/i/Tespit

  1. 1.
    +6 -57
    ÜST EDiT: TRT 1'deki yunus emre dizisini izleyip burda laga luga yapanlar lütfen başka başlığa gitsinler.

    Üst edit: çugu verenler şu linke bakabilirmi. http://michaelgibkofield....lardan-tek-dunya.html?m=1

    Arkadaşlar bakınız bu zat insanla allahı haşa eşit tutup açıkça küfr olan laflar etmiştir. Birde ramazan bayramında bunun şiirlerini okuyup ağlayan insanlar var cidden çok yazık!
    Haydi gelin de bakalım şu kafirin laflarına..
    "Ete kemiğe büründüm yunus diye göründüm sıyırın eti kemiği işte onun sesi,işte onun kendisi"
    Kendisini allah ilan ediyor gafil.
    Dinsiz olduğu anayasasıyla teyid eden bir ülkenin kültür Bakanlığı neden bu şiirleri hem de 100 temel eser içine alır acaba?
    Bakınız bir şiir daha.

    "bu tılsımı bağlayan türlü dilde söyleyen,yere göğe sığmayan sığmış bu can içinde, çok aradım,özledim,yeri göğü aradım çok aradım bulamadım buldum insan içinde.."

    özet :Arkadaşlar Yunus Emre okumak zinhar caiz değildir!
    ···
  2. 2.
    +37 -2
    o Allahtan gelip Allaha gitme felsefesinden yola çıkarak yazmıştır onu yani hepimiz ondan geldik onun bir parçasıyız demek istemiştir ama sizin gibi cahiller ne anlar söz derinliğinden
    ···
    1. 1.
      -2
      Bu laflarınla beni hiç şaşırtmadın liseli kardeşim. Lakin efendi hazretlerimiz Ebu Suud efendi'de benimle aynı düşünceleri dile getirir. Ebu Suud efendimizin'de dediği gibi yunus emre okumak açıkça küfürdür!
      Saygılar.
      ···
      1. 1.
        +2
        ebu suudla seni gang bang yapıp gibeyim cahil liseli bin ahahahaha
        ···
      2. 2.
        -2
        Aa liseli bak sana hocaların öğretmemiştir. Mehmed Ebussuud Efendi, "Ebū s-Su'ūd" veya "Hoca Çelebi" (d. 30 Aralık 1490, iskilip – ö. 23 Ağustos 1574, istanbul), Osmanlı döneminde görev yapmış bir Şeyhülislam'dır.
        ···
  3. 3.
    +10 -1
    Millete kâfir demek bu kadar kolay değil. Allahı insan içinde bulmayı anlatmış dizelerinde.
    Allahta diyor ki ben size şah damarinizdan daha yakınım.
    ···
    1. 1.
      -2
      Dediğin gibi kardeşim.Bir insana kafir demek kolay değildir. Lakin burada delillerimiz var.
      ···
  4. 4.
    +6 -1
    Gerizekalı tekke edebiyatinda vahdeti vucud anlayisi vardir buda herkesin ALLAH tan geldiigine ALLAHA gidecegini anlatir yunus emrede siirlerini buna gore yazdi
    ···
    1. 1.
      -2
      Vah güzel kardeşim vah. sen şu sözleri okuduktan sonra hala böyle saçma şeyleri neden zırvalıyorsun yahu?
      ···
    2. 2.
      +2
      @kekoz beyinsizmisin huur çocuğu adam açıklamış şiirindeki olayı hala neyi diretiyosun yobaz bin sizin gibi huurlara küfür etmekten cigerim soldu amini gibtimin yobazi
      ···
      1. 1.
        0
        Yobaz mı ahaha senin sülalendeki adamların okuduğu kitapları toplasan benim okuduklarımın çeyreği etmez.
        ···
  5. 5.
    +4
    Molla Kasım misin?
    ···
    1. 1.
      0
      Yok molla kabızım
      ···
      1. 1.
        0
        taksun amk
        ···
  6. 6.
    +4
    Sığ düşünme. insan Allahın yeryüzün de ki golgesidir.Ne demiş:Sıyırın eti kemiği.Eti kemiği sıyırırsan ruh kalır. Allah insanın ruhunu kendi nurundan üflemiştir. Bizler Allahın tecellisiyiz.2.şiire cevaben: Hadisi kudside; "Semavat ve yere sığmadım, mümin kulumun kalbine sığdım." deniyor.

