1. 20.
    0
    En el hak ( ben allahım) dediği için derisi soyularak öldürülen değerli divan şairi ben Allahım demesindeki olay vahdeti vücut kavramından geliyor her varlığın içinde tanrının bir parçasının veyahut tanrının bir yansıması olduğu.
    ···
  2. 19.
    +1
    kah çıkarım gökyüzüne seyrederim alemi
    kah inerim yeryüzüne seyreder alem beni
    ···
  3. 18.
    +1
    O yar ile hoş olup olmadığını anlayamadığım eleman
    ···
  4. 17.
    +2
    Sofulara haram demişler
    Bu aşkın şarabına
    Ben doldurur ben içerim
    Günah benim kime ne!
    ···
  5. 16.
    +1
    Gel gel berü ki savm u salâtın kazâsı var. sensiz geçen sabâh u mesânın kazâsı yok.
    ···
  6. 15.
    0
    Anlayamadılar seni. Halen siirlerine bakıyolar sana değil.
    ···
  7. 14.
    0
    http://youtu.be/DJNxTqGVtto
    ···
  8. 13.
    0
    http://www.youtube.com/watch?v=26_a2c-Rhjw

    murat abimiz de güzel yorumlamıştır
    ···
  9. 12.
    +1
    derisi yüzülerek öldürülen, ardından cesedi bir hafta sokaklarda dolaştırılan zavallı 14. yüzyıl divan şairimiz.
    ···
  10. 11.
    +1
    zamanında yaşasam elini eteğini öper müridi olurdum
    ···
  11. 10.
    +2
    @8 guldum bin kurusu .

    hasret gultekin guzel soyler http://tinyurl.com/aaa54mw
    ···
  12. 9.
    +2
    @8 güldüm şuku
    ···
  13. 8.
    0
    http://inci.ca/uoz2vvk4i9
    ···
  14. 7.
    +6
    Nesimi'ye sordular ki. Yârin ile hoş muşun. Hoş olayım olmayayım. O yâr benim kime ne. << dıbına koduğuma bak insan gibi bişey soruyoruz illa laf çakıcak al zütüne sok yarini oç
    ···
  15. 6.
    0
    @6 sakin ol aga kızarak sadece konu hakkında antipati sağlarız ,bu zütlere okumayı sevdirmek lazım ama deme
    ···
  16. 5.
    0
    @2 aynştaynın aynadaki yüzü
    ···
  17. 4.
    +1
    harika bu şiir vallahi
    ···
  18. 3.
    0
    tamam .
    ···
  19. 2.
    +2
    ctrl v terk
    ···
  20. 1.
    +8
    mi̇nnet eylemem

    hâr içinde biten gonca güle minnet eylemem

    arabi farisi bilmem, dile minnet eylemem

    sırat-i müstakim üzre gözetirim rahimi

    i̇blisin talim ettiği yola minnet eylemem





    bir acaip derde düştüm herkes gider kârına

    bugün buldum bugün yerim, hak kerimdir yarına

    zerrece tamahım yoktur şu dünyanın varına

    rızkımı veren huda'dır kula minnet eylemem.



    oy nesimi, can nesimi ol gani mihman iken

    yarın şefaatlarım ahmed-i muhtar iken

    cümlenin rızkını veren ol gani settar iken

    yeryüzünün halifesi hünkara minnet eylemem

    nesimi



    düzyazıya çevirme:

    dikenlerle (balçıkta) biten goncaya karşı eziklik duygusu taşımam. arapçayı ve farsçayı bilmem ve dile karşı da bir eziklik duygusu taşımam. en doğru yol (hak yolu) olarak esirgeyenin yolunu gözetirim, şeytanın gezdiği (idman yaptığı)yere de ihtiyacım yok.

    herkes kazancının peşine giderken ben bir acayip derde düştüm, bugün bulduğumu bugün yerim, yarın yiyeceğimi tanrı bağışlar. bu dünyanın malına zerre kadar değer vermem; çünkü maddi manevi ihtiyacımı veren tanrı’dır, bu nedenle o’nun kuluna karşı bir eziklik duygusu taşımam.

    oy nesimi, dost nesimi ki (şu dünyada) elindekinden fazlasını istemeyen bir misafirim; ahirette affolmam için yolum hz. muhafazid iken ve tüm kulların maddi - manevi ihtiyacını veren, günahların üstünü örten tanrı iken bu dünyanın hünkârına karşı da bir eziklik duygusu taşımam.

    açiklamasi

    (1. dörtlük: nesimi, dikenleriyle açan bir goncaya bundan dolayı hayranlık duymamaktadır. o günün yaygın dilleri arapça ve farsça bilmediğini, dil bilmemenin de kendi seçimi olduğunu belirtmektedir. bu dünyaya ait hiçbir şey nesimi’yi ilgilendirmemektedir. onun için asıl önemli olan insanı allah yolundan çıkarmaya çalışan şeytan’dan uzak durmak ve en doğru yol olan insanı kötülüklerden esirgeyen tanrı yolunda olmaktır. o, tüm mutasavvıflar gibi tanrı’ya kavuşma düşünce dışında hiçbir şeyle ilgilenmemektedir.)

    (2. dörtlük: tasavvuf düşüncesinin bu dörtlükte daha da ön plana çıktığı görülmektedir. nesimi, bu dünya nimetlerine zerre kadar değer vermediğini, mal- mülk peşinde olmadığını, bulduğuyla yetindiğini belirtmektedir. amacı tanrı’ya ulaşmak olduğu için, insan-ı kâmil olma yolunda maddi ve manevi yönden bir doyum içersindedir ve bu doyum kendisinden daha iyi durumda olanlar karşısında bir eziklik duymamasını sağlamaktadır. bu dünya malı bu dünyada kalacaktır, önemli olan tanrı’ya kötülüklerinden arınmış olarak kavuşmaktır.)

    (3. dörtlük: kendisine dışarıdan bakan nesimi, yine tasavvuf düşüncesini dile getirirken ülkeyi yönetenlere sultana karşı bir başkaldırı içindedir. tasavvuf düşüncesine göre yerin ve göğün tek sahibi tanrı’dır, bu nedenle kendisini bu dünyada elindekiyle yetinmesini bilen bir misafir olarak tanımlıyor. ahirette günahkâr olmadığına aracılık edecek hz muhafazid ve tüm günahları affetme, bağışlama gücüne sahip tanrı karşısında tanrı’nın yeryüzündeki temsilcisi sayılan sultan, nesimi için hiçbir şey ifade etmemektedi
    Tümünü Göster
    ···