/i/Yardım

    başlık yok! burası bom boş!
  1. 44.
    0
    tatlı su müslümanları üşüşmüş yine
    ···
  2. 43.
    0
    @43 inanmak için bir kanıt istiyosun, en doğal hakkın bu ,ama o kanıtı algılayabilecek duyu organın yok(yanlış anlama).

    sorgulamak en doğal hakkın dinde ki cevaplar seni tatmin etmeyebilir bu da anlaşılır fakat gözardı etdiğin durum şu ki mesela nefret ettiğin bir insanın arkasından birisiyle konuşurken o nefret ettiğin insan sizin dediklerinize kulak misafiri olduğu an kendini daha bi fazla gizler ki sizin düşüncelerinizi en iyi şekilde anlamak ister.

    allahın durumunuda buna benzet insana irade vermiş ve ne olucağını merak ediyor ve kendini öylesine gizliyor ki amacı en saf düşünceleri elde edebilmek
    ···
  3. 42.
    0
    @44 yok be panpa ben yıllardır yalnız yaşıyorum. ayrıca dini onu temsil eden insanlara bakarak değerlendirmek zaten doğru değil. ama bilmiyorum çok uçuk kaçık düşünmüyorum değil mi? ortalama bir agnostik de böyle bakıyor dinlere işte. ben de bu kıvama geldim. ama ara ara da dinin ahlak taraftarı ve adaletle ilgili yorumlarıyla gaza gelip meylimi tekrar dine döndürüyorum. işte gidip geliyorum kararsızım diyelim.

    mesela maide suresi 8. ayet: bir kavme olan kininiz sakın ha sizi adaletsizliğe itmesin.

    çok ahlaklı ve hoş bir fikir değil mi?
    ···
  4. 41.
    +1
    damardan vurdun bea!!!

    mutlu olduğum zamanlar aslında isyankardım. senin gibi yani mesela sınavı kazanamadığımda niye namaz kılıyorumki filan geçmişti içimden ,hep tartışmaya girerdim akrabalarla.
    seni o zamanlar ki halimle kıyaslarsam diğer inanan insanların cahilce tavırları seni bu kıvama getirmiş olabilir. günümüzde zaten inançlı örnek bir insan yok genelde din iman umrunda olmayan insanlar ancak örnek teşkil olabilecek seviyede. çevrende ki insanlarda bi problem vardır diye düşünüyorum. keza sorun kendi içinde ise aklıma bişe gelmiyor.
    ···
  5. 40.
    0
    @41 mesela panpam aklıma şu söz geliyor hukukta geçerli bir laf. müddei iddiasını ispatlamakla mükelleftir. mesela bir yargıç eğer kanıt yoksa ispat yoksa o konuda iddialarını ispatlayamayana haksız gözüyle bakıyor. e şimdi biz de din konusunda bir yargıç gibiyiz. mesela biz de inanmak için kanıt ispat istesek çok mu ileri gitmiş oluruz? e mesela kanıt olarak sunulanlar bize yeterli gelmedi. dine işte bu sebepten inanmasak eldeki kanıtlar yeterli gelmedi desek çok mu saçma hareket etmiş oluruz? anlıyor musun ne demek istediğimi?
    ···
  6. 39.
    0
    @41 panpam sen zor zamanında allah inancıyla teselli bulmuşsun. anlattığın bende bu izlenimi bıraktı. ya mesela hiç zorluk çekmeseydin hiç başın sıkışmasaydı? yine kendinde inanç ihtiyacı hisseder miydin? işte beni de böyle düşün. ihtiyaç hissedemememden kastettiğim şeyi anlamışsındır. sanki eskiden beri inandığım güvendiğim şeyleri birden kaybetmişim gibi. onlar olmasa da yaşarım gibi.
    ···
  7. 38.
    +1
    @40 sende haklısın

    içinden gelmezse zaten ne kadar zorlasan boş. haklısın faydacı yaklaşım mantıksız zaten dedim ya önemli olan senin seçtiğin taraf.

    düzen olayını da fabrikaya benzet mesela fabrikanın bazı bölümleri yeni teknoloji ile donatılır kaybolan hayvan ve bitkiler insanın yaşlanması vs belkide düzenin update' idir.
    içinde bişeyler kıpraşması lazım inanmak için ve bu ekgiblik insanı yer bitirir kendimden söylim benim başıma çok ağır felaketler geldi ve ben kendimi artık çektim herşeyden yalnızlığa gömüldüm.bir süre böyle gitti ve içimde bişeyler büyüdü nasıl anlatsam allahın benim çekdiğim acıyı görüp ağladığımı gördüğünü düşünüyodum beni hisseddiğini ve istediğim şeyleri bana vereceğini sabretmem gerektiğini düşünürdüm.
    ···
  8. 37.
    0
    @38 panpam yine aynı mantığı söylüyorsun bana. pragmatist yaklaşım hoşuma gitmiyor. ya varsa diye inanmak bana biraz bencilce ve düzenbazca geliyor. tabi bu benim yorumum.

    diğer noktaya gelirsek ben kendimi herhangi bir tarafa zorlamıyorum. ben eskiden beri taşıdığım inancı yitirdim. yani bunu kendimi zorlayarak yapmadım. kuranı okudum ve kendimi bu noktada buldum. aslında benim için asıl mesele inanmak için söylenegelen kanıtların yetersizliği oldu. bence islama inanmak için kanıt yok. ha diyeceksin ki zaten imanın olayı bilinmeze iman. işte ben de diyorum ki madem bilmiyoruz neden inanalım?

