1. 1.
    -2
    gömülmeyip, yahudi mezarlığına gömülmesinin nedeni nedir?
    ···
  1. 2.
    0
    çünkü eşşeğin ziki
    ···
  2. 3.
    -1
    neden osman halife seçildiğinde, ebu sufyan, uhud şehidi ve peygamber amcası hamza'nın kabrine gidip, kabrin üstüne çıkıp, tepinip, "dinle hamza! dün tepemize vura vura kılıçla aldığınız şey bugün bizim çocuklarımızın elşne geçti. artık o mevkide onlar keyif yapmaktadır" demiştir?
    ···
  3. 4.
    -1
    osman, neden peygambere ihanet ederek dinden dönüp mekke'ye kaçan, sonraları peygamberimizin affına uğrayarak canını kurtaran abdullah bin sad bin ebu serh'i (osman'ın süt kardeşi) mısır valiliğine atamıştır?
    ···
  4. 5.
    0
    reserved
    ···
  5. 6.
    -1
    osman, hz peygamber tarafından taif'e sürgün gönderilen, ve ilk iki halife dönemi boyunca bu sürgün cezası kaldırılmayan mervan bin el hakemi neden affetmiş? affetmekle de kalmayıp devlet katipliğine getirmiştir? (mervan daha sonra cemel savaşında hz. ali'ye karşı savaşıp esir düşer. hz hasan ve hüseyinin affına sığınıp, ali onu affeder. hasan ve hüseyin "bu adam sana biat edecek" dediklerinde hz ali "osman'ın ölümünden sonra da bana biat etmemişmiydi? onun biatına ihtiyacım yok. onun eli hain bir yahudi'nin elidir. eliyle biat etse de ağzıyla sövüp durur. dikkat edin, bu adamın ilerde, köpeğin burnunu yaladığı süre kadar kısa bir devlet başkanlığı olacak. bu ümmet onun çocukları yüzünden çok zorlu günler geçirecek" demiştir.

    aynen öyle olmuş, yıllar sonra bu mervan 9 ay halifelik yapmıştır. çocuklarından biri halife, biri ırak valisi, biri cezire valisi, biri de mısır'a vali atanmışlardır.

    soru: neden hz osman bunu affetti?
    ···
  6. 7.
    +1 -1
    mervan'ın peygamber tarafından taif'e sürülmesi ve cezasının birçok isteğe rağmen affedilmemesi başlı başına bir mucizedir. ilk iki halife (hz ebubekir ve hz ömer) de bu mucizeye saygılı olmuş, osman ise saygıyı kırmıştır. onun bu icraatı, haklı olarak büyük bir uğursuzluk sayılmıştır.

    bir başka uğursuzluk göstergesi ise hz. peygamberin mührünü bir kuyuya düşürmesi ve o mühürü bir daha bulamamasıdır.
    ···
  7. 8.
    +1
    emevileri neden her türlü melanetlerine rağmen devletin kilit noktalarına getirmiştir?? yoksa kendisi de emevi olduğu için mi?
    ···
  8. 9.
    +1
    @1 kardeşim sen siyeri tersten okumuşsun
    ···
  9. 10.
    +1 -1
    @9 o halde doğrusunu anlat ve bu anlattıklarımın yalan olduğunu söyle.
    ···
  10. 11.
    +2 -1
    osman'ın en şerir akrabalarından biri de "velid bin ukbe bin ebu muayt" idi. mesudi'nin kaydından öğrendiğimize göre, hz peygamber bu adamın cehennemlik olduğunu bildirmiştir. hz. ali'nin kardeşi aqil bin ebu talip bir tartışmaları esnasında bu velid'e şöye demiştir: "sen de biliyorsun ki, senin baban ürdün yahudilerindendir" (mes'udi, müruç, 2/345)
    ···
  11. 12.
    0
    Vay anasini devam et lan
    ···
  12. 13.
    -1
    evet onun gerçek yüzünü koskoca peygamber göremedi kızıyla evlendirdi daha sonra bi kızıyla daha evlendirdi

    peygamberin kızını verdiği adama biraz saygı duy
    ···
  13. 14.
    0
    ···
  14. 15.
    -1
    aleviler bi gibtirin gidin amk mumsondu mahsulleri
    ···
  15. 16.
    0
    ···
  16. 17.
    +1
    osman, işte by velid'i kufe valiliğinde tam 5 yıl tutmuştur. velid, şarap ve eğlence düşkünüdür. şarap meclisleri tertip edip eğlendiğini dönemin tarihçileri yazmıştır. tarihçi yakubi, onun sabahlara kadar içip eğlendiğini, sonra da kalkıp camiye gittiğini yazmaktadır. o bu huyunu bazen dinin mukaddeslerine hakaret ifade eden sahnelerle yaşıyordu. örnek:

    bir sabah kufe camiine sarhoş vaziyette namaza gelmişti. namaz boyunca cemaatin arasında durup namaz bittikten sonra cemaate dönerek "size biraz daha namaz kıldırayım mı?" diye sorar. halk daha cevap vermeden mihraba geçer ve imamlığa başlar. kıraat yerine şarap ve eğlence ile ilgili bir şiir okur. secdeye vardığnda şunu söyler: "şarap sun bize ve sen de iç".. ön saflarda bulunan attab es sekafi ise haykırır: "allah senin belanı versin! seni bizim başımıza vali gönderenin halifeliğinden ne gelir?".

    halk velid'i tutup dışarı çıkardı. mesudi, belazüri ve hatta bir emevici olan ibn abd rabbih'in kayıtlarına göre halk bu durumun halifeye bildirilmesini isteyen bağrışmalarla yürümeye başladığında, kimileri şöyle diyordu :

    "şikayetiniz neye yarayacak? halife bu kardeşine zarar verecek bir şey yapmaz"
    ···
  17. 18.
    +3
    tarihçi ebul ferec şunu bildiriyor (zütümden uydurmuyorum)

    kufe halkından bir adam, velid'i şikayet etmek üzere medine'ye gidip halife osman'ın huzuruna çıktı ve dedi ki "velid'in arkasında namaz kılmak zorunda kaldım. kendisinden şarap kokuları geliyordu. bize dönüp şöyle dedi: "biraz daha sevap kazanmak için namaz kılalım mı?" osman bu şikayeti dinledikten sonra, şikayetçi adamı kırbaçlattı.

    halk şöyle bağırıyordu: "sapığa ceza vermeyi bırakıp, onun sapıklığına tanıklık eden adamı kırbaçlatıyorsun. bu nasıl şey!"
    ···
  18. 19.
    0
    cevap verin lan adama ,
    ···
  19. 20.
    +1
    hz. peygamber gerçeği göremeyip kızıyla evlendirmişmiş.

    evlendirebilir. hz peygamber "allah" değildir.

    hz. nuh da kafir oğlunu kurtarması için allah'a yalvarmıştır.

    hz. ibrahim de kafir babasının affedilmesi için allah'a yalvarmıştır.

    peygamberler de hata yapar. ve allah'tan başkası geleceği göremez.
    ···