1. 1.
    0
    böylelikle hem ders çalışmış hemde inciye girmiş olucam
    zekalıyım aslındada çevrem kötü

    VISUAL BASIC 6.0



    Visual Basic karmaşık mantıklara ve biçimlere sahip, Windows uyumlu uygulamaların tasarımlarını kolaylaştırıcı bir görsel dildir. Bu dilde program geliştirmenin ilk adımı, kullanıcının ekranda görmek istediklerini saptamak ve ekran tasarımını gerçekleştirmektir. Bu programda her şey nesne olarak tanımlanmıştır (form, yazı kutusu, komut düğmesi v.b.). Nesneler, kendilerine iliştirilmiş olan olayları (farenin tıklanması, farenin çift tıklanması gibi) tanıyabilir ve yazılmış olan komutlara göre tepki verebilir. Olaylar gerçekleştiğinde işlemler yerine getirilir, ve pencereler güncelleştirilir. Sistem daha sonra yeni olayları bekler.



    TEMEL KAVRAMLAR

    Form: Windows pencerelerinin Visual Basic'deki karşılığıdır. Uygulama çalıştırıldığında formlar pencerelere dönüşür. Her uygulama en az bir form içermek zorundadır.

    Prosedür: Komut cümlelerinden oluşan program parçalarıdır.
    Modül: Tek bir dosyada toplanan ve programın herhangi bir yerinden çağırılabilen prosedürler ve tanımlamalar topluluğu.
    Özellik (Property): Nesne karakteristiklerini (boyut, renk, konum, …) ve nesne davranışlarını tanımlayan nitelikler.
    Olay (Event): Nesnelerin algılayabildiği eylemlerin adıdır.
    ···
  1. 2.
    0
    Araç çubuğu üzerindeki kısayol tuşlarının işlevleri soldan sağa aşağıdaki gibidir:

    · Standart EXE Proje Ekleme - File/Add Project (File Menüsünden Add Project seçeneği tıklanır)

    · Form Ekleme - File/New Form

    · Menü Tasarımı - Window/Menu Design - Ctrl+M

    · Proje Aç - File/Open Project

    · Proje Kaydet - File/Save Project

    · Kes - Edit/Cut - Ctrl+X

    · Kopyala - Edit/Copy - Ctrl+C

    · Yapıştır - Edit/Paste - Ctrl+V

    · Bul - Edit/Find - Ctrl+F

    · Geri Al - Edit/Undo - Ctrl+Z

    · Tekrar - Edit/Redo

    · Başlat - Run/Start - F5

    · Ara Ver - Run/Break - Ctrl+Break

    · Sona Erdir - Run/End

    · Proje Gezgini - View/Project Explorer

    · Özellikler Penceresi - View/Properties Window - F4

    · Form Görüntü Penceresi - View/Form Layout Window

    · Nesne Gezgini (tüm nesneleri gösterir) - View/Object Browser

    · Araç Kutusu (kontrol nesnelerini içerir) - View/Toolbox

    · Veri tabanı Bağlantıları - View/Dataview Window
    ···
  2. 3.
    0
    ÖZELLiKLER PENCERESi

    Bir formun konumunu değiştirmek onun özelliğini değiştirmek anldıbına gelir. Özellikler penceresi açıldığında Şekil-2'deki gibi görüntülenir. Başlık çubuğu altındaki nesne kutusunda (Object Box) yer alan açıklama nesnenin adını ve ne tip bir nesne olduğunu belirtir. Örneğin Şekil-2'deki "Form1 Form" açıklaması seçili nesnenin bir form olduğunu ve adının Form1 olduğunu göstermektedir. Nesne kutusunu altındaki ayarlar kutusunda (Settings Box) ise pencerede o anda seçilmiş olan ayarın değeri görüntülenir ve değiştirilebilir. Seçeneklerin çoğunluğu kullanıcıya düşen liste olarak sunulur. Bu liste renkler için paleti görüntülerken, pencerenin görünür olma özelliği için ise doğru/yanlış (True/False) olarak sunulur.
    ···
  3. 4.
    0
    Projeyi Saklama

    Projenin saklanması için öncelikle projenin bileşenleri (form, kod modülü, vs.) ayrı ayrı ait oldukları dosyalara saklanmalı, daha sonra projenin kendisi proje dosyası olarak saklanmalıdır.
    ···
  4. 5.
    0
    naber panpa
    ···
  5. 6.
    0
    Projeyi saklamak için File/Save Project menü seçeneği ya da araç çubuğu üzerindeki Save Project düğmesi tıklanır. Her proje bileşeni için ardı ardına Şekil-5'deki Yeni Adla Proje Saklama Diyalog kutusu ekrana gelecektir. Bu kutu üzerinde her dosyanın adını ve yerini belirlemeniz gerekmektedir.

