1. 1.
    +34 -3
    1- allahın işine karışılmaz.
    2- allahın işine karışılmaz.
    3- allahın işine karışılmaz.
    4- allahın işine karışılmaz.
    ···
  2. 2.
    +33 -8
    1- onlar ilk insan olduğu için tüm insanlığa ibret olsun diye haramı helali bilelim diye böyle yapmıştır. o tecavüzcülere öbür dünyada ne olacağını kimse bilemez

    2-peygamberimiz kılıç zoruyla kimseyi müslüman yapmamıştır. müslüman olmayanlara bile saygı göstermiştir.

    3- Allah dini fantezi için çıkarmamıştır. o çıkarmış, kimi insanoğlu binlik edip onu değiştirmeye çalışmış ve diğer dinlerde başarılı olmuşlardır.

    4- bu senin allahın verdiği beyni işine geldiği gibi kullanmandır.
    ···
  3. 3.
    +8 -1
    çok bilgili falan değilim ama bildiğim, cevaplayabildiklerimi cevaplıyım
    1-) Orası cennet yani bir sınav yeri değil dünya bir sınav yeri sınavda doğru da yanlış da olur sen doğruyu seçmeye çalışırsın bu da öyle doğru cevaplarsan ödül yanlış cevaplarsan ceza alırsın
    2-) peygamberimiz zamanında yapılan savaşlara dikkat edersen ilk 3 savaş tamamen savunma yani saldırana karşı kendini koruma meşru müdafaa diğerleri ise islamı koruma ve yayma çabası
    3-) Allah'ın gönderdiği islam hariç tüm dinlerin aslı haktır. ama aslı bozulduğu için islam gönderilmiştir. Zaten tüm semavi dinlerin bozulmamış halleri temelde aynı şeyleri anlatıyor.
    4-) Allah sana beynini vermiş sorulgulaman gerekiyor tabii
    ···
  4. 4.
    +4
    Bunların hepsinin cevabını alıyosun. Ama senin tek sorunun inanmaman değil. inanmak istemiyosun. Yani biz burda ne anlatırsak anlatalım. Sen inanmayı reddediceksin. Allah sana doğru yolu göstersin kardeşim. Diyebileceğim hiç bişey yok.
    ···
  5. 5.
    +2
    Primat sözcüğü ilk kez isveçli doğa bilgini Linne tarafından kullanılmıştır. Morfolojik, fizyolojik, biyokimyasal ve davranış örüntüleri yönünden hayli çeşitlilik gösteren primatların tümünü hiçbir ayırım yapmadan maymun denilen çok yanlış bir sözcük altında topluyoruz. Bu sözcüğün bilimsel hiçbir anlamı yoktur; üstelik bir dizi yanlış anlamalara da yol açmaktadır. Biz insanlar, eski ve bugünkü tüm temsilcilerimizle primat dediğimiz bu takımın bir parçası sayılırız. Ancak, neden insanın bu takım içinde yer aldığı, ya da ne tür bir ilişki ile diğer primatlara bağlandığı, bunlar arasından hangilerine diğerlerinden daha yakın olduğu pek bilinmez. işte bu bölümde primatları anatomik ve davranış örüntüleriyle ele alırken, bu tür soruların da yanıtlarını bulmuş olacağız.
    Her şeyden önce, biz insanlar tüm diğer primatlar gibi çok hücreliyiz. Bir memeli olarak tıpkı onlar gibi vücut ısımızı birkaç derecelik oynama ile sabit tutarız. Dişi primatlar gibi insanoğlunun dişisi de göğsünde bulunan bir çift memeden yavrusunu emzirir. Aslında, benzerliklerimiz bu kadarla da sınırlı değildir; gerek fizyolojik, gerekse morfolojik birçok anatomik özelliği diğer primatlarla paylaşırız.
