/i/İnanç

İnanç
  1. 32.
    0
    Halen yok
    ···
  2. 31.
    0
    Bu nasıl başlık
    ···
  3. 30.
    0
    Kanka en mantıklı cevap (bir Musluman olarak)
    Seytan, Firavun, Ebu Cehil
    Bunlar Allah'ın ta kendisi zaten. Ama insanlar anlayabilsin ve somutluk kazansın diye hikayelestirilmis. Yoksa kotuluk kime atfedilecek..
    Diger turlu bskarsak harbi mantıklı değil
    ···
    1. 1.
      0
      "bir Musluman olarak Seytan, Firavun, Ebu Cehil Allah'ın ta kendisi"
      bu nasıl oluyor panpa?
      ···
  4. 29.
    0
    bu din konuları bilim kurgu bölümünde olmalı
    ···
  5. 28.
    0
    Kuran'daki yüzlerce saçmalıktan birisi.
    ···
  6. 27.
    0
    PANPA SiMDi GENEL OLARAK DiYOSUN HANi BiZZAT ALLAH iLE KONUSUP GORDUGU ICIN KORKMASI GEREKiRDi DiYE. AMA ŞÖYLE DÜŞÜN BU DÜNYADA NE iNANCLI iNSANLARDA ADAMLAR HARBIDEN INANIYOR YANi ALLAHIN VAR OLDUGUN BiLiYOR. AMA ONA RRAGMEN GÜNAH iŞLiYOR. YANi CEHENNEMiN VARLIGINA iNANIP GÜNAH iŞLiYOR COGUKiŞi. BU DURUMDA O iNSANLARDA KORKMUYOR DENEBiLiR Mi SENCE? YANi iNSANIN iNANIP GÜNAH iSLEMESi GiBi SEYTANDA BOYLE Bi GÜNAH GiBiSiNDEN KiBiR YAPMIS OLAMAZ MI
    ···
    1. 1.
      0
      o insanlar yaratıcıyı görüyor olsalardı o günahları işleyebilirler miydi sence? bırakın bu bahaneleri. Allah'ı görüyor olsan secde eder vaziyette sıçarsın altına.
      ···
      1. 1.
        0
        panpa bunu benzer orneklerıde var. mesela firavun denizin yarıldıgını gorup hala nası inanmadı gibisinden. AMACIM iNANMADIGIM SEYI SOYLEMEK DEĞiL PAMPA BAHANE GORME YANi
        ···
      2. 2.
        0
        o da başka bir çelişki. onun da başlığını açmıştım 1 2 ay önce.

        (bkz: asasıyla denizi ikiye ayıran)
        ···
  7. 26.
    0
    Belkide Allah seytanin kazanacağını biliyordur çünkü ben hic iyi insan görmedim şu güne kadar günahsız olan, 8 milyar insan var diyelim sadece müslümanlardan full günahsız insan sayısı bir elin parmağını gecmez bence
    ···
  8. 25.
    0
    Şeytan hakliydi aga. Hemm allah cok fevri davraniyor hem de şeytan, insanlardaki zütlüğün farkında amk. Hergün karsilastigim insanlardan sonra seytana hak vermemek elde degil.
    ···
  9. 24.
    +1
    oradaki hikayeden ders çıkarman gerekiyor knk, gerçekten yaşanıp yaşanmaması önemli değil.
    ···
    1. 1.
      0
      ders çıkarmak için mantık barındırması önemli
      ···
  10. 23.
    0
    Panpa o değil de bu niye trendde amk
    ···
  11. 22.
    0
    Bu hikaye her büyük kitapta değişiyor. Mesela Musevilikte de şeytan-cin yoktur düşmüş melekler vardır. Bu düşmüş meleklerin cennetten kovulma sebebi de insanlara bir şeyler öğrettikleri içindir. Yani 3 büyük din özünde araştırmayı, öğrenmeyi, konuyu didiklemeyi yasaklar. O yüzden o oku meselesi saçmalıktan ibarettir. Sen diğer şeyleri araştırıp öğrenme, illa bir şeyler öğrenmek istiyorsan buyur kitap diye sunulmuş bir şey.
