/i/Soruları Alayım

    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +72 -26
    soruları alayım
    ···
  2. 2.
    +6 -16
    Zazaca kürtçenin bir lehçesidir
    Coğrafi koşullar ve sınırlırdan dolayı ağız yapısı değişmiştir
    Kurdler 4 e ayrılır
    Kurmanci
    Gorani
    Sorani
    Zazaki(Dımıli)
    ···
    1. 1.
      +12 -4
      ZAZALAR kürt DEĞiLDiR
      ···
    2. 2.
      +4
      japonca da kürtçenin uzak doğuda kullanılan bir şivesidir değil mi sayın dıbına koduğum...
      ···
    3. 3.
      +2
      kürtçe Farsçanın Türkçe ve Ermenice ile karışmış bir koludur
      esasen farsdır
      zazaca pehlivecedir türk etkisi görmeyen yegane
      iran diline benzer
      kelimeleri boşver kural gramer farkları vardır kürtçe ile arasında
      ···
    4. diğerleri 1
  3. 3.
    +15 -4
    bir zaza olarak adamsın

    Türklerle dost olup k*rtleri sürmeniz lazımdır

    her ölü bir k*rt daha iyi bir dünya demektir
    ···
  4. 4.
    +15 -2



    ···
    1. 1.
      0
      illaha cünüp olcam dimi p.ç
      ···
    2. 2.
      +2 -2
      Kız kürt mü
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        sence? .
        ···
      2. 2.
        +1
        Bilekliği dikkatimi çekti
        ···
    3. 3.
      +8
      Genetiğini değiştirip 500 kere solaryuma sokup kıl yün ekseler bile kürt olamaz lan mal gözün gibemi bakıyo böyle kürt mü olur
      ···
      1. 1.
        0
        Haklısın panpa onları bu hale getirende bizleriz dağa taşa sığdıramadık amk kevaşelerini şimdi uğraşıyoz
        ···
    4. diğerleri 1
  5. 5.
    +16
    Bende zazayım.
    Kürt lere yönelik değil dr,
    Pkk bın da aponun da ta amk.
    Dersimde türkleri, zazalrı, katlederek dağa çıkaran it sürüleri...
    ···
    1. 1.
      -24
      panpa zazalar kürttür. pkkyı sevmezsin ki ben de sevmem ama özünü inkar etme.
      ···
    2. 2.
      +11 -1
      Zazaca ile k*rtçe birbirine zerre kadar benzemez. zazaların konuşmasını kürtler, kürtlerin konuşmasını zazalar anlamazlar.
      zazalar kürt olmadıklarını bilirler.
      ···
      1. 1.
        -11
        zazaca ve kürtçe birbirine yakındır konuşmalarımız anlaşılır. bir zaza olarak sende moğolluk seziyorum yallah başka kapıya
        ···
      2. 2.
        +13
        moğollar gibsin seni dıbına kodumun eşşeği
        ···
      3. 3.
        +2
        Lan amcık ağızlı ben dersimliyim ve köyüme de gittim gördüm halkın yerel dili dersimce ve nesilden nesile öğretiyorlar ben bi tane aaa dersimce yasal hak olsun okullarda okutulsun diyen görmedim alayı oğluna kızına öğretiyor gerisi gibinde olmuyor kürtler zazaları özellikle zazaları asimile etmeye çalışıyor. Dersimcede hem türkçe hem kürtçe kelimeler bulunur ama benim babannem türkçeden de kürtçeden de zerre anlamazdı o yüzden gibik kürtler konuşmayın bence bu konu hakkında
        ···
      4. 4.
        +1
        falancakusfilancakes
        ulan sen hani kürttün
        biri pehlivice
        biri farsça aralarında 5 bin sene var
        dallama dil bilimi kim
        sen kim
        kelimeleri boşver kural gramer farkları vardır kürtçe ile arasında
        ···
      5. 5.
        0
        ayrıca tuncelideki ırktan bahsederken
        Moğol etkiside ele alınmalıdır
        çünkü Moğolların türkleşmesini
        Osmanlı belgeleri ile takip edebiliyoruz
        16 yüzyılda orda 10 binlerce Moğol var
        Erhan afyoncu bunu dillendirmiştir
        ···
      6. diğerleri 3
  6. 6.
    +13 -1
    zaaaaazaaaaa xd
    ···
  7. 7.
    +11 -1
    Fıratta yazları çimiyonuz mu lan gundi
    ···
    1. 1.
      -9
      Senin haddine mi bana yanıt vermek nesline sokarım he.!
      ···
      1. 1.
        +1 -3
        @1 erzincan, bingöl de geçmişte deprem olmuş sıra elazığda ...
        ···
      2. 2.
        +2
        dıbına kodumun ülkesinde herkes kendine vatan kuruyor
        ···
      3. 3.
        +3 -5
        Siz tirkler ne kadar uğraşırsanız uğraşın Kürdleri bölemeyeceksiniz ;)
        ···
      4. diğerleri 1
    2. 2.
      -4
      zaza zaza
      allah köküz kaza
      malınz bize yaza
      ···
    3. 3.
      0
      {[InciListeHaberYap]}
      [[
      {{baslik:}}
      {{resim: http://i.capsspot.com/s/22/9/971749.gif }}
      {{yazı:}}
      ]]
      ···
    4. diğerleri 1
  8. 8.
    -6
    (#162350773) buyrun beyler amk moğolunun girdiği entry. aklınca oyun yapıyor.
    ···
    1. 1.
      +4
      LAFI YiYiNCE SiLDiĞiN ENTRY ŞURAYA GiRiYiM AMK k*rdü

