/i/İnanç

İnanç
  1. 51.
    0
    Orjinali

    Enam 25- Onlardan seni (okuduğun Kur'an'ı) dinleyenler de vardır. Fakat onu anlamalarına engel olmak için kalplerinin üstüne perdeler, kulaklarına da ağırlık verdik. Onlar her türlü mucizeyi görseler bile yine de ona inanmazlar. Hatta o kâfirler sana geldiklerinde: "Bu Kur'an eskilerin masallarından başka bir şey değildir" diyerek seninle tartışırlar.

    Benzeri ve perdesizi

    Sana indirdiğimizi okuduğunda, onlardan seni dinleyenler de vardır. insanlara doğru yolu göstermek için indirdiğimiz sözleri, anlamalarına engel olmak için kimsenin aklına perde koyacak kadar zalim de dengesiz de amacımızla çatışan da değiliz. Nasıl da uyduruyorlar, sakın olaki sen de başarısızlığını örtmek için bu saptırmaya, eski hokkabazların uydurmalarına sarılmayasın, bilesin ki çılgın ateşe hızla yaklaşmaktasın. “masala masal” diyenler bilsinler ki verdiğim aklı kullandıkları için ödüllendirilecektir. Amele de dikkat etsinler.
    ···
  2. 52.
    0
    orjinali

    Secde 13 - Eğer dileseydik herkese hidayetini verirdik. Fakat benim, "Andolsun, cehennemi hem cinlerden hem de insanlardan dolduracağım" sözüm gerçekleşecektir.

    Benzeri ve cinsizi

    Eğer dilediğimiz herşey olsaydı, şüphesiz herkese hidayetini verirdik. Size ancak akıl vermeyi becerebildik, o aklı kullanıp hayırlı işler yapanlar hidayete erecektir. “Cehennemi cinler ve insanlarla doldurmak için yemin ettiğimizi” söyleyenler ve bizim sadist olduğumuzu düşünüp buna inananlar, eskinin masallarındaki cinlerin yecüc mecüclerin peşinde koşanlar elbet hak ettiklerini bulacaktır. Yeminimiz budur ve gerçekleşecektir.
    ···
  3. 53.
    0
    (bkz: ) http://www.incisozluk.com.tr/e/161926749/ (bkz: )
    bundan yakınıyorum bende
    ···
  4. 54.
    0
    Orjinali

    Nur 33- Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden "mükâtebe" yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.

    Benzeri ve köle sahipleri ile fuhuşa zorlayanlara laf söylemekten çekinmeyeni

    Kölelik insan onuruna aykırıdır, kimki bir insanı kendisine köle tutarsa bu dünyada 100 kırbaç vurun, öbür tarafta ben onu zaten çılgın ateşin kankası yapacağım. Kimki bir insanı fuhuşa zorlarsa, zorlayana 200 sopa vurun ve gerisini bana bırakın. Fuhuşa zorlananı kınamayın, devlet ve toplum sahip çıksın. Şüphesiz fuhuşa zorlayanlardan korkmayanız, onları affetmeyen ve merhamet göstermeyeniz.
    ···
  5. 55.
    0
    Orjinali

    Nisa 93- Kim bir mümini kasden öldürürse cezası, içinde ebediyen kalacağı cehennemdir. Allah ona gazap etmiş, onu lânetlemiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır.

    Benzeri, mümin olmayanları da insan yerine koyanı ve kasden adam öldürmenin tek çeşidi olmadığını bileni

    Kim bir insanı kasden ve kabul edilebilir bir gerekçe olmaksızın öldürürse cezası, içinde ebediyen kalacağı cehennemdir. Menfaati, hırsı ve ilkelliği sebebiyle öldürenlere azap hazırlayanız, insanları “mümin-mümin olmayan” diye bölenleri de unutmayanız.
    ···
  6. 56.
    0
    Kafirun Suresi 6. ayet:
    "SiZiN DiNiNiZ SiZE, BENiM DiNiM BANA"

    lan oğlum imansızsınız karışmıyoruz size siz de bize karışmayın amk işiniz gücünüz mü yok böyle gibtiritaktan başlıklar açıyosunuz dikkat ediyorum ateistlerin sesi çok çıkmaya başladı son zamanlarda
    herkesin inancı kendine burada çıkıp insanların kutsal saydığı şeylerle gibimsonik oyunlar yapmayın
    ···
    1. 1.
      0
      öyle de erzurum'da oruç tutmuyor diye linç girişimlerini napıcaz
      ···
    2. 2.
      0
      dünyaya dini anlatmak için gelen peygambere bile insanları zorlamaması söylenmiş, aynı şekilde osmanlıda da herkes kendi inancını yaşamış, o kendini bilmezler saydıklarımdan daha iyi müslümanlar galiba o yüzden linç etmeye çalışıyolar oruç tutmayanları
      bunlar cahillerdir, yobazlardır, toplumun yüz karalarıdır
      ···
  7. 57.
    0
    Entry nick
    ···
  8. 58.
    0
    orjinali

    Maide 43- içinde Allah'ın hükmü bulunan tevrat yanlarında iken, nasıl oluyor da senin hakemliğine baş vuruyorlar? Daha sonra da verilen hükümden yüz çeviriyorlar. Bunlar inanan kişiler değillerdir.

