1. 1.
    +6 -2
    @5 işkencenin kürtçülüğü türkçülüğü olmaz. biraz vicdanlı olun da insanlıktan bahsedin. sen oradaki işkencenin onda birini görsen ne halde olurdun. buraya gelip te böyle konuşabilir miydin acaba?
    ···
  2. 2.
    +1 -6
    incide senin yaratıldığın mekan
    ···
  3. 3.
    +3 -4
    @2 ooo ayara bak la tarihi gibiş dıbına kodumun liselisi.
    ···
  4. 4.
    +4 -1
    pkk'nin yaratıldığı mekan
    ···
  5. 5.
    +2 -1
    @7 helal bilader.
    ···
  6. 6.
    +2 -1
    @14
    senin yapacağın solcu tanımını gibeyim. mal adam, solcu adam devletine saygı duymaz onu devirip kendi iktidarını kurmak ister bunun içinde silah mücadeleyide katar. be dıbına kodumun am paparası sen solu chp den falan mı ibaret sanıyorsun. sana mahir çayan desem ibrahim kaypakkaya desem dıbına koyayım gibik gibik statükocu yorum yapmayın beyninin gibtiğimin liseliler. che guevara elinde gül yaprapıyla gezmiyordu bolivya dağlarında ya da küba sahillerinde aml piyade.

    diyarbakır cezaevi hepimizin ortak utancıdır. evet bir çok solcu ağbimiz işkence gördü ama hiç biri vatandaş türkçe konuş diye eziyet görmedi. diyarbakırda bu vardı. daha nice olaylar. bizim solcu ağbilerimizde halkların özgürlüğü için yattı o işkencelere. lan bari deniz gezmişin son sözlerini hatırlayın solun adını lekelemeyin beyin hücresi bitik mal lümpen ergen sürüsü.
    ···
  7. 7.
    -3
    sanki başka hiçbir yerde işkence olmamış gibi huur çocuğu kürtçülerin ağzına sakız olan mekan.
    ···
  8. 8.
    -2
    amk kürtçüklerinin diline pelesenk olmuş ulan o dönemde izmir'de bile işkenceler döndü alıngan muallakler sizin yaşınız yetmez, biz elimize keleşi alıp 20 yaşındaki helal süt emmiş oğlanları öldürüyomuyuz
    ···
  9. 9.
    +1 -1
    sadece 30 entrynin girildiği başlık
    sözlük genelinin olaya ne kadar tek taraflı baktığını bu başlıktan görüyoruz
    burası sadece işkence yuvası değil aynı zamanda bir asimile yuvası olmuştu 80 dönemide
    sadece orada ölen insanlara yazık değil ordan çıkıpta nefretle kinle hareket edip silahını sırtına alıp dağa çıkan ve onların karşısına yollanan tüm gençlere yazık
    ···
  10. 10.
    +1 -1
    @18
    bak şimdi güzel kardeşim. aydın var aydın var. sartre da aydındı ama raf gerillalarının serbest bırakılması için devreye girdi.
    gelelim diyarbakır cezaevine. şimdi güzel arkadaşım orada dönen solcu olmaktan öte bir şeydi. bir etnisiyeye mensup olduğu için insanlar işkence gördü dilleri konuşturlmadı. devletin bile kabul ettiği hatayı savunmak olmaz.
    he gelelim pkk meselesine. evet pkk o cezaevinin koşullarında doğdu. kurucuları arasında bir çok türkte vardı hatta gümüşhaneli falan bu insanlar yani o derece.
    şimdi pkk bu sebeblerin bir sonucuydu. doğru muydu ? doğru olsa bu gün kurucusu halkı islam bayrağı altında toplanmaya çağırmaz. mert olurdu.
    şimdi liberallik ile solculuğu sosyal demokratlığı ayırt etmek lazım. zülfü livaneli politik mücadeleyi seçmiş zamanla vodafone özgürlük şarkısını satmış bir abimiz. he bu abimizin geçmişini lekeler mi hayır ama şimdiki hareketlerini şüpheli hale getirir.
    solcular işkencecelerini hiç bir zaman affetmediler. hatta zaman zaman suikastler ile gündeme getirdiler. biraz googleya bak anlarsın.
    başefendi ve kodamanların istediği gibi bir tatlı su solu yaratmaya çalışılıyor sizde pkk'ya olan öfkeniz yüzünden saçmalıyorsunuz. pkk soldan taa 96 larda koptu bayraktan orak çekiç çıktı falan filan uzun meseleler bunlar.
    devrimden bahsediyorsak yumurta kırılmadan omlet yapılmaz. solculuk ahmet kaya dinleyip barda rakı içmek değildir. ne şiş yansın ne kebapçılık hiç değildir. bundan dolayıdır ki yazdıkların saçma ve gibko ve de mantıksız tepki alman normal. solcuysan böyle konuşma. he solcu değilsen sol adına hiç konuşma amk.

    ps: he aydın demişken hemingwayden orwella hepsi öyle ya da böyle ispanya iç savaşına katılmış senin açından terörik olmuşlar. ne ayıp. sen akille aydını karıştırıyorsun.

