-
26.
+1@20 0 diyeceksin. 83 yaşındaysan da 3 diyeceksin. *
-
27.
-1@20 her zaman için demedim zaten önemsenmeyebilir dedim.
-
28.
-1@23 "delikanlılar" için demişim @14 te dikkatli okursanız belki bazı şeyleri anlayabilirsiniz
-
29.
+1 -1kaynak göster oç.
öyle ben de sallarım bol keseden. bak şimdi:
hz aişe'nin peygamberimizle (sav) evlendiğinde yaşının 19 değil de 9 olduğunu ve evlenilecek yaşta olmadığını kesin bir şekilde kanıtlıyorum.
hz aişe'nin ablası Esma yüz yaşındayken, Hicretin 73. Yılında vefat etmiştir.(hz esma'nın kaç yılında öldüğü ve kaç yaşında öldüğü kesin olarak bilinir) Hicret vaktinde hz esma on yedi yaşındaydı. Hz. Ayşe ablasından on yaş küçük olduğuna göre, onun da hicrette tam yedi yaşında olması icap eder. hz. aişe ile hz peygamber (sav) hicretin ikinci yılında evlendiğine göre hz. aişe peygamber efendimiz (sav) ile evlendiğinde 9 yaşında idi. Ayrıca Hz. Ayşe, Hz. Peygamber’den önce Cübeyr’le nişanlanmıştı. Demek evlenecek çağda bir kızdı.”
haşa hz peygamber sübyancı olsaydı niye 25 yaşındayken gidipte 40 yaşında ki hz hatice'yi alsın ki? (olm adam olgun seviyo demekki) -
30.
+1he ya 17ydi amk. peygamberi aklayacağınıza kendinizi aklayın artık amk. 1400 yıldır en ufak bir hoşgörü göremedik amk.
-
31.
-1@26 mature yani
-
32.
-1@26 (hatemü’l enbiya hz. muhafazid ve hayatı, ali himmet berki, osman keskioğlu, s. 210)
-
33.
-1hüloğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğğ
ak partili rabiacı fakir kömüre muhtaç huur çocuğu detected -
34.
-2@30
alicanfb2003
yemişinci nesil inci sözlük yazarı
(online)
genel ulan
bugün: 28
bu hafta: 126
toplam entry: 380
toplam başlık: 0
üstüne bide kemalist, bide 2003 ne doğum tarihin galiba -
35.
+1 -1@29 panpa benim kaynaklarım daha sağlam.Tümünü Göster
"Hatice, Peygamber (s.a.v.), Medine'ye gitmeden 3 yıl önce vefat etti. Ondan sonra 2 veya 2 seneye yakın bir müddet bekledikten sonra Âişe ile 6 yaşındayken evlendi, 9 yaşına bastığında onunla zifafa girdi."
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve ibn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âişe asl-ı senedi ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı, Cem’ul-fevaid, iz Yayıncılık: 2/227)
"Allah Rasulu (s.a.v.), benimle ben 6 yaşımdayken evlendi (nişan¬landı). Medine'ye geldik. Haris bin el-Hazrecoğullarında konakladık. Sıtmaya yakalan¬dım. Saçlarım döküldü, (iyileşince) yine uzadı. Ben salıncakta arkadaşlarımla sallanıp oynarken annem Ummu Rûmân bana geldi. Benden ne istediğini bilmeden yanma vardım. Elimden tutup beni evin kapısında durdurdu. Ben soluk soluğa idim. Nerdeyse kalbim du¬racaktı. Biraz su alıp yüzüme ve başıma sürdüm. Beni eve soktu. Evde bir takım Ensâr hanımları vardı.
«Hayırlı, uğurlu ve bereketli olsun!» dediler.
Annem beni onlara teslim etti. Üstümü başımı düzelttiler. Çok geçmeden Allah Rasulu (s.a.v.)'i orada görünce irkildim. Beni hemen ona teslim ettiler. Ben o zaman 9 yaşındaydım."
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve ibn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âise asl-ı senedi ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı, Cem’ul-fevaid, iz Yayıncılık: 2/226-227.)
Bu hadise dayanan islâm ulemâsı, küçük yaşta bulunan kız çocuğunun babası tarafından nikahlanabileceği hükmünü çıkarmıştır. Nevevî, bu cevaz hususunda islâm ulemâsının icma ettiğini belirtir. Hanefîlere göre bu câizdir. Ancak kızın buluğa erince seçme hakkı vardır, dilerse kabul etmeyebilir. Bu hakkını daha önce kullanamaz. Şâfiî, Mâlikî gibi Hicaz ulemâsı bu seçme hakkını tanımazlar. imam Şâfiî, Mâlik, Ahmed, Ebu Yusuf gibi birkısım ulemâ buluğa ermeyen küçüğü nikahlama yetkisine sadece babanın sahip olduğunu, diğer velilerin bu hakka sahip olmadığını söylerler. Ebu Hanife, Evzâi ve diğer birkısım ulemâ velilerin de evlendirebileceğine hükmetmiştir -
36.
0heyula.
-
37.
0heyalu.
-
38.
0hibilu.
-
39.
0@32 o kadar açıkladım anlamamışsın neyse. ayrıca alt kısımda yazan "bu hadise dayanan islam uleması" diye başlayan yerin de kaynaklarını verde görelim o zaman. ebu hanife, imam şafii, imam malik bunları nerde söylemiş onlarada bir örnek ver istersen.
-
40.
