1. 26.
    0
    Aşkın aldı benden beni
    Bana seni gerek seni
    Ben yanarım dünü günü
    Bana seni gerek seni

    Ne varlığa sevinirim
    Ne yokluğa yerinirim
    Aşkın ile avunurum
    Bana seni gerek seni

    Aşkın aşıklar öldürür
    Aşk denizine daldırır
    Tecelli ile doldurur
    Bana seni gerek seni

    Aşkın şarabından içem
    Mecnun olup dağa düşem
    Sensin gün be gün endişem
    Bana seni gerek seni

    Sufilere sohbet gerek
    Ahilere ahret gerek
    Mecnunlara Leyla gerek
    Bana seni gerek seni

    Eğer beni öldüreler
    Külüm göğe savuralar
    Toprağım anda çağıra
    Bana seni gerek seni

    Yunus'dürür benim adım
    Gün geçtikçe artar odum
    iki cihanda maksudum
    Bana seni gerek seni
    ···
  2. 27.
    0
    döneminde yaşamak isterdim.. oturup bir sohbet etmek isterdim
    ···
  3. 28.
    0
    ana kumandadan bağlanıyorum senin de dıbına koyim
    ···
  4. 29.
    0
    13.yy) Tasavvuf düşüncesini benimseyen şair Tanrı aşkını ve insan sevgisini dile getirmiştir.
    Tekke edebiaytının en lirik şairidir. Halkın konuştuğu Türkçeyi bir edebiyat dili haline getirmiştir. Yalın ve içten bir söyleyişi vardır. Zaman zaman aruz ölçüsüyle ve divan edebiyatı anlayışıyla da şiirler yazmıştır.
    Tüm insanların eşit ve kardeş olduğuna inanmış; dil, din, ırk ayrımı yapılmasına karşı çıkmıştır. Türkçe divan sahibi ilk şairdir. Ayrıca Risaletü’n-Nushiyye adlı öğretici bir mesnevisi vardır.
    ···
  5. 30.
    0
    http://www.youtube.com/watch?v=V66pL6RJ84I
    ···
  6. 31.
    0
    hümanist düşünceye sahip tasavvuf şairi (bkz: hümanizm)
    ···
  7. 32.
    0
    Aşkın şarabından içem
    Mecnun olup dağlara düşem

    Biz- icki icem
    sarap icem
    satanist olam
    ···
  8. 33.
    0
    Buyrun benim
    ···
  9. 34.
    0
    Bu adam kim aq 200 tlnin üzerinde var
    ···
  10. 35.
    0
    Anadolu'yu Anadolu yapan güzel insan.
    ···
  11. 36.
    0
    Aşkım galip geldi yüreğim harlar
    Aşık olan ar-ı namusu neyler
    Behey yunus sana söyleme derler
    Ya ben öleyimmi söylemeyince.
    ···
  12. 37.
    0
    Acep bu benim canım, azat ola mı ya Rab
    Yoksa yedi Tamu'da yana kala mı ya Rab
    ···
  13. 38.
    0
    Anma törenlerinin en büyüğü Yunus Emre’nin 650. ölüm yılı dolayısıyla yapıldı ve buna başka milletlerin Türkologları da çağrıldı. Bu da ciddi bir iş değildi. Bir kere Yunus Emre’nin 650. ölüm yılını anmak onun 1971–650 = 1321′de ölmüş olduğunun ispatı gerekirdi. Oysaki Yunus Emre’nin doğum ve ölüm yılları şöyle dursun; bir kişi mi, yoksa ad benzerliği sebebiyle birbirine karışmış iki, hatta üç kişi mi olduğu bile belli değildir. Yunus Emre törenine katılanlardan işittiğimize göre baştan sona hep onun hümanizmasından bahsedilmiş. Bir millet her şeyden önce bütün veçheleriyle kendisinden olanları anıp kutlar. Hümanist demek Türk’ü başkalarıyla eşit tutan demektir. Türkiye’nin bugünkü ortamı da gösteriyor ki bize hümanistler değil, Türkçüler lazımdır.

    Garip bir yönümüz var: Birisini andık mı, onu göklere çıkarıyoruz. Kör ölüyor, badem gözlü; kel ölüyor, sırma saçlı oluyor. Hâlbuki anma törenleri, tevilin ve yalanın değil, gerçeğin dile getirilmesi olmalı, genç nesiller eskileri hem erdemleri, hem de ekgibleriyle öğrenmeye alışmalıdır.

    Şimdi bu açıdan bakıp Yunus Emre’yi tarihin anatomi masasına koyarsak varacağımız sonuç şudur:
    Yunus Emre, Türkçenin büyük bir sanatkârıdır. Türkçenin büyük bir şiir ve fikir dili olduğunu ortaya koyanlardan birisidir.