    Formlar 20'den fazla olaya tepki verebilirler. Bu tepkinin ne olacağını kodlama ile belirtebilirsiniz. Örneğin, kullanıcı form üzerindeki herhangi bir bölgeyi tıkladığında bir mesaj görüntüleyebilirsiniz. Kodlamayı yapabilmek için formu çift tıklamak ya da View/Code komutu kullanmak yeterlidir. Bu komut çalıştırıldığında Şekil-6'daki pencere ekrana gelir. Bu pencerenin üst sağındaki "Object" kısmında formda yer alan tüm nesnelerin listesi, soldaki "Proc" kısmında ise nesnenin tanıyacağı olaylar bulunur.



    Şekil-6. Form Kod Penceresi



    Form tıklandığında "Fareyi tıkladınız" mesajını vermek için gerekli kod aşağıdadır:

    Sub Form_Click

    Print "Fareyi tikladiniz."

    End Sub
    ···
  6. 7.
    0
    ____________________.m88888888888888m,
    _________________.a8888888888888888888b,
    ________________d88888888888888888888888b,
    _______________d88888888888888888888888888,
    ______________d8888888888888888888888888888b
    _____________d888888888888888888888888888888b
    ____________d88888888888'""""""'888'""""`8888b
    ___________.888888888i"___________________"888,
    ___________d8888888i(___'""""_____/_'"""___888b
    ___________88888888i____,aaa,__._:__,aaa,__8888,
    __________.8888888i(____b8d'__*b8d'__(888b
    __________d8888888i____________]_[_________)8888,
    __________88888888i____________)_(__________8888b
    _________.8888888ii,___________)__)_________)888i
    _________d8888888iii__________(____)________(888i
    _________88888888iii__________`-a-a'________8888i
    ________.888888888i,_______________________d8888'
    ________d8888888888i,________m""""""m_____d88888
    ________888888888888i,________"aaaa"_____d88888i
    ________88888888888888i,________________d888888'
    ________8888888888888888i,_____________d8888888
    ________i88888888888888888i;.________.d8888888)
    ________888888888888888888i_-