    ···
  12. 21.
    +1
    insanlar arzularına ve taşkınlıklarına karşı gelemeyince bir kalıp bulmuş. Adı da şeytan :D. Şeytan yaptırıyo olm ben masumum.
    ···
  13. 20.
    0
    2021 de daha bu sümer masallarına inanan varsa yapcak bişey yok aq
    ···
  14. 19.
    0
    Asıl saçmalık bütün kainatın tek yaratıcısının gibimsonik bir melekle iddialaşması sidik yarıştırması
    ···
    1. 1.
      +1
      Bütün kötü şeyleri şeytanın yaptırması ve ceremesini biz çekmemiz -_-
      ···
  15. 18.
    +2
    iblis kibrine yenilmiştir
    ···
    1. 1.
      0
      Allah'ın karşısında kibir de nasıl oluyorsa
      ···
  16. 17.
    0
    metaforik hikayeler bunlar. insan, ilişkilerinde saygı ve otorite inşa etmezse çark dönmez ve uzaya çıkamayız. bahsettiğin hikayedeki message that iki hıyardan (Şeytan insan) üstün olanı sen olsan bile otoritenin dediğini uygulamak zorundasın. otorite (Allah) herkesten iyi biliyo çünkü
    ···
    1. 1.
      0
      yazdıklarından sen bir şey anladın mı panpa?
      ···
      1. 1.
        0
        mesaj vermek için kurgulanan hikayeler bunlar. hikayedeki olayların fiziksel olarak gerçekleşme ihtimali zaten yok. hikayedeki kişileri üçe ayırıyoruz 1 Tanrı (her şeyi bilen), 2 Şeytan( çok bilen), 3 insan (az bilen). şeytan isyan eder ben az bilenden çok biliyorum niye ona biat etmek zorundayım ve bu isyan kendince haklıdır. Tanrı da der ki ben her şeyi biliyorum böylesi daha iyi. Yani haklı olduğunu düşündüğün bir konuda bile otoriteye saygı duymazsan cezalandırılırsın otoritenin önemini vurguluyor bu hikaye.
        ···
  17. 16.
    +1
    Türkiye ve müslüman ? Hadi büyük harfle yazayım Müslüman ? Isis olayindan sonra sanki artık bir tanımlama, betimleme gerekti...

    Peki sizce neydi bu terör örgütünün ismi ?

    Peğağa hahah kanki coğ komik avucumuzun içindeler, ordakiler de politik olmak bizi sığiyi desinler...
    ···
  18. 15.
    0
    açıklamasını bilmiyorum ama sen insansın o başka bi varlık onunla tamamen aynı düşüncelere sahip olmayabilirsin panpa
    ···
    1. 1.
      0
      Allah'in kudreti yarattigi her kulunu korkutmayabilir mi diyorsun panpa?
      ···
      1. 1.
        0
        Uçaktan düsen ateist i biliyon mu
        ···
      2. 2.
        0
        hayır ama düşen uçaktaki ateisti duymuştum. eee?
        ···
    2. 2.
      0
      korkutmadığını nerden biliyorsun belki korktuğu halde yapabilecek bi yapıdır bilemiyorum yani tahmin ediyorum sadece
      ···
      1. 1.
        0
        Seytan tasvir edilidigi haliyle akil ve irade sahibi, isledigi suctan oturu cezalandirilan bir yaratik. Bu durumda idrak ettigimizden farkli bir yapida olmasi mumkun degil.
        ···
      2. 2.
        0
        nasıl bi akıl nasıl bi irade insanlarla kıyaslamaman gerekiyordur belkide
        ···
      3. 3.
        0
        Gerekseydi basindan gecenler bize ibret olarak anlatilmazdi
        ···
      4. diğerleri 1
  19. 14.
    +1
    Kibir her şeyi yaptırır.
    ···
    1. 1.
      0
      Mudurunun kardisinda iki buklum oluyorsun koskoca yaratici ile karsi karsiyayken kibir yapacaksin oyle mi?
      ···
      1. 1.