    Benzeri ve Müslümanlara "bir şöyle deseydin ya yarabbim" dedirteni :D

    Allah'ın hükümlerinin değiştirildiği tevrat yanlarında iken, tabii ki senin hakemliğine baş vuracaklar? Daha sonra da verilen hükümden yüz çeviriyorlar. Bunlar inanan kişiler değillerdir.

    Not:Dememiş ama üzgünüm, benzeri ayetlerle de Kuran'a göre Tevrat ve incil in değişmemiş olduğunu ortaya koyma zamanı geldi. Anlamayan belki böyle anlar.
    ···
  9. 59.
    0
    orjinali

    Tevrat incil değişmiştir, değişmemiştir ayetleri devam ediyor :D

    Bakara 91- Kendilerine: Allah'ın indirdiğine iman edin, denilince: Biz sadece bize indirilene (Tevrat'a) inanırız, derler ve ondan başkasını inkâr ederler. Halbuki o Kur'an kendi ellerinde bulunan Tevrat'ı doğrulayıcı olarak gelmiş hak kitaptır. (Ey muhafazid!) Onlara: Şayet siz gerçekten inanıyor idiyseniz daha önce Allah'ın peygamberlerini neden öldürüyordunuz? deyiver.

    Benzeri ve Tevrat’ın değiştiği yalanına sarılan münafık Müslümana “ah be Allah’ım şöyle yazamadın mı” dedirteni

    Kendilerine: Allah'ın indirdiğine iman edin, denilince: Biz sadece bize indirilene (Tevrat'a) inanırız, derler ve ondan başkasını inkâr ederler. Halbuki o Kur'an kendi ellerinde bulunan Tevrat değiştiği için gelmiş hak kitaptır. (Ey muhafazid!) Onlara:Tevrat’ı, incil’i değiştirdiniz bari insaf edin de Kuran’ı değiştirmeyin? deyiver.
    ···
  10. 60.
    0
    orjinali

    Maide 101- Ey iman sahipleri! Size açıklandığında canınızı sıkacak şeylerle ilgili soru sormayın. Kur'an indirilmekte iken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onlardan vazgeçmiştir. Allah Gafûr'dur, Halîm'dir.

    Benzeri ve de iyisi

    Ey insanoğlu, cevapları canınızı sıkacak olsa da soru sormaktan korkmayın, nice koçyiğitler nice kavimler bu korkularını yenemedikleri için cehalet içinde kavruldular, yalanlarla sömürüldüler. Sorular sizi cehaletten kurtarıp aydınlığa çıkaracaktır. Soru sormaktan korkanı sevmeyeniz, ondan vazgeçeniz. Bağışlayıcı olun, akıllı olun
    ···
  11. 61.
    0
    kuran'ın bir benzerini yapmaya çalışanların yüzyıllardan beri beceremedikleri şey. yalancı peygamberlerden müseylemetül kezzab, esvedül ansi ve tuleyha gibilerinin bu tür çalışmaları olmuştur. özellikle müseyleme, karia suresine bir nazire sure yazmış ve kendi öz kızını dahi gülmekten yere devirmiştir. yazdığı sure şudur:

    "el fîlu me'l fîlu vema edrâke me'l fîl,
    lehu zenbun kasîrun ve hurtumun tavîl"

    anlamı da şudur:

    "fil. o fil nedir sana onun ne olduğunu kim bildirdi. onun kısa bir kuyruğu ve uzunca da bir hortumu olur."

    işte bu saçmalığa müseyleme'nin kızı bile gülmekten katılmıştır. ama şaka bir yana, iç mugibi açısından zengin bir şiir. ne var ki anlam yoksunu.

    tarih boyu bu tür çalışmalar olagelmiş, ama hala kur'an'ın meydan okumasına karşı bir kuran yazabilen olmamıştır. hususan ortaçağ arap yarımadasında kuran'a nazire yazma iddiasında bulunacak kadar göklere çıkarılmış şair çoktu. ve şiir o dönemde o bölgenin en büyük sanat olayıydı. fakat hiçbir şair buna cesaret edemedi.