      senin k*rt olduğunu biliyorum huur çocuğu
      fazil44
      15.07.2015 19:00 • 1

      ...
      0
      Zazaca ve k*rtçe birbirini anlayabilen diller değildir. Dolayısıyla teknik olarak bunlar iki ayrı dildir.
      fazil44
      15.07.2015 19:06 • 1.2

      ...
      -1
      @10.1.1 bu entryde soycu olduğunu ispatladın

      dolayısıyla kafirsin

      kafir oğlu kafir yezidin dölü
      gercek bir turk atlisi
      15.07.2015 19:10 • 1.3

      ...

      ...
      +1
      seyit rızayı kendi k*rtlüklerine bulaştırma

      Dersimliyim senin ananı gibeyim sırf türklerden nüfüsunuz az diye zazaları kendinize çekmeye çalışmayın amk k*rdü
      silmeyingider
      15.07.2015 19:11 • 1.4
      ···
      1. 1.
        -2
        yannanım dileyen bakar ikimizin entrylerine de ben zazayım. sense türk ırkçısı entryler giriyorsun. ben zazayım kürdüm kürdlüğünden geçenin zazalığı kalmaz.
        ···
      2. 2.
        +1
        seni ikna etmeyeceğim k*rt gibtir git
        ···
      3. 3.
        -2
        ahahaha türksün olm apaçık belli. altta entryni de attım türk ırkçısı o küçük beyninle kürtleri bölme peşindesin. beni bilen bilir kürdüm zaza kürtlerindenim. soyum şecerem belli.
        ···
      4. diğerleri 1
    2. 2.
      +4 -1
      ahahahaha

      bu Türk düşmanına itibar etmeyin

      hem selefi geçinen taklu bir n*rcu k*rtçü hem tayyibçi deli fesliden duyduklarıyla hava atıyor. işid gelse kafir diye kafasını zütüne sokacak

      insan ülkenin kurucusuna kemo der mi lan yezidin iti

      zazalara k*rt der Cengiz Han Türktür deyince hayır ya blablablabla diye ötmeye başlar

      elinde olsa tüm Türkleri atar bu ülkeden suriyelileri doldurur. kendisi bunu entrylerinde belirtmiştir zaten
      ···
      1. 1.
        -4
        amk salağı gerizekalısın işte senle konuşmayacam. ben zazayım ve kürdüz diyorum sanane oluyor amk mongolu. cengiz han genel kabule göre moğoldur yani ne diyeyim peştun mu diyeyim?

        ne yani zazalar almandı da ben mi kürt dedim. hem ırkçılık yapıyorsun hem de müslümanlık iddia ediyorsun. ışid gelse kim kafir diye kesilir onu görürüz.
        ···
      2. 2.
        0
        adamlar k*rt değiliz diyor amk dillerimiz bile farklı diyorlar

        sana ne oluyor bin

        zazalar k*rtse Moğollar Türktür
        ···
      3. 3.
        -1
        yarram sende anlama özrü mü var? @1in entrylerine bak adam türkçü. oyun yapıyor. zaza benim kabul ediyorum ki kürdüm size ne? moğollar türklüğü kabul etmiyor ki ederlerse dikime kadar etmezlerse gibime kadar banane sen dilersen moğollar türk diye gez. benle anlaşma mı yapıyorsun?
        ···
      4. diğerleri 1
  9. 9.
    +2 -3
    biz zazaların kürt olduğunun bilimsel kanıtları:

