1. 1.
    0
    herkesin inancı kendine amk
    ···
  1. 2.
    0
    aynen amk
    ···
  2. 3.
    0
    adam bakunin amk
    ···
  3. 4.
    0
    he amk he çok mantıklı
    ···
  4. 5.
    0
    din halkın afyonu ve halkı geriye goturuyosa neden dünyayı yahudiler yönetiyor. dinlerine en cok özen gösteren insanlar aynı zamanda.
    ···
  5. 6.
    +3
    @5 afyonlu
    ···
  6. 7.
    0
    dinle değil eğitimle alakalı. müslüman ülkelerde eğitim seviyesi düşük olduğu için bi tak yapamıyolar dine inandıkları için değil
    ···
  7. 8.
    0
    din halkı afyonludur okudum amk
    ···
  8. 9.
    +1
    niye bütün müslüman ülkeler yannan gibi o zmn
    ···
  9. 10.
    0
    @9 300 yıl önce dünyanın ışığı islam ülkelerinden saçılıyodu ama sonradan islam yozlaştıgından olabilirmi?
    not:şakirt oldum lan ramazan geliyo diye heralde
    ···
  10. 11.
    0
    @5 tel aviv muharı
    ···
  11. 12.
    +1
    @10 haklısın panpa ramazana doğru oluyo böyle şeyler ama aldın şukelanı
    ···
  12. 13.
    +2
    @9 malezya'ya gittin mi hiç bro? yada endonezya'ya
    ···
  13. 14.
    0
    marks bu sözü tüm dinlere değil sadece kiliseye ve kilisenin her dediğine itaat eden cahillere demiştir
    ···
  14. 15.
    0
    din halkın afyonudur
    ···
  15. 16.
    0
    ayfonu da olabilir
    ···
  16. 17.
    0
    Din-dışı eleştirinin temelini şu oluşturuyor: insanı insan yapan din değil, dini yapan insandır. Yani din, henüz kendine erişmemiş ya da çoktan yitirmiş bulunulan insanın sahip olduğu kendinin bilinci ve kendinin duygusunu oluşturuyor. Ama insan, dünyanın dışında herhangi bir yere çekilmiş soyut bir öz değil. insan, insanın dünyası, devlet, toplum anldıbına geliyor. Bu devlet, bu toplum, dünyanın tersine çevrilmiş bilinci olan dini üretiyor, çünkü kendileri alt-üst olmuş bir dünya oluşturuyor. Din bu dünyanın genel teorisini, onun angiblopedik özetleme kitabını, onun halksal biçimdeki mantığını, onun tinselci point d'honneur'ünü (onur sorununu), kendinden geçmesini, ahlaksal onaylanmasını, görkemli tamamlayıcısını, teselli ve aklanmasının evrensel temelini oluşturuyor. Din insanal özün doğaüstü gerçekleşmesini oluşturuyor, çünkü insanal öz gerçek gerçekliğe sahip bulunmuyor. Öyleyse dine karşı savaşım vermek, dolaylı olarak dinin tinsel aromasını oluşturduğu dünyaya karşı savaşım vermek anldıbına geliyor.
    Dinsel üzüntü, bir ölçüde gerçek üzüntünün dışavurumu ve bir başka ölçüde de gerçek üzüntüye karşı protesto oluyor. Din ezilen insanın içli ezgisini, kalpsiz bir dünyanın sıcaklığını, tinin dıştalandığı toplumsal koşulların tinini oluşturuyor. Din, halkın afyonunu oluşturuyor.
    Halkın aldatıcı mutluluğunu olarak dini ortadan kaldırmak, halkın gerçek mutluluğunu istemek anldıbına geliyor. Halkın kendi durumu üzerindeki yanılsamalardan vazgeçmesini isteme, halkın yanılsamalara gereksinim duyan bir durumdan vazgeçmesini istemek anldıbına geliyor. Öyleyse dinin eleştirisi, dinin aylasını oluşturduğu bu gözyaşları vadisinin tohum halindeki eleştirisi anldıbına geliyor.

    Dini ıstırap, hem gerçek ıstırabın ifadesi hem de gerçek ıstıraba karşı bir protestodur. Din, ezilenlerin iç çekişi, kalpsiz bir dünyanın kalbi, ruhsuz koşulların ruhudur.

    Özet: din halkın afyonudur

    -karl marx
    ···
  17. 18.
    0
    -Karl Marx
    ···
  18. 19.
    0
    (bkz: Opium des Volkes)
    (bkz: Toplumların afyonu dinse)
    ···