    "Bir taş atarsanız, bu cezalandırılması gereken bir eylemdir. Bin taş atılırsa, bu siyasi bir eylemdir. Bir araba yakarsanız, bu cezalandırılması gereken bir eylemdir. Yüz araba ateşe verilirse, bu siyasi bir eylemdir."(Ulrike Meinhof)
    ···
  11. 11.
    -2
    aslında söylenecek çok şey olan ama söylemeye gerek olmayan..
    ···
  12. 12.
    -1
    @11 güzel söyledi ama helal olsun.
    ···
  13. 13.
    +1
    malesef guzelim memleketim diyarbakirin yuz karartici aci olaylarin yasandigi mekan...
    ···
  14. 14.
    -1
    sakin olun beyler gerek yok.
    ···
  15. 15.
    +1
    işkence mekanı
    ···
  16. 16.
    0
    @11 hahaha a r t ı l a d ı m .
    ···
  17. 17.
    0
    Andy Dufresne nin kaçtığı cezaevi bumuydu beyler yardım
    bide filmi vardı
    ···
  18. 18.
    0
    doğuda milliyetçilik kavrdıbının oluşmasına neden olan cezaevi
    ···
  19. 19.
    0
    http://www.youtube.com/watch?v=Al5vSucoBx0
    ···
  20. 20.
    0
    burada yatan bir insanın gördüklerinden bir kesit.

    Orada, normal hayatın dışında bir hayat sürüyordunuz. Bir insanın algılamakta zorluk çekeceği şartlarda yaşıyordunuz. Bu, gerçeklik duygunuzu nasıl etkiliyordu?
    Yaşadıklarımızıngerçekliğinden kuşkuya düşebiliyorduk tabii. Mesela Mehmet Salih Besen olayında gerçeklik duygumu ben tamamen yitirdim. 50 yaşlarındaydı. TKi'de memurdu. Kendisini ve bizleri ölü zannediyordu. 'Biz ölüyüz, şu anda kabirdeyiz' diyordu. Biz, ' Amca yok öyle bir şey, gerçek hayattayız' desek de, koğuşun aslında bir mezar olduğunu öyle mantıklı savunuyordu ki, ben dahil bazılarımız ölü olduğumuza inanmaya başlamıştık. Mesela cuma günleri görüşme günümüzdü. Bize soruyordu. 'Bizi ziyarete gelenlere biz dokunabiliyor muyuz? Hayır. Bize uzaktan bakıyorlar, ağlıyorlar ve gidiyorlar. Çünkü onlar bizim kabrimizi ziyaret ediyorlar. Cizre'de biliyorsunuz kabir ziyareti cumalarıdır' diyordu. Gardiyanların da Zebani olduğunu söylüyordu. Gerçekten de koğuşun camları boyalıydı. Biz dışarıyı göremiyorduk, koklayamıyorduk, duyamıyorduk. Bu durum uzun sürdü ve ona yaşadığımızı bir türlü ispat edemiyorduk. Bir gün mazgal açıldı ve 'Mehmet Salih Besen hazırlansın, tahliye oluyor' dendi. Ben şahadet getirdim. Dedim ki, 'Biz yaşıyoruz... !'
    Peki o yaşadığına inandı mı?
    Hayır. 'Seyidim beni gönderme. Sen bana sahip çıkıyordun. Şimdi tek başıma mahşere hesap vermeye gidiyorum' diye ağladı. Sonradan onunla birlikte tahliye olan gençten öğrendik ki, onları Siirt'teki sivil cezaevine zütürmüşler. 'Eğer beni hanımımla, çocuklarımla konuşturursan ölmediğime inanırım' demiş. Cezaevi müdürü de telefon etmelerine izin vermiş. Genç, Salih Amca'nın evini aramış, karşısına hanımı çıkmış. Telefonu Salih Amca'ya vermiş. Salih Amca, hanımına 'Ben sağ mıyım, ölmedim mi?' diye sormuş. Ve ahize yere düşmüş. Salih Amca, içerideki vahşeti görünce, oradan sağ kurtulacağına inanamadı. Sağ kurtulduğuna inandığında ise buna kalbi dayanmadı.
    ···