    Eski tarihli arşiv ve belgelerde Zazalardan Kürt olarak bahsedilse de, günümüzde Zazalar'ın sınıflandırılması politik bir tartışma konusudur. Bu tartışmada çeşitli gruplar ve tezleri mevcuttur. [19]

    Arap-islam arşivleri, Osmanlı Arşivleri ve Ermeni Arşivlerinde Zazalar'dan Kürt olarak bahsedilir.[20] Evliya Çelebi Seyahatname isimli eserinde Zazalardan "Zaza Kürtleri" anldıbına gelen[21][22][23] “Ekrad-ı Zaza” şeklinde bahseder ve Zazaları diğer Kürt aşiret ve gruplarıyla birlikte anar:

    "Ahali-yi Bingoli beyan eder: Evvela Ekrad-ı Zaza ve Lolû ve izolî ve Yezîdî ve Haltî ve Çekvanî ve Şîqaqî ve Kîkî ve Pîsyanî ve Mudkî... " [24]

    "Bu şehre Palu kalasından sekiz saadde gelirken Nehr-i Murad üzre Çabakçur cisr-i aziminden ubur ederken Bingöl yaylasına çıkan aşiret-i Halti ve aşiret-i Çekvanî ve aşiret-i Yezîdî ve aşiret-i Zaza ve Zebarî ve Lolo ve aşiret-i Îzolî ve Şiqaqî ve Kiki aşiretleri ki cümle iki yüz bin âdem-i Ekrad ve on kere yüz bin gûsfendi devabat olup bu cisr üzre Çapakçur beginin âdemleri kuş uçurmayıp öşür alırlar... " [25]

    1878'de Palu ve çevresi hakkında Rapor hazırlayan Ermeni Kıdemli Rahip Boğos Natanyan, Palu'da yaşayan Kürtlerin Kırmançi (Kurmanc) ve Zaza olmak üzere iki grup olduğunu belirtmiştir.[26] Bulanık ile ilgili kısımda ise şöyle denilmektedir: "Bulanık’ta kırk altı tane Zaza Köyü var. Kırmançilerden farklı bir Kürt ırkı olan Zazalar, bin üç yüz ciksen kadar haneye ve altı bin dokuz yüz kişilik nüfusa sahipler."[26]

    Mustafa Kemal, Nutuk isimli kitabında Erzincan ve Sivas'ın durumundan bahsettiği bir telgrafında bu illerde oturanların bir kısmının da "Zaza denilen Kürtlerden" olduğunu belirterek, Zazaları Kürt olarak kabul eder.[27]

    Ziya Gökalp Kürt Aşiretleri Üzerine Sosyolojik Tetkikler kitabında Kürtleri vaktiyle edebî eserlerinin tetkikiyle Kurmanc, Zaza, Soran, Gûran, Lur olmak üzere beş kavme ayırdığını ve bilhassa Gûran lisanı ile Zaza lisanının birbirine yakın olduğunu yazarak Zazaları Kürt grupları içinde kabul etmiştir.[28]

    Kemal Badıllı'ya göre, "Türkiye'deki bazı Zazaların kendilerini asıl Kürt sayarak kendilerine Kırd ve kendilerinin dışında kalan Kürtlere daha doğrusu Kurmanclara da Kırdasi (Kürdümsü, Kürtçük) derler" [29]

    Terry Lynn Todd, Zazaca grameri ele aldığı kitabında Zazalar’ın kendini her yönden Kürt olarak gördüğünü belirtmektedir. [30]

    The Zaza Kurds of Turkey: A Middle Eastern Minority in a Globalised Society kitabının yazarı Prof. Mehmed S. Kaya'ya göre Zazalar bir Kürt boyudur.[31]. Kaya, Zazaların dillerine "Kürtçe" anlamında "Kırdki" dediklerini belirtir. [32]

    Diyarbakır yöresindeki Zazaların büyük çoğunluğunun kendini Kürt kabul ettiği akademisyen Serdar Yıldırım tarafından yapılan sosyolojik bir araştırma ile tespit edilmiştir.[33]

