1. 93.
    0
    hay amk konunu başını kaçırınca devdıbını anlayamıyorum neyi tartışıyonuz hacılar
    ···
  2. 92.
    0
    onu sen bilemezsin
    ···
  3. 91.
    0
    @97 onu git allah sor o mühürledi kalbi mi *
    ···
  4. 90.
    0
    başka peygamberler de olmak üzere hz.zekeriya yı yahudiler öldürmüştür. sen illa o dönemde peygamber olması gerektiğini nerden çıkardın bakara.91 de anlamadım biz türklere orda burda siz barbarsınız dendiğinde bizim şu anda yaptığımız şeylerden bahsetmiyorlar, moğollarla da karıştırıp o orta asya zamanından bahsediyorlar dikkat edersen.

    yahudiler hz.isa yı hz.muhafazidi 2 kez zehirli yiyecek ile öldürmeye çalıştılar bu işin başka boyutu gerçi.

    nasıl bi imanla bağlanmışsın inançsızlığa anlamadım ki gözünü kapamış dümdüz koşturuyorsun bu anlamları bu kadar zorlayarak saptırarak çıkarabilmek ve apaçık bir gerçekmiş gibi kafanda kurduğun senaryoyu insanların önüne sunmaya çalışman gerçekten takdire şayan
    ···
  5. 89.
    0
    @93 hala kendin yorumluyorsun panpa neyse canın sağolsun benden bu kadar ben derdimi anlattım aşağıdaki bilgiyide okursan sanırım yeterli olur

    1- Âyetin, âyet ile neshi:
    Bekara suresinin 180. âyetinde, ölüm hastasının ana, baba ve yakınları için vasiyette bulunma şartı vardı. Nisa suresinin 11. âyetinde, herkesin ne kadar miras alacağı bildirilmiş ve böylece vasiyet şartı kaldırılmıştır. Nisa suresinin, (Yeminlerinizin bağladığı kimselere de hisselerini veriniz) mealindeki 33. âyetine göre, akraba olmayan iki kişi yeminleşir ve biri diğerine mirasçı olurdu. Ama Enfal suresinin, (Yakın akrabalar vâris olmaya daha uygundur) mealindeki 75. âyeti ile neshedildi. (Ebu Davud)

    Nur suresinin, (Zina eden ancak zina edenle evlenebilir) mealindeki 3. âyeti, Nur suresi 32. âyeti ile ve ibni Mace’nin bildirdiği (Önceki zina, nikahı haram kılamaz) hadis-i şerifi ile nesh edildi. Dört mezhepte de, zina eden, zina etmeyenle ve zina etmeyen, zina edenle evlenebilir. (Cessas)

    2- Âyetin, sünnet ile neshi:
    Bekara suresinin (Ölüm gelince, ana baba ve yakınlara vasiyet farzdır) mealindeki 180. âyeti, [Buhari’deki] (Vârise vasiyet yoktur) hadis-i şerifi ile nesh edildi.
    ···
  6. 88.
    0
    @1 beyinsiz herif kuranı kerim sadece hz. muhafazid'e inmiyo. hatta hz. muhafazid'e inmiyor. inanan herkese hitap ediyor. bunu kafana sok öyle konuş
    ···
  7. 87.
    0
    beyler basını kekleyeceğiz
    ···
  8. 86.
    0
    @89 kuranda nesh edilen ayet yoktur demek onlar! yani hükmü kaldırılan!!
    ···
  9. 85.
    0
    lan süreyi bütün olarak görmek gerek bence sen cımbızla seçmişsin
    ···
  10. 84.
    0
    kuranı mamı yazmıs daha neyın nesını uzatıyonz amk deveden ozel ılıskıden bahseden kutsal kıtapmı olur ha bu arada anasnı sıktıgmın sakırtlerı o bılımsel seylerı 1500 sene evvelden nası bılıo dıounz eskı latın ve yunan helen ımparatorlukları ve homeros heredot vs duydunz ıns hadı eyw
    ···
  11. 83.
    0
    @88 değişme yok zaten panpa bişey demedik bizde ne alaka bunu yazdın
    ···
  12. 82.
    0
    @86

