1. 1.
    +46 -50
    bir sinema filmdir. genelde yıllarca beyni milliyetçi ve mukaddesatçı çizgide ki tarihsel yalanlar ve hamasi abartılarla doldurulmuş köy kökenli veya köyden göç ettikten sonra varoş mahallelere hapsedilmiş kötü eğitim kurbanı gençliğin cehaletini utanmazca sömürüp semirmek için gerçekleştirilmiş bir yapımdır.

    burada ki ironik ve acı durum ise, devletin halkı itaat ve pasifize etmek için kullandığı tarihsel hamasi yalan ve ideolojik çarpıtmaların mağduru insanların bu tip duyguları kullanılarak, bu yalan safsataların hamasi edebiyatı çerçevesinde, bazı fırsatçı, gözü açık insanlar tarafından büyük maddi çıkarlara vesile edilmesidir. amk hem cehaletinizin idamesini sağlıyorlar hem cebinizde ki parayı çarpıyorlar. bir taşla iki kuş yazık amk.

    ek: aynı zamanda hükümetin yeni osmanlıcılık anlayışını hortlatma siyasetiniin ve kurnaz hamaset edebiyatçısı yapımcı-yönetmenlerin paragöz fırsatçılığından ibaret bir film işte bu kadar basit. alın zütünüze sokun amk.

    özet: hepiniz malsınız.
    ···
  2. 2.
    +1 -7
    @4 herkes aptal çünkü amk. lisede ki sakat, hamasi, tarih bilincinin gazıyla gidiyorlar.
    ···
  3. 3.
    +1 -4
    @11 amerikan tarihi kolonyalizme karşı başlatılan bir mücadelnin tarihidir bügünün amerikası ne kadar emperyaist siyasi temelller üzerine oturuyor olsa da tarihsel mücadeleleri ilericidir.
    ···
  4. 4.
    +1 -1
    @16 elit kesime hitap eden şeyler yapılsın demiyorum, adamların yaptıkları zaten bügünün elit oligarşik kesiminin ekmeğine yağ süren şeyler genelde. bu kavrayabilmek lazım bir kere.
    ···
  5. 5.
    +1 -1
    @9 o yapımcıların ben anasını gibim. neye ceserat ettirilecek o adamlar. amerikan sineması tarzı büyük sermayelerin ortaya konduğu, ticari amaçlı filmlermi ortaya koysunlar bunu istiyonuz amk. samimi olsunlar amk en başta ama hepsi çıkar peşinde.
    ···
  6. 6.
    +1 -1
    @23 hamasi: kahramanlık, yiğitlik gibi kavramları çarpıtılmalar eşliğinde, irrasyonelce kullanma manasında kullandım.
    ideolojik çarpıtma: belli bir siyasi figür veya grubun kendi veya arkasında duran toplumsal kesimin düşünsel zemini ve felsefesinin varlığının temelini sağlamlaştıracak ve devam ettirecek şekilde kullanılması manasında şey ettiydim.

    taşşak geçiyon demi bin.
    ···
  7. 7.
    +1
    @26 karşim sinetografiden bağımsız bir şekilde çarpık ideoljik alt zeminin, günümüz iletişim dünyasında nasıl bir çıkar aracı haline dönüştüğü üzerineydi bunun tespitydi biraz söylediklerim. ayrıca sakat argümanlarla oluşturulmuş bir film sinemtografik ögeleri ne kadar muhteşem olursa olsun (ki bu ögeler genelde eleştiriye açık sanattan uzak ögeler) o film hep bu sağlam olmayan zemin üzerinden eleştirilere açık hale geliyor zaten.
    ···
  8. 8.
    +2 -2
    @33 sittir laa mal. ne tak yersen yeee. dvd sini alcekmiş bilmem ne gevelenmiş amk bide.
    ···
  9. 9.
    +3 -1
    @34 bizim beynimiz boş, sizin ki dolu ama ne ile dolu işte sorun orda başlıyor zaten.
    ···
  10. 10.
    +1
    ben köylülüğü kötü manada kullanmadım, toplumsal bir zihniyet tipolojisi çercevesinde kullandım. yani durağan feodal zihniyet.
    ···
  11. 11.
    +1
    @52 anlamamışın sen beni ya da yanlış anlamışın. osmanlı zaten türklük bilinci olan bir imparatorluk bile değildi. daha çok din ve halifelik üzerinden şekilenen bir siyasi yapısı vardı.
    ···
  12. 12.
    +1
    @57 işte sorunun çarpıcı bir tarafı, yönetmenin geçmiş dönem yapımları sorunu niteliksizliğini ve ciks ve sululuk içeren para odaklı sinema anlayışı ortaya sererken şimdi de hamasi tarih edebiyatından medet umması sizin tarihsel algınızın ne kadar boş ve sömürülmeye hazır aynı zamanda ciddiyetsiz olduğunu da ortaya koyuyor.
    ···
  13. 13.
    +1
    @61 filmin hitap ettiği kesim bir örneği.
    @62 araya gibiş, aşk karıştırmadan edemez zaten onlar.
    ···
  14. 14.
    +1
    @64 yok. ama güldüm.
    ···
  15. 15.
    0
    @68 kültüre yabancılaşmadık bize kültür diye dayatılan şeyler bizi daha çok gerçeğe yabancılaşıtrıyor aslında. yoksa anadolu kültürünün zengiliğinin farkındayız. bu sizin olayınızın kültürle alakası yok imparatorluğun yağmacı, işgalci anlayışı mı bizim kültürümüz olsa olsa saray efendilerinin kültürü olur.
    ···
  16. 16.
    0
    @76 döverim bak seni haaa..:)
    ···
  17. 17.
    0
    @82 panpa aşağılamıyorum aslında köyleri çok severim. bakma sen öyle dediğime.
    ···
  18. 18.
    0
    sittirin lan sittiiirrrrrrrrrrr...
    ···
  19. 19.
    0
    @94 ne edebisi yarram. sosyolojik argümanlar onlar.
    ···
  20. 20.
    0
    @96 ne alaka yarram.
    @97 amk truva savaşının tarihsel gerçekliğinin kanıtlanmadığını öğren başta.
    ···