    Diyarbekir'den Emekçi Zaza Kürtleri (Kürdistan), E.Chantre & C.Barry, 1881
    Antroplog Ernest Chantre, Zazaları da içerecek biçimde Kürtler üzerine yaptığı araştırmalarda Zazaları da Kürt grupları içinde değerlendirip incelemiş ve Zazalardan "Kurde Zaza" ve "Kurdes Zazas" yani "Zaza Kürtler" şeklinde bahsetmiştir.[34][35] ingiliz etnolog ve dilbilimci R. G. Latham 1856'da Zazaca sözcükler üzerine H. Sandwith ile ortak yayınladığı çalışmada Zazaları bir Kürt grubu olarak değerlendirmiştir.[36] 1864'te Missionary Magazine dergisinde Türkiye Kürtleri ile ilgili yayınlanan raporda Türkiye'deki Kürtlerin Zaza, Kurmanc ve Kızılbaş olmak üzere üç grup olduğu, Zaza ve Kurmancların yine kendi isimleriyle anılan dilleri konuştukları, Kızılbaşların ise bulundukları yere göre bu iki dilden birini veya bunların karışımı ile Türkçe konuştukları ifade edilmiştir.[37] ingiliz doğubilimci ve Kürtler üzerine çalışmaları bulunan Godfrey Rolles Driver[38] ve Kürdolog Basile Nikitine de Zazaları Kürt grupları içinde kabul ederler.[39] Coğrafya profesörü Ellsworth Huntington Fırat Nehri ile ilgili gezi ve gözlemlerine dayanan 1902 tarihli bilimsel makalesinde[40] ve ingiliz yüzbaşı L. Molyneux-Seel, Dersim'de iki ay süren ayrıntılı gezisini anlattığı 1914 tarihli makalesinde Zazaları ve "Kızılbaş" olarak belirttikleri Dersim Alevilerini Kürt gruplarından sayarlar.[41] Mark Sykes, Osmanlı imparatorluğu'ndaki Kürt aşiretlerini ele aldığı ayrıntılı çalışmasında Zazaları ve Zaza aşiret ve kabilelerini Kürd grupları içinde sınıflandırır.[42]



    Etnolog ingvar Savnberg ise Türkiyeli göçmenlerin etnik ve sosyo-kültürel gelişimini incelediği kitabında Zazaların kendilerini Kürd olarak tanımladığını ifade eder.[50] Antroplog dilbilimci Dr. Orville Boyd Jenkins de zazaları Kürt grupları içinde sınıflandırır.[51]

    Oskar Mann’dan önce ise Peter Lerch (1856-57), Friedrich Müller (1864), Albert van Le Coq (1901-03) gibi araştırmacı ve dilbilimciler eserlerinde Zazaca hakkında folklorik yazın derleyip kısmen analiz de etmişlerdir.[55] Bu yazarlar Zazalardan Kürt, Zazacadan da "Kürtçe'nin bir lehçesi" olarak bahsetmişlerdir.[56],[57]

    Zazaların başlı başına bir halk veya Kürt olup olmadığı konusunda dilbilim temelli tariflerde tartışmalar devam etmektedir. Hemfikir olunan nokta, Zazaca ve Kürt dillerinin, Hint-Avrupa dil ailesinin irani diller gurubun Kuzey-Batı koluna dahil olduklarıdır. Zazaca’nın diğer akraba olduğu diller arasında Talişi, Mazenderani, Semnani, Gileki, Tati sayılabilir. Farsça ise güneybatı irani dillerdendir. Gramer ve kimi önemli sözcükler açısından Kürt lehçeleri Zazaca’ya yakın olup, Kuzey-iran’da Hazar Denizi kıyısında konuşulan dillerle de belli bir yakınlık mevcuttur.[58]

