1. 1.
    +1 -1
    beyler ben evrime inanmıyorum ama darwinin varlığına inanıyorum şimdi ne yapmalıyım?
    ···
  2. 2.
    +1
    kalk bi çay koy mk
    ···
  3. 3.
    0
    @6 güzeldi *
    ···
  4. 4.
    0
    @14 evet sağol bunu bize canlı canlı gösterebildiğin için
    ···
  5. 5.
    0
    evrime gerek yok, maymunlar da başlık açabiliyo.
    ···
  6. 6.
    0
    ben her ikisinede inanıyorum lan züt
    ···
  7. 7.
    0
    bi darvin var ama etkisiz bence yani kadere inanmıyorum ben bin
    ···
  8. 8.
    0
    liseli...
    █████████████████ 100%
    ···
  9. 9.
    0
    @5 okuyanı gibsinler amk
    ···
  10. 10.
    0
    @1 küçüklük fotoğraflarına bak
    ···
  11. 11.
    0
    @1 sus ve yalamaya devam et bin.
    ···
  12. 12.
    0
    üstte 'exit' tuşu var, ona basabilirsin
    ···
  13. 13.
    0
    Sultan Galiyev, Sovyetler Birliği’nin kuruluşunda Rus olmayan, bu noktada Türk ve Müslüman unsurun ve tabi 'gönüllü katılım' temsiliyetinin, katılımın şartlarını Rus olmayan'ın Rus ile eşit hukuku yönünde belirleme ve uygulamaya geçirme mücadelesi vermiş siyasî lideri ve kuramcısıdır.

    Sultan Galiyev’in tek başına sömürge meselesi ve günümüzde adlandırıla geldiği gibi Üçüncü Dünya olgusunun kalıpları içinde yaptığı değerlendirmelerde daima önceliği ve hassasiyeti Türklük üzerinedir.

    Avrupa'dan farklı toplumsal-ekonomik formasyona sahip ülkelerde, yani sömürgelerde kurtuluş mücadelesinin özgül koşulları üzerine düşünenlerin öncülerindendir. Fikirlerinin temeli olan düşüncesi şudur: Avrupa proletaryası kendi sömürgeci burjuvasıyla iş birliği yapmıştır. Sömürge kaynaklarını burjuvasıyla ortaklaşa paylaşmıştır. Dolayısı ile Avrupa solu, dünya sosyalizmine öncülük edemez, itici güç olamaz.

    1. Henüz düşman sınıflara ayrılmamış olan prekapitalist Tatar toplumunda sosyalist sistemin inşası Rusyadan ve diğer gelişmiş kapitalist ülkelerden farklı olacaktır;doğu halklarının bağımsızlık değeri ve gücü proletarya değil, doğu halklarının bağımsızlık arzusu, dini ve milli değerlerin emperyalizme karşı savaşılıp korunmasıdır.

    2. Sosyalist devrimin başarısı ve doğuya yayılması islam'ın kollanması ile mümkündür.

    islam sosyalizminin özelliklerini vurgulayan ilk Asyalı sosyalisttir. Marksizmi kendi ülkesinin toplumsal yapısına göre yorumlayarak özgün bir katkı getirmiştir.

    Müslümanlara Yönelik Din Karşıtı Propaganda Metodları adlı eserinde, islamiyetin gerici olduğu şeklindeki düşünceleri reddetmekte ve islamiyeti insan ile toplum arasında dengeyi kuran bir örnek olarak değerlendirmekteydi... Yüz yıldır islam dünyası batılı emperyalistler tarafından sömürülmekteydi ve islam dini onlar tarafından bastırılıp ezilmişti. Bu sebepten islam dini emperyalizme karşı bir din olabilirdi (Yamauchi 1998)

    3. Komintern sosyalist devrimin sonraki basamağını batı proletaryasından değil, doğunun sömürülen milletlerinden beklemeli ve bu yönde çaba sarfetmelidir.

    Avrupa'da yaygın olan sınıf mücadelesi ile ilgili klagib marksist teoriyi değiştirmeye kalkan ve Üçüncü Dünya'ya önem veren Türkçü Toplumcu bir ideoloji gütmüştür.

    Dünya sömürü sisteminde az gelişmiş ülkelerin üretimlerini ve kimliklerini yoketmek için kültür istilası ve ulusal değerleri çürütme işlemlerinin sistemli olarak kullanılacağını ifade etmiş ve üçüncü dünya ülkelerinde ulusal kimlikleri emekten bölüşümden yana bir düzene sokarak bu toplumlarda henüz gelişmemiş emekçi sınıfının iktidarını hazırlayacak bir mazlum milletler ittifakını savunmuştur.
    Tümünü Göster
    ···
  14. 14.
    0
    sus ve ıslak sıç
    ···
  15. 15.
    0
    @1 sus ve maymunu tokatlamaya devam et.
    ···
  16. 16.
    0
    @6 şuku lan bin
    ···