1. 1.
    +22 -2
    "düşünen adamı sevmem, imanı zayıf olur"

    -rahmetli dedem
    ···
  2. 2.
    +12 -2
    başımdan geçen bi olayı anlatıyorum bilen cevaplasın.

    not : müslümanım.

    lisedeki din kültürü hocamı gördüm, "çay içelim güney gel" diyince kıramadım okadar hatrı vardı, oturduk çay içmek için uzun süre aklımda olan bi konyu danıştım kendısıne; şuara 224 ve 225. ayetlerini anlattım; "şiirler sapkınlar içindir ve şairler dinsiz sapkınlardır" ayetlerını hatırlattım ve "evet bu ayetlerı biliyorum "dedi, bende ona mevlanayı, yunus emreyi, hacı bektaş veliyi, ahmet yeseviyi hatırlattım; "madem kuranda yasak; neden anadoluya islamı yayan islamın en büyük liderlerinin şair olduklarını ve binlerce şiir yazdıklarnı, amaçlarının ne olduğunu, yoksa onlarındamı kurandaki gibi dinsiz ve sapkın kimseler olduklarını sordum", tabiikide "olurmu öyle şey güney" dedi. "neden şiirler yazdılar ozman hocam yasak olduğu halde"dedim," belki bildikleri vardır" dedi bende "peki kuranın değiştiğini biliyor olabilirlermi " dediğimde "olurmu öyle şey kuran değişirmi saçmalama oğlum" dedi. bende kendisinin bize emevilerin dini büyük ölçüde tahrib ettiğini söylediğini hatırlattım ve devam ettim; "peygamberın kıldığı namazı bıle değiştiren insanlar kuranı nasıl değiştirmesin" dedim, "öyle şey olmaz kurandan çok yazılmıştı biri değişse diğeri değişmez"dedi. bende ona "ozaman söyleyin hocam; mevlanaya yunus emreye kafir ve sapkın diyen kuran mı, yoksa yürüyen kuran olarak nitelendirilen ve müslümanlığın bukadar büyümesini sağlayan ahmed yesevilermi haklı "dedim. "senin imanın zayıflamış yakışmadı bu sana" diyip konuyu değiştirdi. yine cevap alamadım.
    ···
  3. 3.
    +7 -1
    4 sene imamhatip 4 sene ilahiyat okuyup adam gibi cevap veremeyen hocanın gözünün ferini gibiyim.
    ···
  4. 4.
    +4
    düşünmeye sorgulamaya devam panpa al şukun
    ···
  5. 5.
    +3
    @28 nasıl bu kadar eminsin? tarihi veriler ya da toplumsal olgular "ya şöyle olsaydı ya böyle olsaydı" diye farazileştirilemez. ve aynı zamanda kuranı bir bütün olarak değerlendirmelisin. sadece "namaz kılmayın" ibaresini almak yerine önünde olan ve sonra gelen ayetlere dikkat etmek insanı farklı bir yere yönlendirir.

    misal sen şuare 224 ve 225 i almışsın. ama aslında bu ayetlerin anlam yönünden şuara 227 e kadar gider. ve tercümen hatalı doğrusu ;
    şuara 224: şairlere gelince onlara, sapıklar uyarlar
    şuara 225: onların her biri ayrı ayrı vadilerde dolaşır durur
    şuara 226: bunlar yapmadıkları şeyleri söyler
    şuara 227: ancak iman eden ve salih amel yapanlar hariç

    umarım yeterli olmuştur.
    ···
  6. 6.
    +2
    şiirler ve şairlerden kasıt o zamanın şiir ve şairleri panpa. mesela hadislerde de geçer ki : edebiyatlı konuşarak basitçe anlatacak şeyi süslemek haramdır. oysa ki bahsettiği güzel söz söyleme değil. peygamberi allah'ı öven bir ton şiir var vs. hepsi normaldir. haram olan şirk koşan ama senn farkedemeyeceğin şekilde süslenmiş edebiyattır. yahut şöyle söyliyim hadisde diyor ki gene : öyle kimseler vardır ki ağızlarından bal dökülür sanarsınız oysa onlar sizi zehirlerler. bahsettiği edebiyat ve ya şiir bu.
    ···
  7. 7.
    +2
    @14 o attığın gibindirik parantezler kuran'da yok. kuran'a ekleme mi yapıyosun lan sen kafir puşt pekekent??
    ···
  8. 8.
    +1
    @20 mantığını gibeyim güzel kardeşim
    ···
  9. 9.
    +2 -1
    ben bunu açıklarım putperestler siziii... o ayatlerde apaçıktır kii şirk kosmak kelimesinden tureyen şaırler ifade edilir yoksa her şiir yazan en bileyim mevlana ya da ne bileyim köpeğine şiir yazan çocuk kast edilmez. arapça ile türkçe arasındaki bir farktan kaynaklanır o anlatım tam da o kelimenin türkçe karşılığı olmadığı için türkçeye o şekilde çevrilmiştir.iyi geceler. alahü tealam sizleri ıslah etsin. sizin için dua edeceğim.
    ···
  10. 10.
    +1
    Peygamberimiz, "Ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılacak, bunların içinden bir fırkası ehl-i necat olacaktır"

    ayık olun gençlik. seçenek çok doğru cevap az.
    ben muhafazidiyim. isteyen imam bilmemkim isteyen mevlanacı olsun
    ben muhafazidiyim
    ···
  11. 11.
    +1
    "kurandaki sacmalıkları yüzlerişne vurdukca arapcadan dilimize ceviri hatası derler hep zaten" diyen huurcocukları arapcamı bilionuz nerden bilionusunuz sacmalık oldugunu
    ···
  12. 12.
    +1
    @37 kuran da derki size iki nur indirdim. biri kurandır biri muhafazid mustafa(sav) dir. alimler derki - ki bu alimler diyanetten falan adamlar değil imam ı rabbani imam ı gazali imam ı azam gibi büyük zatlar - hadislere ve peygamberin yorum ve hareketlerine bakmadan bizim aklımız kuran'a ermez. o yüzden peygambere bakıp yorumladığımızda bu sonuçları elde ediyoruz. o karşı çıkanlar bağnaz aptal çıkarcı dinciler panpa.
    ···
  13. 13.
    0
    zütveren herif
    ···
  14. 14.
    0
    müslümanım dio sövüyo gidiyo
    ···
  15. 15.
    0
    @76 şakirt kalmadı sözlükte amk
    ···
  16. 16.
    0
    şakirtler cevap veremez, by me.
    ···
  17. 17.
    0
    ···
  18. 18.
    0
    sanırım benim @84'te bahsettiğim şey de arapçayla alakalı.
    ···
  19. 19.
    0
    @1 sorunun cevabını yaz da bu yavşaklar da küfür edip durmasın (şuara 227. ayet)
    ···
  20. 20.
    0
    cevap verememiş huur çocuğu. sorsan dindar geçiniyor. hayatını giberim.
    ···