/i/Yazılım

Umuyoruz ki geleceğin yazılımcıları bu altinciden çıkacak!
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +271 -14


    Beyler trendden düştük.Amacım trend değildi elbette ama.Artık kaçınız takip edebiliyor bilmesidimden bu başlığı bırakıyorum.3 gün veriyorum sizlere, tüm yazdıklarıma göz atın iyice oturtun. Bundan sonra pythonu daha ileri bir seviyede anlatacağım yeni bir başlıkta.Bana özeldenn istediğiniz her şeyi sorabilirsiniz.Yakında yeni bir başlıkla karşınızdayım.Desteğiniz için teşekkürler
    (bkz: sözlüğe yararlı başlıklar arşivi)

    Bütün gün bilgisayar başında oturuyorsunuz bir çoğunuz.Bari biraz kendinizi geliştirin beyler.Başlık sahibinin entrylerine tıklayarak derslere kolayca erişebilirsiniz.Bir çok ders göndermeyi planlıyorum.Ayrıca entrylerinizi teker teker okuyorum

    Yazılım hem bilgisayar bilginizi arttıracak, hem genç yazarların ileride işine yarayabilecek keyifli bir hobi.

    ilk olarak yazılım nedir ona bakalım:

    Yazılım yada proglamlama, bilgisayarın belirli işlevleri yerine getirmesi için yazılmış komutlar dizisidir.

    Yazılıma siyah ekranda yazılar yazarak başlayıp sonunda kendi uygulamanızı geliştirebiliecek düzeye gelebilirsiniz. Ve bunu yaparken gerçekten keyifli vakit geçreceksiniz.

    Pyton dili ile başlayacak derslerimiz.Neden mi python?

    Kolay ve esnek bir dildir, kurallara takılı kalınmaz. Başlangıç için idealdir.

    Pyton kodlamasını program indirmeden internetten yapacağız. Bunun için aşağıdaki siteye kayıt olun:
    https://repl.it

    Kayıt olduktan sonra dil arama kısmında Python3 ü bulup giriş yapın



    Seçtikten sonra projeniz açıldı.Şu an ekranda solda gördüğünüz beyaz sütuna kodlarımızı yazacağız.Yukarıdaki üçgene bastığımızda ise bilgisayar kodumuzu okuyacak ve çıktısını(ürünü) sağdaki siyah bölümde gösterecek.(bu siyah bölüme konsol adı veriliyor)



    Şimdi hazırız.ilk dersimizde ekranda yazı yazdırmayı öğreniyoruz. Bu iş için print() komuduna ihtiyaç duyarız.

    print(" ") komutunda tırnaklar arasına yazacağımız herşey program başlatıldığında konsolda yazacak.

    Kodumuz:
    print("Merhaba Dünya")

    Kodumuzun çıktısı şu şekilde olacak:


    ilk dersimiz bu kadar. Yerlerinizi alın. Bir sonraki dersler daha yoğun olacak.
    Sorularınızı ve kod hatalarınızı bana özelden atarsanızda yardım edebilirim


    Ders dışı
    Beyler mesaj geldi kaynak önerisii olarak. Reklam yapmak istemem ama şahsen ben abaküs yayın evinin kitapplarını kullanmaktayım.Kitappçılarda bulabilirsiniz.Yeterli bütçeye sahip olmayan arkadaşlar bana özelden ulaşabilirse yardımcı olmaya çalışırım
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    +14
    panpa ben kolay ogretmenin yolunu buldum bi program yapalim yazilimi yazabilen ferre linkine ulassin
    ···
    1. 1.
      +1
      Yapılır panpa kolay
      ···
  3. 3.
    +11
    Ders #2
    Veri türleri

    Yazıılımda girdiğiniz veriileriin türünü bellirtmelisiniz. Kullanacağımız verii türlerini aşağıda veriyorum.

    Verii tipi: char
    Kısaltmaa: char
    Açıklama: 1 karakter tutar.
    Örnek: a, 1, x, 9

    Veri tipi: string
    Kısaltma: str
    Açıklama: Giriilen verileri sembol veya harf olarak alır. Yani ne maatematiksel bir değeri ne de doğru- yanlışlığı vardır.
    Örnek=selam, inci, yazılım

    Veri tipi: integer
    Kısaltma:int
    Açıklama: Sayıları matematiiksel değerleriyle okur.(küsüratsız)
    Örnek: 999, -182

    Veri tipi: Boolean
    Kısalltma:Bool
    Açıklama: Bir değeriin doğru ve yanlışlığını okur.
    Örnek= true(1) , false(0)

    Bunlar ne ne işe yarar demeyin bir sonraki derste göreceksiniz
    ···
  4. 4.
    +8
    Ders#3

    Değişkenler
    Yazılımda değişkenler.Kodd veya soneeadan prrogramm içinde verilerin yerlerini tutan ögelerdir.
    Biraz karışık oldu isterseniz bir programla örnek verelim





    Kodda göründüğü üzere eşitliğin sol tarafındaki öge değişken afı, sağğındakki değişkenin ne olduğu
    Biz bu kodda bundann sonra a yazdığımızda her zaman bu ögeyi çağıracak.

