/i/İnanç

İnanç
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +40 -40
    Kuranı okumayan türk ateistinin cımbızlama biçimi iki tane ayeti alıp bunları çarpıştırmak, o ayet neden indi, hangi ortamda indi? bağlamı ne? Gelin biz bakalım şu ayetlere.

    Enfal Suresi 36-40

    36. Şüphe yok ki, inkâr edenler mallarını (insanları) Allah yolundan alıkoymak için harcarlar ve harcayacaklardır. Sonra bu mallar onlara bir iç acısı olacak, sonra da yenilgiye uğrayacaklardır. inkâr edenler toplanıp cehenneme sürüleceklerdir.

    37. Allah, pis olanı temizden ayırmak, pis olanların hepsini birbiri üstüne koyup yığarak cehenneme koymak için böyle yapar. işte onlar ziyana uğrayanların ta kendileridir.

    38. Ey muhafazid! inkâr edenlere söyle: Eğer (iman edip, düşmanlık ve savaştan) vazgeçerlerse, geçmiş günahları bağışlanır. Eğer (düşmanlık ve savaşa) dönerlerse, öncekilere uygulanan ilâhî kanun devam etmiş olacaktır.(10)

    (10) Âyette, geçmişte küfre dönenlere uygulanan cezaların onlara da uygulanacağı ifade edilmektedir.
    39. Baskı ve şiddet kalmayıncaya ve din tamamen Allah\'ın oluncaya kadar onlarla savaşın. Eğer (küfürden) vazgeçerlerse, şüphesiz ki Allah onların yaptıklarını hakkıyla görendir.

    40. Eğer yüz çevirirlerse bilin ki Allah sizin dostunuzdur. O, ne güzel dosttur; O, ne güzel yardımcıdır!

    Kafirun suresi 1-6

    ﴾1﴿ De ki: \"Ey inkârcılar!
    ﴾2﴿ Ben sizin tapmakta olduğunuz şeylere tapmam.
    ﴾3﴿ Siz de benim taptığıma tapıyor değilsiniz.
    ﴾4﴿ Ben sizin taptıklarınıza tapacak değilim.
    ﴾5﴿ Siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz.
    ﴾6﴿ Sizin dininiz size, benim dinim banadır.\"

    Kafirun suresi mekki bir sure, enfal suresi de medeni bir sure. Kafirun suresinin indiği dönemde peygamber tebliğ ile meşguldü ve müşrikler tarafından baskılarda görüyordu. Enfâl suresinde küfür ifadesi tevhid inancına karşı olan bütün inançlar için geçerlidir. Buna benzer bir ayet tevbe suresi var. O da nüzul sırasında sondan bir önceki ayet. Onu inceleyelim

    Tevbe Suresi 3-8

    3. Hacc-ı ekber gününde(1), Allah ve Resûlünden bütün insanlara bir bildiridir: Allah ve Resûlü, Allah\'a ortak koşanlardan uzaktır. Eğer tövbe ederseniz, bu sizin için hayırlıdır. Ama yüz çevirirseniz, şunu iyi bilin ki, siz Allah\'ı âciz bırakabilecek değilsiniz. inkârcılara, elem dolu bir azabı müjdele!

    (1) Hacc-ı Ekber günü, islâm bilginlerinin çoğunluğuna göre, hac günlerinden arefe günü ya da bayramın birinci günüdür. Ancak arefe günü olması ihtimali daha kuvvetlidir.
    4. Ancak Allah\'a ortak koşanlardan, kendileriyle antlaşma yapmış olduğunuz, sonra da antlaşmalarında size karşı hiçbir ekgiblik yapmamış ve sizin aleyhinize hiç kimseye yardım etmemiş olanlar, bu hükmün dışındadır. Onların antlaşmalarını, süreleri bitinceye kadar tamamlayın. Şüphesiz Allah, kendine karşı gelmekten sakınanları sever.

    5. Haram aylar çıkınca bu Allah\'a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin. Eğer tövbe ederler, namazı kılıp zekâtı da verirlerse, kendilerini serbest bırakın. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

    6. Eğer Allah\'a ortak koşanlardan biri senden sığınma talebinde bulunursa, Allah\'ın kelâmını işitebilmesi için ona sığınma hakkı tanı. Sonra da onu güven içinde olacağı yere ulaştır. Bu, onların bilmeyen bir kavim olmaları sebebiyledir.

    7. Allah\'a ortak koşanların Allah katında ve Resûlü yanında bir ahdi nasıl olabilir? Ancak Mescid-i Haram\'ın yanında kendileriyle antlaşma yaptıklarınız başkadır. Bunlar size karşı dürüst davrandığı sürece, siz de onlara dürüst davranın. Çünkü Allah, kendine karşı gelmekten sakınanları sever.

    8. Onların bir ahdi nasıl olabilir ki! Eğer onlar size üstün gelselerdi, sizin hakkınızda ne akrabalık (bağlarını), ne de antlaşma (yükümlülüğünü) gözetirlerdi. Ağızlarıyla sizi hoşnut etmeye çalışıyorlar, oysa kalpleri buna karşı çıkıyor. Onların pek çoğu fasık kimselerdir.

    Şimdi bir düşünün karşınızda sizinle antlaşma yapmaya yeltenen ama sizi arkanızdan vurmaya kalkan, geçmişte de size zülmeden bir topluluk var. Siz yine de size sığınanı da gözetiyorsunuz. Size karşı bu denli düşman bir topluluğa karşı nefsi müdafaa hakkınızı kullanmak müslümanları şiddete meylettirmek midir? Müşriklerin yaptığı şeyleri göz ardı edip bunları anlatırsanız, bu ayetleri çelişkili bulursunuz.

    Edit: ayrica şunu ekleyim, bağlamın önemini vurgulamama rağmen halen aynı şeyleri yazan arkadaşlar için, örneğin; bir polisiye romanındaki bir adam birisini vurdu lafini cimbizlayip o adami katil ilan edebilirsiniz halbuki o adam polisti elinden kaçan ve ateş açan katili vurdu. Pinokyo kitabini bile baglamindan koparirsaniz anlamazsiniz. Ki biz burada kutsal kitaptan bahsediyoruz.
    Tümünü Göster
    ···