/i/Soruları Alayım

    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    0
    bu baslikta cevapliyorum. Surekli okuyorum ps3 ps4 kiyaslamalari, hangisini alinir, ya da oyun patchleri ilgili sorunlar. Bilip bilmeden firmalari kotulemeleri hepsini elimden geldigince cevaplayabilirim. Bunun yaninda oyunlarin nasil yapildigini merak edenlere de ciddi anlamda anlatabilirim nasil yapildigini
    ···
  1. 2.
    0
    şu anda gerçek hayattakine %95 benzeyecek şekilde grafik üretilmesi için gerekli teknoloji varken neden hala aynı gibimsonik next gen kullanılıyor
    ···
  2. 3.
    0
    @2 anca nasadaki bilgisayarların kaldıracağı oyun yapsa adamlar kim oynayabilecek amk o oyunu?
    ···
  3. 4.
    0
    Kanadada oyun tasarimi okudum, 1 ay kadar once mezun oldum. Simdi buyuk bir firmaya is basvurusu yapicam VFx artist olarak. bu alana yonelmeyi dusunen de varsa sorsun.
    ···
  4. 5.
    0
    @3 ulan gibik aynı mantıkla o grafikleri kaldıracak ekran kartları da hemen yapılabilir. gerekli teknoloji var.ama yapılmıyor işte.her sene bir gıdım iyileştiriyorlar o kadar
    ···
  5. 6.
    0
    @5 herkes bill gatesin oğlu mu dıbını yurdunu gibtiğim? 10 kişinin oynayacağı oyuna 2 kat masraf yapsa adamlar ne kazançları olacak?
    ···
  6. 7.
    0
    şu ana kadar yapılmış en iyi grafikler hangi oyunun panpa
    ···
  7. 8.
    0
    @2 kardesim %95 ine benzeyecek sekilde grafik yapilir ancak senin sistemin kaldirmaz. Su anda yeni genler cok yuksek texture kullaniyor zaten. Polygon sayisi da inanilmaz otesi artti. Yeni oyun motorlari cok gelismis motorlar. Cok daha fazla polygon kaldirabilecek hale geldigi gibi, igib sistemleri, particle sistemleri (patlama, duman, ates, su, sis gibi) de cok gelistirildi. Sana nedenini soyle daha da basit olarak anlatmam gerekirse. Bir oyunun Trailer i ile oyunun icinde goruntu ayni olamaz. Oyun sektorunde hersey REALTIME render dir. Gercek zamanda olan olaylardir. Bu nedenle sistem kaldirmaz. Ancak trailer da animasyon ve seneryo bellidir bu nedenle onceden render edilir ve video haline getirilir. Bu durumda gercege yakin kalite alirsin.
    ···
  8. 9.
    0
    @6 anasını beynini gibtiğimin evladı sanki o ekran kartları çok pahalı olmalıymış gibi düşünen aklını gibeyim senin.4096p kalitede oyunlar üretilip bunları rahatça oynatan ekran kartlarını hemen yapabilirler. yapmıyolar çünkü piyasa onlarda. yoksa o ekran kartları çok değerli olduğu için felan değil.

    o gib kadar aklınla bir daha yorum yapma buralarda.ben 8 celeron işlemciye 300 milyon ödediğimi bilirim sene 2001.300 milyon parayı hesap et şimdi.
    8 celeron işlemciyle knight açamazsın ama anasını gibtimin çocuğu. anladın mı şimdi
    ···
  9. 10.
    +1
    @9 çok uzun yazmışsın okumadım kusura bakma
    ···
  10. 11.
    0
    birgun gozlugu takıp odada counter oynayabilecekmiyiz vuruldugumuzda ufak bır elektrik carpması falan olabilecek mi
    ···
  11. 12.
    0
    @10 okusan nasıl bir mal olduğunu anlayacan işte. zaten okumadığın için böyle dalyarak bi huur çocuğu olmuşsun
    ···
  12. 13.
    0
    @9 duygulandırdın bin 200 mmx e 700 dolar vermiştim monitor hoparlor falan dahil tabi 1999 du herhalde
    ···
  13. 14.
    0
    @5 panpa ekran karti gelistirilse bile, oyun motoru ve islemci yetisemiyor. Sonucta oyun icerisinde olan hersey oyun motorunun icerisinde hesaplaniyor. Bu nedenle sizin beklediginiz kalite hemen oyle gelmiyor. Grafik kartlarinin ve islemcilerin gelismesiyle tabikide oyun kaliteleri artiyor. Biz tasarimcilarin da isi kolaylasiyor. Filmlerde gordugunuz kaliteye biz High Polygon models diyoruz. Bunlar cok yuksek polygon sayisindan olusan modellerdir. Bunun sayesinde cok daha net hatlar elde edilebilir. Texture kalitesi de filmlerde soyle artiyor, 1 karakterin oyunlarda sadece 1 yada 2 tane texture u var iken filmlerde bu limitsizdir. O sayi ne kadar artarsa kalite de o kadar artar.
    Resimle anlatmak gerekirse
    http://sphotos-f.ak.fbcdn...70057889_1979841288_o.png