    Ders 4 te veri tipleri ve değişkenleri göreceğiz rez alın
    ···
  5. 5.
    +6




    Ders #5

    ilk uygulamamızı yazalım.Uygulamanın amacı kullanıcıdan 2 adet sayı alsın, bunları toplasın çıkarsın çarpsın ve bölsün.

    Programımızda öğreneceklerimiz:
    -Basit bir program yazmak
    -Matematik fonksiyonları
    -Veri tiplerinin ve değişkenleerin programda kullanımı
    -input ve print örnekleri

    Bölme işleminde küsüratlı sayılaar çıkacağı için yeni bir veri türü göreceğiz

    Veri tipi: Float
    Kısaltma:float
    Açıklama:Sayılara küsürat ekler.
    Örnek: 3.1415; 2737.273

    Kodumuz ve çıktısı:


    Sonraki programda kısa bir quiz uygulaması yazacağız.

    Edit:Kusura bakmayın beyler koda açıklama eklemeyi unutmuşum. Burdan yazayım

    sayi1= float(input(sayı girin)) kısmında float yazarak sayi1 değikeninin türünü belirtiyoruz.
    ···
  6. 6.
    +6

    Ders#9
    Listeler

    Listeler birden fazla değişkeni bir arada tutmamıza yarayan gruplardır.Bu gruplara ögeler ekleyebilir, bunları çağırabilir veya silebiliriz.

    Liste oluşturma:

    Listeadı=[elemanlar virgülle ayrılır]

    Listeye eleman ekleme

    Listeadı.append(eleman)

    Listenin belirli bir elemanına ulaşmak:

    Listeadı[elemanın sırası(burda dikkat ediilen şey 1 ile değil 0la başlamak.Yani listenin ilk elemanı 0. Eleman, sonrrakki 1. ... diye gidiyor)

    Örnek
    Liste1[0] liste1 in 1. Elemanı
    Liste1[9] liste1in 8. Elemanı

    Örnek kod:



    Sonraki derste while ve listeleri beraber kullann bir uygulamaya yazacağız

    ···
  7. 7.
    +6 -1
    Hay Hello World unuzu gibim..
    ···
  8. 8.
    +5


    Ders#8
    While döngüsü

    Döngüler bir kodun tekrar etmesini sağlarlar.Böylece biz aynı kodu tekrar tekrar yazmak yerine döngülerle kısaltırız.

    Kullanımı şu şekkildedir

    While koşul
    Kod

    Koşul sağlanana kadar kod yukardan aşağı tekrar tekrar çalışacak

    Örnek bir kod hazırlayalım.Bu kod 1 den 10na kadar olan sayıları yazsın.



    Bu kodda sayac değişkeni 11 e ulaşana kadar döngü çalışacak.11 e ulaşmaasıı için her döngü sonunda sayyacın değeri 1 artıyor.
    Döngüsüz olarak 10 satırda yazacağımız bu kodu döngülerle 4 satırda yazdık.

    Bundan sonraki derste while döngüsüyle daha gelişmiş bir program yazacağız
    ···
  9. 9.
    +5
    Beyler ne durumdasınız başladınız mı denemmeye 1 2 şry oturdu mu aklınızda?

    Özeldenn gelen soruları teker tekker cevaplıyorum çekinmeyin sorun
    ···
    1. 1.
      0
      pnp diğer veri türlerinini de float gibi mi yazacağız
      ···
  10. 10.
    +5


    Ders#4
    Kullanıcıdan veri alma

    Kullanıcıya bir soru sormaak ve cevabını kaydetmek gibi işlemler programlaarın önemli unsurlarıdır. Bunun için input() komudunu kullanırız.