    Primat dünyası aslında bize pek yabancı sayılmaz; hayvanat bahçelerinde çoğumuz onların yarı açık kafesleri önünde durur, anlamlı bakışlarla uzattıkları ellerine kuruyemiş vb yiyecekleri vermek için yarış ederiz. Yassı tırnaklarla son bulan beş parmaklı ve tutucu başparmağa sahip ellerine bakarak, hayret ne kadar da bizimkilere benziyor, diye şaşar kalırız. Her tür yiyeceği ayırt etmeden yemelerine seviniriz. Gösterdikleri akrobatik hareketlerle seyircilerin hayranlığını kazanırlar. Kulakları, gözleri, yüz mimikleri ile onları hayvanat bahçesinde kendimize daha yakın hissederiz. Ancak aramızda bazı benzerlikler bulunmasına rağmen, yine de farklı bir cins olduğumuzu unutmamalıyız. insan dışındaki tüm primatlar içgüdüsel olarak beslenirler ve yaşamlarını böylece sürdürürler. Oysa insan, salt yaşdıbını sürdürmek amacıyla beslenmez; o yemek yemeyi bir davranış örüntüsü haline getirmiş ve beslenme kültürü nü yaratmıştır. Öte yandan insan, diğer primatlarda olduğu gibi salt soyunu sürdürmek için içgüdüsel olarak cinsel ilişkide bulunmaz. Bunu aynı zamanda bir davranış örüntüsü haline getirmiştir. insan, yavrusunu bakıp yetiştirirken, eğer böyle davranmazsam ölür kaygısını gütmez. Bu endişenin ötesinde onu, içinde yaşadığı kültürün icabettirdiği biçimde, daha iyi koşullarda besleme ve yetiştirme yollarını, kendi olanakları içinde araştırır. Aslında, tüm bu davranışları niçin gösteriyoruz? Çünkü bunları yerine getirirken bir tür zevk alıyoruz, mutlu oluyoruz, ruhsal doyuma ulaşıyoruz. Üstelik bunları, tüm diğer canlıların aksine, içgüdülerimizi aşarak gerçekleştiriyoruz. Bir başka deyişle, insan, içgüdülerini büyük ölçüde yitirmiş bir primattır.
    insan dışında hiçbir primat kültürel sistemler geliştirememiştir. insanoğlu, simgesel anlatım sayesinde edindiği her tür davranış örüntüsünü bir bireyden diğerine ya da bir kuşaktan diğerine aktarabilir. Bu nitelik hiçbir primatta yoktur. Doğal ortamlarında primatlar çevrelerinde bulunan taş parçaları, ağaç dalları gibi nesneleri belirli amaçlar (avlanma, savunma vb.) doğrultusunda kullanabilirler, özellikle besin gereksinmesini karşılamak için, ince ağaç dallarını yapraklarından sıyırarak kullanan şempanzenin bu davranışını da pek öyle abartmamak gerekir (Kortlandt, 1986). Bunlarda her şeyden önce simgesel anlatım yoluyla, tıpkı insandakine benzer biçimde, bir bireyden diğerine aktarılan alet yapma ve kullanma geleneği bulunmamaktadır. Şempanzelerin bir alet teknolojileri yoktur. Alet olarak kullandıkları nesneler, hemen orada varolan ve ihtiyaç duyulduğu anda basit biçimde hazırlanan, işi bittikten sonra da bir kenara atılan ağaç dallarıdır. Şempanzeler bazen bu çubukları, dişleriyle kırdıkları uzun hayvan kemiklerinin içinden ilik çıkarmak amacıyla da kullanırlar (Goodal 1965).

