1. 1.
    +1 -1
    şehitin anlamı nedir beyler bakın şudur : Allah yolunda, dini, canı, malı, namus ve şerefi, vatan ve milleti

    uğrunda ölenlere şehit denir. bızım sehıtlerımız acaba bunları yapıyomuydu dıne gore bılıyorsunuz sımdıkı genclıgı bızı dın konusunda fılan
    ee o zaman sımdı yanlıs anlamayın desteklemıyorum o huurcocuklarını ama aklıma takıldı bu pkklı ıbneler vatan bılmem ne tak dıye bagırıyo ya kurdıstan keranesı fılan heh ıste bu herıflerın ıcınde bı adam var dıyelım muslıman ve kurt namazını fılan kılıyo oruc fılan hepsını yapıyo ama bızım askerlerle catısırken oluyo bu sehıt oluyomu ?

    not: yanlış anlamayın binler sadece aklıma takıldı türküm.
    ···
  2. 2.
    0
    pkk lıların içinde müslüman ne arar panpa
    ···
  3. 3.
    0
    @2 dıyelımkı var ıste noluyo aklıma takıldı a.q
    ···
  4. 4.
    0
    upupupupupp
    ···
  5. 5.
    0
    updullah
    ···
  6. 6.
    0
    değil bi kaç tane alayı müslüman da olsa çocuk öldüren, masum sivilleri katleden insanın müslümanlığı mı sayılır. 100 rekat namaz kılsa da iflah olmaz
    ···
  7. 7.
    0
    lan olum bi kere allah yolunda savaşmak saçma bişey lan. allah bi yarattığı kulunu diğer kuluna neden öldürtüyo amk ikisinide allah yaratmadımı. allah yolunda cihad edin diye ayetler var amk eskiden arap komutanlar bu ayetleri askerlere hatırlatarak savaşa hazırlıyormuş.
    ···
  8. 8.
    0
    baştan edit: merak edenler için şehit kavrdıbını açıklıyorum biraz uzun ama sonunda anlayacaksınız. bunu insan yazdı insan okuyacak amk.

    panpa şehit kelimesi şahit kelimesinden gelir. şahit ise, şahit olana denilir. eğer kişi allah'ın varlığına şahitlik etmişse, muahmmedin varlığına şahitlik ediyorsa. ki bu da eşhedi en laaaa ilahe ilallah ve eşhedü enne muammeden abduhu ve resulühü.. yani şahitlik ederim ki allah'tan başkta tanrı yoktur ve şahitlik ederim ki muhafazid allah'ın kulu ve elçisidir.

    ama panpa dikkat etmek gereken bir nokta var. herkes şahit oldum der ama çok az insan gerçekten şahitlik etmeiş olur. yani şahit kişinin kalbinde hiçbir şüphe kalmamış olması gerekiyor. anlamlandıramadığı şeyler olabilir ama kesinlikle tanrıya ve kurana inanmış olmak zorunda. bu yüzden her insana şahit olarak bakılmaz. ölünce de her insan şahit olmuş olan=şehit olmaz çünkü gerçekten şahitlik etmiş mi yoksa etmemiş mi onu kimse bilemez allah'tan başka.

    ama eğer kişi allah uğruna tüm hayatını ailesini eşini dostunu her şeyini bırakıp savaşabiliyorsa, hiçbir beklentrisi olmadan savaşabiliyorsa işte o kişi büyük ihtimalle şahittir. çünkü allah'a inanmasaydı kendi canını feda etmezdi. ama eğer kişi ganimet uğruna savaşıyorsa ya da savaşmasını altında başka nedenler varsa o kişiye yine şahit denmez ama bu şahit olmayacağı anldıbına gelmiyor tabii.

    uzun lafın kısası allah'ın ve onun peygamberi muahmmedin varlığına inanan herkes teorik olarak şahittir ve ölünce de şehit olur ancak,

    peygamber zamanından gelen bir anlayış olarak sadece savaşta ölenlere şehit deniyor çünkü sadece onların gerçekten yaşarken "şahit" oldukları biliniyor.

    olayı bugün ile karşılaştırırsak bugün ölen insanlar aslında zaten ölmeyi göze falan almıyorlar. kimsenin ölmek gibi bir arzusu yok. açıkçası savaşta yok. siz bir yerde beklerken baskın yapılıyor öldürülüyorsunuz. burada "allah için ölmeyi göze alarak savaşan insanlar" yok. ama başka bir şey var. durduk yere öldürülen insanlar var. tabii ben btürküm ve benim açımdan pkk'lılar teröristtir. ama bir kürt açısından da biz terörist olarak gözüküyor olabiliriz. ya da onlar kendilerini bizi öldürmekte haklı olarak görüyor olabilirler. bu olay tartışaya açıktır.

    ancak durduk yere öldürülen insanların konusu için şunu söyleyebilirim. o kişiler müslüman yani şahit olabilirler ancak direkt olarak onlara şehit denmesi doğru değildir. ancak o insanlar teröristler tarafından öldürüldükleri için teörürstler onların bütün günahlarını alabilirler. yani ölen kişinin günahlarının bir kısmı temizlenebilir ve cennete gidebilir. ama bu sadece varsayımdır.

    habil kabil kıssaası
    (Ey muhafazid!) Onlara, Adem'in iki oğlunun haberini gerçek olarak oku. Hani ikisi de birer kurban sunmuşlardı da, birinden kabul edilmiş, ötekinden kabul edilmemişti. Kurbanı kabul edilmeyen, "Andolsun seni mutlaka öldüreceğim" demişti. Öteki, "Allah ancak kendisine karşı gelmekten sakınanlardan kabul eder" demişti. (5, 27)
    "Andolsun! Sen beni öldürmek için elini bana uzatsan da ben seni öldürmek için sana elimi uzatacak değilim. Çünkü ben âlemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarım." (5, 28)
    ben istiyorum ki sen benim günahımı da kendi günahını da yüklenip cehennemliklerden olasın işte bu zalimlerin cezasıdır 5 29
    Derken nefsi onu kardeşini öldürmeye itti de (nefsine uyarak) onu öldürdü ve böylece ziyan edenlerden oldu. (5, 30)
    Nihayet Allah, ona kardeşinin ölmüş cesedini nasıl örtüp gizleyeceğini göstermek için yeri eşeleyen bir karga gönderdi. "Yazıklar olsun bana! Şu karga kadar olup da kardeşimin cesedini örtmekten aciz miyim ben?" dedi. Artık pişmanlık duyanlardan olmuştu. (5, 31)
    Tümünü Göster
    ···
  9. 9.
    0
    al sana cevap amk http://inciswf.com/yi.swf
    ···