    -'i88888888'
    _________d888888888888888888b____.___.8888888"
    _________88888888i"___"888888,____.__:888888"
    ________d888888i'_______"88888,____:_:88888"
    ________888888i'_________"88888,____::8888"
    _______d88888i'___________888888,___::888"
    _______88888i'____________"888888,___:i88
    ______d8888i'______________"888888,___.8,
    ______88888i________________"888888,___8
    _____d8888i'_________________"888888a__i
    _____88888i___________________"888888b,_b
    ____,8888i'____________________"8888888,_b,
    ____88888i________________:______"888888,_b,
    ____8888i'_______________;8,_______"88888,_b,
    ___(888i'_______________;888_________"8888,_b,
    ___"88i'_______________;888'____________""8,_,
    ____88i_______________,88"_________________"b,`a,
    ____d8'_______________d8"____________________"b,`b,
    ___,8i_______________,8"_______________________"a_`b
    ___8i'______________,8"_________;_______________a,_b,
    __,8i______________,8"_________;:_________________8,_b,
    __8i'______________8i__________i:__________________,8;__ib
    _:8i______________d8'__________i;__________________8888__)8a
    _d8'_____________d8i___________`8,_________________8888m_888m
    _8i______________"8i____________"b,________________`888'_"88'
    _8i_______________"8i____________"b,________________`8"___a"
    _8i________________"8,____________"8,______________,8"___,8
    _8i,________________"8,____________"8b.___________,8"___,a"
    _"8i,________________"8,_____________"8a,______.,d8"__.m8"
    __"8i,________________"8,______________"8baaadi88"__,m8"
    ___"8i,________________"8,________________`"""___di8p"
    ____"8i,________________"8,______________________8
    _____"8ia________________"8,_____________________8
    _______"8i,_______________"8,_______________i____8
    ________"8ia_______________"8;_____________,i____8
    __________"8i,______________`8i,__________,i'___,8
    ____________"8i,______________"8,________,i'____:8
    ______________"8i,_____________"8,_____,ap'_____d8
    ________________"8i,____________"8b____"'_______8:
    __________________"8i,____________"8,___________8'
    ____________________"8a,___________"8,_________:8
    ____________________d8i88,__________"8,________d8
    ___________________.88'_`i8,_________"8,______,8:
    ___________________d8'____`i8,________"8,_____@@
    __________________.8i_______"i8________"8,____@@,
    __________________d8'________`i8________"8,___"i8
    _________________,8i__________i8,________"pb___:8
    ________________,8i'__________`8i__________"b.__8
    _______________,8i'____________i8,__________"b._8
    ______________,8i______________`8i________,__"b,8
    ____________,8i'________________i8,_______'8__`f8
    __________.d8"__________________`i8,_______i8m,a8
    _________,d8'____________________`8i_i_i_i_8_"",8.. .. ………………………………………………………._¸„„„„„„_
    ________,8i'______________________`8_i_i_i_8___di…………………….………………………... „--~*'¯……………….'
    _______d8'_________________________8_i_i_i_8__,8………….………………………………… („-~~--„¸_………….,/ì'ì
    ______a8'__________________________8:i_i_i_8__8'…….……………………………….¸„-^"¯ : : : : ::: : :¸-¯"¯/'
    _____.8i____________________________"8:i_i:8_;8……………………¸„„-^"¯ : : : : :: : : : : : : : '¸„„,-"
    _____d8'______________________________"8:8"_,8'**¯¯¯'^^*^*'"¯ : : : : : : : : : : : : : :¸-"
    _____8i____________________________________,8'.:.:.:.:.„-^" : : : : : : : : : : : : : : : : :„-"
    _____8i___________________________________,8':.:.:.:.:.:.:.:.:.:.: : : : : : : : : : ¸„-^¯
    _____8i___________________________________8i.::.2. : : : : : : : ¸„„-^¯
    _____8i___________________________________8::.' : : ' : : : : : : : ;¸„„-~"¯
    _____]8,____________,ad___________________8:.: : : : : :**/*'ì¸'¯
    ______8i,_________,d"_____________________8,:.': : : : :"-„ : : :"
    ______`8i,_______d8'______________________8b.:.:.: : : : :" : : : : ,
    _______`8i______di________________________:8:.: : : : : : : : : : : : 'ì
    ________(8,____di__________________________8: : : : : : :, : : : : : :/
    _________8i___d8___________________________8"-„_::::_„-*__„„~"
    _________`8,_,8'___________________________8
    __________8i,8)___________________________,8
    __________i8ii____________________________dd
    __________:8i_____________________________8i
    ___________8i_____________________________8'
    ___________8i_____________________________8
    ___________8i____________________________,8
    ___________8i____________________________:8
    ___________i8____________________________d8
    ___________i8,___________________________id
    ___________i8)___________________________8'
    ___________(8i__________________________d8
    ___________`8i__________________________8'
    ____________8i_________________________d8
    ____________8i_________________________8'
    ____________8i________________________d8
    ____________8i________________________8'
    ____________8i_______________________d8
    ____________8i_______________________8'
    ____________8i______________________;8
    ____________88,_____________________8'
    ___________(8"8____________________,8
    ___________(8_8,___________________dp
    ___________)8_8)___________________8'
    ___________i8_8i__________________,8
    ___________i8_i8,_________________d)
    ___________8i_`8i_________________8'
    ___________8i__8i________________d8
    __________,8i_,8i_____________:i"8p
    __________d8'_i8'____________ii__8
    _________,8i__8i____________ii__;8
    _________d8'__8i____________"__.8'
    ________.8i___8i_______________di
    ________di'__,8i_______________8'
    _______,8'___8i'______________;p
    ______,8i___,8i______________,8'
    ______d8'___8i'______________8'
    ______8i___,8i______________.8
    ______8i___8i'______________dp
    ______8i___i8_______________8i
    ______8i__,8'_______________8[
    ______i8,_8i________________8'
    ______:8i_8i________________8
    _______8i_8i________________8
    _______i8_8i________________8
    _______:8_8i________________8
    ________8,8i_______________:8
    ________:i8i_______________;8
    _________88i_______________)p
    _________]8i,______________;i
    _________:8i)______________d;
    __________88i______________8;
    __________8i8,_____________8'
    __________8:8i,____________8
    __________8;_8)____________8
    __________8i_8i____________8
    __________8i_8i,___________8
    __________8i_"8)___________8
    __________8i__8i___________8
    _________;8i__8i___________8
    ________,8i'__8i___________8
    _______,8i'___8i___________8
    _______8i'____8'___________8
    _______8i,____8a,__________8
    _______"8i,___"8i__________8
    _________"8i,__8'__________8.
    ___________"8i:8___________8)
    _____________"8i___________8b
    ______________i8___________(8
    _____________,8i____________i8=-,
    ____________,8i'_____________8