    Örnek kod:

    Ayrıca kodumuzda printin farklı bir kullanımını gördüük. tırnak içinde cümlemzi yazdık ve , koyup değişkenimizi de ekrana yazdırdık


    Sonraki dersimizde basit bir matematik işlemi yapacağız
    ···
  11. 11.
    +5
    #Duyuru

    Beyler bu dersimizi bittikten sonrra daha kapsamlı bir dil olan c# başlayacağız başka bir başlıka. Takipte kalın
    ···
  12. 12.
    +4



    Ders#6
    if komutu

    if komutu yazılımın en önemli fonksiyonlarındandır.3 bölümden oluşur.
    BUNU KESiNLiKLE ÖĞRENMELiSiNiZ BEYLER ÇOK ÖNEMLi
    Örnek kullanım:

    if(a) #a şartı gerçekleşirse
    Komutları yap
    Elif(b) #eğer b gerçekleşirse
    Komutları yap
    Else #hiçbiri gerçekleşmezse
    Komutları yap

    istediğiniz kadar elif ekleyebilirsiniz.if komutları ile kodunuzuu yönlendirrebilirsiniz.

    Örnek kullanım:


    Bundan sonraki derste bazı yardımcı kodları göstereceğim
    ···
    1. 1.
      0
      Pnp eğer orda 14 yerine elma yazsaydın nolcaktı
      ···
      1. 1.
        +1
        Güzell soru dostum, float sadece sayı değerler için.Bu yüzden hata verecekk ve program kapanacaktı.

        Ama hatta yönetmek e mümkün. Bunu ilerde göreceğiz
        ···
    2. 2.
      0
      Elma yazsaydı birşey olmazdı çünkü int olarak tanımladı değişkeni yani sayı girmek zorunda eger string olarak tanımlasaydı elma yazabilirdin
      ···
      1. 1.
        0
        Dedim ya hata verecekti
        ···
  13. 13.
    +4
    Dil oğrenin :D
    ···
  14. 14.
    +3
    Beyler günaydın herkese

    Mobil olduğum için dersler yavvaş geliylr. Yarındn itibaren daha sık gelecekler.

    Şimdi yeni dersi hazırlıyorum.Bir quiz kodu yazacağız
    ···
    1. 1.
      0
      Bekemedeyim pnp
      ···
  15. 15.
    +3
    Bi rez zırs
    ···
  16. 16.
    +3
    Ders#7
    Yardımcı ögeler
    \\n
    Yazdığınız yazıları bir alt satıra kaaydırır
    Örnek:
    print(\"Selam \\n beyler\")

    Karşılaştırma operatörleri
    2 sayıyı matematiksell olarak karşılaştırır. Genelde if içinde kullanılır
    < küçüktür
    >Büyüktür
    == Eşittir
    >=Büyük eşit
    2)
    Elif(b=! 4)
    ···
    1. 1.
      0
      Küçük eşit ne pnp?
      ···
      1. 1.
        0
        Eklediim pnp
        ···
  17. 17.
    +2
    upppppppppp
    ···
  18. 18.
    +2
    'birşey öğrenmek için önce eskisini unutmak lazım' der master yoda...
    bu ergenlere maalesef bişi öğretemezsin bro..
    yok mu hazır onu sun, koy önlerine yesinler işte..
    amacına saygı duyuyorum ama gel kendini yorma boşa..
    ···
    1. 1.
      0
      Maalesef öyle panpa. Belki birkaç kişi dener 1 2 şey öğrenir. Belki başlar yazılıma da ülkeye kaatkısı olacak bişeuler yappar.Ben bunu umuyorum
      ···
    2. 2.
      +1
      amacına saygım sonsuz, hatta yazdıklarına baktım, gayet işini bilir de gidiyorsun ama (öğretmekten bahsediyorum) burası maalesef yahu, önce kafaların buna hazır olması lazım.. isteresen devam et ama kv sultan hariç kimse destek atmaz buraya, yok mu kıyıda köşede 1-2 iç çamaşırlı manita resmi , yapıştır buraya..
      adamlara daha nette resimle arama öğretemedim ki hala bu kim, bunu bulun bana diye başlıklar açılıyor, bilenlerde hazırcılığa alışkın, bilmeyenler zaten hazır mezar ölüsü..
      yazık ki ne yazık
      ···
  19. 19.
    +2



    Ders#7
    Bir quiz uygulaması yapıyoruz.Kodun amacı kıllanıcıya 3 soru soracak.Doğru bilirse doğru sayısını ve puanını arttıracak.Yanlışsa yanlış sayısıı artack.En son skorları yazacak

    Bura da sizlere yabancı olan kodumuz

    dogru= dogru + 1
    Bu kod dogru değişkeninin değerini 1 arttırıyor.


    ···
    1. 1.
      0
      Traceback (most recent call last):
      File "python", line 11
      else: print("bilemedin") şu hatayı veriyor ama
      ne yapmalıyım
      ···
      1. 1.
        0
        Bolşluk bırakman gerek, iyor.Şöyle olacak:

        else:
        print("bilemedin")
        ···
  20. 20.
    +2
    Rezervasyon
    ···