    Döl israfı sığ herif seni
    ···
    1. 1.
      -1
      Peki allah insana kendi nurundan ruh üfleyince insan allah mı oluyor??
      (Ayrıca küfür hiç yakışmıyor bilgine.)
      ···
    2. 2.
      0
      Yunus Emre hangi şiirinde ilahlık taslamış? allah aşkına sen onun şiirlerinden bunu mu anladın
      ···
    3. 3.
      -1
      Eğer şiirleri TARAFSIZ bir açıdan okursan belki hak verebilirsin
      ···
    4. 4.
      0
      Peki sana bişey demiyorum daha
      ···
    5. diğerleri 2
  7. 7.
    +2 -1
    Seni 3 Kelime ile tarif ediyorum o da şöyle: Beyinsiz 0rospu Çocuğu
    ···
    1. 1.
      0
      ahahah lafların umurumda bile değil dostum.ne demişler eşşeğe altın semerde vursan eşşek yine aynı eşşek.
      ···
  8. 8.
    +2
    Azıcık edebiyat öğren ondan sonra gel. Tasavvufu araştır dicem de o beynin algılaması biraz zor...
    ···
  9. 9.
    +2
    Lan davar kullandığı şiir türü o. Şiiri baştan sona okursan nasıl olduğunu görürsün. Burada kırpıp kırpıp saçmalama
    ···
  10. 10.
    +1
    Beyler su başlık altindaki entry giren ve bu başlığı okuyan insanlara bir tavsiyem var. Micheal gibkofield'in blogundaki tasavvuf hakkındaki yazilarini okumasini istiyorum herkesin.
    ···
  11. 11.
    +1
    Kardes sen tasavvuf edebiyatini yanlis anlamissin
    ···
  12. 12.
    -1
    Kardes aynisini hallaci mansur da yapmisdir. Ve adami iskenceyle oldurmuslerdir ve seneler sonra hata ettiklerini anlamislardir. Bu tip insanlar ozel insanlardir. Anlayabiliyorsan pesinden git anlayamiyorsan uzak dur. sen bir insana gozunle gormeden bi etiketi yapistiramazsin (zina gibi, kafir deme gibi) dedigim gibi aklin yetiyorsa onun gibi yasa onun gibi dusun anlarsin zaten fazlada kurcalama
    ···
    1. 1.
      0
      zahmet olmazsa linkteki makalei okur musun güzel kardeşim.
      ···
  13. 13.
    0
    Bi kes amk
    ···
  14. 14.
    0
    Sanat bilgin sıfır koskoca tasavvuf şairini sorgulamaya kalkıyon haddini bil
    ···
  15. 15.
    0
    O şiirleri "şathiyat-ı sofiyane" olarak adlandırlır. Hâşa Allah'a ortak koşuyor, din ile alay ediyor gibi görünür fakat kastettiği mecazi anlamlar derindir.
    ···
  16. 16.
    0
    adam ben Allahım diye bir şey mi demiş ? sözlerinden o anlamı nasıl çıkardın merak ediyorum ben öyle bir şey sezmedim. belki sen yanlış anladın cahil.
    ···
  17. 17.
    0
    Enel hak terimini bilmiyon konuşuyon cahil bin gibtir git şuradan aq
    ···
  18. 18.
    0
    O zaman Ömer Hayyam da okumayalım amk
    ···
  19. 19.
    0
    Sevgiden bahsediyor sen nasıl bir malsın orta okul terk mi? Divan edebiyatında işleniyordu lan bunlar!
    ···
  20. 20.
    0
    Allah Kuraanda Ben Size Yakınım Diyor Belki Allahın Bize Yakin Olduğunu Belirtmiştir Veya Bu Ayet Değilki Bazı Müslüman Olmayan Kişiler Tarafından Degistirilip Tahrif Edilmiş Olabilir (13.Yüzyılda Yaşamış Birinden Bahsediyoruz Sonuçta) bu söz hakikaten
    çok derin bir söz anlamak zor olabilir

    muhyiddin ibni arabininde buna benzer bir hikayesi vardı o dönemde insanlar paraya çok değer verirlermiş neredeyse tapacak derecede muhyiddin ibni arabide bir tepeye çıkıp derki sizin taptıklarınız benim ayaklarımın altındadır o dönemdekilerde bu sözü para yerine değilde ALLAH için Söylediğini Düşünüp idam Ettirmislerdir Muhyiddin ibni Arabinin Bir Sözü Daha Vardı Sin Şına Girince Muhyiddinin Kabri Ve Niyeti Belli Olur Buradaki Sin Yavuz SULTAN SELiM Şın ise Şamdır Yavuz Sultan Selimde Hakikaten Şama Girince O Sözü Söylediği Tepeye Gider Ve Orayı Kazdirir Ve Orada Altin Olduğunu Görür Ve ibni Arabinin Sözü Allaha Değil Çok Değer Verdikleri Altinı Kasteddiği Anlaşılır Ve Yavuz Selim Ona Bir Mezar Yaptirtir VELHASIL KELAM BAZI BÜYÜKLERIN SÖZÜ YANLIŞ ANLAŞLABILIR VEYA ANLAŞILAMAYABILIR
    ···