    Almanya Leipzig Max Planck Enstitüsü, Norveç Bilim ve Teknoloji Üniversitesi ile Londra HGI DNA Araştırma Laboratuvarı ve Ulusal Kan Merkezinden beş bilim adamı tarafından farklı Kürt gruplarının genetik açıdan durumlarını saptamak üzere yapılan ortaklaşa bir araştırma genetik alanda bir yayın organı olan "Annals of Human Genetics" dergisinde yayınlanmıştır. Bu araştırmada, elde edilen sonuçların, Zazaca konuşan grubu köken olarak Kuzey iranlı gösteren görüşlere haklılık kazandırmadığı, Zazaların büyük oranda genetik olarak öteki Kürt Gruplarıyla benzeştiği ifade edilmştir.[59]
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      +1
      Zaza Halkı, Dicle, Fırat ve Murat Nehirleri’nin bulunduğu coğrafyada yüzyıllar boyunca yaşamlarını sürdürmektedirler. Pers Kralı Darius, M.Ö. 515 yıllarında Behistun Yazıtları’nda bu bölgede yaşayan Zaza Halkı’nı“Zazana” olarak adlandırmaktadır.
      ···
    2. 2.
      0
      Gökalp hata etmiş
      fonoloji ses dışında hiç bir benzerlik yoktur
      ···
      1. 1.
        0
        gökalp de aslen zaza kürtlerindendir. sonradan türk hatta türkçü olmuştur. moiz kohen yahudidir misal sonradan tekinalp lakabını alıp türkçü olmuştur. prof. reha oğuzkan misal nihal atsızın kafatasını ölçmüş ve nihal atsız türk çıkmamıştır. arnavut olduğu tahmin ediliyor.

        bir şeyleri kavrayabildin mi? ırklara kavimlere bölünmek şeytan işidir. ben zazayım ve kürdüm kabul ediyorum size ne oluyor? şu belgeleri baştan sona oku sen de anlayacaksın cehaleti alır belgeler bilgiler.
        ···
  10. 10.
    +3 -2
    Milliyetçiyim Türkçüyüm Turancıyım Ülkücüyüm ama Kürtlerden değil AKPlilerden nefret ederim... Her Kürt pkklı değil her pkklı Kürt değil
    ···
    1. 1.
      +4 -3
      bir şey soracağım kusura bakmada

      hem Türkçü olupta kürtleri sevmek her kürt aynı değil demek

      nasıl oluyor ?

      edit:o mantıkla her akpli de aynı değil o zaman onlardan da nefret etme
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        yannanımın kafası ben Türkmenistan'ada gittim Kazakistan'ada burda bildiğin Türkçülüğü Turancılığı git orda anlat bakalım; ne saçmalıyon AQdumun çocuğu diyeceklerdir sana, ayrıca soktuğum akplilerde beyin mi var kalleşlikte onlarda, hırsızlıkta, çıkarı menfaati için her yolu mübah sayan o.ç.luğunu ben akplilerde gördüm
        ···
      2. 2.
        0
        senin gibi Turanı inkar eden etnik yalamaları yüzünden