    cahiliye döneminde kardeşi bünyamin'in ölümü üzerine yazdığı büyük ağıtıyla bütün arap yarımadasını ağlatan kadın şair hansa, diğer bütün şairlerin şiirlerini yerden yere vururdu. müslüman olduktan sonra kur'an hakkında hiçbir eleştiri yapamadığı gibi, üstelik şiir yazmayı da bıraktı.

    hazret i ömer, halifeliği sırasında cahiliye döneminin destansı şairi, ve sonra müslüman olan şair lebid e bir mektup göndermişti. mektupta lebid'in eski şiirlerini büyük dikkatle bütün cihan okurken neden şimdi yeni şiirler yazmadığını soruyordu. birkaç satırcık bari yazsanız da gönlümüz şenlense diyordu.

    lebid, cevaben; "ya halife, ben artık o oyuncakları bıraktım. şu anda da önümde bakara suresi var. kuran varken nasıl şiir yazarım ben. yazdıklarımın kuran yanında paçavra kadar bir değeri yok ki!" dedi.
    ···
  12. 62.
    0
    kuranı okuyan araştıran birisine bu yazdıklarının hepsini okusan hepsinin de değiştirilenini anında anlar ve sana söyler ama bizim gibi daha arapçanın a sını bilmeyen insanlara titaniğin senaryosunu okusan yine yutar yine yutar. burada yapılamayacağından bahsederken kuranın bütün halinden bahsediliyor. kuranın okunuşundan etkilenip de ona kapılan bir sürü sonradan müslüman olmuş insan zaten bu ahenkten etkileniyorlar.
    ···
    1. 1.
      0
      Ben bu baslikta kullanilan insan yapimi ayetlerin daha elle tutulur ve akilci oldugu kanisindayim siir yazma gibi bir amacim yok
      ···
    2. 2.
      +1
      kuranın kendi içindeki ahenk ona özgün bir anlam katar. kuranla iç içe olan birisi bunu bilir. sadece kurana ait o ahengi anlaşılamayacak şekilde değiştirebilmen onu bilen birisi için mümkün değildir.
      zamanında kureyşliler kuranın yayılmasını engelllemek için zamanın en zeki, itibarlı,edebiyatla ilgilenen velid'e gittiğinde velid;
      -ben şiirin her çeşidini bilirim muhafazid(sav)'den dinlediklerim şiir değil. o halde ona şair denilemez. dinlediklerim,nesir de değil. o sözlerdeki güzellik ve belagat hiç bir sözde bulunamaz.

      tabi bundan sonra sihirbaz felan diyorlar orası uzayıp gidiyor. mesele olayı bilen birinin farkı anlayıp anlamaması.

      edit: ulan adam burda beyin fırtınası yapıyor siz burda hayvan gibi konuşuyonuz yav. yapıcı olun oğlum her an söylediğinizden emin değilmiş gibi rencide ederek konuşmayın aq.
      ···
  13. 63.
    0
    Mucizat-ı Kur’aniye Risalesi' nde Said Nursi açıklamıştır. Şöyle,

    "1.Eğer muaraza mümkün olsaydı, acaba hiç mümkün müydü ki, bir iki satırla muaraza edip davasını iptal etmek gibi rahat bir çare varken, en tehlikeli, en müşkülatlı muharebe tariki ihtiyar edilsin? Evet, o zeki kavim, o siyasi millet ki, bir zaman alemi siyasetle idare ettiği halde, en kısa ve rahat ve hafif bir yolu terk etsin, en tehlikeli ve bütün mal ve canını belaya atacak uzun bir yolu ihtiyar etsin, hiç kabil midir?"

    Yani diyor ki tarihte Efendimiz'e ve islamiyet'e karşı çıkanlar bu teklif karşısında
    -yapabilselerdi- neden sözle karşılık vermemişlerdi de canlarını ve mallarını tehlikeye atarak savaş açmışlardır? Ki o dönemde Arabistan Coğrafyası'nda şiir ve sözlü edebiyat pek gelişmişti.

    "2.Eğer desen: “Nasıl biliyoruz ki, kimse muarazaya teşebbüs etmedi? Kimse kendine güvenemedi mi ki meydana çıksın? Birbirinin yardımı da mı faide etmedi?”
    Elcevap: Eğer muaraza mümkün olsaydı, alaküllihal kat’i teşebbüs edilecekti. Çünkü izzet ve namus meselesi, can ve mal tehlikesi vardı. Eğer teşebbüs edilseydi, alaküllihal, kat’i taraftar pek çok bulunacaktı. Çünkü hakka muarız ve muannit daima kesretli idi. Eğer taraftar bulsaydı, alaküllihal iştihar bulacaktı. Çünkü, küçük bir mücadele, beşerin nazar-ı istiğrabını celb edip destanlarda iştihar eder. Şöyle acip bir mücadele ve vukuat ise gizli kalamaz. islamiyet aleyhinde ta en çirkin ve en şenişeylere kadar nakledilir, meşhur olur. Halbuki, muarazaya dair, Müseylime-i Kezzab’ın bir iki fıkrasından başka nakledilmemiş. O Müseylime’de çendan belağatvarmış. Fakat hadsiz bir hüsn-ü cemale malik olan beyan-ı Kur’an’a nisbet edildiği için, onun sözleri hezeyan suretinde tarihlere geçmiştir. işte, Kur’an’ın belağatindeki i’caz, kat’iyen, iki kere iki dört eder gibi mevcuttur ki, iş böyle oluyor."