        0
        Müdürün karşısında iki büklüm olmuyoruz yeri gelir zam ister yeri gelir istifa edersin. Kralın karşısında iki büklüm oluruz çünkü mesele kelle meselesi, ama Allah ne krall ne patron özgür iradeye değer verir kulluğumuz özgür irademiz olduğu için değerli. Şeytan isyan ettiğinde elbette onun için azapı hazırladı ama özgür iradesine önem verdiği için erteledi. Ona verdiği güçlerde kahrından. Allah deyince sizin aklınızda marveldeki odin felan geliyor aklınıza herhalde, başınızı kaldırıp bir gökyüzüne bakın 92 milyar ışıkyılı genişliğinde olduğu tahmin edilen bir evren var, bence bu tahminde yanlış.
        ···
      2. 2.
        0
        Kral kelle meseleri de Allah ne meselesi? Ebedi cehennem korkutmuyor mu ozgur iradesi olan seytani? Bugun Allah'i goruyor olsan hangi gunahi isleyebilirsin? Seytan onu gore gore nasil kafa tutabilmis? Allah'in kudreti onu nasil korkutmamis? Eveleyip gevelemeden sunun cevabini verebilen versin.
        ···
    2. 2.
      0
      sen insansın o şeytan
      ···
      1. 1.
        0
        Kardisindaki de Allah
        ···
      2. 2.
        +1
        knk mevzuyu insan üzerinden alıyorsun
        diyorsun ki insan patron komutan karşısinda düğme ilikliyor şeytan Allaha isyan ediyor. onun farkı bu gibi yaratılmamış. yaratılıs özellikleri semavi dinlerde olduğundan hakkında semavi dinlerin dediği kadar biliyoruz. demek ki kibri o kadar fazla ki Allahına isyan ediyor. insanla kıyaslaman yanlış.
        ···
      3. 3.
        0
        moruk semavi dinler bırak şeytanı tanrıyı bile insani özelliklerle kişileştirir. tanrı kızan, sevinen, ceza ve mükafat veren bir patron olarak tasvir edilmişken şeytanı insani yönlerle ele almanın neresi saçma?
        ···
      4. diğerleri 1
  20. 13.
    +1
    Kierkegaard dindeki çelişkilere takmış bir filozof, korku ve titremeyi okumanızı tavsiye ederim zira en iyi yanıtı veriyor böyle problemlere. Oldukça basit, Hz ibrahim'in oğlunu kurban etme hikayesinden bahsediyor, Allah Ibrahime görünür ve oğlunu kurban etmesini ister. Şimdi kendinizi ibrahimin yerine koyun, oğlunuzu kesmeniz gerekiyor, Allah emretmiş. Muazzam bir çelişki var ortada, öldürmeyi kesinlikle yasaklayan Allah, her şeyin üstünde, her şeye mutlak olarak sahip varlık, öldürmeyi emrederse, kendiyle çelişmiş olmaz mı? Zaten mutlak varlık çelişkilerle dolu olmak zorundadır, çünkü mantık dışıdır.
    ibrahim kafayı yediğine inanabilirdi, hayal görduğünü düşünürdü ve Allahın emrini yerine getirmekten kurtulurdu, oğlunu öldüreceğinden insanlara bahsetse, herkes onu normal olarak deli diye etiketlerdi. Ama Kierkegaard'a göre Ibrahim iman hamlesi dediği şeyi yaptı ve tüm insani doğruların, ilimin bilimin ötesine geçerek mutlak doğru olanı yaptı. işin özü, din mantık dışıdır, eğer inanıyorsanız, bu iman hamlesini yapmışsınızdır, tüm insani doğruların üzerindesinizdir, neyin doğru, neyin yanlış olduğunu belirlemenize gerek yoktur, evrensel doğrular ve yanlışlar kutsal kitaplarda yazılıdır zaten. Sorgulayan bir insanın imana ulaşabileceği tek yol, bu iman hamlesine çıkıyor sanırım. Başka türlü inananlar toptan kör topaldır.
    ···
    1. 1.
