsunuz ki hakkaten nasil bi kafa cozemiyorum hasa allahla telefon baglantisi kurup cevap mi isticez olan her hukuksal, fikhi mesele icin? tabi ki hayir bu insana ait bisey allah bunu insana birakmis yasadigimiz dunya, sevaplarimizi gunahlarimiz ozgur irade de oldugu gibi. bunun yolu da ictihattan gecer ve bunlarin hepsini tamamlanmistir.hee yanlis hukum verenin de hukmu kendini baglicak sonucta gunahi onun boynuna olur ama birinin hukum vermesi sart yukarda anlattigim uzere.. lutfen biraz mantikli gidelim bosa yazmis olmayim..
    ···
  18. 19.
    0
    lan yazdiklarim gitmiyor siz de olmuyor mu?hata verip duruyor ayni seyi yazip duruyoruz amk..
    ···
  19. 20.
    0
    @18 yani diyorsun ki harama helal diyen islam alimi dinden çıkmaz sadece günah işler.

    Kardeşim bak @17 de ne yazmışım ben.

    Aynı şey yahudilik için de geçerli.Bu iki din hayatın her alanında hüküm vermeye çalışır, hayatın her alanını düzenler.

    islam alimleri de ne kadar akıl düşmanlığı yaparsalar yapsınlar birçok fetva akılla verilir değilmi, akıl ne kadar doğru düşünebilir?
    ···