/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    0
    panpa farklı bir soru soruyorum. madem dünya bizim için mükemmel allah niye bizi ödüllendirmek için yine bizim için mükemmel olan cennete gönderiyo. hani burası da bizim için mükemmeldi.
    ···
  2. 2.
    0
    @17 cehennem varmış gibi konuşuyon. karikateiste sokim.. karik muslim
    ···
  3. 3.
    0
    @16 olaya neden ısrarla eziyet olarak bakıyorsun? allah kul hakkı ve şirk koşma haricindeki bütün günahların affı olduğunu söylüyor.e zaten onlarda dinin temel prensibi. sen ne kadar günaha batarsan bat illaki bir çıkış kapın var. bu da allahın egoist sadist değil merhametli ve affedici olduğunu gösterir.

    cennet dediğin gibi mükemmel ve kusurusuz. ve senin de bunu hak etmen gerekiyor. allah herkesi direk cennnete koysa @6 nın dediği gibi hak etmeden, çaba sarf etmeden kusursuza ulaşmış olursun. bu da hiç mantıklı değil.

    varlıktan varlık olduğunu söylüyorsun. eğer ortada yaratılma gibi bir metafizik olay yoksa varlığın bir başlangıcı olması gerekir. bu başlangıcın kendi kendine oluşması hiç de mantıklı değil
    ···
  4. 4.
    0
    @20 şirkle falan işim yok insanlara da zararım olmaz.. kurana inanmazsam ebediyyen cehennem yok mu? kurana inanmamı çeldirecek kafamı karıştıran birsürü mesele var. sonuç olarak kuranla imtihan ediliyorsak, imtihan çok çetin eziyetli. allahın cennet yaşatmaya gücü yettiği halde şimdiden yaşatmıyosa bize eziyet çektirmek istediği içindir. insanın fıtratına günah işleme kabiliyetini birsürü akıl çeldiriciyi doğaya koyduysa günahlardan o sorumludur. iradeyi falan geç hepsi dalavere. varlığın başlangıcı yok.. varlık ezeli.. sadece varlıktan gelen türevler değişken. allah varlıksa allahın da mı başlangıcı olması gerekiyor?? allah ve tüm varlık aynı şey bana göre. biz allahın bi parçasıyız zaten.. değişkeniz ama özümüzde ezeliyiz.

    edit: allahın merhametsiz olduğuna çok delil var.. yarattığı düzende yaşamak için öldürmek gerekiyor
    ···
  5. 5.
    0
    @21

    allah'ın da mı başlangıcı olması gerekiyor demişsin. allah'ın başlangıcı derken haşa allah'tan önce ve sonra demiş oluyorsun. oysa ki allah'ın zaman kavrdıbını da bu boyut için yaratmış olabileceğini düşünmüyorsun. einstein ın görelelik teorisine göre ışık hızına ulaşan bir cisim boyut değiştirir zaman ve mekandan bağımsız olur. bu da zamanın geçişinin değişebileceğini, zamanı temel kıstas olarak alamayacağımızı gösterir. diyeceğim odur ki allah zaman kavrdıbını da bizim için yarattı. evet kafa karışıtırıcı olabilir. ama dediğim gibi herşeyin yoktan var olması yada dediğin gibi vardan var olması(başlangıç olmadan) hiç mantıklı gelmiyor.
    ···
  6. 6.
    0
    Aga senin ateist olasin var belli ki amk