      0
      O iman hamlesini yapmak ve mutlak dogruya yonelmek de bir karar vermektir. Yani akil ile kistas yapmak, yani mantik kullanmaktir. Aksi halde irade ve sorumluluktan bahsedilemez. Mantik disiligin izah edilecek bir yani olamaz.
      ···
    2. 2.
      +1
      Bilinçli olarak mantığı reddetmek oluyor bu. iradeyle, bilinçle, aklın acziyetini kabul etmek ve ondan yüz çevirmek. Mantıklı olan mantık kullanmaktır ama mantığı reddetmek mantık dışıdır. insanın verdiği her karar mantıksal olarak doğru olmak zorunda değil
      ···
      1. 1.
        +1
        Mantigi reddederken de mantik kullanmak zorundasin, yani kendine gore mantikli olani yapmak zorundasin. Dogru dedigin sey senin icin faydali olan seydir. Mantiksizligi secen adam aslinda mantiksizligi dogru buldugu icin, yani kendi cikari icin o yola yoneliyor. Boylece mantiksiz olan onun icin mantikli oluyor.
        ···
      2. 2.
        +1
        Somut düşünelim, yüzlerce din var, ve hepsi birbirine benziyor, bazıları temelden benziyor. Hristiyanlık ve müslümanlığı karşı karşıya koy, ikiside çok benzer argümanlarla çağırıyor seni değil mi, hatta özlerinde aynı gibiler. Mantıklı bir değerlendirme yapan insan, iman hamlesini yaparken hangisini seçmeli? ikisi de çelişkili, daha dışarda kalan yüzlerce dini saymıyoruz bile. Bunlardan birini seçmek, örneğin doğduğun ve yetiştiğin dini seçmek, mantık dışı değil midir? Gerçekten mantıkli bir hamle yapacak insan tüm dinleri değerlendirmelidir, yada bir paradoxun içinde olmalıdır, paradoxtan çıkış için ise iman hamlesini yapar, yada islamı seçer hiçbir mantıklı açıklaması olmadığı halde. Demek istediğim bu
        Yani bahsettiğimiz mesele tasarlanmış bir eylem değil, yazı tura meselesi.
        ···
      3. 3.
        +1
        Bu insanin hicbir dine inanamamak gibi bir secenegi de olduguna gore secimi kendisi yapiyor. Dogdugu yere gore din memsubu olan birine bunu sorsan kendisinintanri tarafindan lutuflandirilmis sansli bir kul oldugunu soyleyecektir. Veya dini sorgulamaktan korktugu icin babasinin dedesinin izinden gidecektir. Bunkarin hepsi aslinda birer tercihtir. Sonucta o insan nihayetinde kendisine fayda saglayacak bir mukafatin pesinden gitmektedir ve din yolundan giderek bunun gerceklesecegine inandigi icin tercihini o yonde kullanmaktadir. Hicbir insanin mantik kullanip kiyaslama yapmaktan kacma sansi yok.
        ···
      4. 4.
        +1
        Sorgulamadan iman hamlesi yapılmaz, başta dediğim gibi, sorgulamadan inananların hepsi kör topal. imanları alışkanlıktan ibarettir emin ol, onlara din hakkında zorlayıcı bir kaç soru sor, cehaletleri ortaya çıkar, hatta bazen dine karşı görüslere bile ugrarlar dini sana karşı haklı çıkartmak için. Olaya tek boyutlu bakarsan evet, bu cahiller mantıklarıyla iman ediyorlar, cehennemdense cenneti tercih ediyorlar, ama bir çoğu inandığı dinin farzlarını bile yerine getirmiyor. Allah bana kıyamaz kafasında olan mı dersin vs vs.. hayatı sorgulayan biri mantık makinesini bu kadar basit verilerle çalıştırmaz. Cahil her şeye inanabilir. sorgulayan insan o yazı tura atma faslına gelebilir ancak.
        ···
      5. 5.
        +2
        Incideki en seviyeli ve mantıklı tartışmalardan biri olmuş
        ···
      6. 6.