    '
    ___________,8i'______________d(
    ___________8i(______88________8)
    ____________"8b,____mi________"b,
    ______________"8b,_____________"b,
    ________________"8b,____________ib
    __________________"8b,__________"i,
    ____________________"8a__________"i,
    ______________________"8,_________"ib,
    _______________________`pb,_________"pb:

    =,
    _________________________"8a___________=..=,
    ___________________________"8,________=..=,
    ____________________________`8b,,,,,.=..=,
    _______________________________"""
    Tümünü Göster
    ···
  7. 8.
    0
    BiZi RAHATSIZ ETTiN AMK
    ···
  8. 9.
    0
    @5 panpa ders çalışıyom sonra konuşalım öptüm say
    ···
  9. 10.
    0
    gibtiret dersi gel öbür baslıga bi
    ···
  10. 11.
    0
    Örnek Form Olayları

    Activate


    Formun etkin pencere olması

    Click


    Form üzerinde farenin tıklanması

    DblClick


    Form üzerinde farenin çift tıklanması

    Deactivate


    Formun edilgen olması

    GotFocus


    Form denetçilerinin edilgen, formun etkin olması

    KeyDown


    Odak form üzerinde iken klavye tuşuna basılması

    KeyPress


    Odak form üzerinde iken klavye tuşuna basılıp bırakılması

    KeyUp


    Odak form üzerinde iken herhangi bir tuşa basılması yada bırakılması

    Load


    Form penceresinin açılması

    LostFocus


    Odağın formdan başka bir nesneye kayması

    MouseDown


    Farenin bir tuşuna basılması

    MouseMove


    Farenin hareket ettirilmesi

    MouseUp


    Farenin basılan tuşunun bırakılması

    Unload


    Formun kapatılması



    Örnek Form Yöntemleri

    Circle


    Form üzerine daire, elips ya da yay çizer

    Cls


    Form üzerindeki tüm yazı ve resimleri siler

    Hide


    Formu gizler fakat kapatmaz

    Line


    Form üzerinde çizgi ya da dikdörtgen çizer

    Move


    Formu hareket ettirir

    Print


    O andaki renk ve yazı boyunu kullanarak form üzerine yazı yazar

    PrintForm


    Formu ekranda göründüğü gibi yazıcıya yollar

    Refresh


    Formun kendini yeniden çizmesini sağlar

    Scale


    Formun koordinat sistemlerini tanımlar

    SetFocus


    Odağın forma kaymasını sağlar

    Show


    Formun görüntülenmesini sağlar

    TextHeight


    Yazı boyunu belirler

    TextWidth


    Yazı uzunluğunu belirler
    ···
  11. 12.
    0
    Bir Nesnenin Taşınması ve Boyutlandırılması

    Bir nesnenin taşınma ve boyut değiştirme işlemleri grafik nesnelerinki ile aynıdır. istenirse birden fazla nesne Ctrl tuşu basılı tutularak seçilir ve grup halinde taşıma ya da boyut değiştirme işlemi gerçekleştirilebilir.



    Etiket

    Kullanıcıya bilgileri ve yazıları görüntülemek için kullanılır, burada bilginin kullanıcı tarafından değiştirilmesi olası değildir.



