1. 26.
    0
    sanane yannanım
    ···
  2. 27.
    -1
    @22 dingil bir şey bilmiyorsan sus da adam sansınlar

    kuranın sosyal hayatı düzenlediğini bilmiyorsun sonra millete aptal diyorsun seninki herhalde cahil cesareti
    ···
  3. 28.
    0
    @22 politika kitabı ne alaka ? sen politika kitabına göre mi yönetiliyorsun yoksa hak hukuk adalet kavramlarına göre mi ? kuran-ı kerim'de pek de ala adil olmanın yolları mevcut, adaletli yönetimin nasıl olması gerektiği mevcut. kuran-ı kerim'i ütopik bir kitap olarak nitelersen bu senin aleyhine olur diye düşünüyorum. ayrıca bugüne kadar peygamberler hep sınırı aşan kavimlere gönderilmiştir, en üstün peygamberin arap kavimlerine gönderilmeside onların sınırı ne derece aştığına dalalettir bugün hala birbirlerini yemekteler. osmanlının içersine nifak tohumları serpilmeden ve kavimcilik durumları ortaya çıkmadan önce şeriat hukuku gayet tıkırında işliyordu ve osmanlı devleti adalet timsali olarak gösteriliyordu. kavimcilik bu durumu bozmuştur. zaten müslüman bir insanın kavimcilik yapmaması gerektiğine dair bi dünya hadis ayet var. herkes allah'ın kuludur allah katında herkes birdir. ayrıca hakimiyet kayıtsız şartsız milletin değil allah'ındır.
    ···
  4. 29.
    0
    @23 bizim uyduğumuz sosyal kurallar zaten kuranda da var ben hukuktan bahsediyorum dolayısıyla söylediklerin anlamsız.

    @24 osmanlı şeriat ile değil monarşi ile yönetiliyordu. nasıl osmanlı torunusunuz anlamadım gitti. politikayı bugünkü durumu gösterir anlamda dedim(siyasal islam).kuran ütopya değil şeriat ütopya. şeriat insanlar tarafından uydurulmuştur. uydurulmuş olduğunu daha kimsenin uygulayamadığından anlayabilirsin. eğer allah gönderseydi kusursuz bir yönetim biçimi olurdu de herkes kabul ederdi. ayrıca genel olarak kanunlar da kuran ile paralellik gösterir. insan öldürmek yasak, kuran da diyor yasak. çalmak yasak e kuranda da yasak.e daha ne.yani anayasa mahkemesi başkanı haşa allah mı oluyor şeriatta ne fark var.
    ···
  5. 30.
    0
    @12 iyi yakalamışsın panpa
    ···