    kaf: 29), “rabbinin kitabından sana vahyedileni oku, o’nun sözlerini değiştirecek yoktur

    kefh 27: sana, rabbinin kitab'ından, vahyolunanı oku! o'nun kelimesini değiştirecek yoktur. ve o'ndan (allah'tan) başka yönelinecek bulamazsın (yönelinecek yoktur).
    ···
  13. 81.
    0
    aptal direk türkçeden okuduğunu ekleri inceleyerek suyunu çıkarmış mantık hatası diyor, ona anlatım bozukluğu bile denmez
    ···
  14. 80.
    0
    @80 bak panpacım her ayet bi sebepten iner bi tartışma olur bi konuşma olur o konu hakkında hüküm bildirmek için ayet iner o yüzden tefsir alimleri ( ehli sünnet alimleri kast ediyorum onların görüşü ortaktır ) ayetin inmesine sebep olan olayı ve o konu hakkında hadisleri harmanlayıp yorum yaparlar bi hadis daha söylym - ümmetim için en korktuklarımın başında kuranı kendilerince yorumlamaları gelir- bu yüzden kuran tek başına yorumlanmaz
    bazı ayetler bazı ayetlerin hükmünü geçersiz kılar
    iniş sırası var
    inmesine neden olan olay var
    o konu hakkında hadis var
    bunları bilmeden yorumlamak 300 parçalı yap bozun 100 parçasıyla resmi görmeye çalışmak gibidir. seni haksız çıkarmaya uğraşmıyorum öyle olsa gider tefsire bakarım amacım doğruyu bize anlatılan emredilen doğruyu bildirmek
    ···
  15. 79.
    0
    şukuleyecek huur cocukları bildigimiz birdir lisedelide değiliz * tek sıkıntımız analtıncıyız dendiği gibi at gözlüklerini çıkartamıyor huur çocukları
    ···
  16. 78.
    0
    @79

    şimdi bak'a cevap: o de ki ne için kullanılır öğren gel..

    şimdi bak2'ye cevap: o de ki ne için kullanılır öğren gel..

    şimdi bak3'e cevap: o de ki ne için kullanılır öğren gel..

    şimdi bak4'e cevap: o de ki ne için kullanılır öğren gel..

    özet: o de ki kuranda ne için kullanılır öğren gel..

    ''şunuda kafana kazı peygamber efendimiz hz. muhafazid mustafa s.a.v. son peygamberdir!!! döneminde onunla beraber yaşayan peygamber olsa idi zaten kendisi bunu bilir ve tasdiklerdi. allah'ın izniyle bir adımda kudüse sonra aya ve rabbi tealanın huzuruna giden bir peygamberden bahsediyoruz bak.''

    el cevap: edit'i oku..
    ···
  17. 77.
    0
    @79 ben @39 da bende bundan bahsetmeye calısmıstım görmüyor at beyinliler
    ···
  18. 76.
    0
    asdgasdfsad.. de ki ile başlayan ayetlerde peygambere de ki demiyo. bizlere sesleniyo de ki derken..
    ···
  19. 75.
    0
    @75 neden panpa neden?? insanlar için bukdar önemli olan bi kitap neden bu kadar çelişkili bir şekilde anlatılıyor..?? yüce tanrı bu kadarmı anlatımda aciz?

    hac suresi 16: işte böylece kuran’ı apaçık ayetler olarak indirdik. allah, şüphesiz, dilediğini doğru yola eriştirir

    hadid suresi 9:o, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için kulu muhafazid’e apaçık âyetler indirendir. şüphesiz allah, size karşı çok esirgeyici, çok merhametlidir.

    bakara suresi 99: andolsun, biz sana apaçık âyetler indirdik. bunları ancak fasıklar inkâr eder

    bu ayetleri okuduktan sonra daha ne diye kendince anlamlar çıkarıp durusun akla gelen ilk anlamları dururken? ki söylediğinde tamamen alkasız
    ···
  20. 74.
    0
    @75 bu kanıya nereden vardın?? ne alaka kardeşim? peygambber kıssaları var denilen ayetleri oku demiyor burada.. önceki peygamberlere sor diyeceğine önceki peygamberlerin başına gelenlere bak diyebilirdi.
    ···