        burda nasıl ki amerikan özentileri varsa orda da rus yannanı sevicileri var

        Türkçü falan değilsin Türkçülüğü kirletme leş beynini giberim senin

        süzme kemalisttim diyebilirsin ama tam ychpli kafası gördüm sende
        ···
    2. 2.
      -2
      iste biz böyle Türkler yüzünden birlik olamıyoruz yok k*rtlerin hepsi pkkli değil yok canım k*rtlerinde iyisi var yok efendim k*rtlerinde vatanını seven var
      nerede bu k*rtler bir benmi göremedim hayatım boyunca böyle k*rd* bide Türkcuyum milliyetçiyim yazmış hasgibtir ordan
      ···
      1. 1.
        +3 -2
        Aradığın kürt burda bilader. Mardinliyim kürdüm. Sülalemde birtane pkk lı yoktur. Pkk ya sempati duymam. Ana dilde eğitimdi falandı filandı bunlara takılmam. Nefret ettiğim tekşey ırkçı huur çocuklarıdır. Benim gibi milyon tane kürt bulabilirsiniz. Kürt milliyetçisinden de türk milliyetçisinden de nefret ederim. Milliyetçiden kastım kürt ırkından nefret eden türkler ve türk ırkından nefret eden kürtlerdir diğerleri üstüne alınmasın. Sadece kürt-türk değil her milletin her rengin ırkçılığına karşıyım. PKK yı desteklemeyen bir kürt olarak tek dileğim ırkçılık yapanların yurtdışında bir iki yıl yaşamasıdır. Ancak kendi başına gelirse anlar çünkü yaptığının ne kadar iğrenç bişey olduğunu. Neyse sözün özü kürt=pkk demek değildir. Çoğunluk pkk yı destekleyebilir ama hala desteklemeyen azınlık da var bilginize.
        ···
  11. 11.
    +4
    türk ulusları nasıl türkmen, kazak,kırgız, özbek,uygur, nogay vs. şeklinde sıralanıyorsa pers(fars) halklarıda iranlı, kürt,tacik, peştun(afgan),zaza, oset diye sıralanır. Yani zazalar kürt falan değildir. Ayrıca zazaca daha çok arkaik öğe bulundurur. Kürtçe ise farsça, türkçe,ermenice, arapça,gürcüce karması öğeler %90 dır.
    ···
    1. 1.
      -7
      panpacım bak yanlış biliyorsun. bak iyi kalpli birine benziyorsun. biz zazalar kürdüz. yani kürtlerin 5 kolu vardır zaza kurmanç soran goran lur. nasıl bahsettiğin gibi türkler de türkmen özbek vs. ayrılıyorsa bu da öyle.
      ···
    2. 2.
      +3
      yazdığımı iyi oku ve araştır. Zazaca bilen birisi farslarla anlaştığı kadar kürtlerle anlaşamaz. Kürtlerde iki lehçe vardır sorani ve kurmançi. Geri kalanlar farsçanın kollarıdır. Ulan zazaların kürt olmadığının en büyük kanıtı kürtler sizin kapı komşunuz. Aynı bölgede oturuyorsunuz ama dilleriniz ayrı. Türkiye ile azerbaycan birbirine uzak yerler ama dilleri aynı,ama zazalar ve kürtler aynı yerde yaşıyor ama dilleri ayrı. Bunda bir terslik var dimi? düşün biraz kekomen
      ···
    3. 3.
      -2
      biz anlaşıyoruz panpa sanane şahsen ben anlıyorum kurmanji konuşanı da. ha dediğin gibi med tahtına hileyle geçen şaklaban farslarla akraba olsak bile ben kürtlüğü seçiyorum. onca kanıt dizdim anlatamadım. zazaca kürtçenin bir lehçesidir. evliya çelebiden islam kaynaklarına m.kemale ziyagökalbe hepsini aşağıda kanıtlarıyla açıkladım. ama hala kör gibi sen farssın diyorsan sen öyle san ne diyeyim
      ···
    4. diğerleri 1
  12. 12.
    +3
    git en yakın oçağa kayıt yaptır.
    ···
    1. 1.
      +1 -3
      nasılsın panpa?
      ···
      1. 1.
        +1
        ne olsun amk. iftari bekliyorum. o değil de bir ramazan ayı da bitti lan.
        ···
    2. 2.
      +1 -1
      kaç gün kaldı yarın son mu panpa
      ···
      1. 1.
        +1
        işte yarın arife günü.
        ···
  13. 13.
    +1 -2
    zaza dediğin kürdün laciverdi amk. gerek tip gerek kekoluk olarak.
    ···
  14. 14.
    +1 -1
    yolda gördüm bir zaza sarılmıştı pivaza ( ünili kürt bir arkadaşın zazalarla dalga geçmesi )
    ···
  15. 15.
    +1 -1
    Ya Türk'sündür ya da huur çocuğu. Zazayım nefret ederim demen hiç bi gibi etkilemez. hadi şimdi gibtir git amk k*rdü
    ···
  16. 16.
    +2
    Zaza irani bir kavimdir Zazalar kürt değildir. Zazayım kürdüm diyen kırmançilerin zazalara nasıl küfür ettiğini bikmeyen salaklar var sanırım. Çift taraflı olmayan korucuların çoğunluğuda zazadır. Genelde o korucular öldükten sonra Zaza ailelerinden gençler Kürdofillere baskınlar verir. Şahsen sadece bir zazayla tanıştım oda komşumdur kendisi kürtlere çok güzel söven komik bir vatandaştır
