1. 39.
    0
    reserved
    ···
  2. 38.
    0
    güzel kardeşim o zaman seni youtube denen kerametli sitede edip yüksel videolarına yönlendiriyorum.
    önce bi acayip gelecek, sonra tatmin olacaksın.
    ···
  3. 37.
    0
    --spoiler--

    --spoiler--
    ···
  4. 36.
    0
    Ayrıca kim metodoloji falan koyabilir ki ucu metafizik bir aleme uzanan bir alanda? Bunu söylemiştim:

    soyut somutla anlaşılabilir ama soyut da kaynağını somuttan alır. Döngüsellik .d .d
    ···
  5. 35.
    0
    @34 işte bu iş metodolojiyle falan halledilecek şeyler değil amsever. Yani çocuk oyuncağı mı bu.Koskoca din meselesi, hüküm meselesi, cehennem var ucunda.

    islam da aslında bir ideoloji ve belli yöntemleri var bu yöntemlerde insan ürünü. senin dediğin kıyas icma yöntemi falan.

    şeriat somuttan hatta soyuttan münezzeh bir makamın kurallarıdır sana göre.Ama bu kurallar yani şeriat kuralları somut dünyada uygulanmak zorundadır. Burda bir sorun çıkmayacak mı?

    şimdi aklıma geldi:

    evet tamam anladım ilk cümlelerde dediğini ama önünde bu islam alimlerinin hükmüne göre hareket eden bir kitle var. Buna ne diyeceksin? Birine göre haram olan diğerine göre helal. Müslüman bu konuda ne yapacaktır?
    ···
  6. 34.
    0
    @30 bunun kaynagi kuran ve peygamber yani islam.sen misal islama inaniyorum diyip ama aslinda domuz eti yemek haram degildir dersen ve bunu etrafa soylersen bakin haram degil diye dinden cikarsin cunku kesin hukum olan biseyi yalanlamis olursun yani butun kurani yalanlarsin ..ama o haram isi yaparsan dinden cikmazsin sadece gunah islemis olursun olay bireyseldir .gayet basit islami bi hukum anlasilmicak bitarafi yok bunun. islam alimlerinden kasit ehli sunnet alimleri ise o zaman ondan daha iyi biseyler koyacak biri ciksin tamamlanmamissa tamamlasin gorelim. bunun icin once metodolijisini ortaya koysun var mi oyle biri yok.. napalim bu adamlari birakip edip yuksele mi inanalim? ateist olurum daha iyi en azindan dini icerden zehirlemem..
    ···
  7. 33.
    0
    @32 o hadiste çorbana sinek düşerse öbür kanadını da batır iç diyor peygamber böyle bişey söyler mi ben bile yazarken tiksindim senin mantığına göre öbür kanadı çorbaya değmezse o çorba haram mı oluyor
    ···
  8. 32.
    0
    @22 öncelikle dediğin gibi şeriatı kabul etmek lazımdır. inanmayan casiye suresi 18.ayete baksın. şeriat güncel midir konusuna gelince özünde kuranı taşıyan her kanun şeriattır. tıpatıp aynı olması gerekmez. yani irandaki yasayla başka bir islam ülkesindeki yasalar tabii ki aynı değildir. öze sadık kalınmak şartıyla topluma uygun yasaların konulması şeriatın evrenselleştirilmesi yanlış bir şey değildir.
    @24 çorbama sinek bugüne kadar düşmedi. bir de orda çorbanın o hadiste çorbanın helal olduğu anlatılıyor. yani ister içersin ister içmezsin. günah olmaz. çekirgede helaldir istersen yersin.
    ···
  9. 31.
    0
    bu hadislerin gerçekliği hadise kadar doğrudur
    ···
  10. 30.
    0
    @27 tamam onu gibtir et.

    şunu demişsin:

    haramin haram oldugunu bile bile helal diyorsa dinden cikar ama helal olarak algilamissa, hata yapmissa gunaha girer..

    Ağa ben bunu anlamıyorum işte, bunun kaynağı ne?Bunu neye dayanarak söylüyorsun?

    Böyle tartışmalarda gariptir ki hep islam alimlerinin yorumları örnek getirilir. Yukarıdakilerle ilgili bir hadis ayet var mıdır?

    özet:

    islam da inanılmaz bir ruhban sınıfı vardır:islam alimleri. Bunların görüşleri dini hala şekillendirmektedir. Aslında islam tamamlanmış bir din değildir hala değişmeye devam etmektedir.
    ···
  11. 29.
    0
    buhari tirmizi oku haci.
    saka bir tarafa hadis uyduranlarda olmuştur.
    sen emin olmak icin okudugun hadisi iyice araştır.
    ama sakın hadis inkarcilarindan olma.
    ···
  12. 28.
    0
    Edip yüksel videolarını izlemeni tavsiye ederim
    ···
  13. 27.
    0
    @20 haramin haram oldugunu bile bile helal diyorsa dinden cikar ama helal olarak algilamissa, hata yapmissa gunaha girer..-islam alimleri akil dusmanligi rerererororo- araya ergen ateist masallari koymasan olmaz. kimmis akil dusmani? imam-i azam aklinin ceyregi bizde olsa oturup dua edersin hergun su ezberleri gec konu taka gitmesin..
    ···
  14. 26.
    0
    daha sakat bir durum var ki o da şu:

    islamcılar tağutu reddederler ama islam alimlerinin hükümlerine taparlar resmen.
    bUNLARA GÖRE iSLAM ALiMLERi HiÇ YANILMAZ,HER DEDiKLERi DOĞRUDUR.
    ···
  15. 25.
    +1
    hadise diye okudum geldim oç
    ···
  16. 24.
    0
    @21 olan kanadında zehir panzehir falan yok sırtından çıkıyor onlar kulaktan dolma bilgiyle gelme hem o sinek tüm gün takun içinde zehir olsa ne olur panzehir olsa ne olur
    sinekli çorba içerken capsını atmazsan en adi bir yalancısın
    ···
  17. 23.
    0
    bu kadar cahilin ne işi var burada amk. yolunuzu, yolluğunuzu, yolda gördüğünüzü, uğruna öldüğünüzü gibeyim. dıbına kodumun cahilleri. fakirlikten ne hale geldiniz amk. yazık yazık.
    ···
  18. 22.
    0
    @21 müslüman olan şeriatı zaten kabul etmelidir. islam ve Yahudilik hristiyanlık gibi değildir zaten.Ama işte sorun burda başlıyor:şeriat yeterli olabilir mi,evrensel midir, güncel midir?
    ···
  19. 21.
    0
    @17 beni yaratan rabbimin kuralları tabii ki de hayatımın her yerinde olmalı. hatta devletin bile bu kurallara uygun olması için için çalışılmalı.
    @15 yemeğe düşen sineğin iyice batırılıp atılması sonra yemeğin yenmesini öngören bir hadis vardı. bazı alimler reddetti. ama bilim adamları sonradan anladılar ki sineğin bir kanadı zehir öbürü panzehirdir. Allahın ilmini reddetmek yanlıştır.
    ···
  20. 20.
    0
    @18 yani diyorsun ki harama helal diyen islam alimi dinden çıkmaz sadece günah işler.

    Kardeşim bak @17 de ne yazmışım ben.

    Aynı şey yahudilik için de geçerli.Bu iki din hayatın her alanında hüküm vermeye çalışır, hayatın her alanını düzenler.

    islam alimleri de ne kadar akıl düşmanlığı yaparsalar yapsınlar birçok fetva akılla verilir değilmi, akıl ne kadar doğru düşünebilir?
    ···