1. 26.
    -1
    @185 size bu aciklikla anlatacak bi kaynagim yok acikcasi yazdiklarim da kendi aklimda olanlarin en basit sekilde anlatimi yani en basit anlatimi bu diger turlu anlarmasiniz iyi bilmem.

    ama misal size onerebilecegim iyi cevrilmis bi ibni arabi fususu'l hikem kitabi olur ama bunu okursaniz acikcasi anlamaniz zor cok yanlis anlayip sirke kadar gidersiniz. bunun serhleri var onlari bulun okuyun hem islam cografyasindasinz anlamaniz daha kolay olur..
    ···
  2. 27.
    +2 -2
    @187 guzel ve acik soru *

    dinlerin arkasinda organizasyon vardir bu organizasyon sadece madde icindeki sirri bilen insanlarin yaptigi bi organizasyon degildir.. yani sadece insana bagli degildir.

    simdi ruhul kudus(cebrail) sistemi peygambere gosterir bunlari anlayip kelama nasil dokecegini anlatir. yani sistemin isteklerini ve kanunlarini vahy eder yazdiklarinin sogan gibi olmasini saglar yani en cahil insanda biseyler anlar en bilge insanda anlamasi gerekeni anlar,kap ne kadar derinse o kadar su alir.. biyerde peygamberin gucu tikanir ust kisma cikamaz kendi yorumu burda biter iste orda sadece cebrail kalir.o daha ustlere cikar ama asla 'zat' ile gorusemez bunu kimse yapamaz.o perdeyi kimse acamaz! yani demek istedigimin ozu su kutsal kitaplarda birsuru farkli bilincin etkisi o bilinclerden gorunum vardir,biz bu bilinclerin toplamina 'allah' diyoruz ve esmaul husna bu sistemde bulunan bazen catisan bazen beraber isleyen bilinclerdir, hepsi 1'in icindedir ama '1' degildi. ,asla bilinemeyek anlatilamayacak zat'a ise 'hu''dur.tum dinlerde bunu tek tek aciklarim hangi isimler nereyi isaret ediyor hangi yazi hangi bilincten gelmis aciklarim ama cok uzun surer.

    maddeyle tatmin olduysan baslangici bulma gibi bi derdin yoktur ,baslangicla son ayni yerde kesisir. baslangicini bilen sonundan endise etmez. kendimden ornek veriyim inanmak size kalmis bana cok seyler teklif edildi sistemi bildigim icin bunu kullanma yolunu da biliyorum yani insanin zaaflarini, bunlari kullanmadim cunku icimden bi ses beni engelledi. sakin dedi bunlarla tatmin olma o ses en derindendi ve ben butun tekliflere sirt cevirdim ,maddeden kendimi olabildigince uzaklastirmaya calistim ,onlarin beni esir almasina izin vermedim ve bunu yaptikca daha cok sey icime kendiliginden doldu.. baslangici bildikce sonumdan endise etmemeye basladim ve suan korkularim cok az..
    ···
  3. 28.
    -1
    @196 guzel * bak sana soyle bi sir veriyim ,gun gelecek 'aramayanlar' bu bedeni bile ozlemle anacaklar. hani uykundan uyanirsin ve bi yabancilik hissi gelir, burasi neresi diye ait olmama hissi nasil o ruyalar uyandiginda fantezi gibi geliyorsa gercekten uyandiginda burasi da sana oyle fantezi alemi gelecek..