    benzer örneklerden bir düzenden bahsediyorsun ama bence dünyada görmediğimiz bir düzensizlik de var. entropi diye bişe var mesela. ya da koca gezegenlerin karadeliklerce yutulması var. mesela full düzen olsa insan yaşlanmaz ölmez. kaybolan binlerce bitki hayvan nesli var. bunlar işin düzensizlik tarafı bana kalırsa.
    ···
  9. 36.
    +1
    --spoiler--

    --spoiler--
    ···
  10. 35.
    +1
    merhaba

    dostum olay şundan ibaret sana biraz bilimsel şeyler suncam mesela pascala göre inanan bir insan için dinde yeterli kanıtlar var diyor adam keza inanmayan insanlar içinde inanmayacak kadar cevapsız soru var.bu ne lan dersen ki dicen: yani önemli olan senin hangi tarafı seçtiğin. kendini ateistliğe zorlarsan din saçma gelir artık. dine yaklaşırsan ateistliği saçma bulursun. pascalın bir diğer fikrine görede eğer tanrı yoksa ve biz ona ibadet ediyorsak ölünce çokta mühim bir kaybımız olmayacak. eğer tanrı var ve ona inanıyorsak kazancımız çok olacak.

    bence senin dine sarılmakiçin varman gereken nokta :aslında herşeyin birşeyin etrafında raks ettiğini fark etmen olacaktır. dine göre dünyaya geliş sebebimiz olsun tabiat olsun evren olsun atomm olsun hepsi bir raks halinde ve bütün bunlar aslında boşuna dönmüyor bir amacları var. ve mevlananında semazenlerine bak kabeye bak hep bir raks var herşey bir şeyin cezbesine kapılmış atomun bile içinde döngü var.
    ···
  11. 34.
    0
    @36 panpam o konuda da az çok bilgim var. ama işte dediğim gibi ben kurandan yani dinin asıl kaynağından bulamadığımı tanrı kelamından alamadığımı insan yorumu kitaplardan mı bulacağım? bunu o kitaplar değersiz diye demiyorum. ne yani tanrı kelamı daha mı hafif kalıyor? çözemedim bunu
    ···
  12. 33.
    +1
    panpa sen vahdet-vücut u arıyorsun o zaman mevlanaya yunus emreye hallacı masura bakacaksın, kuran ayrı
    ···
  13. 32.
    0
    @31 ayrıca dünyanın yuvarlak olduğu ve güneş ay gezegenler islamdan önce de biliniyordu.
    ···
  14. 31.
    0
    @32 e panpam hissedemiyorum işte. ne tak yiyecem ben. ya da öbür dünya varsa allaha bahane olarak inanç ekgibliğim vardı desem bana ne cevap verir?
    ···
  15. 30.
    +1
    @31 panpam sana elmalılı meali atıyorum.

    Biz göğü kudretimizle bina ettik. Hiç şüphesiz biz, çok genişlik ve kudret sahibiyiz.

    sence bu ayet evren genişlemesi olayının kanıtlanmasından sonra genişletici diye çevrilmiş olabilir mi?
    ···
  16. 29.
    +1
    Evet bak işte dedin ki başka bişey olabilir diye doğru söylüyorsun şu açıdan da bakabiliriz olaya sonsuz ihtimaller denk gelerek evren oluşmuştur.. yani demem o ki inanç meselesi hissetmen gerek panpa bu olay böyle mantık açısı allahı açıklamaya yetmez
    ···
  17. 28.
    +1
    @28 panpa kur'an da evrenin genişlediğini, güneş, ay ın bir hesap üzerine olduğunu vs bilgiler mevcut peki 1400 yıl önce bunlardan bahseden insanlar, bilimadamları gördün mü ? evrenin genişlediği teorisi kaç senedir biliniyor ?
    ···
  18. 27.
    0
    @16 beni de soğut ne demek panpam ahaha
    ···
  19. 26.
    0
    @27 panpam dine çok pragmatist yaklaşıyorsunuz. sizin bu bakış açınıza oldum olası ısınamadım. ya varsa diye inanılır mı yahu? yani bu resmen zütü kurtarmak için yapacağın bir iş olmuş olmayacak mı? cehenneme gitmeyeyim diye inanıyorum diyorsunuz siz bir nevi. ben bu mantıkla hareket etmem. yani bana tanrıya minnet borcum de ne bileyim ihtiyaç de ama ya varsa diye gelme. çok üçkağıtçı bi bakış açısı bence bu. tabi senin görüşün saygı duyuyorum.
    ···
  20. 25.
    0
    @25 yav panpam ben zaten tamamen yoktur demiyorum. bu rastgele sallamak olur. ben doğru olup olmadığını inandığımız varlıkların gerçekten olup olmadıklarını bilemeyebileceğimizi düşünmeye başladım. tabii ki dinin özü görünmeyene imandır. benim de pron-blemim burada. ama kanıt diye bahsettiğin şeyler bizi islamın tanrısına zütürmüyor bana kalırsa. yani kuranda zeytinden incirden dağlardan bahsediliyor diye bunlar allahın yarattığı şeyler olduklarına kanıt teşkil eder mi? ya dünyayı başka kudretli br varlık yarattıysa. ya dünyayı yaratan birden çok tanrı varsa.
    ···