    Etiket Ekleme

    Yazı kutularının işlevini belirlemek için her yazı kutusu ile birlikte bir adet etiket kutusuna gereksinim vardır.

    · Araç çubuğu üzerinde etiket kutusu düğmesini tıklayınız.

    · Farenin imlecini form üzerine, kutuyu koyacağınız yerin bir köşesine zütürünüz.

    · Fareyi tıklayarak parmağınızı bırakmadan kutunun karşı köşesi olacak yere kadar sürükleyiniz, ve fare düğmesini bırakınız.

    Etiket kutusunun özellikleri "Properties" penceresinde görüntülenir. Nesnenin adı "Name" ile belirlenir, etiketin ekranda gözükecek yazısı ise "Caption" bölümüne yazılır.



    Yazı Kutusu

    Kullanıcıdan yazılı olarak bilgi almak ve yine bilgileri kullanıcıya göstermek için kullanılır. Yazı kutusunun özellikleri yine "Properties" penceresinden değiştirilir. Yazı kutusuna girilen bilgi sayısal bilgi de olsa karakter dizini olarak kabul edilir. Aritmetik işlem yapılacağı takdirde sayıya çevrilmelidir (Val komutu ile). Yazı kutularının ismi vardır ancak başlık - "Caption" özelliği bulunmaz.



    Yazı Kutusu Ekleme

    · Araç çubuğu üzerinde yazı kutusu düğmesini tıklayınız.

    · Farenin imlecini form üzerine, kutuyu koyacağınız yerin bir köşesine zütürünüz.

    · Fareyi tıklayarak parmağınızı bırakmadan kutunun karşı köşesi olacak yere kadar sürükleyiniz, ve fare düğmesini bırakınız.



    Komut Düğmesi

    Kullanıcının tıklaması ile çeşitli işlevlerin çalıştırmasını sağlayan düğmelerdir. Komut düğmelerinin üzerine komutun işlevini belirten yazılar başlık-Caption özelliği ile iliştirilir. Başlık yazısı düğmenin ortasına yazılır. Başlık düğmenin standart boyundan geniş ise boyutlandırma otomatik olarak yapılmaz. Bunu sizin yapmanız gerekir. Başlık üzerinde bir karakterin altını çizmek için o karakterin önüne & işareti konur, ve o karakter altı çizili olarak yazılır. Böylece komut Alt tuşu ile altı çizili karakterin klavyeden basılması ile de çalıştırılır.

    &Son -- Son -- Alt+S ile Son komutu gerçekleşir ve program sona erer



    Komut Düğmesi Ekleme

    · Araç çubuğu üzerinde komut düğmesi düğmesini tıklayınız.

    · Farenin imlecini form üzerine, düğmeyi koyacağınız yerin bir köşesine zütürünüz.

    · Fareyi tıklayarak parmağınızı bırakmadan düğmenin karşı köşesi olacak yere kadar sürükleyiniz, ve fare düğmesini bırakınız.





    PROGRAMLAMA TEMELLERi



    Cümleler

    Bir cümleyi yazıp Enter tuşuna bastığınızda o komut cümlesi değerlendirilir ve yazım yanlışları saptanır. Büyük küçük harf ayrımı yapılmaz. Komutun ilk harfi otomatikman büyültülür. Komut olmayan açıklama satırları için tek tırnak, Rem ya da Remark kullanılır.

    Rem Yardım Düğmesi

    ' Bu düğme tıklanınca çalışır.

    Print "Yardım yok" 'satır arasına da açıklama koyabilirsiniz



    Değişkenler

    Kullanıcıdan alınan bilgiler ve hesaplama sonuçları değişken denilen geçici bölgelerde tutulur. Değişken adları en fazla 255 karakter olabilir. Değişken adı bir alfabe karakteri ile başlamalıdır. Değişkenin özellikleri ise aşağıda verilen listedeki gibi belirlenir:

    s -String : Karakter dizisi

    n - Integer : Tamsayı (-32768 +32767)

    l - Long : Uzun Tamsayı (yaklaşık +/- 2 milyar)

    f - Single : Tek Duyarlı Ondalıklı Sayı (floating)(1E-45, 3E38)

    d - Double : Çift Duyarlı Ondalıklı Sayı (floating)(5E-324 )1.8E308

    c - Currency : Para değeri ($) (xxxxxxxxxxxxxxx. xxxx)

    b - Boolean : Doğru/Yanlış (true-false 0/-1)

    v- Variant : Değişken

    d - Date : Gün ve saat bilgisi (1/1/100 den 12/31/9999 a kadar)



