-
1.
+4 -2haksızlığa uğradığında elinden bişey gelmezse tanrının hesap soracağını düşünmek rahatlatır. ölünce çürüyüp gitmeyi kabullenmeyince cennete gitme fikri rahatlatır. hayatta çile çekince sevap kazanma fikri rahatlatır.
yani bir insan ne kadar zayıfsa o kadar dindandır. -
2.
+1 -2Şu anda zaten kendiniz bile Allah'ın delilini gösteriyorsunuz. insanlarda apriori olarak bir korkuyu giderme arzusu, mutluluk arzusu vardır Allah'ın bu arzuları içimize koyması onu keşfedebilmemiz içindir bunlara Arzu delili denir. Bir insanın dindarlığının zayıflığı ile ilgisi olamaz çünkü Hz. muhafazid zayıf değilken, güçlü dönemlerinde bile dindar olmuştur. Hz. Ömer'e bak o da güçlü ve korkulan biriydi fakat çok dindar da biriydi ve daha zayıf kişilerden de dindar olabileceğini buradan da anlıyoruz. Refah içinde yaşayan insanlarda da korku giderme arzusu bulunur hem zenginden hem de fakirde ve herkesin bir korkusu bulunur. Sizin söylediğiniz "din insanların kendini motive etmek, rahatlatmak için uydurulmuştur" sözünüzde de bununla kaynaklı kökensel hata vardır yani bir dinin özelliğini alıyorsun (örneğin insanların korkularını gidermesi) bunu dinin uydurulduğunu yönünde kendine bir argüman olarak sunuyorsunuz ama bunlar zaman kaybı ve mantıksızdır.
-
-
1.
+1 -1Özet: Bunlar zaman kaybı mantıksızlıklar oluyor.
-
1.
-
insanların dine inanmasına hayret ediyorum
-
niye dünyadayız dıbınakoyim
-
sağ kolumu kaybettim ama sol kolum var
-
bu tılsım hayır için yapılmıştır
-
atatürkün oldügü dünyanın
-
evde biraz defne yaprağı yakayım
-
alkol içen gençlerin başına gelenler
-
behlül delidir divanedir derler
-
eğer ki erkeğin vücudu irinle kaplı olsa
-
din sabun gibidir
- / 1