        0
        önemli olan doğru veya yanlış yapmak ya da cahil veya alim olmak değil. sırf korkusundan ibadet eden insan bile bunu çıkar mantığıyla yaptığına göre kör topal inananlar bile bir şeyleri minimal de olsa mantık süzgecinden geçirip öyle yola çıkıyorlar demektir. başta dediğim gibi, sorgulamadan körü körüne inanmak bile bir sorgulama sonrasında verilmiş bir karardır. yani ibrahim'in mantığı bir kenara koyarak mutlak doğruya ulaşmak için yaptığı iman hamlesine de mantık dışı diyemeyiz, çünkü ibrahim de kendi çıkarını gördüğü yere yöneldi.
        ···
      7. 7.
        0
        insan , anlamladığı şeylerden korkar , her insan doğduğu toplumun yerel dinini benimser , ama başka bir toplumda doğma ihtimalini düşünce o zamam doğduğu toplumun dinine inanacağını bilir , eyer doğru dini bulmak için araştırma yaparsa boşluğa düştüğü an yine kendine en yakın olan doğduğu toplumun dinine döner ( beyin kendini kandırıyor çocukluğundan itibaren benimsemiş olduğu dinde anıları canlanır ve o dine kendini daha yakın hisseder )ya da dinleri mantık yönünden ele aldığında musevilik daha katı kurallarari olan bir din o yüzden zamanında bu diniden insanlar çok sapkındılar çünkü din katıydı , bir yerde kopuş daha kuvvetli oldu , hristiyanlık sevgi den bahediyor ama dinin emirleri genelde yorum üzerine gittiği için insalar dini kendilerine göre yorumladılar buda rahatlığa yol açtı ve dinden uzaklaşmak kolay oldu ama islamda emirler direkt belirtilmiş olmasıyla ve hoşgörü üzerine gittiği için dinleri sonuncusu gelişimini tamamladı ve insana sonuçlarıyla birlikte özgürlük tanındı , doğru olan bu ama yinede sen bilirsin dendiğinde topu insana atıyor ve insan iki arada bir derede kalmamak için iman ediyor yani mantıkla iman eden tasdik iman etmiş olur çıkar ve menfaati göz önüne alınca cennet için müslüman gibi davranıyor ama içinde yinede dini tam yaşamadığı için emirlere uymada gevşek davranıyor.
        ···
      8. 8.
        0
        hoşgörü dininden bazı emirlere göz atalım:
        "ey iman edenler! öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. "
        "onları nerede yakalarsanız öldürün. sizi çıkardıkları yerden (mekke’den) siz de onları çıkarın."
        " onlar allah yolunda hicret edinceye kadar içlerinden dost edinmeyin. eğer bundan yüz çevirirlerse onları yakalayın ve bulduğunuz yerde öldürün. onlardan ne bir dost edinin, ne de bir yardımcı."
        "allah’a ve resûlüne savaş açanların ve yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya çalışanların cezası; ancak öldürülmeleri, yahut asılmaları veya ellerinin ve ayaklarının çaprazlama kesilmesi, yahut o yerden sürülmeleridir. "
        "haram aylar çıkınca bu allah’a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin. "
        "eğer antlaşmalarından sonra yeminlerini bozup dininize dil uzatırlarsa, küfrün ele başlarıyla savaşın (öldürün). çünkü onlar yeminlerine riâyet etmeyen kimselerdir. umulur ki, vazgeçerler."
        "şüphesiz allah, mü’minlerden canlarını ve mallarını, kendilerine vereceği cennet karşılığında satın almıştır. artık, onlar allah yolunda savaşırlar, öldürürler ve ölürler. "
        "andolsun, eğer münafıklar, kalplerinde bir hastalık bulunanlar ve medine’de kötü haberler yayıp ortalığı karıştıranlar (tuttukları yoldan) vazgeçmezlerse, elbette seni onların üzerine gitmeye teşvik edeceğiz. onlar da (bundan sonra) orada lanete uğramış kimseler olarak seninle pek az süre komşu kalacaklardır. nerede bulunurlarsa, yakalanırlar ve yaman bir şekilde öldürülürler. "

        evet karşim ya. hoşgörüden gözlerim kamaştı.
        ···
      9. diğerleri 6