    Değişken Tanımları

    Bir formda tanımlanan değişken o formda yaratılacak tüm prosedürlerde kullanılabilir. Bir prosedürde Dim ya da Private ile yerel olarak tanımlanan değişken ise sadece o prosedür için tanımlı kalır. Genel tanımların kısıtlanması kod hatalarının ayıklanması açısından kolaylık getirir. Bu nedenle yalnızca prosedür içinde kullanılacak değişkenler yerel olarak tanımlanmalıdır. Heryerde (formlar arası) kullanılabilecek değişken tanımlaması ise Public ile tanımlanmalıdır.





    Dim değişkenadı [As değişkentipi] [, değişkenadı2 [As değişkentipi2]]

    Private değişkenadı [As değişkentipi] [, değişkenadı2 [As değişkentipi2]]

    Public değişkenadı [As değişkentipi] [, değişkenadı2 [As değişkentipi2]]



    Buna göre dolar olarak gösterilecek para değişkeni tanımı şu olabilir:

    Dim cPara As Currency
    Tümünü Göster
    ···
  12. 13.
    0
    kolaY GELE
    ···
  13. 14.
    0
    FORM ÖZELLiĞi DEĞiŞTiRME PROJESi

    (Program Çalışırken)



    Bu örnekte formun genişliği ile ilgili bilgi kullanıcıdan alınıp, buna göre form özelliğini değiştiren program yazılacaktır. Form ilk açıldığında ekranın sol üst köşesinde ve boyutları değişmez olarak görüntülenecektir.



    Form (Ornek1) üzerinde bir yazı kutusu (txtGenis-Name), bir etiket (Istenilen Genislik-Caption, lblGenis-Name) ve bir komut düğmesi (Formu Genislet-Caption, cmdGenis-Name) olacaktır.



    Form Prosedürü

    Sub Ornek1_Load

    Ornek1.Top = 0

    Ornek1.Left = 0

    Ornek1.BorderStyle = 0

    Ornek1.ControlBox = 0

    End Sub

    Komut Düğmesi Prosedürü

    Sub cmdGenis_Click

    ' Formun genişliğinin 500'den fazla olmaması için denetleme

    If Val(txtGenis. Text) > 500 Then Ornek1.Width =500

    Else Ornek1.Width = Val(txtGenis. Text)

    End If

    End Sub

    SEViMLi BiR UYGULAMA



    1. Yeni bir proje yaratınız.

    2. Form üzerine bir zamanlayıcı ve bir resim denetleyicisi koyunuz.

    3. Resmin "Picture" özelliğinin yanındaki düğmeyi tıklayınız.

    4. "Load Picture" diyalog pencerei ekrana geldiğinde VisualBasicGraphicsIconsMisc dizininden face03.ico resmini seçiniz.

    5. Aşağıda verilen kodları gerekli yerlere yazınız.

    Dim xChange As Integer

    Dim yChange As Integer



    Private Sub Form_Load

    xChange=100

    yChange=100

    End Sub



    Private Sub Timer1_Timer()

    Image1.Left = Image1.Left + xChange

    Image1.Top = Image1.Top + yChange

    If Image1.Left > Me.ScaleWidth Then xChange=xChange * -1

    If Image1.Left < 0 Then xChange=xChange * -1

    If Image1.Top > Me.ScaleHeight Then yChange=yChange * -1

    If Image1.Top < 0 yChange=yChange * -1

    End Sub



    6. "Timer Control" özellikler penceresinde "Interval" özelliğini "True" yapınız.



    Programı çalıştırdığınızda, resim ekran üzerinde hareket edecek ve formun bir kenarına çarptığında yön değiştirecektir.







