/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +3 -20
    semud kavminin nasıl yok edildiği konusunda kuranı yazan kişinin bir türlü karar verememesi.

    -deprem gibi bir şeyle yok edilmiş. (araf 78)
    -korkunç uğultulu ses (hud 67, hud 94)
    -bela yağmuruna tutularak (furkan 40)
    -azap yakalamasıyla (şuara 158)
    -tuzak kurarak (neml 50-51)
    -şu yöntemlerden birisi seçilerek a. taş yağmuru b. korkunç ses c. suda boğma (ankebut 40)
    -korkunç ses (sad 13)
    -yıldırım çarpması (fussilet 13, fussilet 17)
    -yıldırım çarpması (zariyat 44)
    -korkunç ses (kamer 31)

    (diyanet mealinden yararlanılmıştır.)
    (verdiğim tüm ayetleri okumadan kötüleyen kafir olsun)
    ···
  2. 2.
    +3 -5
    yusuf suresi'nin 2. ayeti şöyledir:

    "biz onu, akıl erdiresiniz diye arapça bir kur’an olarak indirdik."

    fakat dilbilimcilere göre kur'an sözcüğü bile arapça değil; süryanice, aramice ya da ibranice kökenlidir.

    görüleceği gibi allah'ın daha etimolojiden bile haberi yoktur.
    ···
  3. 3.
    0
    meryem suresinde yer alan dil sürçmesi. sanırım dil sürçmesi sadece insana özgüdür.

    isa'nın annesi olan meryem ile musa'nın kız kardeşi olan meryem iç içe geçmiştir bu surede. oysa ilgili ayettet isa'nın annesinden sözedilmeye çalışılıyor ama harun'un kız kardeşi deniliyor (aaron).

    "kucağında çocuğu ile halkının yanına geldi. onlar şöyle dediler: “ey meryem! çok çirkin bir şey yaptın! ey hârûn’un kız kardeşi! senin baban kötü bir kimse değildi. annen de iffetsiz değildi.” (meryem 27-28)"

    kitapta yer alan "“imran kızı, harun’un kız kardeşi meryem” den kastedilen isa'nın annesidir. oysa aynı ifade tevratta 'da vardır. (isa'dan bilmem kacbin yıl önce). tevratta yer alan harun ve musa'nın kızkardesi ve babasının adı imran olan kadın ile isa'yı doğuran bakire meryem birbirine karışmış.

    isa'nın annesinin harun diye bir abisi falan yok zaten.

    olaylar feci karışık. tevrat ve incildeki öykülere biraz deve ticareti katınca başka bir kitap yazılabiliyor ama arada böyle mantık hataları da oluyor. (bkz: hatasız kul olmaz)
    ···
  4. 4.
    0
    nisa 25. birtakim evlilikle ilgili ogutlerden sonra diyor ki: allah sizin imanınızı daha iyi bilmektedir. hep aynı köktensiniz (insanlık bakımından aranızda fark yoktur)... devam ediyor..
    nisa 34. allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur... kadini dovmekle ilgili ayet bu da.

    ralarinda 9 satir fark var, ayni zamanda geldigi de belli. yani tum insanlar arasinda fark yoktur derken, erkekleri kadinlara ustun kilmasi nasil bir gecis ben hakikaten anlayamiyorum. gonul gozum tanriya karsi cok aciktir, tanrinin varligina herseye inandigimdan daha cok inaniyorum da herhangi bir tanrinin bu kadar fahis bir hata yapmasini icime sindiremiyorum malesef...
    ···
  5. 5.
    0
    sırasıyla ve objektif bir şekilde okunduğu takdirde tevrat, zebur, incil ve bizzat kuran. kesmez diyorsanız pers dinlerini filan da ekleyin okumalarınıza. isa'dan musa'dan hisa'dan önce neler olmuş, kimler varmış, bu dinler/inanışlar evrile evrile zaman içinde nasıl incile, ardından kurana dönüşmüş, bir araştırın. korku edebiyatı neymiş, insan evlatlarını kontrol etmenin, üzerlerinde otorite kurmanın yolları nelermiş, bir düşünün.
    gerçekler bütün albenileriyle gözünüzün önünde parlamaya başladığında önce öfkelenecek, ardından üzülecek, hayal kırıklığına uğrayacaksınız. ama sonrası kuşlar gibi özgürlük.
    ···