    Ilk once yuksek polygon olanini modellemek ile baslariz, sonra onun polygon sayisini dusururuz. Daha sonra Xnormals gibi programlar ile yuksek polygonun goruntusunu low polygon un ustune project eder, texture unu uygulariz. Basit olarak aciklamasi budur. Yani oyunlarda gordugunuz cogu girdi cikti cogu zaman texture iluzyonudur.
    ···
  14. 15.
    0
    @7 yeni genlerin hepsi cok iyi kardesim.

    - Assassins Creed Unity
    - Far Cry 4

    Karakter modelleme olarak soruyorsan https://www.youtube.com/watch?v=IKcF8f0eFvk bu cok iyidir. UFC dovus oyunu. Texture kalitesi ve polygon limiti cok yuksek. Bu oyunun yuksek kalite olmasi normal cunku alan dar. Bu nedenle alandar kurtardigin tum resourcelarin hepsini abaniyorsun ana modellerine.

    Bunun disinda efekt olarak soruyorsan,

    - Tomb Raider cok cok cok kaliteliydi.

    Efsanevi kalite istiyorsan su anda her anlamda Naughty Dog un Uncharted. Texture konusunda devrim yaratmis firmadir.
    ···
  15. 16.
    0
    @9 kardesim o bahsettigin ekran kartlari varya 3000 dolarlik. Ben su anda kullaniyorum. GTX Titan Hydro Copper kullaniyorum. 2 hafta kadar once de GTX titan X hydro copper siparisi de verdim. Su sogutmali sistemim var. 8 bin dolardan fazla harcadim bilgisayarima. Ekran karti ile alakali degil sadece grafik kalitesi. Oyun motorunun gucu de cok asiri derecede on planda. Bunun disinda sisteminin bilgiye ulasma hizi yani Hard Disk. SSD gucunu gosteriyor. Bu nedenle insanlara kufur etmeye gerek yok. Sakince tartis.
    Bu ekran kartlarini almamin tek nedeni Fume Fx ve Krakatoa gibi pluginler kullaniyor olmam bunlarda GPU da render alan pluginler. Bu nedenle ekran kartina abaniyor. Baska bir nedeni yok.
    Sor bana yardimci olayim.
    ···
  16. 17.
    0
    @15 sağol panpa battlefield 4 falan diyip geçiştirmediğin için sevindim
    ···
  17. 18.
    0
    @11 oculus rift emin adimlarla geliyor. Ben evimde Asus'un 3d monitorunu kullaniyorum. BUna benzer ancak ekran tazeleme hizi daha hizli bundan http://www.vatanbilgisaya...d-monitor.html#ozellikler

    3d gozlukle oyun su anda daha yeni yeni gelisir iken oculus rift duyuruldu. https://www.oculus.com/ Fiyati da abarti degil. Ciktiginda bende almak istiyorum. 350 dolar gibi bir para. Ancak daha erken. Oyun sektorundeki en en en onemli olay gercekcilik. Oyuncuya o duyguyu verebilmektir. Bu nedenle Sony, Microsoft ve Nintendo yeni kumandalar cikariyor. Vucut tarama ile oyun oynayabiliyorsun. Daha da kaliteli urunler cikacak.

    Illaha vurulmak istiyorsan http://www.wired.com/2010...-fights-real-and-painful/ http://www.roadtovr.com/a...act-vest-virtual-reality/ bu 2 linkte var istedigin.
    ···
  18. 19.
    0
    bana bi oyun bilgisayarı onerin ya
    ···
  19. 20.
    0
    @17 panpa battlefield 4 un en begendigim olayi oyun motoruydu. Frostbite 3 tu yanlisim yoksa ismi. Climate change ve water effects inanilmaz iyidi. Sniper olarak senin nisan almani ve kursunun istikametini etkileyen ciddi bir fizik motoru var. Oynayan kitle benim ilgimi cekmedigi icin hosuma gitmiyor. Oyunu aldim oynadim, bitirdim campaigni, biraz multiplayer oynayip kapattim.

    Merak eden varsa da FPS oyunlari bilgisayarimda oynuyorum. Bilgisayarim high en oldugu icin her seyi ultra settingde cok rahat kaldiriyor. Mouse rahatligini joystick'e degismem.
    ···