    Sonu yok bunun kurcalama fazla amk
    ···
  7. 7.
    0
    @23 sen ve ben varlığın zaman boyutlu haliyizz zamandan bağımsız varlıklar da var.. olay bundan ibaret. allahın zaman boyutlu haliyiz. vardan var olması mantıksız geliyorsa allaha yok demiş olursun. allah yok muydu allah bizi yarattı? ben sana diyorum ki allah tüm varlık aynı şeydir. varlığın dışında doğanın dışında yani allahın dışında birşey yoktur. doğa varlık allah aynı şeydir. evrenin başlangıcı vardır ama doğanın başlangıcı yoktur. aslında bunlar hep isim vermeden yanıltıyor bizi. senin başlangıcın ne? annen ve baban. sen doğmadan önce aslında başka bi haldeydin ama sen yoktun sen olarak.
    ···
  8. 8.
    0
    Kurcalama kurcalama nereye kadar ama insan inaniyo da neden nasıl inandığını bilmiyor sonra müslümanim diye geciniyo . Herkes anasi babasi müslüman diye müslüman . O kadar at gözluğu takiyorsunuz ki sorgulamiyorsunuz.
    ···
  9. 9.
    0
    @25 evet bir noktada kesişiyoruz aslında. sen de birşeylerin hep var olduğunu söylüyorsun. ben de bunu söylüyorum ama bu olayın ortada bir düzenleyen olmadan olmasının imkansız olduğunu söylüyorum.hep var ama biri yarattı diye var. zamandan soyutlanmış biri. diğer türlü kendi kendine hep var olması mantıklı gelmiyor
    ···
  10. 10.
    0
    Tek cevap Allah hiç birşeye müdahale etmiyor. Tüm düzeni insanlara bıraktı. Kader olgusuda zaten bunu gerektiriyor. Her insan kendi kaderini kendi çizer
    ···
  11. 11.
    0
    @27 düzeneyenler var. düzenleyenlerin hepsine birden doğa diyorum. yani genel bi isim veriyorum. eğer sen ona allah diyorsan allah derim. fakat allah bizi namaz kılmazsak cehenneme atacak mı bunun kanıtı bana gelmedi. ayrıştığımız mevzu bu. peygamberin bize anlattığı allahla benim kafamda kurguladığım allah farklı.
    ···
  12. 12.
    0
    @29 o zaman biz doğaya mi tapiyoruz kardeşim
    ···
  13. 13.
    0
    @29 eğer düzenleyen varsa düzenlemesinin de bir amacı olmalı diye düşünüyorum. be düzenin mükemmel olmasından dolayı tek bir düzenleyen olduğunu düşünüyorum. bu da monoteizm e inanmamı gerektiriyor. anlaşılan senin kafan karışmış biraz kutsal kitapları okursan ve kurandaki 1400 yıl öncesinden rastgele tahmin edilmesi imkansız mucizelere bir göz atarsan belki bir faydası olur diyorum.
    ···
  14. 14.
    0
    @32 kuran muhafazidin öğrenip söylediği sözlerden oluşuyor. nerden öğrendi? çevresinden yani doğadan yani allahtan. sıradan bi insan da sözleri çevreden doğadan allahtan öğrenir. her sözün peşinden gitmiyorum. işime gelen sözün peşinden giderim. bilimsel mucize denilen ayetleri mi kastediyon?? peygamberliğini kabul ettirecek düzeyde değil bana göre.
    ···
  15. 15.
    0
    amacının dini kötülemek olduğunu bu kadar fazla belli etme.
    ···
  16. 16.
    0
    bence sen adalet kavrdıbını anlamamışsın. allah herkesi müslüman yapmak isteseydi yapardı ve şuan cennette olurduk,yok eğer allah ateist ergenlerin dediği gibi sadist ve egoist olsaydı hepimizi cehenneme atardı ona karşı bulacak güçte bulamazdık. eğer allah ilk dediğimi yapıp hepimizi direk cennete atsaydı bu apaçık bir kıyak geçme olurdu.

    buradayız ; çünkü cennette cehennemde hakkedilmelidir.bu allahın adaletidir.

    make your choice...
    ···
  17. 17.
    0
    ( muslumanim ) madem allah bu kadar büyük ve her şeye gucu yetiyo neden cahilliye devrinde insanların kafasina girip gayet iyi bir insan yapmiyor da peygamberle falan uğraşıyo . Bide bu muslumanlik icin yapilan savaslarda o kadar kan dokuluyor . Insanlarin kafasina girme işini şeytan yapabilyor neden.
    ···
    1. 1.
      +5 -1
      değerli kardeşim,

      peygamberimiz hz. muhafazid (s.a.v.) şu hadis-i şerîfinde bahsettiğin konuyu çok güzel açıklıyor:

      mekke'nin önde gelen müşriklerinden hz. üzeyr bin halifa (r.a) bir gün peygamber efendimize (s.a.v) gelir ve der ki

      - ya resûlallah (s.a.v), madem allah bu kadar büyük ve her şeye gucu yetiyo neden cahilliye devrinde insanların kafasina girip gayet iyi bir insan yapmiyor da peygamberle falan uğraşıyo . Bide bu muslumanlik icin yapilan savaslarda o kadar kan dokuluyor . Insanlarin kafasina girme işini şeytan yapabilyor neden.?

      peygamber efendimiz (s.a.v)

      - böyle saçma bir soru olabilir mi ya? ben böyle saçma bir soru görmedim. bence çok saçma, diyerek konuyu geçiştirmiş...
      ···
    2. 2.
      0
      degerli kardesim le baslayan gibmis
      ···
  18. 18.
    0
    birinci önerme: zorlu imtihan ederek insanlara işkence ediyor

    ikinci önerme: din insan ürünü

    üçüncü önerme: cebrail muhafazidi kandırmış
    ···
  19. 19.
    0
    allah direk herkesin kafasına girse. herkes mükemmel müslüman olsa aniden. meleklerden farkı olmasa kimsenin. günah işlemese kimse. ne anlamı kalacak dünyaya gelmenin?
    ···
    1. 1.
      0
      @4 cennetin ne manası var herşey mükemmel orda
      ···
  20. 20.
    0
    Olum cevap verin yoksa ateist olcam aq
    ···