    ···
    1. 1.
      -4
      ben de zazayım kürdüm. korucuların zazalardan olması asimilasyondandır. kırmançlar zazalara küfretti diye kürtlükten mi çıktık? onlar çıksın o zaman. kırmançlar kürt değildir zazalar kürttür o zaman. ayrıca küfür falan da etmezler.
      ···
    2. 2.
      +2
      inanmayın k*rt
      ···
    3. 3.
      +2
      sen zaza değil kürtsün dümen koyma kunek. gagavuzla pomak nasıl ayrıysa zazayla kürtte ayrıdır. ikiside irani olduğu için zazalar kürttür diye basın yayın organları bas bas bağırıyo. zaten anadolunun yerlisi kürtler yalanıda zamanında ermenilerin anadoluya yerleşmesiyle bağdaştırılır. cengizhan türktür diyene sövüyosan boşuna zazalar kürttür diyene destek olma.
      Bknz:Türk moğol, akrabalığı
      Bknz:Zaza, Kürt,Ermeni, Peştun,Fars akrabalığı
      ···
    4. 4.
      -3
      yapram yalan mı atacam zazayım kürdüm. ben 1.sayfada kürt olduğumuzu kanıtlarıyla açıkladım. ben kendimi kürt hissediyorum sanane. ben kürtlerin bir koluyum. kürtlerin 5 ana boyu vardır : 1-zaza 2-kırmanç 3-soran 4-goran 5-lur . ben de bunlardan zaza boyuna mensubum
      ···
    5. diğerleri 2
  17. 17.
    -2
    zazalar kürttür zazaları ayırmaya çalışmaya başlamak 20.yy başlarında başlıyor ilk kürt tarihçisi ebu hanife dineweri ensabul ekrad yani kürtlerib soyu adlı kitabında sasanilere karşı savaşan ve onalara bağlı olmayan kürt boylarını sayarken zazana der.bu kitap çok eski bir kitaptır 800 lü yıllarda yazılmıştır. evlliya çelebinin seyahatnamesinde zaza kelimesi ekradül zaza olarak geçer yani kürd zazalar. ekrad arapçada çoğulldur
    ···
    1. 1.
      -1
      sonunda bir akıllı buldum hele şükür panpa ben zazayım kürdüm. bu amk entrylerine bakıyorum hepsi türkçü gelmişler biz de zazayız diyorum. 1. sayfaya bakarsan epey kanıt belge bulgu attım dokunan yok. ağzı yolan konuşuyor klavyesi olan yazıyor. 1.sayfada 1 entry dolusu kanıt attım cevap veren yok : )
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        karedeşim ben zaza değilim kurmancım ama babamın anne tarafı yani babanemler zazadır hiç bi zaman kendine zaza demez zaza kürdüyüm derdi. ayrıca pek bi türkçe bildiği yoktu mahallede kurmanci bilenle konuşurdu zaza kürtçesini yok anlamazlar felan yalan yani kürtleri solcu müslüman sosyalist komünist diye bölmüşler yine güçleri yetmemiş bu sefer zaza kurmanc soran goran lur diye ayırcaklar. allah emellerini boşa çıkarsın. zazalara bunu aşılamaya çalışalım dahada fazla bölünmeyelim
        ···
      2. 2.
        +1 -1
        amk k*rdü ZAZALAR k*rt değil
        ···
      3. 3.
        +1 -1
        fazil sen kürt değilsin zaten sen kürd olmak istesen bile kürt olamassın sırf toplumda nefret çekmemek için kürt olduğun için aşağılanmak istemediğin için zazaların kürt olduğunu kabul etmiyorsun. kürt olmak için ırken kürt olmak gerekmez vicdanen kalben olman yeter kemal pir gibi ben gibi benim atalarım medineden göc etmişler arap kökenliyim ama 200 yıldır atalarım kürttür istersen ırken norveçli ol kürt olmaya engel değildir. tekrar belirteyim her arap türk kürt fars ermeni ve gayrimüslüm kaynaklarında zazalar kürttür
        ···
      4. diğerleri 1
  18. 18.
    +2
    Hatırlatayım:
    Dersim'de etkili olan örgütün (TKP/ML-TiKKO) otoritesini kırıp kendi otoritesini yerleştirmek ve Dersim halkından zorla vergi almak için masum insanları dağlarda mağaralara çekip işkence yapan örgüt PKK idi .

    Unutmayın ! Unutturmayın !
    ···
    1. 1.
      -3
      yukardaki yazına cevaben eğer sınırımı aşıp sizi kırdıysam cidden özür dilerim beni affedin. beni o gercek türk atlısı adlı liseliyle bir tutmayın lütfen. ben zazayım ve kürt olduğumuzu kabul ediyorum aksini iddia eden 1 kişiye bile reelde rastlamadım. asimile olmuşsak da ben olmuşum ki olmadık sanane. tacikler beni ilgilendirmez kendini türk kabul ederlerse dikime kadar etmezse gibime kadar.
      ···
  19. 19.
    +2
    aynen bende nefret ederim kokuşmuşlar dan
    ···
  20. 20.
    +2
    zaza ile kürt ne dıbına koyum ahahha
    ···