    Şempanzeleri yaklaşık 30 yıl doğal ortamlarında gözlemleyen Goodall, bunların ağaç dallarını, el ya da ağızlarıyla yapraklarından sıyırdıktan sonra termit yuvalarına sokarak termit yakaladıklarına tanık olmuştur. Bu tür çubukları hazırlarken şempanzeler, ayak başparmaklarını da en az el başparmakları kadar beceriyle kullanırlar. Bu avlanma şekli sadece şempanzeye özgü değildir; nitekim, capuchin adlı Güney Amerika primatları da dal ve yaprakları kullanarak ağaç gövdelerinden böcek larvalarını çıkarıp yerler. Gorillerde, şempanzelerdeki gibi çubuklar yardımıyla avlanma alışkanlığına rastlanmamıştır. îri primatların, özellikle şempanzenin bir başka yeteneği de resim yapmaktır. Şempanzeler bu işten büyük zevk duyarlar. Başında tipik ressam bonesi, ağzında piposu ve elinde yağlı boya fırçası ile tuval önünde büyük bir zevkle kullandığı renklerden çeşitli şekiller yaratan şempanzelere hiç de yabacıa sayılmayız. Şempanzelerin yaptıkları tablolarda renklerin belirli bir düzen içinde kullanıldığı görülür.

    Primatlar değişik tonlarda çıkardıkları seslerle iletişim kurarlar. Primatların ses tonları, insan hariç tutulursa, 7 ile 26 birim arasında değişir, iletişim açısından insanı, diğer primatlardan ayrı değerlendirmek yerinde olur. insana özgü konuşma dilinin başka hiçbir primatta olmadığını biliyoruz. Bu yetenek onun aşağı yukarı 2 milyon yıl boyunca fizyolojik ve nöropgibolojik düzeyde geçirdiği değişim süreçleri sonunda gerçekleşmiştir.

    insan dışındaki primatlara gelince, örneğin çok sık ormanlık alanlarda özellikle gece yaşdıbına uyum sağlamış primatlarda iletişim sesle ya da görsel olarak değil de, çoğunlukla göğüs, boyun, kol ve anüs çevresindeki salgı bezlerince salgılanan kokular sayesinde olur. Yeni Dünya primatlarından aluattalar, köpek gibi uluyarak iletişim kurarlar. Bu ses onların gırtlak bölgesindeki anatomik yapının değişik olmasından kaynaklanır. Bunlarda dil kemiği aşırı ölçüde büyüktür. Dil kemiğinin yarattığı titreşim bu sesin çıkmasını sağlar.

    Jibonlarda çenelerin altında hava ile dolabilen iri ses kesecikleri vardır. Ses çıkaracağı sırada bu hava keseciği jibonun başı kadar irileşebilir. Ormanlık alanda birbirlerinden uzakta bulunan jibonlar, aralarında bu keseciklerden çıkardıkları seslerle haberleşirler. Aynı oluşum orangutanda da vardır. Çene altında bu oluşum göğüse kadar inebilir. Şempanze ve gorillerin gırtlak bölgesinde de hava keseciği bulunur. Ancak bunlar, orangutan ve jibondakinin aksine içe doğru gelişmiştir. Goril, elleriyle göğsünü yumruklarken bu kesecikler de şişer; böylece ses meydana gelir. Bu şişen kesecikler, aynı zamanda, göğüs kafesindeki kaburgaları da gorilin yumruklarından korumuş olur.
    Tümünü Göster
    ···
  6. 6.
    +2
    ben o serkan yavşağının taaaaa dıbına koyayım ki su siteye üye olmadan önce boyle dıbına koduklarıma iq testi yapmadı sapıtmıs ateistini gördümde bu kadar dangalağına ilk defa rastlıyorum tühhh allah belanızı vermesin giberim yazıklar olsun
    ···
  7. 7.
    +2
    yanlis sorudan dogru cevap cikmaz. sordugun sorular cok aptalca ve yanlis kurulmus retorik olarak. sivilce ergen bi ateist oldugun agibar kollarini yorup cevap yazmaya calisanlara basarilar bu salak bebeyin tatmin edemezsiniz bunu bilin.
    ···
  8. 8.
    +2
    @9 iyice oku bak herkes farklı cevaplar veriyor. benim allah'a yada müslümanlığa karşı bi düşmanlığım yok sadece mantığın peşinden giden bir insanım ve kimse bana mantıklı açıklamalar yapamıyor. size göre mantıklı olabilir ama bana göre sadece kulaktan dolma hikayeler var.
    ···
  9. 9.
    +2
    genellikle baktım da saçma bi konu tartışılıyo müslümanlık müslümanlara bakılarak öğrenilen bişey değildir. müslümanlığı kitaptan okursun ve uygularsın bu kadar basit. insan ateist de olabilir müslüman da olabilir önemli olan kitabı tamamen okuyup idrak etmektir. çoğu müslümanın aileden kültürle geldiğine inanan bi birey olarak konuşuyorm ki şuan türkiyedeki tam müslümanların sayısı %5-6 civarındadır hani gerçekten sorgulayanlardan bahsediyorum