    ACCESS'DEN VERi AKTARIMI ÖRNEĞi



    Veri tabanından bilgi aktarımı için kullanacağımız komutlar OpenDatabase, ve OpenRecordset'dir. Veri tabanı (Db) ve kayıt kümesi (Rs) genel tanımları yapıldıktan sonra, bu tanımlardan veritabanı için OpenDatabase tanımı, kayıt kümesi için de Open Recordset tanımı yapılmalıdır. OpenRecordset tanımında kullanılan "snapshot" dosya açıldığında aktif olan kaydın bir kopyasını alır. Bu örnekte tek kayıtlık bir veritabanı kullanılacak ve o bilgi görüntülenecektir.



    Tüm kayıtların görüntülenmesi işlemi bir döngü ile aktif kayıt ilerletilerek yapılmalıdır.



    Visual Basic Programı'na Access veritabanından veri aktarımı gerçekleştirmek için öncelikle bir veri tabanı hazırlamamız gereklidir.



    Access Veri tabanı hazırlama işlemleri:

    1. Access'de "c:MyDocuments" dizini altına "ornek.mdb" dosyası açınız.

    2. Tables/New/Design seçenekleri ile tablo tasarımı penceresini aktif hale getiriniz.

    3. "Field Name" kolonuna "Yazi" yazınız.

    4. "Data Type" kolonunda "Text" seçiniz.

    5. Tabloyu kapatınız ve saklama penceresi geldiğinde tabloyu "tblornek" adı ile saklayınız.

    6. Ana anahtar seçimi için "No" yanıtlayınız.

    7. Tablonuzu "Open" ile açınız. ilk satıra "Veri Aktarım Denemesi" yazınız.

    8. Access'den çıkınız.



    Visual Basic'de ise aşağıdaki işlemleri gerçekleştiriniz:

    1. Yeni bir proje açınız. Projeyi "ornek" olarak yine "c:MyDocuments" dizinine saklayınız.

    2. Form_Load Prosedürü'ne eklenecek kod:

    Dim Db as Database

    Dim Rs as Recordset

    3. Formun üzerine bir etiket ve 2 komut düğmesi yerleştiriniz.

    4. Etiket özellikleri:

    Caption = (Boş olacak)

    Name = Label1 (Aynı kalacak)

    BorderStyle = 1

    Appearance = 0

    5. Birinci komut düğmesi özellikleri:

    Caption = Veri Al

    Name = Command1 (Aynı kalabilir)

    6. ikinci komut düğmesi özellikleri:

    Caption = Cikis

    Name = Command2 (Aynı kalabilir)

    7. Birinci komut düğmesi Click_Prosedürü

    Set Db = OpenDatabase("c:MyDocumentsornek.mdb")

    Set Rs = Db.OpenRecordset("tblornek",dbopensnapshot)

    Label1.Caption = Rs!Yazi

    8. ikinci komut düğmesi Click_Prosedürü:

    End

    9. Project/References menü seçeneğinden sonra liste üzerinde "Microsoft DAO 3.51 Object Library" seçeneğini işaretleyiniz.

    10. Programı saklayınız.
    Tümünü Göster
    ···
  14. 15.
    0
    VERi TABANINDA ARAMA YAPMA ÖRNEĞi



    Bir kayıt bilgisinin veri tabanında olup olmadığını belirlemek için arama işlemi yapmanız gerekmektedir. Bu işlem için öncelikle aranacak bilginin bir yazı kutusu ile kullanıcıdan alınması daha sonra da veri tabanında arama yapılması gerekmektedir. Bilginin bulunup bulunmadığı bilgisi yine yazı kutusu ile kullanıcıya verilebilir.



    Arama için yapacağınız işlemler aşağıdaki gibidir:

    1. "ornek.mdb" veritabanına "deneme" ve "veri aktarim" olmak üzere iki adet kayıt daha giriniz.

    2. "ornek.frm" üzerine bir yazı kutusu ekleyiniz, "Text" özelliği boş olsun.

    3. "ornek.frm" üzerine bir komut düğmesi ekleyiniz, "Caption" özelliği ara olsun. Bu komuta aşağıdak prosedürü ekleyiniz.