0@32 ha bide bak şöyle bir kaynakta var o da hz aişe'nin kendi ağzından.Tümünü Göster
"Ben Mekke’de oyun oynayan bir kız iken Hazreti muhafazid (sallallahu aleyhi ve sellem)’e, ‘Doğrusu, onların asıl buluşma zamanları, kıyamet saatidir; Kıyamet saatinin dehşeti ise, tarif edilemeyecek kadar müthiş ve ne acıdır!’ (Kamer Sûresi, 54/46) ayeti nâzil oldu."(Buhârî, Fezâilü’l-Kur’ân 6, Tefsîru Sûre, (54) 6; Aynî, Bedruddîn Ebû muhafazid Mahmûd ibn Ahmed, Umdetü’l-Kârî Şerhu Sahîhi’l-Buhârî, Dâru ihyâi’t-Türâsi’l-Arabî, 20/21; Askalânî, Fethu’l-Bârî, 11/291.)
bilgisini vermektedir ki bu bilgi, onun yaşıyla ilgili olarak bize farklı kapılar aralamaktadır. Şöyle ki:
Söz konusu ayet, Kamer sûresinin 46. ayetidir ve bütün halinde nâzil olan bu sûrenin, ibn Erkam’ın evinde iken ve bi’setin dördüncü (614),13 sekizinci (618) veya dokuzuncu (619)14 yılında indiğine dair farklı rivayetler vardır. Özellikle ayın ikiye yarılma hadisesini ve o gün buna olan ihtiyacı nazara alan bazı âlimler, söz konusu tarihin 614 olması gerektiği üzerinde durmuşlardır ki bu tarih esas alındığında Hz. Âişe Vâlidemiz, ya henüz dünyaya gelmemiş veya yeni doğmuş demektir. 618 veya 619 tarihi esas alındığında da durum pek değişmemektedir. Zira bu durumda o, henüz dört veya beş yaşında demektir ki her iki yaş da, söz konusu hadiseyi kavrayıp yıllar sonra da aktarabilecek bir olgunluğu ifade etmemektedir. Bu durumda ise o, en yakın ihtimalle risâletin başladığı günlerde dünyaya gelmiş olmalıdır.
Burada dikkat çeken başka bir husus da, o günü anlatırken bizzat Âişe Vâlidemiz’in, "Oyun oynayan bir kız çocuğu idim." şeklindeki beyanıdır. Kendisini ifade ederken kullandığı ‘kız çocuğu’ kelimesinin karşılığı olan ‘câriye’ lafzı, ergenlik çağına geçişi ifade etmekte ve o dönemler için kullanılmaktadır. Arap şairlerinden ibn Yerâ, bu yaşlardaki birisini kastederek maksadını şu şekilde ifade etmektedir: "Sekiz yaşına geldiğinde artık o, benim için bir câriye değil; Utbe veya Muâviye’ye nikahlayabileceğim gelin adayımdır." Bazı bilginler bu kelimenin, on bir yaşın üzerindeki kız çocukları için kullanıldığını ifade etmektedir.
Kamer sûresinin indiği tarih olarak 614 yılını esas alacak olursak, Âişe Vâlidemiz’in risâletten en az sekiz yıl önce doğmuş olduğu ortaya çıkar ki bu tarih 606 yılına tekabül etmektedir. Bu ise, evlendiği gün onun on yedi yaşında olduğunu ifade eder. Sûrenin indiği tarih olarak 618 yılını kabul ettiğimizde ise onun, 610 yılında dünyaya gelmiş olma ihtimalini ortaya koyar ki bir yönüyle bu, evlendiği gün Âişe Vâlidemiz’in on dört yaşında olduğu sonucunu doğururken diğer taraftan onun, risâletten dört yıl sonra dünyaya gelmiş olamayacağını ispat eder.
Bu bilgilerle birinci maddede ifade edilenleri yan yana getirdiğimizde, Âişe Vâlidemiz’in 606 yılında dünyaya geldiği ve on yedi veya on yedi buçuk yaşında iken de evlendiği sonucuna ulaşmamız mümkün olmaktadır. -
41.
0ulan buharide geçen hadisi kabul etmüyorsun sen nasıl müslümansın amk? haşa hz peygamber sübyancı olsaydı niye 25 yaşındayken gidipte 40 yaşında ki hz hatice'yi alsın ki? bunun cevabı para dostum
-
42.
0@38 bir önceki yani @37 deki yorum da yazdıklarımda aynı buhari de yazıyor.
ayrıca bunlar hadis değildir. hadis peygamberimizin sözlerine denir. bunlar rivayettir. rivayetlerde de karışıklık olması gayet doğaldır
-
gwynplaine ananınn ağzıınaa
-
mavio bıvanko nedir amk
-
sözlükden ermeni birini öldüresiye dövmek
-
yapacağınız yayına sokayım
-
özgür turhan gösterisine gittim
-
ahmet selim kul
-
şu hayattaki çoğu şey şans
-
sınavda tanıdık bir kızla karşılaşmıştım
-
türkcell turistlere
-
neige et glace seni zorla godden
-
sözlüğe neden foto yüklenmiyor aq
-
iranli flortum iyice sapitti
-
söylenmesi zevk veren yeni nesil topçu isimleri
-
dün gece haraplar köyünde cin düğününe katıldım
-
herkesin birbirine rahatça ana bacı küfredebildiği
-
öğlen oldu sabahtan beri
-
bana ermeni soykırımının olmadıgını ispat
-
online listesinde 17 amlı var
-
31 çektikten sonra gelen pişmaniye
-
yemek ve yatak üstüne 20k
-
memati sana tasma takıp gezdireceğim
-
dayak yeseniz söylemeye utanır mısınız
-
erkin koray hayranıyım
-
düzgün konuşun laaağn
-
aslinda simdi gin fizz iyi giderdi
-
aranızda mustafa kemali seven varsa
-
basslıkta
-
lutfen kufurlu konuşmayalım
-
memati ananı
-
sohbeti moderatörün yönlendirmesi lazım
- / 2