    Burada ise Kuran'ın belağatindeki i’cazın katiyetini şöyle ispat ediyor, eğer böyle bir kitap benzeri bir şekilde yazılmış olsaydı ona rağbet gösterecek ve onu yazan şahsın peşinden gidecek insan çok fazlaydı. Yani islamiyet'e düşman olanlar dişe dokunur bir çalışma olsaydı karşı çıkmak için hep bunu kullanırlardı ve bu çalışmanın günümüze kadar gelmesi kuvvetle muhtemeldi
    Not:Sırf Kilise'nin kabul ettiği 4 incil var ve pek çoğu da yazılmış.
    Not2:incil ilahi kitap değil miydi?
    -Evet, ilahi bir kitaptı ve orijinal halini korusaydı benzerleri güçsüz kalırdı; ne zaman ki Hristiyanlar aslını koruyamadı, sonra her kafadan bir ses çıkmaya başladı ve incil'in kendi yazdığı olduğunu iddia eden şahıslar ortaya çıktı.
    Ancak Müseyleme'nin yazdığı birkaç kafiyeli(Arapça) şiirden başkası bilinmiyor.

    Aynı risalede (25. söz) Kuran'ın Mucizevi bir kitap olduğu ve ancak vahiy yoluyla gelebileceği farklı açılardan ispat ediliyor.

    Kendince misaller vererek hiç açıp okumadan sadece Kuran'ın Türkçe mealine bakarak yorum yapmaya kalkan cahiller, hangi ayetin ne şartlarda geldiğini ne gibi farklı anlamlar taşıyabileceğini araştırmadan gelip ahkam kesmeye çalışıyorlar. Okuyun biraz!
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      0
      Panpa arapca ogrenim onu da ceviririz, ama kitaptaki ayetlerin icerigi guzel degil ingilizce de olsa fransizca da olsa bu ayetlerin yaninda insan yapimi olanlar daha makul duracaktir
      ···
    2. 2.
      +1
      Dediğin mantıklı panpa ama Kuran'daki ayetler tek tek ele alındığında bazı sorunlar çıkabilir.("Ey mü'minler, sarhoşken namaza yaklaşmayın." ayetinin sadece namaza yaklaşmayın kısmını alanlarda olduğu gibi. şimdi böyleleri var mı bilmiyorum ama sadece örnek vermek için kullandım.) Sureler bir bütün olarak ele alındığında ifade ettikleri anlam daha önemli. Hatta ardışık gelen surelerde bile anlam bütünlüğü vardır. Bundan dolayı namaz kılarken okunan surelerin arasında 1 sure bırakmak mekruhtur.
      Yani demek istediğim yeni ayetler yazmaya çalışmadan önce o ayetin ve bulunduğu surenin sadece mealini değil, açıklamalı anldıbını da(tefsirini) göz önünde bulundurmak gerekir. Ama bunlar bize öğretilmediği için, din eğitimi yarım yamalak verildiği için böyle düşüncelere düşmemiz gayet normal. Ancak araştırarak okuyarak bunların üstesinden gelebiliriz.
      ···
      1. 1.
        0
        şukumu bastım panpa.
        ···
  14. 64.
    0
    orjinali

    Nahl 75-Allah, hiçbir şeye gücü yetmeyen ve başkasının malı olan bir köle ile, kendisine verdiğimiz güzel rızıktan gizli ve açık olarak Allah yolunda harcayan kimseyi misal verir. Bunlar hiç eşit olur mu? Hamd Allah’a mahsustur, fakat onların çoğu bilmezler.

    Benzeri ve de iyisi

    O, hak yiyenle hak yemeyeni, “başkasının malı olan köleyi örnek verip de kölelik de ne lan, kula kulluk edilmez, ettirmem” demeyeni/diyemeyeni , misal verir. Bunlar hiç eşit olur mu? “hamd, yalnızca güzel işler yapan kullarımındır, hamd’a ihtiyacı olmayanız”, fakat onların çoğu anlayamazlar, uyutulmuşlardır.
    ···