    ve dongu surekli devam ediyor yenisi de gelecek ve bu beden bu yasam bu gunes bu ay gozukmez olacak.. yeni yapilacak mekanik-organik insanda bunlari arayacak bu gunesi goremeyecek ama biyerlerde bi parcasi burda kalacak tipki bizim daha oncekilerde kalip onlari aramamiz gibi. seyir var seyir icinde *

    insanin yolculugu hic bitmez..
    ···
  4. 29.
    +1 -1
    @199 daha acik anlatamam panpa :/
    ···
  5. 30.
    -2
    @202 ahahah haci hoca olduk ya lan... ) neyse allah bilmedigin seylerle seni sinamasin panpa, lucifer seni korusun *
    ···
  6. 31.
    -1
    @216 hilde sen nerlerdesin biara gel ozelden.)
    ···
  7. 32.
    0
    "havaya firlatilan tas eger konusabilseydi, mutlaka kendi iradesiyle yola ciktigini soylerdi." spinoza reyiz guzel demis.)
    ···
  8. 33.
    0
    "nedensiz hiç bir şey yoktur. bir eylemin de nedeni olması demek, özgür olmaması demektir. çünkü neden varsa özgürlük yoktur!
    ···
  9. 34.
    0
    oplumdaki insanlar (arayanlar dışındakiler) bir mağarada kollarından birbirine zincirlerle bağlanmış ve sırtı mağara kapısına dönük oturan esirler gibidirler. sadece arkalarındaki ışık kaynağının (doğrunun, gerçeğin) yaydığı ışıkla karşılarındaki duvarda oluşan kendi gölgelerini görebilir, bu gölgelere bakarak eğlenir ve hayatlarını böyle geçirirler. gercegi arayanlar ise kendilerini bu zincirlerden kurtararak her ne kadar zor ve acı verici olsa da yüzlerini cesaretle ışığa (gerçeğe) dönerek hayatın gerçek anldıbını ve doğruyu görebilen kimselerdir. ancak bu kimselerin mağaraya döndükten sonra gördüklerini diğer insanlara anlatması ve onları inandırması da bir o kadar zor olacaktır, çünkü esaret ve karanlık rahattır, oysa gerçekleri görmek ve ışığa bakmak cesaret ister.

    herkes bulamadi ama bulanlar hep arayanlardan cikti...
    ···
  10. 35.
    -1
    insan tedbirli bir balıkçıya benzer ağını denize atan;
    ve onu küçük balıklarla dolu denizen çeker.
    onlar arasında, tedbirli balıkçı iri ve iyi bir balık buldu. küçük balıkların hepsini denize attı, zahmetsiz, iri balığı seçti.
    işitmek için kulakları olan işitsin!

    sonu aradığınıza göre
    başlangıçın perdesini mi açtınız?
    çünkü başlangıç nerede ise, son orada olacak.
    mesut o kimsedir ki başlangıçta duracak ve sonu bilecek ve ölümü tatmayacak!
    ···
  11. 36.
    0
    artık, arif anlar ki, gerek enfüs'te, gerek afakta; tecelli eden tek zat, tek hakikattir; başkası yok.. varlık, tek varlık, bir can ve bir tendir. ama, hakikatin aslı, ne bölünmüş ne parçalanmıştır. zahirde görünen cümle şeyler, onun tecelligahı ve aletidir... "

    onu hiç bilmeyen için taş, herhagi bir taş, ağaç, güneş, vs de herhangi bir agaç, güneş dir. onu öğrenen için taş kendinden çok başka bir şey, ağaç, güneşde kendilerinden çok başka anlamlar ihtiva eden şeylerdir. ve sonunda, onu bilen için, taş yeniden yalnızca bir taş, ağaç, güneş, de yalnızca bir tas, ağaç , güneş'tir.
    ···
  12. 37.
    0
    evren bizim zindanımızdır. ona hükmettiğimizi zannederiz. oysa onun kayıtsızlığından faydalanarak varoluruz.'
    ···
  13. 38.
    -1
    @224 http://www.imgim.com/image/cmwsd.jpg/

    hayat kendi basini yemeye calisan bi yilandir.farklilik ve cokluk,zaman ilizyondur varolan hersey ayni yerde baslar ayni seyde biter..hayy'dan gelen hu'ya gider..biri varolana bu sekli verdi bizde burda hapis olduk donguyu asan gercegini bilir..
    ···