    Private Sub Command3_Click()

    Set Db = OpenDatabase("c:bgtelifvbornek.mdb")

    Set Rs = Db.OpenRecordset("tblornek", dbOpenSnapshot)

    Do While Not Rs.EOF

    If Text1.Text = Rs!Yazi Then

    Text1.Text = "Bulundu"

    Else:

    Rs.MoveNext

    End If

    Loop

    If Text1.Text <> "Bulundu" Then Text1.Text = "Bulunamadi"

    End Sub

    4. Programı çalıştırdıktan sonra yazı kutusuna "Deneme" girip "Ara" düğmesini tıklarsanız yazı kutusu üzerine "Bulundu" yazısı görüntülenecektir. Eğer "Ornek" girip yine "Ara" düğmesini tıklarsanız bu kez de "Bulunamadı" yazısı görüntülenecektir.





    VERi RAPORU YARATMA



    Veri raporu yaratma işlemi için öncelikle veri alanı tanımlamaları yapılmalıdır.



    Veri Bağlantısı Tanımlamaları

    1. Project/Add Data Environment (Project/Components/Designers/Data Environment ya da Project/More Activex Designers/Data Environment) tıklanır.

    2. Açılan "Data Environment" penceresindeki "Connection1" üzerinde farenin sağ tuşu tıklanarak "Properties" seçilir.

    3. "Data Link Properties" diyalog kutusu üzerinde "Microsoft Jet 3.51 OLE DB Provider" tıklanır.

    4. "Next" düğmesi tıklanarak "Connection" kısmına geçilir.

    5. "Use data source name" yazı kutusu yanındaki (…) düğmesi tıklanarak Access veri tabanı seçildikten sonra kullanacağınız veri tabanı seçilir.

    6. "Test connection" tıklanarak veri tabanına erişim yapılıp yapılamadığı denetlenir.



    Veri Tabanı Tanımlamaları

    1. "Connection1" üzerinde farenin sağ tuşu tıklanarak "Add Command" seçilir.

    2. Eklenen "Command1" üzerinde sağ tuş tıklanarak "Properties" seçilir. Açılan pencerenin "General" kısmında "Command Name" ile bir isim atanır, "Connection" ile istenilen bağlantı seçilir (birden fazla bağlantı olduğu durumlarda kullanılmalıdır), "Database Object" ile verinin tablo olduğu belirtilir, "Object Name" üzerinden tablo ismi seçilir. (Hastane veri tabanı üzerinde kimlik tablosu gibi)

    3. Eğer bu veri tabanına ilişkili bir veri tabanı var ise bu "Add Child Command" ile gerçekleştirilir. Diğeri gibi isim ve tablo ismi tanımlamaları yapıldıktan sonra "Relation" ile ilişki tanımı yapılır. (Hastane veri tabanı üzerinde vizite tablosu, kimlik-hastakod ile vizite-hastakod ilişkisi gibi)



    Veri Raporu Yaratma

    1. Project/Add Data Report seçilir. Ekrana "Access" benzeri bir rapor ortamı gelir.

    2. "Properties" penceresi üzerinde "Data source" için önceden tanımlanan "Data Environment", "Data Member" için ise tanımlanan veri tabanı girilir. istenirse raporun ismi değiştirilebilir.

    3. "Data Report" penceresi üzerinde farenin sağ tuşu tıklanarak "Retrieve Structure" seçilir. Bu işlem otomatik olarak veri alanlarını tanımlar.

    4. Daha sonra "Data Environment" penceresi üzerinden alanlar "Data Report" üzerine tıklanıp sürüklenerek eklenir ve istenilen biçimde yerleştirilir.



    Yaratılan veri raporları bir komut düğmesine eklenecek rapor_ismi. show ile çağırılabilir. Gösterilen rapor üzerinde yazdırma düğmesi bulunduğu için ayrıca yazdırma komutu eklemeye gerek yoktur.
    Tümünü Göster
    ···
  15. 16.
    0
    nasıl gidiyo panpa
    ···
  16. 17.
    0
    batak atıyoruz 4. lazım geliyomusun panpa.
    ···
  17. 18.
    0
    tamaam notları aktardım şimdi sessiz olun saygıdeğer amın feryatları
    ···
  18. 19.
    0
    ben kaldım aq visual basic'den
    ···
  19. 20.
    0
    @13 @16 eyv panpi ders bitince dönücem aranıza

    @17 başlamayın geliyom sinek 2 mecburcu
    ···