    Fakat Yunus Emre’nin fikirleri Türk milletini zehirlemiş, onu uyuşturmuştur. Çünkü o da yaşadığı zamanın fikir ve duygu hastalıklarına kapılarak birbirini tutmaz sözleri “tasavvur’ diye ortaya atmış, savaşçı bir millet olan çevresinin düşmanlarla kaplı olmasından ötürü savaşçı olmaya mecbur bulunan Türk milletine bir dilencilik felsefesini telkin etmeye çalışmıştır. Onun:

    Dövene elsiz gerek,
    Sövene dilsiz gerek,
    Derviş gönülsüz gerek.
    Sen derviş olamazsın

    demesi Türk ahlakına, yaratılışına uyan bir düşünce midir? Hatta Türk dervişleri böyle midir? Orhan Gazi ile birlikte savaşlara katılan dervişler derviş değil midir? Türkiye’nin ilk imparatoru olan Selçuklu Tuğrul Beğ’in kâtibi olan Arap iznü Hassul, Türkçeye de çevrilen eserinde Türkler’i böyle mi tarif etmiştir?

    Yetmiş iki millete bir göz ile bakmayan Halka müderris olsa hakikatte asidir.

    demekle Yunus Emre milliyet bakımından da, din bakımından da sapıklık içinde değil midir? “Millet” kelimesini Türkçedeki bugünkü anlamı ile “ulus” yerinde kullanıyorsa milliyetsiz, vatansız bir adamdır. Böyle değil de bunu Arapçadaki manası ile “din” yerinde kullanıyorsa o zaman da kâfirdir. Çünkü Müslümanlık öteki dinleri kendisiyle eşit saymaz. Zaten onun:

    Oruç, namaz, zekât hac cürm ü cinayettürür;
    Fakir bundan azaddır has-ı heves içinde

    demesi de hiçbir tevil ve tefsire mahal bırakmayacak şekilde küfürden başka bir şey değildir. Bunları tasavvufla falan izaha çalışmak boşuna ve gülünç gayretlerdir. Halka evliya diye kabul ettirilen Yunus Emre’yi, tasavvufi herzelerinden dolayı büyük devlet adamı ve şeyhülislam Ebu suud tekfir etmiştir.
    Şimdi soralım: Atatürk Türkiye’si, Atatürk milliyetçiliği diye her gün leylek gibi laklak eden çeneler jübilesini yapmak için koskoca Türk tarihinde bula bula sapık düşünceli, hasta ruhlu Yunus Emre’yi mi buldular? Ya hele o ölüm yılını nasıl uydurdular? Yunus Emre için tören yapılacaksa onun milli hizmet tarafı olan “Türkçesi” dururken ne diye milli ihanet olan hümanizmasını aldılar? Yunus Emre gerçekten büyük bir hümaniste o ilmi bir etütle uzmanların incelemesine sunulur. Bütün millete değil…

    Milli bir gaflet içinde biz, kendi kendimizi yıkmaya çalışırken iran, kuruluşunun 2500 yıl dönümünü kutlamaya hazırlanıyor ve biz Malazgirt için üç beş milyon lira bulamazken onlar bir yıllık petrol gelirlerini, yani birkaç milyar lirayı bu işe ayırıyor.

    Ötüken, 1971, Sayı: 10
    Tümünü Göster
    ···
  14. 39.
    0
    Tasavvufçuların hepsi gibi bu da şirk koşmuştur
    ···
  15. 40.
    0
    adamın dibidir.
    ···
  16. 41.
    0
    Tasavvufçuların hepsi gibi bu da şirk koşmuştur
    ···
  17. 42.
    0
    @58 dediğinin tam karşıtı olarak bu adam değil nirvanaya, minareye bile anca!
    Dini imanı aşktır. Tanrıya aşık olduğunu sanır, çoğu okuyucusu da öyle. Ama gerçek de, aşka aşıktır.
    Aşk tüm zihnini doldurmuş, tanrıya yer kalmamıştır ki tanrıya aşık olsun.
    iron fisttin Müslü-man versiyonu iştee.
    ···
  18. 43.
    0
    din , cennet , huri , hacı ,hoca kavramlarını bir kenara bırakıp tamamen kendi akıl ve gönül yoluyla yaratıcıya duyduğu aşkta nirvanaya ulaşmıştır .
    ···
  19. 44.
    0
    Aynı ben
    ···
  20. 45.
    0
    Beni benden alana ermez elim, 
    (Kadem kim basa sultandan içeri)Gencler sizce ne demek isteniyor burada?

    http://c12.incisozluk.com.../11507/4/958804_oaf1a.png
    ···