    edit: elhamdülillah (:
    ···
  10. 10.
    +1
    Bismillahirrahmanirrahim

    Kul hüvallâhü ehad.

    Allâhüssamed.

    Lem yelid ve lem yûled.

    Ve lem yeküllehû küfüven ehad.

    Sonsuz kerem ve rahmet eden Allah 'ın adıyla (okumaya başlıyorum.)

    1. (Biz her çağın müslümanına şöyle diyoruz) De ki: Mutlak varlık olan Allah tektir.

    2. Kendisine herşeyin muhtaç olduğu Allah, (hiçbir şeye ihtiyacı olmayan mutlak bir varlıktır).

    3. O, ne doğurdu, ne de doğuruldu.

    4. (Vasıflarına) hiçbir ortağı da yoktur.

    inanıyorum.

    2.soruyu hala cevaplamadın
    ···
  11. 11.
    +1
    @37 adam açık açık sormuş şimdi cevap ver
    yada kısacası seni kim yarattı 30 satır kelime anlatma okumam 2 kelimede anlat seni kim yarattı ?
    ···
  12. 12.
    +1
    @120 zeus kim onu kanıtla desem bana orangutanların nasıl çiftleştiğini cevaplar
    ···
  13. 13.
    +1
    ulan ataiz ergen madem insanlar ölecek niye yaratıyor demişsin dünyadaki işleri madem allah yapacak insanları neden yaratsın ozaman bu soru değil merak etme şimdi bana gergedanın hayat hikayesini anlatırsın sen
    ···
  14. 14.
    +1
    @124 sana çok acıyorum
    ···
  15. 15.
    +1
    adam gibmiş hiç kıvırmayın amk. anca inkar gibtirin gidin.
    ···
  16. 16.
    +1
    çok güzel açıklamış arkadaşlar, bunlara inanıp inanmamakta senin sınavın kimse seni zorla müslüman yapmaz allah bile
    ···
  17. 17.
    +1
    konu baya derin ama adamsın @5 :D
    ···
  18. 18.
    +1
    @258 john nash ateisttir.
    http://en.wikipedia.org/w...in_science_and_technology

    einstein da tanrıya falan inanmıyordu.

    http://ganiyusufoglu.blog...tein-ateist-cikti/3520836
    ···
  19. 19.
    +1
    @114 hz. musadanda bahsediyor ve hz.ademdende bahsediyor ve lut kavmidir hz.nuh dur belirli peygamberlerden bahsediyor. inanmamak için bahane arıyorsun ayrıca bir ayettede diyor ki tam olarak hatırlamıyorum yanlışım vardır belki allah diyor ki benim söylediklerim yalansa sizde böyle bir kitap yazında görelim, böyle ayet olması lazım. peki sen yazda bir kitap biz görelim okuyalım bakalım nasıl olacak. ayrıca kuran-ı kerimde o kadar çok peygamberlerin mucizeleri varken sen niye hala inanmamakta direniyorsun.
    ···
  20. 20.
    +1
    @49 big bang olayı oldu diyelim çıkıp terastanmı izledinde ispatlı diye konuşuyon amk. iki tane kıçı kırık adam var çıkıp zırvalıyolar sende boş beyinlisin koşuyon arkalarından.
    ···